Pagina 1 van 1

Bruynzeel? Vermoeiend slecht!

Geplaatst: 18 jan 2006 13:14
door Delft
Als ik zo in het forum kijk, dan zie ik dat ik helaas niet de enige ben die een beetje moe word na de aanschaf van een Brynzeel keuken. Onze keuken hebben we in juli 2005 besteld en zelfs nu nog staan de aanrechtbladen nog in de hal te wachten. Inmiddels hebben we de "in gebreke brief" klaar: 4 pagina's met ellende

Ik zal u de inhoud besparen, maar komen u de conclusies hieronder bekend voor? Graag commenaar!

Bruynzeel filiaal heeft informatievoorziening niet op orde, waardoor dossier is kwijtgeraakt en levering en montage keuken onnodig veel vertraging heeft opgelopen;

Bryunzeel filiaal is incompetent gebleken in het maken van juiste en correcte tekeningen, waardoor onherroepelijke gevolgen zijn ontstaan;

Bruynzeel filiaal komt diverse afspraken herhaaldelijk niet na;

Bruynzeel Klantencontact heeft informatievoorziening niet op orde, waardoor correspondentie naar verkeerde klanten wordt verstuurd, wat in strijd is met privacy-wetgeving;

Door het ontbreken of disfunctioneren van één duidelijk aanspreekpunt bij Bruynzeel Klantencontact wordt de klant lastig gevallen door meerdere onderaannemers, die niet op hoogte zin van afspraken tussen klant en Bruynzeel;

Bruynzeel Klantencontact komt diverse afspraken herhaaldelijk niet na;

Bruynzeel Kantencontact informeert de klant niet of niet tijdig, waardoor klant extra tijd heeft moeten investeren om oa de keukenruimte gereed te maken voor montage;

Montage van de keuken kan niet plaatsvinden door slechts 1 monteur, waardoor klant ook 2 dagen heeft moeten investeren (inkomstenderving);

De service van Bruynzeel is dusdanig minimaal en/of slecht, dat klant zelf veel tijd heeft moeten steken in bewaking voortgang, coördinatie etc. (inkomstenderving);

Bruynzeel hanteert ongekeerde bewijslast bij onregelmatigheden levering en montage keuken, daar volledige betaling heeft plaatsgevonden voor levering en montage keuken.

Re: Bruynzeel? Vermoeiend slecht!

Geplaatst: 20 jan 2006 08:07
door Blauw Dopje
Ja dat klinkt allemaal niet best. Dat is het probleem als een organisatie TE groot wordt. Koop nou toch een keuken bij een winkel waar de verkoper zelf de bestelling en installatie van de keuken beheert, deze heeft meer binding met zijn klanten en is niet klaar als de keuken is verkocht.

Maar....
Bruynzeel Klantencontact heeft informatievoorziening niet op orde, waardoor correspondentie naar verkeerde klanten wordt verstuurd, wat in strijd is met privacy-wetgeving;
Wel een beetje zware reactie hoor.
Montage van de keuken kan niet plaatsvinden door slechts 1 monteur, waardoor klant ook 2 dagen heeft moeten investeren (inkomstenderving);
Als je een verbouwing doet, wat het plaatsen van een keuken nu eenmaal is, gaat hier wel wat tijd in zitten.
De service van Bruynzeel is dusdanig minimaal en/of slecht, dat klant zelf veel tijd heeft moeten steken in bewaking voortgang, coördinatie etc. (inkomstenderving);
Zie vorig commentaar. We leven tegenwoordig in een "claim"-maatschappij. Als er even iets tegenzit gaan klanten gelijk claimen, o.a. onder het mom inkomstenderving.

Ik zal dus niet zeggen dat dit allemaal goed te praten is maar zie alles wel in verhouding en wees een beetje tolerant.

@Delft
Mijn reacties hier zijn niet direct geënt op jouw verhaal maar ik wil wel even aangeven dat het plaatsen van een nieuwe keuken echt een verbouwing is en dit gepaard kan gaan met tegenslagen. Probeer dus in goed overleg dingen te regelen. Natuurlijk moet er dan wel te overleggen zijn met de leverancier en moet er wel competent personeel zijn.
Dus nogmaals: Koop je keuken, of wat dan ook, niet bij een TE grote organisatie. Als een bedrijf een eigen klantenserviceafdeling heeft en je niet direct bij de desbetreffende verkoper terecht kunt met je klachten, is de organisatie TE groot.

