LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] UPC in aanval op ADSL

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
edmoor
Berichten: 316
Lid geworden op: 10 jul 2003 17:24

UPC in aanval op ADSL

Ongelezen bericht door edmoor »

ROTTERDAM - Kabelbedrijf UPC zet volgende week de aanval in op adsl-abonnees in het eigen kabelgebied.

Veel mensen in het UPC-gebied hebben nu een adsl-internetabonnement bij concurrenten van UPC, zoals KPN en Tiscali. UPC wil die mensen met een bonus van tientallen euro’s overhalen klant bij de UPC-kabel te worden.

Mark Zellenrath van UPC: ,,Adsl heeft zo zijn beperkingen, zeker als je ver van de telefooncentrale af woont. De snelheden op de kabel zullen de komende jaren alleen maar omhoog gaan. Dan is internetten over de kabel veel sneller dan het met adsl ooit zal worden.’’

UPC biedt de adsl-bezitters in het eigen gebied ook aan over te stappen op telefonie over de kabel. ,,Dan kan de dure KPN-aansluiting meteen de deur uit,’’ aldus Zellenrath.

Bron: Algemeen Dagblad

Har

Re: UPC in aanval op ADSL

Ongelezen bericht door Har »

Geweldig nieuws voor de ADSL gebruikers, treedt toe tot de grote UPC familie. :D :D :D :D :D :D

Jonjo
Berichten: 1485
Lid geworden op: 14 aug 2005 09:18

Re: UPC in aanval op ADSL

Ongelezen bericht door Jonjo »

Ik word er niet bang van. Waarschijnlijk de UPC gebruikers wel. Als ik alles zo lees op de diverse sites kunnen ze hun eigen klanten niet eens na behoren bedienen. Sterkte afnemers van UPC in de komende tijd.

skippy
Berichten: 180
Lid geworden op: 04 sep 2005 21:14

Re: UPC in aanval op ADSL

Ongelezen bericht door skippy »

wij hebben hier multikabel ook niet een erg fijn bedrijf om zaken mee te
doen,er zijn juist weer behoorlijk wat mensen terug gegaan naar kpn en andere adsl aanbieders. en het zijn juist de standaard abonnementen die het meest gebruikt worden velen zijn echt niet bereid om voor internet bv 60 euro per maand te betalen. du het zal allemaal wel niet
zo een vaart lopen zeker gezien de reputatie die upc en een aantal andere kabelbedrijven hebben.

EV-Prinses
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 jan 2006 23:47

Re: UPC in aanval op ADSL

Ongelezen bericht door EV-Prinses »

Vorige week ben ik gebeld door UPC of ik mijn ADSL-aansluiting niet wilde inruilen voor UPC telefonie en chello. Heb dat lulletje (sorry voor het begrip) aan telefoon uitgelegd dat ik er eerst over na wilde denken en nog niet meteen ja zou zeggen. Zaterdag kreeg ik een brief en vandaag werd een zelfdoe installatiepakket afgeleverd. Betaling zou ingaan 1 maand nadat het installatiepakket afgeleverd was!
Deze agressieve manier van verkoop kan ik absoluut niet waarderen en ik heb via de website gereageerd dat ik op deze manier NOOIT klant van UPC zal worden!

pjongen9
Berichten: 13
Lid geworden op: 07 dec 2005 07:53

Re: UPC in aanval op ADSL

Ongelezen bericht door pjongen9 »

Ik ben net weg bij UPC... 49.95 for 4 mb/s...

Nu zit ik bij Wanadoo ADSL Family. Ik zit redelijk ver weg van de centrale, maar heb een 15mb/s aansluiting die prima werkt. 22,50 in de maand... dat is 4xzosnel voor minder dan de helft!

Ook telefonie voor 5 euro per maand (vaste nummers in NL, 24/7, mobiel en buitenland redelijk goedkoop), en heb mijn KPN (die nog nodig is) teruggebracht naar 9.50 in de maand (budgetbellen, omdat ik dat toch niet meer doe via KPN)...

