Ik heb er één over Tele2 Champion, dit is mijn ervaring:
Op 9 Maart 2007 heb ik mij, via internet, aangemeld voor Tele2 Champion met nummerbehoud.Ik geef hierbij aan dat ik het nummer geporteerd wil hebben rond het einde van de maand te weten rond de 23 ste Maart. Bij deze aanmelding moest ook een vooruitbetaling plaatsvinden van 10 Euro via internet bankieren. Goed, helemaal geen probleem, ik regel via internet de betaling en kan keurig een afschrift afdrukken wat ik dus ook doe via Postbank.Vol spanning wacht ik mijn nieuwe simkaart af, wacht af en wacht af. Op 1 April (ja hoe krijg je het voor elkaar, 1 April) stuur ik een mail met de vraag waar mijn simkaart blijft, ook omdat ik vanaf eind Maart, begin April weer wilde bellen met mijn huidige nummer wat overgenomen zou worden. Krijg ik keurig netjes een mail met het volgende antwoord: Uit onze gegevens blijkt dat Uw aanmelding niet verwerkt is, onze excuses hiervoor. Wij willen U adviseren om U nogmaals aan te melden op onze website. U dient de aanmelding nogmaals te doorlopen en nogmaals een opwaardering te doen. Wanneer U de bevestiging hiervan binnen heeft willen wij U graag verzoeken om Uw betalingsbewijs van Uw eerste aanmelding naar ons toe te E-mailen met Uw mobiele nummer erbij, zodat wij het bedrag van Uw eerste aanmelding op Uw nieuwe simkaart kunnen zetten. Wij hopen U hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Met vriendelijke groet :
[persoonsgegevens verwijderd door de moderator]
Ik stuur een mailtje terug:
Bedankt voor Uw reaktie, toch wil ik hierbij aangeven dat ik in eerste
instantie genoeg heb aan 10 euro beltegoed en niet meteen een beltegoed van20 euro wil hebben. Het is erg vervelend voor mij dat er wel een bedrag is afgeschreven van mijn rekening maar niet bij U is terug te vinden. Ik stuur hierbij een kopie van mijn betalingsbewijs waaruit blijkt dat er wel degelijk 10 euro is afgeschreven en overgemaakt is naar Uw rekening.Volgens mijn gegevens is de gehele overschrijving succesvol verwerkt en op 9-03-2007 van mijn Giro rekening afgeschreven.Ik heb de volgende aanvullende gegevens op een rijtje gezet en hoop toch dat U mij niet twee maal 10 euro in rekening wilt brengen.
U moet toch wel aan Uw eigen afschriften kunnen zien dat dit bedrag op de betreffende datum is bijgeschreven?
Graag wederom een reaktie.
Met daarbij de bijbehorende gegevens. Dan krijg ik de volgende mail:
Hartelijk dank voor uw e-mail.
Het is niet mogelijk om u opnieuw aan te melden zonder een betaling te
doen. Wanneer u ons van beide betalingen een copy van uw opwaarderingen kan E-Mailen zullen wij het bedrag bij uw beltegoed bijschrijven. Onze excuses voor het ongemak.
Ja, dat zal allemaal wel maar n u moet ik nogmaals 10 Euro overmaken.
Ik maak hierop een nieuwe mail met de volgende vraag:
Mijn dank voor Uw reaktie, ik wil graag het volgende met U afspreken. Ik vraag een nieuwe prepaid kaart aan maar dan met een nieuw nummer en niet één met nummer behoud. Ik kan nu net zo goed een nieuw nummer nemen omdat ik deze simkaart sneller zal hebben dan een nummer over te laten zetten. Ook ben ik niet blij met het feit dat ik nu 20 euro moet laten bijschrijven. Ik wil graag voorstellen om de 10 euro op een bestaand nummer van tele2 bij te laten schrijven, dit wil ik graag doen omdat deze persoon vaker belt dan ik zal doen. Het nummer waar de 10 euro bijgeschreven zal moeten worden is van dhr Hoogeveen, hij is mijn partner en woont op hetzelfde adres.
voordat ik een nieuwe simkaart aanvraag zou ik graag een reaktie willen of de mogelijkheid bestaat die ik voorstel.
