Pagina 1 van 2

Harense Smid.........een dikke pluim

Geplaatst: 11 jan 2006 11:24
door FritzTheCat
Even een dikke vette pluim voor de Harense Smid, dat mag ook wel eens.


Wasmachine (zal geen merk noemen ivm negatieve reacties) na 5 jaar en 9 maanden kaduk. Service-overeenkomst met Harense Smid voor 6 jaar destijds afgesloten dus bellen maar.

2 Werkdagen later monteur die al vlug het euvel had gevonden en het onderdeel direct bestelde.

5 werkdagen later zelfde vriendelijke monteur het onderdeel erin geplaatst en de wasmachine draait weer als nieuw.


Harense Smid.................helemaal top en bedankt voor de snelle service.


Ondanks het contract lees je toch her en der problemen met garantie gevallen maar bij de Harense Smid geen centje (letterlijk) pijn.


Bedankt.

Re: Harense Smid.........een dikke pluim

Geplaatst: 11 jan 2006 17:47
door Captain Pervert
Ja, dat mag ook wel, omdat je destijds voor extra garantie en service betaald hebt.

Problematisch wordt het echter bij klanten die niet een extra garantie afsluiten, en als er dan toch stront aan de knikker komt, willen ze toch de service die dus voorbehouden is aan klanten die ervoor betalen. Kijk, dan gaat er ergens dus iets goed fout... En dat soort klanten post hier op trosradar.nl

Re: Harense Smid.........een dikke pluim

Geplaatst: 11 jan 2006 20:12
door FritzTheCat
Ondanks het contract lees je toch her en der problemen met garantie gevallen

Mensen met service contract worden nog belazerd.

Wij geen service contract heeft moet gewoon onderdeel en uurtarief betalen, dat lijkt mij logisch.

Re: Harense Smid.........een dikke pluim

Geplaatst: 11 jan 2006 20:59
door bot321
Ze hadden de garantie van Meegapool
overgenomen.Wasmachine 1 1/2 jaar
oud motor stuk ze hebben me gewoon
laten barsten.Telefoon-gemaild- winkel
geweest formulier ingevuld bekijk het maar.
Ik geloof je ook niet of het moet een
kleine rep geweest zijn die weinig kost.

Re: Harense Smid.........een dikke pluim

Geplaatst: 12 jan 2006 10:20
door FritzTheCat
Monteur heeft me de prijs van onderdeel laten zien.


414,80 exclusief montage.

En dat voor een bijna 6 jaar oude machine.


Harense Smid mag, wanneer de machine het echt begeeft, mij weer een nieuwe leveren.

Re: Harense Smid.........een dikke pluim

Geplaatst: 12 jan 2006 16:53
door bot321
Noem mij eens een onderdeel van ruim
400 euro bij een wasmachine.Duidelijk
het bewijs dat zelfs de monteur de boel
belazerd.
Reparatie zou zeker 700 euro zijn bij zo,n
prijs van een onderdeel en dat doet geen een
bedrijf bij zo'n oude wasmachine.
Nee van je hele verhaal klopt geen kl.te.

Re: Harense Smid.........een dikke pluim

Geplaatst: 12 jan 2006 17:27
door Son of god
Wat loop je nu je eigen frustraties bot te vieren bot 123. Hoe weet jij nu of het verhaal klopt?

Als je alleen maar de Harense Smid vuil wilt maken kun je ook een eigen topic openen. Ik heb zelf geen ervaring met de Harense Smid maar weet wel dat zij service, als een van de weinige grote ketens, hoog in het vaandel hebben staan.

Het overnemen van de verlengde garanties van Megapool is daar een goed voorbeeld van. De garanties moeten dan wel geregistreerd zijn en Megapool heeft dit regelmatig nagelaten. Hier kun je de Harense Smid niet de schuld van geven, logisch dat zij een bewijs willen zien.

