Pagina 1 van 1

KPN wijzigt weer eens....

Geplaatst: 11 jan 2006 13:30
door jinx7182
Bij deze wil ik jullie een probleem voorleggen, waar ik als consument niet meer uit kom.

KPN heeft in zeer korte tijd 2 belangrijke dingen veranderd waar ik het niet mee eens ben.

1) Upgraden van belbundel bij een hi abonnement was altijd gratis. Stel je gaat wat meer bellen, en besluit ipv een 20 euro bundel een 30 euro bundel te willen dan kon dat altijd gratis. Sinds 1 december berekent kpn hier 21 euro voor.

2) Het bellen van de klantenservice was altijd gratis. Sinds korte tijd betaal je daar de gewone kosten van mobiele telefonie voor.

Toen ik mijn mobiele (hi) abo afsloot werd mij ook verteld dat dit gratis kon. Tegenwoordig heeft kpn/hi dit dus veranderd maar claimt dat dit niet onder de algemene voorwaarden valt maar een stukje service van hun kant was waar ze nu van af stappen. Waardoor ik dus niet mijn contract kostenloos mag beƫindigen.

Mag dit zo maar? Of is hier iets aan te doen?

Re: KPN wijzigt weer eens....

Geplaatst: 11 jan 2006 14:12
door winter
kpn kan dit doen. Dit staat in hun algemene voorwaarden.
wanneer ik mij onredelijk behandeld voel stap ik naar een ander bedrijf.

Re: KPN wijzigt weer eens....

Geplaatst: 11 jan 2006 14:21
door Predicador
Het staat KPN vrij om te wijzigen in de procedures en kosten die aan hun service verbonden zijn. Dat betekent dat er voor de algemene voorwaarden niks verandert, nu ze voor een verhoging kosten berekenen. Op grond daarvan heb je dus geen mogelijkheid om je abonnement te beƫindigen.

Als je zwart op wit hebt dat je zonder kosten mag verhogen/verlagen in je abonnement, dan is t natuurlijk een ander verhaal, maar dat speelt hier waarschijnlijk niet.

Overigens snap ik niet heel goed waarom KPN je zou laten betalen voor t verhogen van je abo. Verlagen is een ander verhaal, maar verhogen klinkt vreemd. Verhogen betekent enkel dat je meer airtime denkt te gaan gebruiken en dus meer denkt te moeten gaan betalen aan KPN. Zou ik persoonlijk als provider alleen maar blij van worden...

Re: KPN wijzigt weer eens....

Geplaatst: 11 jan 2006 14:39
door maybe
kpn heeft liever dat je boven je bundel belt. Levert ze meer op. Voor de consument is het goedkoper om je bundel te verhogen en daar moet je nu een "boete" voor betalen. Kpn wil op deze manier de gemist inkomsten indekken.

Blijft natuurlijk een raar besluit, maar economisch in de ogen van kpn is het wel. Ze mogen dit altijd doen.

Re: KPN wijzigt weer eens....

Geplaatst: 11 jan 2006 19:29
door Lahan
kwats...

het kost nu eenmaal geld om bij een overstap de bundels na te rekenen. Hier moet echt iemand achter gaan zitten, ja ja ook in 2006 moeten er mensen achter iets gaan zitten. Bij kpn heeft men besloten dat de klant een deel van deze kosten mag betalen. Niet leuk? inderdaad helemaal niet leuk, maar zo is het nu eenmaal...

Re: KPN wijzigt weer eens....

Geplaatst: 12 jan 2006 09:05
door Theo1980
Bij Orange kan verhogen nog steeds gratis, en eenmaal per half jaar kun je ook gratis 1 bundel naar beneden.
Wanneer je boven je bundel belt, betaal je dezelfde gesprekstarieevn als binnen je bundel.

Re: KPN wijzigt weer eens....

Geplaatst: 13 jan 2006 12:34
door mr T.
Bij Orange kan verhogen nog steeds gratis, en eenmaal per half jaar kun je ook gratis 1 bundel naar beneden.
Wanneer je boven je bundel belt, betaal je dezelfde gesprekstarieevn als binnen je bundel.
Wel veel sterkte met die goedkope belbundels van Orange. Je mag hopen dat je dan wel overal kunt bellen en dat je niet een gebouw uit hoeft om verbinding te krijgen. Verbindignskwaliteit heeft een prijs.[/url]