Pagina 1 van 1

Tele2 Champion: Niet doen!

Geplaatst: 20 jan 2006 19:17
door destreel
Tele2 heeft een nieuwe pre-paid dienst: Tele2 Champion. Geheel via internet, geen telefonische helpdesk.

Eind december heb ik me aangemeld met nummer portering en 10 euro betaald voor het initiele beltegoed op de nieuwe sim-kaart. Over de portering ben ik via een mailtje en 2 sms naar mijn o6! op de hoogte gehouden. De sim-kaart zou ik 2 dagen voor de nummer-portering ontvangen. Mooi niet dus. De nummer portering is gisteren geschied. Schijnt nu mijn 06 nummer niet in hun systeem te staan. Rara hoe kan dat? De Tele2 Champion login gaat via o6 nummer en mijn wachtwoord. Als ik inlog is mijn naam daaraan gekoppeld. Kan het alleen niet gebruiken omdat ik nog geen sim-kaart heb ontvangen.

Zet ik dit hele verhaal op de mail naar de tele2 klantenservice krijg ik als antwoord: uw nummer is in ons systeem niet bekend, ik hoop u hiermee voldoende te informeren.

Telefonisch kom je er ook niet doorheen.

10 euro en mijn mobiele nummer kwijt!

Zijn er nog meer van zulke ervaringen? Pak ik het misschien verkeerd aan?

gaarne jullie reakties,

vriendelijke groet, John Destreel

Re: Tele2 Champion: Niet doen!

Geplaatst: 20 jan 2006 19:41
door maybe
geen telefonische helpdesk.

Telefonisch kom je er ook niet doorheen.
Gek he dat jer telefonisch niet doorheen komt als ze geen telefonische helpdesk hebben.

Geen helpdesk = dus geen klantenservice.
Pak ik het misschien verkeerd aan?
Ja, je kunt beter de volgende keer een fatsoenlijke provider kiezen??

Re: Tele2 Champion: Niet doen!

Geplaatst: 20 jan 2006 19:50
door RoelCa
tele 2 mobiel heeft wel degelijk een telefonisch bereikbare klantenservice

0900-2411602

of

0640191602

Re: Tele2 Champion: Niet doen!

Geplaatst: 20 jan 2006 20:37
door destreel
De telefonische klantenservice is er NIET voor Champion klanten. Men heeft zels geen toegang tot het systeem. Zelfs niet via keuze " Vragen over de levering van uw mobile of sim-kaart" krijg je niet thuis. Zo naief als ik ben dacht ik Champio sim-kaart = sim-kaart, maar .. geen toegang tot Champion systeem. Gaat alleen via email.

Re: Tele2 Champion: Niet doen!

Geplaatst: 06 mar 2006 16:12
door BasBijkerk
Heb een maand geleden Tele2 Champion besteld. Nieuw mobielnummer gekozen en €20 betaald. De beloofde Sim-kaart nog steeds niet ontvangen. Inmiddels had ik ook voor een ander toestel de zelfde procedure gevolgd en € 10,- gestort. Ook hiervoor nog steeds geen Sim-kaart ontvangen. Inderdaad beantwoordt men geen klacht via telefoon omdat Champion al zo goedkoop is volgens een medewerker. Dus een mail gestuurd en nog één en nog één en nog één en steeds hetzelfde antwoord dat mijn klacht in behandeling is en dat ik niet zo ongeduldig moet zijn. Dat was op 2 maart en heb ik ze het voordeel van de twijfel gegeven. Zoals bijna was te verwachten....nog steeds niets gehoord. Inmiddels zit ik zonder mobiel en heb als nood nog een nummer bij Tele2 aangevraagd, dus de derde!!! Ben benieuwd.
Geld terugstorten is volgens Tele2 niet mogelijk. Maar is het geen oplichterij als je geld incassert maar vervolgens niets levert???
Dus melden?

Re: Tele2 Champion: Niet doen!

Geplaatst: 14 mar 2006 20:17
door Consumentt
Vandaag mijn sim voor T2 champion ontvangen.

1 dag zonder telefoon gezeten, dus het valt nog mee, maar support, die is er niet.

Via 0900- geen hulp op de vraag waar mijn sim kaart bleef. Ik werd verwezen naar de website, maar daar was nergens een email adres te vinden. Kan te maken hebben met het feit dat ze die website continue aan het veranderen zijn.

Nu vanavond doet die site het helemaal niet meer. Na inloggen komt bij elke menu optie: "er is een fout opgetreden".

Niet doen, niks bij Tele2 kopen, tenzij je van stress houdt of je graag ergert aan slechte dienstverlening...

Re: Tele2 Champion: Niet doen!

