Pagina 1 van 1
Garantie van Riviera Maison
Geplaatst: 18 jan 2006 08:30
door bobby965
Tot 3 keer toe heb ik een artikel gekocht bij Riviera Maison waar naar een paar maanden iets stuk aan ging en steevast zegt het personeel als je ermee teruggaat naar de winkel dat het artikel in de sale gekocht is en dus geen garantie van toepassing is! Hetzelfde krijg je te horen als je kontakt opneemt net het hoofdkantoor.
Terwijl ik de artikelen niet in de sale gekocht heb!
Voor mij dus geen spulen meer van Riviera Maison
Komt dit bekend voor bij andere mensen!
Re: Garantie van Riviera Maison
Geplaatst: 19 jan 2006 08:34
door 16again
Ook op producten in aanbieding (en zelfs showroom modellen) behoor je garantie te krijgen.
Wettelijk is bepaald dat het product aan de verwachtingen moet voldoen die je er normalerwijs van mag hebben.
Echter, recht hebben is wat anders dan recht krijgen.
De genoemde winkel is, voor zover ik zie, niet aangesloten bij de geschillencommissie en dan moet je naar de rechter om gelijk te krijgen. Wellicht kost dat meer dan het oplevert...
Re: Garantie van Riviera Maison
Geplaatst: 19 jan 2006 21:54
door bobby965
Klopt, ben het helemaal met je eens!
Maar Riviera Maison heeft zelf bij de kassa staan: GEEN GARANTIE OP SALE ARTIKELEN. Ik heb de spullen gewoon bij de vuilnis gezet!
Zonde van m'n tijd om daar nog energie in te steken!
Maar wel voor het laatst daar iets gekocht dus!!!
Re: Garantie van Riviera Maison
Geplaatst: 20 jan 2006 07:28
door 16again
Nog even voor de duidelijkheid:
Maar Riviera Maison heeft zelf bij de kassa staan: GEEN GARANTIE OP SALE ARTIKELEN.
Op elke aanschaf in een winkel (=overeenkomst) is het Nederlands recht van toepassing. Bevat zo'n overeenkomst een beding dat strijdig is met de wet (hier: GEEN GARANTIE) dan geldt de wet, en niet het beding uit die overeenkomst.
Het overduidelijke bord bij de kassa ontslaat de winkelier dus niet van zijn garantieverplichtingen!