Prima! voor 27,50 (+9,50) bel en internet ik erop los! Bij UPC kan ik wel het KPN abonnenment opzeggen, maar voor Classic speed (inmiddles 8 mb/s) en telefonie 24/7 gratis zou ik (net gechecked) 59,95 betalen...
Dat is 23 euro MEER voor de halve snelheid.

EN... dat geldt alleen voor nieuwe klanten... oude klanten betalen gewoon 64.90... dat is bijna het dubbele!

(Wanadoo Modemlevering duurde langer dan afgesproken, maar UPC is nog NOOIT op tijd geweest. En voor de service desk hoef je ook niet te blijven. Ik heb UREN aan de telfoon gehangen, TIENTALLEN euros betaald... en dan wordt gewoon niets gedaan... Als ik dan na weken terugbelde, had niemand 'het opgepikt. Maar ik zal zorgen dat binnen 2 werkdagen iemand terugbelt!" en dan belt niemand meer. En, als klap op de vuurpijl... toen ik belde om te vragen hoe het stond met mijn klacht over de nieuwe set-top box... 'waar ik twee weken geleden al over gebeld heb!'... -wat ik helemaal niet gedaan had- kreeg ik te horen: 'oh ja, ik zie dat iemand het hier ingevoerd heeft... we zijn ermee bezig!'... :lol: )

UPC was best een goede provider, nooit echt problemen gehad, maar DIT is echt veel beter! Ik snap niet dat ik zo lang gewacht heb om over te stappen!

Als laatste wil ik nog opmerken, die vent van UPC zegt : "De snelheden op de kabel zullen de komende jaren alleen maar omhoog gaan"...

Mooi!!! En die paar jaar zit ik voorlopig bij Wanadoo voor veel minder geld, en tegen de tijd dat UPC zoals ze zeggen 'veel sneller is' en een goede prijs biedt, dan kan ik altijd mijn huidige abonnement opzeggen en terug naar UPC.

Ze denken toch niet echt dat ik bij hen blijf, met een matige verbinding voor veel meer geld, in de HOOP dat ze over JAREN iets beters leveren?

Ik zou er serieus over nadenken om een jaartje Wanadoo (oids) te nemen, en dan na een jaar opnieuw te kijken of UPC tegen die tijd een betere provider is!

Paul

pjongen9
Berichten: 13
Lid geworden op: 07 dec 2005 07:53

Re: UPC in aanval op ADSL

Ongelezen bericht door pjongen9 »

EV-prinses?

Ik heb iets vergelijkbaars meegemaakt!

Ik belde om te vragen wat Canal-PLUS zou kosten als ik NAAST internet, NAAST telefonie, NAAST digitale tv ook nog CP zou nemen...

Bleek dat ik geen pakketkorting kon krijgen, en de geadverteerd korting alleen voor NIEUWE klanten gold.

"Maar ik ben een nieuwe klant!"...

Helaas... april vorig jaar heb ik (en anderen) een testmaand CP gehad, dus was ik een bestaande klant...

Verbouwereerd hang ik op... :shock: nog nooit zoiets gehoord... Niet alleen dat een testmaand mij 'abonnee' maakt, maar ook nog dat dat gebeurt terwijl IK helemaal niets gevraagd had om die testmaand!

Twee dagen later heb ik CP! :roll:
Een dag later lag ook bij mij een bevestigingsbrief in de bus...

Ik heb niet eens gesproken over 'CP nemen' oid... na de 'u krijgt geen korting ondanks dat we reklame maken waar dat wel in staat' heb ik vriendelijk gedag gezegd, en dat was het!

Of ik even wilde betalen! Nou, nee! :P

Paul

Har

Re: UPC in aanval op ADSL

Ongelezen bericht door Har »

Natuurlijk kom je aan het betalen, wat je bestelt moet je ook betalen, ga jij bij A H de deur uit zonder de bestelde spullen te betalen.