Geplaatst: 17 mar 2006 19:52
door BasBijkerk
Had 3 accounts aangevraagd. Heb er nu voor één de SIM-kaart ontvangen dus dat geeft hoop voor de andere twee.
Voor wat betreft hun mail-verkeer, dat verandert echt niet steeds, alleen je kunt mailen wat je wilt, je krijgt altijd een standaard antwoord terug.
En voor wat betreft hun adres?? Dat is in Groningen:
Tele2 Nederland B.V., Postbus 70041, 9704 AA Groningen.
E-mail adres = [email protected]
Dus misschien toch nog iemand hiermee kunnen helpen??? Ikzelf blijf hopen op een 100% oplossing voor MIJN probleem....er is in ieder geval een teken van leven gegegeven!!!!

Re: Tele2 Champion: Niet doen!

Geplaatst: 18 mar 2006 12:59
door Consumentt
Ik heb ondertussen mijn buik vol van heel dat teletwee.

Fouten bij levering mobieltjes
Fouten bij levering simkaart
Fouten bij digitaal pakket
Slechte kwaliteit digitaal pakket
Helpdesk van niks
Beloften niet nakomen
Fouten in factuur

Mijn mobieltjes zijn gelukkig pre-paid, dus als het beltegoed op is houdt daar de relatie met T2 in ieder geval vast op.
Dan nog even de abonnementsperiode digitaal pakket uitzitten en dan is het toedeledokie teleprut.

Voorlopig heb ik alvast mijn incasso laten terugboeken. T2 komt zijn verplichtingen niet na dus dan kom ik ze ook niet na.
De automatische incasso wordt ook stopgezet.

Re: Tele2 Champion: Niet doen!

Geplaatst: 20 mar 2006 22:29
door vlieg
het zelfde probleem .
op 25-01-06 20 euro betaalt via ideal op de rek van tele 2
niks ontvangen na 14 dagen gebelt geen resultaat.
nummer onbekent geen geld ontvangen.
na weer 14 dagen gebelt zie boven.
mail naar klantensevirce. alleen een responsmail geen reactie.
14 dagen mail naar klantenservice een responsmail geen reactie.
ik weet nu hoe ze aan die goedkope rekening komen die worden door iemand anders betaalt. :twisted:

radar doe hier wat aan.

cor roza
[email protected]

Re: Tele2 Champion: Niet doen!

Geplaatst: 21 mar 2006 20:39
door BasBijkerk
ik schreef het op 17 maart al, van mijn 3 aanvragen ontving ik er dan eindelijk één en tot m`n verassing ontving ik vandaag de tweede, dus m`n mails aan Tele2 gaan dan eindelijk resultaat opleveren. Gewoon blijven mailen, niet afhaken, want je kunt ook via contact je klacht blijven sturen en laat je niet afschrikken door een standaard antwoord!!! Voor mij geldt in ieder geval: de aanhouder wint.

Re: Tele2 Champion: Niet doen!

Geplaatst: 21 mar 2006 22:23
door Consumentt
Zodra je geld binnen is hoeven ze niet meer zo hun best te doen.
Die arrogantie denken ze zich te kunnen permitteren.

Maar met pre-paid is het toch eenvoudig: zodra je beltegoed op is laat je je nummer porteren naar een andere provider. Laat ze barsten!
Simmetje in de vuilnisbak, toedelokie teleprut!

Re: Tele2 Champion: Niet doen!

Geplaatst: 22 mar 2006 09:01
door BasBijkerk
Op voorhand Consumentt, je hebt gelijk, maar je geeft het wel erg snel op!! Trouwens Champion is toch ook prepaid of niet??? En Sim-kaart weggooien??? Ik gegrijp het echt niet meer. Ik heb in ieder geval nu 2 van mijn 3 aanvragen binnen, weliswaar na een te lange tijd, maar TOCH!!!!Ik wacht nu op de laatste, en opgeven??? Staat niet in MIJN woordenboek!!!

Re: Tele2 Champion: Niet doen!

Geplaatst: 22 mar 2006 15:36
door BasBijkerk
Nou dit is dan mijn laatste reactie, want ik heb voor mijn 3e aanvraag de gestorte € 20,-- terug ontvangen van Tele2 omdat mijn aanvraag in het ongerede is geraakt, maar ik alles met bewijzen heb kunnen staven. Ben dus vanaf 7 februari zoet geweest, maar mijn constante vloed van mails hebben dus effec t gesorteerd!!
Wat mij betreft dus opgelost al heeft het dan lang geduurd.

Re: Tele2 Champion: Niet doen!

Geplaatst: 24 mar 2006 14:41
door J.Dekter
Ook ik heb de overstap gemaakt naar Tele2 Champion. Op de site staat bij mijn gegevens dat mijn sim-kaart vervalt op 7-3-2007! Nu wil ik bellen, maar krijg de melding dat mijn Sim kaart vervallen is, evenals mijn beltegoed!!
E-mail naar Tele2 Champion, maar geen reacties!!
Radar, besteed hier aub aandacht aan, want dit kan toch niet????

