Nieuwe TV gekocht, blijkt defect
Geplaatst: 19 jan 2006 21:20
Zojuist heb ik bij Modern Electronics een TV gekocht.
Helaas bleek bij thuiskomst dat betreffende TV niet werkt. Bij het aanzetten van de TV knippert het "standby" lampje continue, en er is tevens een tikkende ruis te horen over de luidsprekers. De TV werd in een kapotte doos geleverd, maar ons werd verzekerd dat de TV helemaal in orde was.
Bij constatering van het defect heb ik direct contact opgenomen met betreffend filiaal. Ik sprak daar met de bedrijfsleider. Deze bleek totaal niet bereidwillend het zojuist gekochte, defecte toestel te vervangen. Na lang aandringen stelde hij Nota Bene voor het toestel te vervangen met een showmodel dat in de winkel als demo exemplaar dient.
Na lang getouwtrek bleek het echter toch mogelijk een nieuw exemplaar te bestellen. Echter, Modern Electronics wil niet het defecte exemplaar komen vervangen, maar legt het probleem bij ons neer en verwacht van ons dat wij dit zelf komen doen. We hebben betreffend defect toestel met de taxi vervoerd, en het omwisselen zou ons dus weer extra kosten met zich mee brengen. Hier kunnen wij niet mee accoord gaan daar Modern Electronics een defect toestel leverd.
De telefoongesprekken liepen verder op niets uit, daar ik niet accoord kan gaan hiermee. Er wordt waarschijnlijk een nieuw exemplaar besteld, maar deze zullen we zelf om moeten komen wisselen.
Ik heb al een klachtenbrief gestuurd naar Modern Electronics. Ik ben niet bereid om zelf opnieuw vervoer te regelen om betreffende TV om te ruilen, maar Modern Electronics komt hem niet omwisselen. Ik zit nu dus met een nieuwe defecte TV waar ik niets mee kan.
Iemand enig idee wat ik op de korte termijn kan doen in deze, het wachten op een antwoord op de klachtenbrief zal wellicht lang op zich laten wachten. Ik ben bereid om, op principiele grond, juridische stappen te nemen, maar dit zal lange tijd vergen.
Hoe krijg ik in korte termijn een vervangingsexemplaar voor de defecte TV? Moet ik hem zelf om gaan wisselen, en nadien compensatie voor de gemaaktre kosten vragen bij het hoofdkantoor van Modern Electronics? Zullen zij deze compensatie uit keren, of moet ik dit via juridische weg doen?
Helaas bleek bij thuiskomst dat betreffende TV niet werkt. Bij het aanzetten van de TV knippert het "standby" lampje continue, en er is tevens een tikkende ruis te horen over de luidsprekers. De TV werd in een kapotte doos geleverd, maar ons werd verzekerd dat de TV helemaal in orde was.
Bij constatering van het defect heb ik direct contact opgenomen met betreffend filiaal. Ik sprak daar met de bedrijfsleider. Deze bleek totaal niet bereidwillend het zojuist gekochte, defecte toestel te vervangen. Na lang aandringen stelde hij Nota Bene voor het toestel te vervangen met een showmodel dat in de winkel als demo exemplaar dient.
Na lang getouwtrek bleek het echter toch mogelijk een nieuw exemplaar te bestellen. Echter, Modern Electronics wil niet het defecte exemplaar komen vervangen, maar legt het probleem bij ons neer en verwacht van ons dat wij dit zelf komen doen. We hebben betreffend defect toestel met de taxi vervoerd, en het omwisselen zou ons dus weer extra kosten met zich mee brengen. Hier kunnen wij niet mee accoord gaan daar Modern Electronics een defect toestel leverd.
De telefoongesprekken liepen verder op niets uit, daar ik niet accoord kan gaan hiermee. Er wordt waarschijnlijk een nieuw exemplaar besteld, maar deze zullen we zelf om moeten komen wisselen.
Ik heb al een klachtenbrief gestuurd naar Modern Electronics. Ik ben niet bereid om zelf opnieuw vervoer te regelen om betreffende TV om te ruilen, maar Modern Electronics komt hem niet omwisselen. Ik zit nu dus met een nieuwe defecte TV waar ik niets mee kan.
Iemand enig idee wat ik op de korte termijn kan doen in deze, het wachten op een antwoord op de klachtenbrief zal wellicht lang op zich laten wachten. Ik ben bereid om, op principiele grond, juridische stappen te nemen, maar dit zal lange tijd vergen.
Hoe krijg ik in korte termijn een vervangingsexemplaar voor de defecte TV? Moet ik hem zelf om gaan wisselen, en nadien compensatie voor de gemaaktre kosten vragen bij het hoofdkantoor van Modern Electronics? Zullen zij deze compensatie uit keren, of moet ik dit via juridische weg doen?