@ Delft
Succes

Re: Bruynzeel? Vermoeiend slecht!

Geplaatst: 20 jan 2006 10:48
door Delft
Dopje, dank je wel voor je reactie. Misschien heb je wel gelijk, maar zijn we uiteindelijk wel erguitgelopen met de keuken omdat ons dossier is kwijtgeraakt omdat de verkoper naar een ander filiaal is overgeplaatst. De keuken zou eerst in oktober worden geleverd, maar nu is dat eind december geworden.

Het is misschien vreemd vwb de provacy: onze post kwam niet bij ons aan (factuur, leverdata etc), terwijl wij meerdere malen post hebben gehad voor klanten in Breda en Nootdorp. De correspondentie voor ons ligt dan hoogstwaarschijnlijk ook bij anderen thuis...

Inderdaad is de organisatie te groot geworden. Ik was dan ook zeer verbaasd dat als je zelf belt over restpunten, je de volgende dag altijd een serviceaanvraag thuis gestuurd krijgt, terwijl er anders helemaal niets zou gebeuren. Daarnaast is het vervelend dat onderaannemers zelfstandig contact opnemen met klanten en afspraken met Bruynzeel ontkennen: je mag het dan dus zelf oplossen.

Heb je zelf wel goede ervaringen met Bruynzeel en service?

Re: Bruynzeel? Vermoeiend slecht!

Geplaatst: 20 jan 2006 13:39
door Blauw Dopje
Hoe dan ook het is vooral voor jullie een vervelende zaak. Je zit mooi met de ellende. Ik hoop oprecht voor jullie dat zich goed oplost.

ik zelf heb geen ervaringen met Bruynzeel. Mijn vorige buren hadden via Bruynzeel een keuken in daar ging alles in eerste instantie prima. Echter toen zij iets wilde bijbestellen vroeg Bruynzeel de hoofdprijs. En er zal ook wel een hoop goed gaan toch :?

Re: Bruynzeel? Vermoeiend slecht!

Geplaatst: 06 mar 2006 11:15
door Delft
Inmiddels zijn we een kleine 2 maanden verder. We ontvangen nog steeds brieven voor andere klanten van Bruynzeel en hebben nu 2 reacties gekregen van Bruynzeel met als strekking dat ze het onnodig vinden om inhoudelijk te reageren.

Ik keek vanochtend eens op google en vond een verhaal van gelijke strekking (link: http://tobben.met.de.bouw.van.een.keuke ... ctueel.nl/) EN een exact gelijke manier van afhandeling. Dit bevestigt weer mijn vermoeden dat Bruynzeel geen enkele moeite doet om service etc. te leveren: het geld is binnen bij de factuurbetaling voorafgaande de levering en daarmee is de klus voor Bruynzeel klaar.

Bij afhandeling van klachten gaat men dus niet inhoudelijk kijken wat er fout of goed is gegaan en ik vraag mij sterk af of een klacht / aansprakelijkheidstelling wel door een bedrijfsjurist wordt bekeken.

Wij moeten het nog doen met briefjes van Bruynzeel waarin men hoopt dat we nog jaren kookplezier mogen hebben.

Iemand gelijksoortige taferelen meegemaakt bij Bruynzeel?

Re: Bruynzeel? Vermoeiend slecht!

Geplaatst: 06 mar 2006 16:31
door 16again
Bruynzeel is aangesloten bij het CBW dus je kan naar de geschillencommissie stappen.
Dan kan je eisen:
zo spoedig mogelijke oplevering conform opdracht.
Vergoeding: voor elke dag dat je met een onbruikbare keuken zit: volledige vergoeding restaurantkosten

Re: Bruynzeel? Vermoeiend slecht!

Geplaatst: 06 mar 2006 16:39
door Delft
Dank je wel!

Inderdaad is dat een uiterste mogelijkheid, maar het zou mooi zijn om in gemeenschappelijk en constructief overleg tot een oplossing te komen, of zou dat teveel gevraagd zijn?