Pagina 1 van 1

DELL RETOURSERVICE!!!

Geplaatst: 19 jan 2006 15:09
door Leemans
Na veel getwijfeld te hebben toch een Dell 1100 besteld en vooruitbetaald! (ervaring met bestelling-levering van een familielid waren positief) Extra besteld: transfer my pc: een kabeltje en programmaatje om belangrijke bestanden e.d. zonder moeite van je oude naar je nieuwe pc te verplaatsen.(E 56,-) Dan kon ik eindelijk eens zonder hulp van anderen mijn nieuwe PC gebruiksklaar krijgen. Easy as Dell! Alles ging goed: op tijd geleverd (14-12-2005 een dag te vroeg) alles was aanwezig. Alleen: geen nederlandse handleiding bij het programma transfer my pc. dus toch nog hulp nodig.(meteen gemeld bij Dell (15-12-2005) maar ze hebben geen Ned. Handleiding!) uiteindelijk werkte het geheel niet: er kon geen verbinding worden gelegd tussen mijn oude en nieuwe pc. Direct contact opgenomen met DeLL customer service hierover per e-mail: ik wilde het product terugsturen binnen 7 dagen. Dat staat in de voorwaarden. Echter geen reactie van Dell dus stuurde ik pakketje met begeleidend schrijven terug met TPG post (20-12-2005) (kosten E 5,50 met trackTrace informatie. je kunt dan zien waar het pakketje blijft en wanneer het bij Dell werd afgeleverd dat was 22-12-2005)
Op 27-12-2005 eindelijk reactie van Dell per e-mail: ik kon gebruik maken van de return policy, het koste echter wel E 40,- ex. btw!! Meteen teruggemaild dat ik hier dus niet mee accoord ging en dat het pakketje inmiddels bij Dell was afgeleverd. Op 28-12-2005 maar eens telefonisch contact gezocht met Dell: reactie ik hoefde geen E40,- ex. te betalen maar het gebouw van Dell was 5 afdelingen groot en ze hadden mijn pakketje nog niet kunnen traceren. Op 30-12-2005 nog eens per mail geinformeerd: mijn vraag was in behandeling genomen door een medewerker van de customer care afd. en zou adequaat afgewerkt worden. Na reeds 11 mailtjes naar die afd. te hebben gestuurd ( ik nummer ze voortaan) heb ik nog geen bevredigind antwoord. Gisteren nog maar eens gebeld: ik moet nog afwachten, en het was niet de bedoeling dat ik zomaar pakketjes terugstuur naar Dell. Ik heb vgl. mij bij Dell gekocht! dus gaat het ook retour naar Dell! Ze moeten vgl. de voorwaarden binnen 30 dagen terugbetalen maar ik zie het donker in. Misschien mijn rechtsbijstand maar eens inschakelen? Ik heb toch wel ergens recht op als consument? Gelukkig heb ik alles(gedateerd) uitgeprint en genoteerd met wie ik gesproken heb. Maar voor mij geen Dell meer!!! Had ik de Radarsite over dit onderwerp maar eens eerder gevonden. Misschien iemand met dezelfde ervaring, of een tip/oplossing? vriendelijke groet Jan[/b]

Re: DELL RETOURSERVICE!!!

Geplaatst: 20 jan 2006 12:46
door Prikker
Jan...

Sterkte !

Jammer dat je dit bord niet eerder gevonden had, dan had je NOOOOOOOOOIT een Dell besteld.

Advies voor nu, bereid je voor op een langdurig proces en het even zonder je pc te doen, schakel je rechtsbijstandverzekering gelijk maar in.

Dell reageert nooit op mailtjes, brieven, faxen of telefoontjes. Alle kosten worden in eerste instantie altijd op jou afgewenteld. Dell houdt zich in eerste instantie vaak niet aan de wet & afspraken maar laat zich na langdurig juridisch aandringen vaak wel overhalen om zich toch aan de wet te houden.

Honderden mensen zijn je al voorgegaan, zoek maar verder op dit forum, dan vind je er een heleboel.

Sterkte.
Prikker
:x Een ervaringsdeskundige :x

Re: DELL RETOURSERVICE!!!

Geplaatst: 20 jan 2006 23:07
door martijnp
Vervelend, maar ik ben heel eerlijk. Als ik Dell was zou ik dit soort producenten niet eens retour nemen. Het is namelijk niet het kabeltje dat niet werkt maar of uw oude pc ondersteunt het niet of u heeft e.e.a. niet goed geconfigureerd. Kabeltjes die niet werken komt bijna nooit voor. Verder is het zo dat je zo'n kabeltje natuurlijk makkelijk kunt bestellen en dan na gebruik terugsturen (toch niet meer nodig he?). En als je spullen opstuurt naar een grote organisatie zonder dat daarvoor een soort return-case oid voor is aangemaakt, raakt het natuurlijk zonder meer zoek. Kijk het zou natuurlijk in een ideale wereld allemaal makkelijker moeten kunnen, maar in deze moet ik toch zeggen dat ik het Dell niet kwalijk neem.