Re: Harense Smid.........een dikke pluim

Geplaatst: 12 jan 2006 19:07
door peukiemon
@bot-321 ik kan je wel een onderdeel opnoemen hoor, de timer je weet wel dat ding waar je je programma mee instelt.
Het duurste onderdeel van een wasmachine, heb je geen garantie meer kan je beter een nieuwe kopen.
De timer met arbeidskosten overstijgt vaak al de prijs van een wasmachine.

Re: Harense Smid.........een dikke pluim

Geplaatst: 12 jan 2006 19:52
door bot321
Als je zelf geen ervaring met Harense Smid heb
hoe weet je dan dat ze de service hoog in het
vaandel hebben staan?Had ook een certificaat
hoor en was ook geregisteerd,heb dus een hele
beroerde ervaring met Harense Smid.
Kijk ook maar eens een paar mnd.terug op deze
topic staat genoeg over harense Smid zie je tevens
tientallen reacties over Harense Smid.
Wat de timer aangaat,kost ook geen 400 euro
hoor kijk maar eens goed rond op internet.
Dus kritiek prima maar wel onderbouwd.
Nogmaals geloof er geen bal van.

Re: Harense Smid.........een dikke pluim

Geplaatst: 12 jan 2006 20:31
door FritzTheCat
Noem mij eens een onderdeel van ruim
400 euro bij een wasmachine.Duidelijk
het bewijs dat zelfs de monteur de boel
belazerd.
Het was de stuurprint met daarop de mechanisch/elektrische klok en de bijbehorende sturingen.


Wat de timer aangaat,kost ook geen 400 euro
hoor kijk maar eens goed rond op internet.
Dus kritiek prima maar wel onderbouwd.
Nogmaals geloof er geen bal van.
Jammer voor je............botje

Re: Harense Smid.........een dikke pluim

Geplaatst: 12 jan 2006 20:44
door acjzr1
Ik heb tot op heden alleen maar slechte ervaringen met De Harense Smid .Zelfs het leveren van een origineel garantiebewijs was al te moeilijk(Breda).Als het verhaal klopt ,mag je inderdaad heel blij zijn,ik koop er NIETS meer. :evil:

Re: Harense Smid.........een dikke pluim

Geplaatst: 12 jan 2006 22:27
door bot321
Als je nou echt in de waan bent dat
een bedrijf in een wasmachine van 6 jaar
oud een onderdeel van ruim 400 euro vervangt
ben je behoorlijk naief.Bij zoiets proberen ze
gewoon een nieuwe te verkopen met een beetje
korting.Zal wel uit een andere machine komen.
Heb zelf in de service gezeten dus kom niet met
sprookjes aan en al helemaal niet wat Harense Smid
aangaat.

Re: Harense Smid.........een dikke pluim

Geplaatst: 13 jan 2006 09:32
door FritzTheCat
Je bent vast uit de service gekinkeld omdat je de boel besodemieterde.

En nu maar volhouden dat de Harense een slechte service heeft.
Was de Harense wellicht jou werkgever die jou trucjes beu was..... :idea:


Als je de algemen voorwaarden leest dan heb je wellicht gelijk:
Indien de reparatie de dagwaarde van de machine overschreid krijgt u een nieuw apparaat aangeboden minus de dagwaarde van de defecte machine

Tja, in mijn geval was dat natuurlijk zo maar waarom zou de Harense in discussie gaan over dagwaarde etc en het de klant moeilijk maken als repareren simpel is.

Klant tevereden, geen gezeur en men weet zo goed als zeker dat de klant de volgende machine weer ben hen koopt.


Maar goed. bot321 is nogal boos op de Harense en dus doet men het altijd fout en liegt de hele wereld als ze zeggen dat de Harense een goede service heeft.



Jammer.

Reisje turkije niks voor jou botje, kun je vogeltjes pesten.... :wink:

Re: Harense Smid.........een dikke pluim

Geplaatst: 13 jan 2006 12:39
door bot321
Geeft aan wat voor een mentaliteit
jij bezit.
groeten.