En, natuurlijk kon ik erop wachten, op 10 April de volgende mail van Tele2:
Hartelijk dank voor uw e-mail.
Het is niet mogelijk om beltegoed over te schrijven naar een andere
SIM-kaart. Onze welgemeende excuses voor het ongemak.
Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Daar heb ik dus ook niets aan en zal het op een andere manier moeten proberen, goed ik maak op 14 April een nieuwe mail die ik opnieuw verstuur.
Inmiddels heb ik een nieuwe kaart aangevraagd via de website van Tele2. Helaas laat U mij geen andere keus, ik zal toch ergens die weggeraakte 10 Euro vandaan moeten halen.
Ik heb een nieuw nummer aangevraagd en zou nu dus graag zien dat het beltegoed, waar ik al eerder recht op had bij de andere aanvraag, wordt bijgeschreven op mijn nieuwe simkaart. Het bedrag op deze nieuw simkaart wordt, zoals afgesproken in eerdere mails, verhoogd met 10,00 Euro. Het totaal zal dan 20 Euro worden. Ook mail ik nu een kopie mee van de vorige ( zg mislukte ) overschrijving mee als het bewijs dat het ook werkelijk is afgeschreven, ik heb deze kopie al eerder gestuurd maar voor de zekerheid doe ik het nogmaals. Ik hoop toch wel dat het nu goed zal gaan en ik mijn simkaart snel zal ontvangen met een tegoed van 20 Euro. Ik zou graag een reaktie terug willen ontvangen ivm de wel of niet gelukte poging.
Daarna hoor ik niets meer en mail op 23 April stuur ik een herinnering.
Inmiddels bijna 10 dagen later en nog steeds geen simkaart, nu ben ik straks nog eens 10 euro extra kwijt bovenop de 10 euro die al weggeraakt was? Ik krijg geen antwoord op mijn mailtjes, vandaar dat ik er meer weer over begin !!!! De simkaart zou toch na 5 werkdagen thuisbezorgd worden? Teneinde raad probeer ik telefonisch kontakt te krijgen met Tele2, maar bleek, na 20 minuten wachten, dat ik alleen maar via mail mijn probleem kon voorleggen.Uiteraard begint het nu wel een beetje te borrelen van binnen bij mij. Op 24 April mail ik nogmaals waar mijn Simkaart blijft, krijg ik op 26 April een volgende E-mail:
Hartelijk dank voor uw e-mail.
Onze welgemeende excuses dat u de SIM-kaart niet heeft ontvangen. Om voor u uit te zoeken waarom u geen SIM-kaart heeft ontvangen verzoeken wij u om ons de volgende gegevens door te geven, wat zijn uw volledige adresgegevens?
Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Ik geef mijn gegevens door en geef ook mijn ongenoegen aan door te vermelden dat ik geheel niet tevreden ben met de manier van handelen. Op 2 Mei heb ik het nog maar geprobeerd want opnieuw hoor ik niets.Ik krijg op 4 Mei een mail met daarin de melding dat de simkaart alsnog binnen 5 dagen bezorgt zal worden. En ja hoor, warempel ik krijg de simkaart binnen !! Ik helemaal blij en meteen proberen natuurijk. Simkaart plaatsen en dan kun je eenmalig via 1200 beluisteren wat je beltegoed bedraagt.Wat schetst mijn verbazing? U heeft 10 Euro beltegoed, waar is mijn andere 10 Euro nu gebleven? Ik probeer in te loggen op de persoonlijke pagina(moet je aanmaken om gebruik te kunnen maken van Tele2 Champion) om er daar achter te komen waar mijn beltegoed gebleven is.Natuurlijk kon ik er op wachten, ook dat lukte niet. Ik stuur maar weer een mail op 10 Mei met daarin de vraag waarom ik niet kan inloggen op mijn persoonlijke pagina. Krijg een mail terug op 11 Mei waarin gevraagd wordt om mijn mobiele nummer, die mail ik en daarop krijg ik de volgende mail:
Wanneer u gebruik maakt van Tele2 Champion kunt u het saldo van uw
beltegoed en uw gespreksspecificaties bekijken via uw selfcare account. Ook kunt u via uw selfcare account uw beltegoed opwaarderen. Het is niet meer mogelijk deze informatie telefonisch op te vragen of telefonisch op te waarderen. Nu zakt toch echt mijn broek af en wordt heel erg boos, ik stuur een niet zo vriendelijke E-mail met daarin het verzoek om mijn E-mails die ik stuurde te LEZEN. De mail die ik maakte wordt intern bij Tele2 doorgestuurd omdat de ontvanger niet weet wat hij ermee aan moet en komt uiteindelijk bij de juiste persoon terecht die het volgende terug mailt:
Hartelijk dank voor uw e-mail.
