Wanadoo verkoopt mij ADSL2 terwijl het niet mogelijk is!
Geplaatst: 14 jan 2006 13:58
Goedendag,
Ook ik ben de dupe van die Wanadoo ellende. Sinds gisteren weet ik denk ik dan eindelijk hoe de vork in de steel zit.
Was bij de bovenburen op bezoek die ook Wanadoo Family hebben. Zij zouden in November overgezet zijn op ADSL2 zoals hun verteld was. Ze waren ook in die veronderstelling.
Na een simpele speedtest met snelheden van 3.5mbit down en 0.5mbit up blijkt dus dat zij ook nog gewoon ADSL hebben (4mbit/1mbit) en geen ADSL2. Ofwel, onze wijkkast is blijkbaar helemaal nog niet geschikt voor ADSL2 omdat zij dan overgezet zouden moeten zijn.
Ik heb op 2 december (na een postcodecheck) een abonnement afgesloten voor Wanadoo Family 20mbit. Dit was dus helemaal niet beschikbaar op dat moment, en NU nog steeds niet... Blijkbaar kon niemand bij Wanadoo dit mij vertellen!
20 december zou ADSL2 opgeleverd worden - helpdesk gebeld:
24 december zou het moeten werken - helpdesk gebeld:
27 december zou het dan echt werken - helpdesk gebeld...
Ook een brief geschreven waarin ik ze een week de tijd gaf mij een verbinding te leveren.
2 januari - telefoonverbinding weg! damn! Wanadoo gebeld. "nee meneer, dan moet u bij KPN zijn, kunt u wel even bellen als alles weer werkt?"
KPN gebeld, volgende dag zou het gefixt zijn. Zo gezegd zo gedaan. Monteur belde nog even om te vertellen dat er een kabeltje fout zat aangesloten en hij een kabeltje vervangen had. (hoe kan er een kabel fout aangesloten zijn???). Wanadoo weet van niets, en KPN evenmin... fantastisch!
Wanadoo gebeld: "alles werkt weer!"
Krijg ik een brief van Wanadoo wat op het volgende neer kwam: "als u zelf een monteur inschakelt van KPN dan belemmert u ons in onze werkzaamheden en kan het langer duren voordat er een oplossing gevonden wordt."
WAAAAAT?? Toen werd ik echt kwaad! Wanadoo zegt: "bel maar met KPN", doe ik dat krijg ik deze brief... wat denken ze nou??
Maargoed, kreeg zowaar een paar dagen later weer een brief van Wanadoo. Excuus voor het ongemak, 10 januari moet het werken. Helpdesk gebeld wat er gaat gebeuren: "we zetten u over via een by-pass naar een andere wijkkast" (waarschijnlijk weten ze nu dat ADSL2 niet mogelijk is via mijn wijkkast).
Brief geschreven dat ik ze dan tot die datum de tijd zou geven, maar dat het dan echt moest werken...
10 januari: geen internet, helpdesk gebeld...
Email gekregen van Wanadoo. Excuus, 12 januari zou het moeten werken na plaatsing van een SIP-kaart in uw wijkkast (hiermee zou dan de by-pass van de baan zijn leek mij - ofwel dat was zonder mij even te laten weten niet uitgevoerd)...
12 januari - geen internet... helpdesk gebeld...
"nee meneer, hier staat 13 januari wordt een SIP-plug geschoten (?) voor ADSL2..." - is dat het zelfde als SIP-kaart? De helpdeskmedewerker had nog nooit van 'SIP' gehoord, had geen idee...
13 januari - geen internet... helpdesk gebeld...
"nee meneer, 13 januari is een indicatiedatum, dat hoeft dus niet dan te zijn... maar ik ga u geen datum geven als u al zegt dat we al 6 keer een datum niet nagekomen zijn volgens u...Ik kan u wel vertellen dat Wanadoo 3 maanden (!!!!!!!) achter loopt bij het omzetten van wijkkasten naar ADSL2"...
Nou mooi is dat... ergens in november wordt dan mogelijk ergens in februari... met een beetje pech nog een maand zonder internet...
Ik hoop dat we nu op korte termijn ADSL hebben, kabelabonnement loopt 15 januari af (opgezegd toen Wanadoo de leverdatum bekend maakte op 15 december)... dan hebben we niets meer, is wel handig als student zijnde...
Heb vandaag nog gevraagd aan Wanadoo om mij anders gewoon op het wel leverbare ADSL (4mbit/1mbit) te zetten totdat hun werkzaamheden voltooid zijn. Immers heb ik een contract voor Wanadoo Family afgesloten in de tijd dat ze nog 4mbit/1mbit leverden en 20mbit... dus dan zouden ze mij gewoon op normaal ADSL aangesloten moeten hebben...
Nu maar hopen dat ze me ook daadwerkedlijk op gewoon ADSL willen zetten...
Een ding is zeker: Wanadoo helpdesk is incapabel, soms onvriendelijk - breken een gesprek af met "ik kan niets meer voor u doen, fijne avond..." tuut tuut tuut... en ik ben echt correct gebleven! Daarnaast komt Wanadoo afspraken niet na en willen ze een service/product leveren wat niet mogelijk is... Ik bedenk me volgende keer wel twee keer voordat ik nog eens met Wanadoo in zee ga!
