LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] kosten onderhoud CV-ketel

Goede of slechte ervaringen met aannemers, installateurs en/of glazenwassers? Geef hier jouw mening.
Gebs
Berichten: 10
Lid geworden op: 23 nov 2006 21:05

Re: kosten onderhoud CV-ketel

Ongelezen bericht door Gebs »

Ja 90 euro is heel duur, beter is het om een contract te nemen bij GEAS of FEENSTRA en dan 100 euro in het jaar betalen voor het 'schoonmaken' van de ketel.
Feit blijft alleen welk toestel er hangt bv een open cvketel (moet elk jaar schoongemaakt worden!) een gesloten vr ketel zou wat langer zonder onderhoud moeten kunnen.
En als we het over HR ketels hebben dan is het bij de meeste fabriekanten om de 2 jaar klein onderhoud en om de 4 jaar groot waarbij de wisselaar schoongemaakt word en de pakkingen vervangen.
Oja en ik ben beun de haas die wel over alle papieren beschikt en de juiste apparatuur heeft.
Tis gewoon een kwestie van een goeie vakman in huis halen en dan is die 90 euro helemaal niet slecht.
Sorry maar bedrijven zijn te druk met cashen van geld terwijl ze de helft van de tijd het onderhoud 'vergeten' of ze zijn 10min binnen omdat ze 18 ketels op een dag moeten schoonmaken ( geas )
Ben zelf 17jaar service monteur dus ik weet waar ik over praat.
mvg Gerben

omnibook
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 mei 2010 16:15

Re: kosten onderhoud CV-ketel

Ongelezen bericht door omnibook »

Die Feenstra is 1 groot drama.
hele dag wachten omdat je zogenaamd een dagafspraak hebt komen ze half 8 savonds.
andere keer ,meneer u heeft een dagafspraak,kunt u aangeven smorgens of smiddags.
we bellen u wel.
niemand die belt natuurlijk.

laatste keer helemaal schofterig behandeld.
monteur is geweest en heeft het teveel aan water uit de cv laten lopen,op zich prima.
helaas heeft hij hiervoor de afvoer van de wasmachine eruit gehaald.
en deze niet terug gehangen.
dus 1 dag later vrolijk wasmachine aan gezet,en hoppa,3 verdiepingen blank.
netjes Feenstra gebeld.
word ik terug gebeld,ik heb de monteur gesproken maar die weet van niets en heeft er niet aan gezeten????
tuuuuuuuuuuuuuurlijk Feenstra.
stelletje tuig is het.
stuur die monteur nog eens bij me langs,laat ik bij hem wat overtollig vocht weglopen :P

expert123
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 nov 2010 11:53

Re: kosten onderhoud CV-ketel

Ongelezen bericht door expert123 »

ik heb hetzelfde meegemaakt een paar jaar geleden. toen ben ik op www.cvketel-weetjes.nl terecht gekomen. hier kun je offertes aanvragen voor onderhoudsbeurten van je cv ketel. zo kun je gelijk zien wat voor prijzen iedereen vraagt.
hoop dat je er uit komt!
succes

Gesloten