U heeft bij ons aangegeven dat er een bedrag van uw bankrekening is afgeschreven, terwijl dit bedrag niet is bijgeschreven bij uw beltegoed.
Om er voor te kunnen zorgen dat het bedrag alsnog bij uw beltegoed bijgeschreven wordt willen wij u vragen een betalingsbewijs naar ons toe te sturen van de betreffende opwaardering. Een betalingsbewijs kan zijn:
Een bankafschrift waar de betreffende opwaardering op vermeld staat
Een printscreen van telebankieren waar de betreffende opwaardering op vermeld staat. Bij beide betalingsbewijzen is het belangrijk dat uw naam en adres, de referentie van de betaling, het bedrag, en de datum van afschrijving er op vermeld staan.
U kunt het betalingsbewijs faxen naar (een faxnummer) of een scan e-mailen naar
[email protected] t.a.v. de afdeling finance ovv uw naam en mobiele nummer. Indien het betalingsbewijs correct is zal het bedrag direct bij uw beltegoed worden bijgeschreven.
Hier wordt ik heel erg giftig van en stuur maar weer een mail:
Ik blijf niet aan de gang, alle betalingsbewijzen zijn naar jullie toe gestuurd via e-mail in al mijn vorige mails die ik al vele malen heb verzonden !!!! De betalingsbewijzen liggen daar al heeeeel lang.
Ik zal ze nogmaals toevoegen in de bijlage. Nu moet ik weer voor de bewijzen zorgen? Ik hoop wel dat U mijn boosheid begrijpt en er eindelijk iets aan doet. Dat ik nu ook nog moet bewijzen dat de bedragen van mijn rekening zijn afgeschreven maakt me nog bozer dan ik al ben, ik wil nu dus de betaalde € 10,- bijgeschreven hebben op het nu inmiddels welbekende nummer. Maar natuurlijk wil ik wel de mogelijkheid hebben om te kunnen inloggen op mijn persoonlijke pagina ( tele2 champion ) zodat ik kan opwaarderen, want inloggen om op te waarderen gaat ook niet. Ik maak een scan van de afschriften en ook die voeg ik bij. De bedoeling is dus dat de € 10 die ik nu nog tegoed heb bijgeschreven wordt op het bovenstaande nummer en niet op mijn eigen nummer. Ik heb 2 maal een kaart moeten aanvragen en er moest dus ook 2 maal beltegoed op worden bijgeschreven, nu heb ik de kaart met het nummer: ( een 06 nummer) waar € 10 beltegoed op staat, ik mis nu nog steeds de andere € 10,-. Deze opwaardering wil ik op het nummer van mijn partner bijgeschreven zien. Ik hoop dat ik nu duidelijk genoeg ben geweest. Daarna nogmaals mijn gegevens en nu maar weer afwachten, ik heb nog niets gehoord. Ik ben in het bezit van nog 2 andere simkaarten van Tele2 en daar zijn geen problemen mee geweest, helaas gaat het met mijn laatste aanvraag helemaal fout.
Ontzettend frustrerend en vervelend, we wachten het maar weer opnieuw af en hoop dat er meer mensen zijn die dit soort problemen hebben, of hebben gehad. Mochten er mensen zijn die inmiddels al tot een oplossing zijn gekomen met Tele2 Champion dan hoor ik graag hun ervaringen.