Voor reclames verwijs ik je naar de A4 akties van Agro, zie andere links en aanbevelingen, wel een koffer postzegels erbij bestellen. :oops: :D

pjongen9
Berichten: 13
Lid geworden op: 07 dec 2005 07:53

Re: UPC in aanval op ADSL

Ongelezen bericht door pjongen9 »

Har,

Ehm... ik weet niet tegen wie je dit zegt...

Ik ga er vanuit tegen EV-Prinses of mijzelf (daar niemand anders over betalen heeft gesproken)...

En nee, ik hoef(de) niets te betalen. Ik heb namelijk niets aangevraagd of besteld. Niet schriftelijk en niet door de telefoon (UPC neemt gesprekken op!). Ik heb informatie gevraagd. Meer niet.

Ik -als bestaande klant- kreeg geen pakketkorting bij het afsluiten van een nieuw pakket. Toen heb ik vriendelijk bedankt voor de informatie en opgehangen. Niks besteld!

De 'bevestiging' per post heb ik schriftelijk beantwoord, en aangegeven dat de medewerker een fout heeft gemaakt.

(Ik neem aan dat EV-Prinses hetzelfde heeft meegemaakt.)

Na de verontschuldigingen van UPC in deze zaak, hebben ze toch 22 euro voor CP afgeschreven. Die heb ik dmv mijn bankpakket teruggedraaid, en een wederom een klacht ingediend. Daarna kreeg ik het (niet afgeschreven) bedrag nogmaals uitbetaald. :roll:

UPC hangt met kauwgom aan elkaar, de ene afdeling heeft geen idee wat de andere doet.

Ik had internet, UPC digital... 2 dingen... Ik heb rekeningen gehad die 3 A4-tjes besloegen!!!. Toeslagen, kortingen, BTW, pakketkorting met en zonder BTW, verrekeningen, etc...

UPC - doe het nie!

P

hoffie
Berichten: 662
Lid geworden op: 09 jun 2004 23:46

Re: UPC in aanval op ADSL

Ongelezen bericht door hoffie »

Veel mensen in het UPC-gebied hebben nu een adsl-internetabonnement bij concurrenten van UPC, zoals KPN en Tiscali. UPC wil die mensen met een bonus van tientallen euro’s overhalen klant bij de UPC-kabel te worden.
een bonus van tientallen euro's korting ten opzichte van wat ik nu betaal???????
ben nu al goedkoper uit dan bij UPC, dus die bonus krijg ik al van mijn ADSL leverancier :lol:

En dat gratis bellen mogen ze ook houden, ik wil nl. 112 kunnen bellen mocht dat een keer nodig zijn, en dan geen dode lijn aangeboden krijgen....

Zie nu die nieuwe alarm proef van UPC al helemaal voor me........
Sorry er is een storing in uw regio....... probeer het later nog eens

J.Vermeer
Berichten: 151
Lid geworden op: 12 jan 2006 20:16

Re: UPC in aanval op ADSL

Ongelezen bericht door J.Vermeer »

Ik heb nu al 2 jaar UPC maar weinig of geen klachten !!!!!!!!!!!!!!!!!!

pjongen9
Berichten: 13
Lid geworden op: 07 dec 2005 07:53

Re: UPC in aanval op ADSL

Ongelezen bericht door pjongen9 »

Ik heb 5 jaar Chello gehad, en de verbinding is slechts een handjevol keren weg geweest (en voor korte tijd).

Altijd goede (snelle) verinding gehad ook.

DAT is het probleem ook niet. Administratief is het een zootje. En de helpdesk is onderbezet en niet genoeg geschoold om problemen op te lossen. En ze beloven altijd terug te bellen, en dat gebeurt gewoon niet, en je klacht is gewoon 'uit het systeem'...