Re: Harense Smid.........een dikke pluim

Geplaatst: 13 jan 2006 15:12
door Captain Pervert
Indien de reparatie de dagwaarde van de machine overschreid krijgt u een nieuw apparaat aangeboden minus de dagwaarde van de defecte machine
Gave spelvaud in die voorwaarden!

Re: Harense Smid.........een dikke pluim

Geplaatst: 13 jan 2006 16:51
door FritzTheCat
Daarom moest men wel repareren, dat snapt toch elke boerenl...

:wink:

Re: Harense Smid.........een dikke pluim

Geplaatst: 13 jan 2006 17:18
door themaster
kosten van een onderdeel laat me niet lachen die prijs wordt vet opgeschroefd en dan krijg je nog uurloon en voorrijkosten.

bij mijn ouders wasdroger gaf een knal.
ze bellen gewoon een monteur (nog wel 1 die het in zijn vrije tijd doet naast zijn werk als witgoedmonteur) zonder ook maar geweest te zijn noemt ie een prijs van schrik niet 390,00 euro.
Dat is dan incl opzetten etc.

ik heb dat ding zelf opengemaakt want 390 is erg veel geld dat kostte dat machien niet eens destijds.

weet je wat er kapot was een V-Snaar die om de trommel zit kosten 22,95 bij handyman

ik heb een half uur zitten pielen omdat ding erop te krijgen en ding werkt weer als vanouds.

je maakt mij niet wijs dat hij er ook een half uur over doet als ervaren monteur dan vind ik het toch snel verdiend eerder OPLICHTING

Re: Harense Smid.........een dikke pluim

Geplaatst: 16 jan 2006 21:52
door DAVYP
OSS - Bij de winkelketen Harense Smid (consumentenelektronica en huishoudelijke apparaten) verdwijnen door een reorganisatie 150 banen. In de helft van de gevallen zal sprake zijn van gedwongen ontslag, maakte het bedrijf maandag bekend. Nog eens 75 medewerkers zullen via herplaatsing en natuurlijk verloop afvloeien.

Het aantal filialen zal worden teruggebracht van vijftig naar 35.

Re: Harense Smid.........een dikke pluim

Geplaatst: 29 jan 2006 11:45
door bot321
Zie je wel Fritz dat je de boel belazerd.
Zie topic huish.apper.onder Brandt.

Re: Harense Smid.........een dikke pluim

Geplaatst: 29 jan 2006 15:50
door @tje
zonder ook maar geweest te zijn noemt ie een prijs van schrik niet 390,00 euro.
Had je Yomanda gebeld? Een monteur die door de telefoon heen wist wat er aan de hand is? Ik denk eerder dat ie geen zin had om te komen......
Als je nou echt in de waan bent dat
een bedrijf in een wasmachine van 6 jaar
oud een onderdeel van ruim 400 euro vervangt
ben je behoorlijk naief.Bij zoiets proberen ze
gewoon een nieuwe te verkopen met een beetje
korting.
Heel naief!!
Zal wel uit een andere machine komen
Dat is dan toch service. Hoe ze het oplossen maakt niet uit, als ze het maar doen....
maar waarom zou de Harense in discussie gaan over dagwaarde etc en het de klant moeilijk maken als repareren simpel is
Omdat iemand de kosten op zich moet nemen. De klant is het niet en het reparende bedrijf is het ook niet. Dus dan zou het de winkel wel zijn. Als zij jou een nieuwe machine hadden aangeboden met flinke korting was je nog blijer geweest en had de winkel niet zoveel kosten gehad. (als wat je zegt waar is)

Ook ik vind het (net zoals Botje) moeilijk te geloven. Het is absoluut niet waar dat de winkel 414 excl. zelf voor de rekening nemen. Ofwel heb je de domste verkoper ter wereld gehad, ofwel hebben ze je maar wat verteld, ofwel klopt het niet wat je schrijft. Maar dat ze 414 euro voor de rekening nemen is absoluut NIET waar...