LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Philips cd-speler CD320 kapot!

Hier kan je al jouw problemen kwijt over alle audio- en videoapparatuur.
Leon S.

Philips cd-speler CD320 kapot!

Ongelezen bericht door Leon S. »

Hallo allemaal,

Ik zit met een probleem, ik heb een Philips midi-setje uit de jaren negentig, nu ongeveer 12 jaar oud.
Het setje speelt nog goed maar de lade van de cd ging ineens hakkelig open en dicht. Ik heb de speler geopend en heb geconstateerd dat het wiel (snaarwiel) uit deze speler versleten is.
Maar nu komt het: er is niet meer aan te komen! Een speler van 12 jaar oud en er zijn nu al geen onderdelen meer van voorradig.
Meerdere internetwinkels heb ik benaderd, zelfs buitenlandse en een lokale audio/video-dealer en allemaal zeggen ze dat Philips de onderdelen niet meer levert en voorradig heeft!
Dit is toch te gek voor woorden, moet ik nu een cd-speler dat onderdeel uitmaakt van een mooie midi-set weggooien omdat er 1 klein onderdeeltje niet meer leverbaar is?

Het gaat om de Philips CD 320 cd-speler, bouwjaar +/- midden jaren '90.

Hoe kan ik dit probleem het beste aanpakken? Is Philips hiervoor rechtstreeks te benaderen?

Ik baal er gewoon van dat ik dit apparaat niet meer zelf kan repareren. Een typisch voorbeeld van de hedendaagse consumptiemaatschappij!!!!!

Met vriendelijke groet,

Leon Stelwagen

janf

Re: Philips cd-speler CD320 kapot!

Ongelezen bericht door janf »

Probeer www.philips.nl
Nooit geschoten is altijd mis

ronald g

Ongelezen bericht door ronald g »

Als er van het snaarwiel geen tanden afgebroken zijn, is daar niets mee.
De snaar gaat slippen om dat hij glad is, die vervangen en opgelost. verdere info wil ik wel geven maar zou dan graag willen weten wat voor en loopwerk er in zit, staat op de unit zoals cmd 1.12 of zoiets. Dan kan ik na gaan in welke sets het nog meer gebruikt wordt en advies geven.
Ronald.

Leon S.

Hoi Ronald,

Nou dat snaarwiel is zo gaar als boter, er zijn tanden afgebroken (afgesleten lijkt het wel) en het ding valt ook helemaal uit elkaar.
De snaar ziet er nog wel goed uit, maar de tanden grepen niet meer goed in de lade.

Ik heb net even gekeken naar een typenummer maar ik kan echt dat nummer niet vinden waar jij om vraagt. Ik heb de speler open liggen maar zowel aan de buitenkant als aan de binnenkant kan ik geen nummer vinden.

Typenummer cd-speler: Philips CD320/00G
AH00 9134 117008
Made in Belgium

Meer getallen kan ik niet vinden.

Bedankt!

Leon

ronald g

Als hij open is kun je dan beschrijven hoe het loopwerk er uit ziet, de oudere hebben een grote klep aan de bovenkant en is beweegbaar dus kun je omhoog klappen, de cmd een vaste. Op internet kan ik weinig terug vinden.

Leon S.

Hoi Ronald,

Deze speler heeft inderdaad een klep die beweegbaar/verwijderbaar is. Deze klep zit boven de lade. De lade is tevens het display van de speler, het display zit voorop de lade.

Groeten Leon

ronald g

Dan zijn onderdelen moeilijk te verkrijgen. Maar het is wel de beste speler ooit gemaakt. Misschien een tip ga regelmatig shoppen bij de kringloop in de buurt. Die dingen komen ook voor in de oude minisets van de zelfde leeftijd. Aristona en oude technics cd spelers ook. Om zeker te zijn wil ik nog vragen, Als je die klep omhoog tilt dan kun je de laser unit zien. is deze opgebouwd met een soort van vrije ophanging of met 2 geleide staafjes. Want als het laatste het geval is heb je een probleem en kan ik niet helpen.
Ronald.

Leon S.

Hoi Ronald,

Het heeft m.i. een vrije ophanging, het draait met een soort beugel en is beweegbaar. als je de speler iets kantelt dan beweegt de hele laser-eenheid.

Wat geweldig trouwens dat je me zo voorthelpt, klasse!!

Groeten Leon

Leon S.

Ik heb een foto van het snaarwiel op de HD staan. Mocht je een foto willen hebben dan moet je het maar zeggen. Ik heb geen idee hoe ik de afbeelding trouwens moet uploaden hier.

Leon

ronald g

Dat is mooi. Bevestigt mijn vermoeden. Die onderdelen zijn nog voldoende verkrijgbaar. Het gaat naar mijn mening wiel aan de zijkant. Alle oude phillips setjes die je wel bij de kringloop ziet en waar geen dikke klep op zit zijn het zelfde qua loopwerk zeg maar daar waar de laserplaat in hangt. Een lokale reparateur heeft als hij wat zuinig is op zijn spullen best nog wel wat op de sloop liggen. Tenminste ik wel je kon nooit weten.
Ronald.

Leon S.

Hoi Ronald,

Hoe moet ik dit nu lezen? Kun jij aan zo'n onderdeel komen?

Groeten Leon

ronald g

Ik helaas niet meer ik ben gestopt. Maar toeleveranciers als aswo en nedis zullen het vast nog wel hebben, het probleem is echter dat die enkel maar aan reparatie bedrijven leveren.

skippy

Ongelezen bericht door skippy »

aan het serienummer is aftelezen dat het toestel in 1991 week 34 is geproduceerd,dus ruim 14 jaar oud de leverbaarheid van onderdelen is meestal tussen de 7-10 jaar na laatste productiedatum. het weer opnieuw produceren van onderdelen van niet meer actuele apparaten is veel te kostbaar omdat de vraag meestal sterk is teruggelopen,deze kunststof loopwerk onderdelen gingen veel stuk dus om nog een exemplaar te vinden met goede onderdelen zal niet meevallen

Gesloten