En dan moet IK dus weer bellen naar een duur 0900 nummer omdat ZIJ de rekening fout maken. Omdat ZIJ mij aanmelden voor een dienst die ik niet eens aangevraagd heb. Omdat ik zonodig een nieuwe mediabox van hen krijg, die niet werkt, en waarvan de rekening al afgeschreven is een maand voordat ik de box krijg... en DUS voor de oude box ook moet betalen. En dus WEER naar dat dure 0900 nummer moet bellen.

Als je die kosten er OOK nog eens bij telt, is UPC belachelijk duur!

Daarnaast is UPC Chello 4 keer zo langzaam dan Wanadoo Family, en voor meer dan het dubbele bedrag!

Ook is Wanadoo's Telefonie voor 5 euro per maand veel goedkoper dan UPC.

Allemaal goede redenen om over te stappen.

Dat Wanadoo niet verteld dat ze zo'n achterstand hebben met de Liveboxen is inderdaad een slechte zaak... maar UPC heeft dezelfde problemen gehad (en nog steeds)... Iedere provider heeft dat, denk ik...

Waar je ook heen gaat, maakt niets uit... Maar realiseer je, dat UPC nou eenmaal veel duurder is...

Het Net heeft ook goede aanbiedingen. Voor minder geld dan UPC.

Ik ben tevreden met Wanadoo, nu 2 maanden. De Livebox 2 keer moeten resetten voor telefonie (bleef een 'u heeft een voicemail' zeggen, terwijl dat niet zo was)... Voor de rest werkt het geweldig...

P

Meisje21
Berichten: 15
Lid geworden op: 31 jan 2006 19:33

Re: UPC in aanval op ADSL

Ongelezen bericht door Meisje21 »

UPC neemt geen gesprekken op.

Beathoven
Berichten: 191
Lid geworden op: 29 jan 2006 23:43

Re: UPC in aanval op ADSL

Ongelezen bericht door Beathoven »

UPC hangt met kauwgom aan elkaar, de ene afdeling heeft geen idee wat de andere doet.
Die indruk krijg je als klant alleen als je door een medewerker slecht geinformeerd bent of als er door een enkele medewerker binnen de organisatie een fout gemaakt is want qua opzet zal een bedrijf als UPC waarschijnlijk niet veel verschillen met de klantenservice van b.v. een Xs4all, een tiscali, een KPN etc etc. Allemaal werken ze volgens het bekende ITIL principe.

Je hebt het hier over je ervaring als klant met een eerste lijns callcenter. In detail kan ik het me voorstellen dat een eerste lijns niet weet wat er 'precies' en 'op dat moment' aan een probleem gedaan wordt want dan zou je de persoon die er mee bezig is moeten spreken en dat wordt lastig. Later leg ik wel uit waarom.

De klant zal iig nooit met een 2e of 3e lijn in gesprek komen, alleen als deze afdeling zelf naar de klant toe belt. En dat is gedaan om een reden. Je hoeft als klant namelijk geen kijkje in de keukenn, want een klant wil gewoon weten 'wordt er wel of niet aan m'n probleem gewerkt', en dat moet een eerste lijn kunnen vertellen.

Of de derde lijn nu bezig is om commando a of b in te tikken interesseert ze niet. Net als in een restaurant hoef je ook niet te weten hoe de kok het eten staat klaar te maken.

De status van een probleem wordt wel goed gelogd, dat heb ik wel gemerkt toen ik eens naar de UPC helpdesk belde. Om 15.43 is er dit en dat aan het probleem gedaan, ik belde zo rond 19.00. Morgen is het probleem opgelost werd me verteld en dat was ook zo.

Dit loggen is naar mijn mening ook de beste manier, want je kunt intern wel naar zo'n 3e lijns afdeling gaan bellen.. maar 'dat' zou de boel juist erg vertragen want dan bel je dus met degene die er mee bezig is en dan komt die door de telefoontjes niet meer aan z'n werk toe en stel je voor dat 'de klanten' er direct naartoe konden bellen.. dan werd er nooit meer wat aan een probleem gedaan :D

Ook kunnen ze moeilijk complete verslagen in de logbestanden schrijven tussendoor, want die tijd kun je beter gebruiken om het probleem op te lossen.

