Philips DVDR-70 DVD-recorder en Wehkamp
Geplaatst: 15 jan 2006 16:47
Beste mensen,
Graag wil ik het volgende verhaal met jullien delen;
Op 11 augustus 2003 kocht ik voor mijn moeder bij Wehkamp een DVD-recorder van Philips, de DVDR-70 voor een bedrag van € 699.- met uitbreiding naar drie jaar extra verlengde garantie voor € 59,- dus totaal € 758,-. Deze extra garantie had ik er juist bijgekocht om verrassingen, zoals onderstaand, te voorkomen. Wat is nu het geval?
Omdat de recorder steeds meer problemen ging vertonen m.b.t. het opnemen en afspelen (de alom bekende disc errors) heb ik dus aanspraak gemaakt op deze verlengde garantie.
Niet onterecht, want na enig speurwerk op het internet blijkt dat er heel veel problemen zijn met dit type recorder. Dit model behoort dan ook tot een slechte serie van Philips. Philips weet van dit probleem af en heeft in veel gevallen de recorder kosteloos omgeruild voor een nieuw exemplaar.
De DVD-Recorder is in december door Wehkamp opgehaald voor reparatie. Op 14 januari kreeg ik een brief van ze waarin werd vermeld dat de recorder niet meer gerepareerd kan worden. Ze boden mij daarin aan een vervangend exemplaar te leveren van het type DVDR-3305 t.w.v. € 199,-.
Hiervoor moet ik echter € 103,80 bijbetalen!
Ik vind het schandalig dat ik een dergelijk hoog bedrag moet bijbetalen terwijl de defecte DVD-recorder gewoon nog in de volledige (door mij extra aangekochte) 3-jaars garantie zit. Bovendien is de vervangende recorder van het type DVDR-3305 een goedkoop model van € 199,- dus ruim drie maal goedkoper dan de recorder die ik had gekocht.
Ik begrijp echter wel dat de prijzen in de afgelopen tijd zijn gezakt, maar om dan zo fors bij te moeten betalen op het allergoedkoopste model gaat mij toch echt te ver. Ook vind ik een dergelijke bijbetaling niet redelijk aangezien de recorder binnen de garantietermijn defect is geraakt.
Echter door alle verhalen van veel slechte Philips DVD-recorders die snel kapot gaan (meestal net buiten de fabrieksgarantie) wil ik eigenlijk helemaal geen Philips DVD-recorder meer hebben.
Ik heb Wehkamp daarom ook gevraagd een Sony RDR-HX510S harddisk DVD-recorder t.w.v. € 459,- te leveren i.p.v. de goedkope Philips DVD-recorder die ongetwijfeld na twee jaar wel weer disc errors gaat geven.
Ik ben in dat geval natuurlijk wel bereid bij te betalen en heb aangeboden hiervoor een bedrag van € 250,- bij te betalen wat mij heel redelijk lijkt.
Ik heb nog geen antwoord ontvangen van Wehkamp.
Persoonlijk vind ik die extra garantie dan ook eigenlijk nep, want uiteindelijk krijg je nog niet eens de helft vergoed van een drie keer goedkoper model!
Nu is mijn vraag, is Wehkamp redelijk en ben ik nou zo onredelijk?
Graag wil ik het volgende verhaal met jullien delen;
Op 11 augustus 2003 kocht ik voor mijn moeder bij Wehkamp een DVD-recorder van Philips, de DVDR-70 voor een bedrag van € 699.- met uitbreiding naar drie jaar extra verlengde garantie voor € 59,- dus totaal € 758,-. Deze extra garantie had ik er juist bijgekocht om verrassingen, zoals onderstaand, te voorkomen. Wat is nu het geval?
Omdat de recorder steeds meer problemen ging vertonen m.b.t. het opnemen en afspelen (de alom bekende disc errors) heb ik dus aanspraak gemaakt op deze verlengde garantie.
Niet onterecht, want na enig speurwerk op het internet blijkt dat er heel veel problemen zijn met dit type recorder. Dit model behoort dan ook tot een slechte serie van Philips. Philips weet van dit probleem af en heeft in veel gevallen de recorder kosteloos omgeruild voor een nieuw exemplaar.
De DVD-Recorder is in december door Wehkamp opgehaald voor reparatie. Op 14 januari kreeg ik een brief van ze waarin werd vermeld dat de recorder niet meer gerepareerd kan worden. Ze boden mij daarin aan een vervangend exemplaar te leveren van het type DVDR-3305 t.w.v. € 199,-.
Hiervoor moet ik echter € 103,80 bijbetalen!
Ik vind het schandalig dat ik een dergelijk hoog bedrag moet bijbetalen terwijl de defecte DVD-recorder gewoon nog in de volledige (door mij extra aangekochte) 3-jaars garantie zit. Bovendien is de vervangende recorder van het type DVDR-3305 een goedkoop model van € 199,- dus ruim drie maal goedkoper dan de recorder die ik had gekocht.
Ik begrijp echter wel dat de prijzen in de afgelopen tijd zijn gezakt, maar om dan zo fors bij te moeten betalen op het allergoedkoopste model gaat mij toch echt te ver. Ook vind ik een dergelijke bijbetaling niet redelijk aangezien de recorder binnen de garantietermijn defect is geraakt.
Echter door alle verhalen van veel slechte Philips DVD-recorders die snel kapot gaan (meestal net buiten de fabrieksgarantie) wil ik eigenlijk helemaal geen Philips DVD-recorder meer hebben.
Ik heb Wehkamp daarom ook gevraagd een Sony RDR-HX510S harddisk DVD-recorder t.w.v. € 459,- te leveren i.p.v. de goedkope Philips DVD-recorder die ongetwijfeld na twee jaar wel weer disc errors gaat geven.
Ik ben in dat geval natuurlijk wel bereid bij te betalen en heb aangeboden hiervoor een bedrag van € 250,- bij te betalen wat mij heel redelijk lijkt.
Ik heb nog geen antwoord ontvangen van Wehkamp.
Persoonlijk vind ik die extra garantie dan ook eigenlijk nep, want uiteindelijk krijg je nog niet eens de helft vergoed van een drie keer goedkoper model!
Nu is mijn vraag, is Wehkamp redelijk en ben ik nou zo onredelijk?