Re: DELL RETOURSERVICE!!!

Geplaatst: 21 jan 2006 08:29
door Frankkk
Dell had gewoon sneller iets van zich moeten laten horen! Dat valt Dell zeer kwalijk te nemen! De reactie van de klant is goed te begrijpen. Alleen een beetje jammer dat er geen gebruik is gemaakt van een aangetekend met handtekening retour mogelijkheid, dan heb je immers ook een bewijs dat het is aangekomen.

Re: DELL RETOURSERVICE!!!

Geplaatst: 21 jan 2006 08:49
door Leemans
Inderdaad: als ik het achteraf bekijk had ik anders met Dell om moeten gaan! Maar ik ben nog iemand van de ouderwetse stempel,(ik ben 57jaar) Ik koop bij Dell, ik betaal vooruit!!! Dat is al een vertrouwenskwestie. En ik probeer door goed overleg van mijn kant met Dell ( via mail) iets te retourneren. Als je daar dan binnen de 7 dagen retour-termijn niets op hoort vind ik het vervelend worden en neem ikzelf initatief. Ik dacht dat de Tack/Ttrace van TPG post een betrouwbaar en bewijsbaar middel was om te zien waar een pakketje blijft. Helaas... ! Het werkt niet meer zo in deze tijd. Ik wacht af na gisteren maar weer eens een mailtje te hebben verstuurd naar Dell.

Re: DELL RETOURSERVICE!!!

Geplaatst: 21 jan 2006 09:59
door robbiejan
Mijn ervaring met dell is het volgende in april 2004 en dell gekocht kosten 776 euro printer kado en geen verzendkosten maar wel vooruit betalen.
Computer op tijd geleverd incl printer na 1 maand en na een flinke onweersbui videokaart stuk met dell gebeld hebben ze een nieuwe vidoekaart opgestuurd alles werkte weer na 2 maanden weer videokaart stuk toen hebben ze maar de computer opgehaald en er een nieuw moederboord ingezet na 1 week kwam de computer weer thuis heb voor alle zekerheid de computer in huis verplaatst kast stond onder het raam je weet maar nooit.
Afgelopen donderdag 19 januari brander stuk gebeld met dell vrijdag 20 januari kwam er met de bode een nieuwe brander zelf in de computer gemonteerd en alles werk weer. al met al dell doet er wel alles aan om de klachten snel te verhelpen maar toch, heb ik met mijn oude niet dell computer nog NOOIT problemen gehad. Dus als dell nu echt zulke goede computers leverd, ik twijfel er aan. Nu maar afwachten wat het volgende onderdeel is wat kapot gaat hoop wel binnen de garantie termijn.

Gr robertjan

Re: DELL RETOURSERVICE!!!

Geplaatst: 21 jan 2006 12:02
door NONO
"een kabeltje en programmaatje om belangrijke bestanden e.d. zonder moeite van je oude naar je nieuwe pc te verplaatsen."

Heb je daar bij een PC speciaal een programmaatje voor nodig?

Bij Apple is dat standaard in het programma ingebouwd; firewirekabeltje aansluiten, bij het opstarten de T ingedrukt houden tot het symbool in beeld komt en voila, het kopiƫren kan beginnen.

Dat Gates na al die jaren zoiets dergelijks nog niet in zijn programmatuur heeft ingebouwd.
Eigenlijk onvoorstelbaar, als je er langer over nadenkt.

Re: DELL RETOURSERVICE!!!

Geplaatst: 24 jan 2006 15:53
door spk2go
Windows heeft al lang een migratieservice ingebouwd, alleen maar weinig mensen weten hem te vinden. Je kan het zo wegschrijven op CD-ROM, of op een (externe) harde schijf. Bijna niemand maakt er alleen gebruik van, want weinig mensen weten het te vinden...

Apple wordt voornamelijk gebruikt door 'slimme' gebruikers die meer weten van pc's dan de gemiddelde consument. Dat er meer problemen zijn met windows komt voornamelijk door dit 'probleem', en dat er pakweg 50x meer windows gebruikers zijn dan Apple-gebruikers...

Re: DELL RETOURSERVICE!!!

Geplaatst: 24 jan 2006 17:01
door Leemans
goed nieuws vandaag van Dell. ze hebben mijn retour gezonden pakketje gevonden en ze gaan het aankoopbedrag overmaken op mijn rekening. :D Als dat gebeurt is ben ik tevreden maar dat alles zo lang duurt en zo moeilijk verloopt met Dell.. daar ben ik behoorlijk moedeloos van geworden. ik wacht met spanning af. Jan