Je mag van mij aannemen, als ze zeggen dat er aan gewerkt wordt, dan wordt er aan gewerkt. En dat hoeft niet te betekenen dat er op dat moment iemand echt aan sleutelt, maar wel dat het binnen de afgesproken tijd opgelost wordt. Als zoiets dan vertraging oplevert wordt de reden daarvan in de meeste gevallen wel gelogd :)

Aetron
Berichten: 19
Lid geworden op: 05 feb 2006 11:36

Re: UPC in aanval op ADSL

Ongelezen bericht door Aetron »

Ga mijn snelle probleemloze adsl toch niet inruilen tegen zo'n krakkemikkerige instabiele storingsgevoelige kabel-internet verbinding van UPC.

Forumparadijs
Berichten: 21
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:04

Re: UPC in aanval op ADSL

Ongelezen bericht door Forumparadijs »

Over het algemeen zou je kunnen stellen dat het triest gesteld is met het 'consumenten internet' hier in Nederland.

Ik heb 3 jaar chello standaard gehad met zo'n dik com21 modem (nu classic en gebruikt upc eurodocsis modems van diverse fabrikanten).
Heel veel uitval, storing op de tv enzo.

Nadat upc te lang op zich liet wachten met de snelheidsverhoging ben ik op planet overgestapt.

Inmiddels ben ik daar ook niet tevreden mee.
Ik woon op 1 km van de centrale en ik zou 12 megabits moeten hebben, maar ik haal er slechts 8.

Nu hoop ik binnen een jaar een eigen bedrijf te hebben, zodra ik een eigen bedrijf heb ben ik een van de gelukkige mensen die een zakelijk pakket aan zou kunnen vragen.

Je zult zien dat je dan op je wenken bediend wordt, het gaat immers om pure centen.

Voor consumenten geldt:
Slikken en stikken

Aetron
Berichten: 19
Lid geworden op: 05 feb 2006 11:36

Re: UPC in aanval op ADSL

Ongelezen bericht door Aetron »

Zakelijke klanten zijn zij die helemaal opgelicht worden door bedrijven als UPC. Optische verbinding tot de coax bottleneck en daar gaat je snelheid ja de snelheid van je rekening gaat evenredig supersnel omlaag.
Kennis van bedrijven is helaas minimaal, vele systeembeheerders
zullen het ook nooit leren en dat gaat ze geld kosten.
wakker worden en ga je verdiepen in de materie daar worden jullie toch voor betaald helaas een strak pakie en een hoop bluf
is voldoende voor zg zakelijke klanten.

crazycat
Berichten: 60
Lid geworden op: 27 jan 2006 19:34

Re: UPC in aanval op ADSL

Ongelezen bericht door crazycat »

Chello? Kwello! Wat een rampenbedrijf is dat! Dit was het laatste bericht dat via de kabel is verstuurd. Vanavond weer gewoon ADSL via de telefoonlijn.

Forumparadijs
Berichten: 21
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:04

Re: UPC in aanval op ADSL

Ongelezen bericht door Forumparadijs »

Een slimme zakelijke klant gaat natuurlijk niet met upc (priority) in zee ;), upc is ook geen serieuze zakelijke aanbieder!!!

In de xDSL wereld hebben zakelijke gebruikers voorrang boven de partikuliere gebruikers.

Aetron
Berichten: 19
Lid geworden op: 05 feb 2006 11:36

Re: UPC in aanval op ADSL

Ongelezen bericht door Aetron »

Jammelijke mislukkingen wat internet in het onderwijs betreft zeggen
genoeg en bezorgde Priority een heel vieze nare smaak bahhh........
Wat een stelletje...............zakelijke vis markt.

Gesloten