DELL RETOURSERVICE!!!
Geplaatst: 19 jan 2006 15:09
Na veel getwijfeld te hebben toch een Dell 1100 besteld en vooruitbetaald! (ervaring met bestelling-levering van een familielid waren positief) Extra besteld: transfer my pc: een kabeltje en programmaatje om belangrijke bestanden e.d. zonder moeite van je oude naar je nieuwe pc te verplaatsen.(E 56,-) Dan kon ik eindelijk eens zonder hulp van anderen mijn nieuwe PC gebruiksklaar krijgen. Easy as Dell! Alles ging goed: op tijd geleverd (14-12-2005 een dag te vroeg) alles was aanwezig. Alleen: geen nederlandse handleiding bij het programma transfer my pc. dus toch nog hulp nodig.(meteen gemeld bij Dell (15-12-2005) maar ze hebben geen Ned. Handleiding!) uiteindelijk werkte het geheel niet: er kon geen verbinding worden gelegd tussen mijn oude en nieuwe pc. Direct contact opgenomen met DeLL customer service hierover per e-mail: ik wilde het product terugsturen binnen 7 dagen. Dat staat in de voorwaarden. Echter geen reactie van Dell dus stuurde ik pakketje met begeleidend schrijven terug met TPG post (20-12-2005) (kosten E 5,50 met trackTrace informatie. je kunt dan zien waar het pakketje blijft en wanneer het bij Dell werd afgeleverd dat was 22-12-2005)
Op 27-12-2005 eindelijk reactie van Dell per e-mail: ik kon gebruik maken van de return policy, het koste echter wel E 40,- ex. btw!! Meteen teruggemaild dat ik hier dus niet mee accoord ging en dat het pakketje inmiddels bij Dell was afgeleverd. Op 28-12-2005 maar eens telefonisch contact gezocht met Dell: reactie ik hoefde geen E40,- ex. te betalen maar het gebouw van Dell was 5 afdelingen groot en ze hadden mijn pakketje nog niet kunnen traceren. Op 30-12-2005 nog eens per mail geinformeerd: mijn vraag was in behandeling genomen door een medewerker van de customer care afd. en zou adequaat afgewerkt worden. Na reeds 11 mailtjes naar die afd. te hebben gestuurd ( ik nummer ze voortaan) heb ik nog geen bevredigind antwoord. Gisteren nog maar eens gebeld: ik moet nog afwachten, en het was niet de bedoeling dat ik zomaar pakketjes terugstuur naar Dell. Ik heb vgl. mij bij Dell gekocht! dus gaat het ook retour naar Dell! Ze moeten vgl. de voorwaarden binnen 30 dagen terugbetalen maar ik zie het donker in. Misschien mijn rechtsbijstand maar eens inschakelen? Ik heb toch wel ergens recht op als consument? Gelukkig heb ik alles(gedateerd) uitgeprint en genoteerd met wie ik gesproken heb. Maar voor mij geen Dell meer!!! Had ik de Radarsite over dit onderwerp maar eens eerder gevonden. Misschien iemand met dezelfde ervaring, of een tip/oplossing? vriendelijke groet Jan[/b]
Op 27-12-2005 eindelijk reactie van Dell per e-mail: ik kon gebruik maken van de return policy, het koste echter wel E 40,- ex. btw!! Meteen teruggemaild dat ik hier dus niet mee accoord ging en dat het pakketje inmiddels bij Dell was afgeleverd. Op 28-12-2005 maar eens telefonisch contact gezocht met Dell: reactie ik hoefde geen E40,- ex. te betalen maar het gebouw van Dell was 5 afdelingen groot en ze hadden mijn pakketje nog niet kunnen traceren. Op 30-12-2005 nog eens per mail geinformeerd: mijn vraag was in behandeling genomen door een medewerker van de customer care afd. en zou adequaat afgewerkt worden. Na reeds 11 mailtjes naar die afd. te hebben gestuurd ( ik nummer ze voortaan) heb ik nog geen bevredigind antwoord. Gisteren nog maar eens gebeld: ik moet nog afwachten, en het was niet de bedoeling dat ik zomaar pakketjes terugstuur naar Dell. Ik heb vgl. mij bij Dell gekocht! dus gaat het ook retour naar Dell! Ze moeten vgl. de voorwaarden binnen 30 dagen terugbetalen maar ik zie het donker in. Misschien mijn rechtsbijstand maar eens inschakelen? Ik heb toch wel ergens recht op als consument? Gelukkig heb ik alles(gedateerd) uitgeprint en genoteerd met wie ik gesproken heb. Maar voor mij geen Dell meer!!! Had ik de Radarsite over dit onderwerp maar eens eerder gevonden. Misschien iemand met dezelfde ervaring, of een tip/oplossing? vriendelijke groet Jan[/b]