Pagina 1 van 1
2 kuipstoeltjes in rood of toch een andere kleur!!!!
Geplaatst: 12 jan 2006 18:42
door Maori
Hedenmorgen heeft mijn vrouw 2 kuipstoeltjes in het rood besteld bij de fa. Raamsveld in Hillegom. Bij thuiskomst had ze spijt van de kleur en wilden dan ook de stoeltjes in de ecru kleur.
Mijn vrouw heeft toen de fa. Raamsveld telefonisch benaderd met het verzoek om de kleur te veranderen. Tot onze verbijstering bleek dit niet meer mogelijk te zijn omdat deze order reeds in de computer was ingevoerd en niet meer kon worden veranderd.
Tussen de bestelling en het verzoek op verandering zat precies 3 uur.
M'n vrouw vond dat zeer klant onvriendelijk dat dit niet meer mogelijk was en verzocht om annulering. Dit was schriftelijk mogelijk, maar volgens de voorwaarden werden dan wel 30% van de aanschafprijs in rekening gebracht.
Wij vinden dit ongelofelijk en vragen ons af of dit zomaar kan.
Wij kunnen het begrijpen als er enkele weken zijn verstreken, maar niet na 3 uur. De levertijd van de stoeltjes zijn ca. 8 weken.
Wie kan ons adviseren, wat wij nu moeten doen.
Bij voorbaat dank
Re: 2 kuipstoeltjes in rood of toch een andere kleur!!!!
Geplaatst: 12 jan 2006 20:54
door 16again
Hoe klantonvriendelijk dit ook is, Raamsdonks staat wel degelijk in haar recht.
Je kunt informeren of de kleur na bijbetaling nog wel te wijzigen is.
Als alternatief kan je proberen om onder de annuleringskosten uit te komen. Hierop maak je kans indien bijvoorbeeld de voorwaarden niet overhandigd zijn voor het sluiten van de koop.
Re: 2 kuipstoeltjes in rood of toch een andere kleur!!!!
Geplaatst: 12 jan 2006 20:54
door crazyme
Een paar zaken begrijp ik niet :
Een order wordt snel verwerkt, wat is hier klantonvriendelijk aan ? Het lijkt mij een correcte gang van zaken dat uw opdracht snel wordt verwerkt. Het komt vaker voor dat bestellingen direct in de computer worden ingebracht en on-line worden verwerkt.
Dat u om deze reden direct de order wenst te annuleren begrijp ik ook niet. U wilde 3 uur daarvoor toch nog 2 rode stoelen ?
Raamsveld staat bekend als een prima firma. Ze bestaan al de nodige jaren en zullen vanwege een paar stoelen echt niet moeilijk doen.
Wanneer de stoelen inderdaad zijn besteld kan van Raamsveld echt nog wel even de fabriek bellen om de kleurwijziging door te geven. Het is zo'n kleine moeite dat ik daarom denk dat er meer aan de hand is.
Re: 2 kuipstoeltjes in rood of toch een andere kleur!!!!
Geplaatst: 12 jan 2006 21:20
door Maori
crazyme, natuurlijk is het een goede zaak dat de orders meteen worden verwerkt, maar is een kleur correctie aanbrengen in een bestaande order zo problematisch? Ik dacht van niet, alleen een beetje ongemak voor de fa. Raamsveld.
Natuurlijk ging m'n vrouw voor de rode kleur, maar een mens kan van mening veranderen. Is dat zo gek?
In December nog een wandmeubel gekocht zonder problemen.
Dat Raamveld een prima firma is, kunnen wij met onze ervaring van vandaag niet meer mee eens zijn.
Wij hoeven zo nodig niet te annuleren, maar voor ons is de kleur rood geen optie meer. Als de Fa. Raamsveld rood in ecru veranderd, dan is het probleen opgelost.
En ja, ze doen wel moeilijk over een paar stoelen en ja ik heb het hele verhaal verteld zonder, als U suggereerd, een positieve draai in ons voordeel er aan te geven.
Re: 2 kuipstoeltjes in rood of toch een andere kleur!!!!
Geplaatst: 12 jan 2006 23:35
door crazyme
Vraag morgen gewoon even naar dhr. van Raamsveld. Leg het probleem rustig uit. Wanneer men dan nog niet genegen is om de bestelling te wijzigen dan mag u deze firma wat mij betreft op alle fora zwartmaken.
Geef dan op dit forum dan ook even door welke stoelen (naam, bekleding, prijs e.d.) u precies heeft gekocht, dan zal ik kijken of ik u het telefoonnummer van de fabriek kan geven....
Re: 2 kuipstoeltjes in rood of toch een andere kleur!!!!
Geplaatst: 15 sep 2008 13:45
door henkh73
Volgens mij kun je wel degelijk onder Raamsveld's belachelijke annuleringskosten
uit komen. Volgens de informatie op het juridisch loket kan een leverancier annuleringskosten in rekening brengen, maar dat kunnen slechts de kosten zijn die hij/zij maakt. Bij Raamsveld vroegen ze in ons geval 50% voor een meubel dat vanuit het magazijn naar de winkel is gebracht... helaas is het voor ons nu te laat, omdat we het nu al in elkaar hebben gezet. Maar de kosten voor hun waren misschien 5 Euro!
Denken ze bij Raamsveld nu werkelijk dat mensen terugkomen na zo onbeschoft behandeld te zijn?