Ook ik ben de dupe van die Wanadoo ellende. Sinds gisteren weet ik denk ik dan eindelijk hoe de vork in de steel zit.
Was bij de bovenburen op bezoek die ook Wanadoo Family hebben. Zij zouden in November overgezet zijn op ADSL2 zoals hun verteld was. Ze waren ook in die veronderstelling.
Na een simpele speedtest met snelheden van 3.5mbit down en 0.5mbit up blijkt dus dat zij ook nog gewoon ADSL hebben (4mbit/1mbit) en geen ADSL2. Ofwel, onze wijkkast is blijkbaar helemaal nog niet geschikt voor ADSL2 omdat zij dan overgezet zouden moeten zijn.
Ik heb op 2 december (na een postcodecheck) een abonnement afgesloten voor Wanadoo Family 20mbit. Dit was dus helemaal niet beschikbaar op dat moment, en NU nog steeds niet... Blijkbaar kon niemand bij Wanadoo dit mij vertellen!
20 december zou ADSL2 opgeleverd worden - helpdesk gebeld:
24 december zou het moeten werken - helpdesk gebeld:
27 december zou het dan echt werken - helpdesk gebeld...
Ook een brief geschreven waarin ik ze een week de tijd gaf mij een verbinding te leveren.
2 januari - telefoonverbinding weg! damn! Wanadoo gebeld. "nee meneer, dan moet u bij KPN zijn, kunt u wel even bellen als alles weer werkt?"
KPN gebeld, volgende dag zou het gefixt zijn. Zo gezegd zo gedaan. Monteur belde nog even om te vertellen dat er een kabeltje fout zat aangesloten en hij een kabeltje vervangen had. (hoe kan er een kabel fout aangesloten zijn???). Wanadoo weet van niets, en KPN evenmin... fantastisch!
Wanadoo gebeld: "alles werkt weer!"
Krijg ik een brief van Wanadoo wat op het volgende neer kwam: "als u zelf een monteur inschakelt van KPN dan belemmert u ons in onze werkzaamheden en kan het langer duren voordat er een oplossing gevonden wordt."
WAAAAAT?? Toen werd ik echt kwaad! Wanadoo zegt: "bel maar met KPN", doe ik dat krijg ik deze brief... wat denken ze nou??
Maargoed, kreeg zowaar een paar dagen later weer een brief van Wanadoo. Excuus voor het ongemak, 10 januari moet het werken. Helpdesk gebeld wat er gaat gebeuren: "we zetten u over via een by-pass naar een andere wijkkast" (waarschijnlijk weten ze nu dat ADSL2 niet mogelijk is via mijn wijkkast).
Brief geschreven dat ik ze dan tot die datum de tijd zou geven, maar dat het dan echt moest werken...
10 januari: geen internet, helpdesk gebeld...
Email gekregen van Wanadoo. Excuus, 12 januari zou het moeten werken na plaatsing van een SIP-kaart in uw wijkkast (hiermee zou dan de by-pass van de baan zijn leek mij - ofwel dat was zonder mij even te laten weten niet uitgevoerd)...
12 januari - geen internet... helpdesk gebeld...
"nee meneer, hier staat 13 januari wordt een SIP-plug geschoten (?) voor ADSL2..." - is dat het zelfde als SIP-kaart? De helpdeskmedewerker had nog nooit van 'SIP' gehoord, had geen idee...
13 januari - geen internet... helpdesk gebeld...
"nee meneer, 13 januari is een indicatiedatum, dat hoeft dus niet dan te zijn... maar ik ga u geen datum geven als u al zegt dat we al 6 keer een datum niet nagekomen zijn volgens u...Ik kan u wel vertellen dat Wanadoo 3 maanden (!!!!!!!) achter loopt bij het omzetten van wijkkasten naar ADSL2"...
Nou mooi is dat... ergens in november wordt dan mogelijk ergens in februari... met een beetje pech nog een maand zonder internet...
Ik hoop dat we nu op korte termijn ADSL hebben, kabelabonnement loopt 15 januari af (opgezegd toen Wanadoo de leverdatum bekend maakte op 15 december)... dan hebben we niets meer, is wel handig als student zijnde...
Heb vandaag nog gevraagd aan Wanadoo om mij anders gewoon op het wel leverbare ADSL (4mbit/1mbit) te zetten totdat hun werkzaamheden voltooid zijn. Immers heb ik een contract voor Wanadoo Family afgesloten in de tijd dat ze nog 4mbit/1mbit leverden en 20mbit... dus dan zouden ze mij gewoon op normaal ADSL aangesloten moeten hebben...
Nu maar hopen dat ze me ook daadwerkedlijk op gewoon ADSL willen zetten...
Een ding is zeker: Wanadoo helpdesk is incapabel, soms onvriendelijk - breken een gesprek af met "ik kan niets meer voor u doen, fijne avond..." tuut tuut tuut... en ik ben echt correct gebleven! Daarnaast komt Wanadoo afspraken niet na en willen ze een service/product leveren wat niet mogelijk is... Ik bedenk me volgende keer wel twee keer voordat ik nog eens met Wanadoo in zee ga!