Re: Tele2 Champion: Niet doen!

Geplaatst: 17 okt 2006 21:54
door ylle57
Heb ook nog een email adres, maar helpt mij nog steeds niet !!!
Al heel veel emails verstuurd, maar blijft een spelletje ofzo voor ze, concrete antwoorden kun je naar fluiten

[email protected]

:roll: Groeten Ylle

Re: Tele2 Champion: Niet doen!

Geplaatst: 20 mei 2007 10:01
door festool
Ik heb er één over Tele2 Champion, dit is mijn ervaring:
Op 9 Maart 2007 heb ik mij, via internet, aangemeld voor Tele2 Champion met nummerbehoud.Ik geef hierbij aan dat ik het nummer geporteerd wil hebben rond het einde van de maand te weten rond de 23 ste Maart. Bij deze aanmelding moest ook een vooruitbetaling plaatsvinden van 10 Euro via internet bankieren. Goed, helemaal geen probleem, ik regel via internet de betaling en kan keurig een afschrift afdrukken wat ik dus ook doe via Postbank.Vol spanning wacht ik mijn nieuwe simkaart af, wacht af en wacht af. Op 1 April (ja hoe krijg je het voor elkaar, 1 April) stuur ik een mail met de vraag waar mijn simkaart blijft, ook omdat ik vanaf eind Maart, begin April weer wilde bellen met mijn huidige nummer wat overgenomen zou worden. Krijg ik keurig netjes een mail met het volgende antwoord: Uit onze gegevens blijkt dat Uw aanmelding niet verwerkt is, onze excuses hiervoor. Wij willen U adviseren om U nogmaals aan te melden op onze website. U dient de aanmelding nogmaals te doorlopen en nogmaals een opwaardering te doen. Wanneer U de bevestiging hiervan binnen heeft willen wij U graag verzoeken om Uw betalingsbewijs van Uw eerste aanmelding naar ons toe te E-mailen met Uw mobiele nummer erbij, zodat wij het bedrag van Uw eerste aanmelding op Uw nieuwe simkaart kunnen zetten. Wij hopen U hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Met vriendelijke groet : [persoonsgegevens verwijderd door de moderator]
Ik stuur een mailtje terug:
Bedankt voor Uw reaktie, toch wil ik hierbij aangeven dat ik in eerste
instantie genoeg heb aan 10 euro beltegoed en niet meteen een beltegoed van20 euro wil hebben. Het is erg vervelend voor mij dat er wel een bedrag is afgeschreven van mijn rekening maar niet bij U is terug te vinden. Ik stuur hierbij een kopie van mijn betalingsbewijs waaruit blijkt dat er wel degelijk 10 euro is afgeschreven en overgemaakt is naar Uw rekening.Volgens mijn gegevens is de gehele overschrijving succesvol verwerkt en op 9-03-2007 van mijn Giro rekening afgeschreven.Ik heb de volgende aanvullende gegevens op een rijtje gezet en hoop toch dat U mij niet twee maal 10 euro in rekening wilt brengen.
U moet toch wel aan Uw eigen afschriften kunnen zien dat dit bedrag op de betreffende datum is bijgeschreven?
Graag wederom een reaktie.
Met daarbij de bijbehorende gegevens. Dan krijg ik de volgende mail:
Hartelijk dank voor uw e-mail.
Het is niet mogelijk om u opnieuw aan te melden zonder een betaling te
doen. Wanneer u ons van beide betalingen een copy van uw opwaarderingen kan E-Mailen zullen wij het bedrag bij uw beltegoed bijschrijven. Onze excuses voor het ongemak.
Ja, dat zal allemaal wel maar n u moet ik nogmaals 10 Euro overmaken.
Ik maak hierop een nieuwe mail met de volgende vraag:
Mijn dank voor Uw reaktie, ik wil graag het volgende met U afspreken. Ik vraag een nieuwe prepaid kaart aan maar dan met een nieuw nummer en niet één met nummer behoud. Ik kan nu net zo goed een nieuw nummer nemen omdat ik deze simkaart sneller zal hebben dan een nummer over te laten zetten. Ook ben ik niet blij met het feit dat ik nu 20 euro moet laten bijschrijven. Ik wil graag voorstellen om de 10 euro op een bestaand nummer van tele2 bij te laten schrijven, dit wil ik graag doen omdat deze persoon vaker belt dan ik zal doen. Het nummer waar de 10 euro bijgeschreven zal moeten worden is van dhr Hoogeveen, hij is mijn partner en woont op hetzelfde adres.
voordat ik een nieuwe simkaart aanvraag zou ik graag een reaktie willen of de mogelijkheid bestaat die ik voorstel.
En, natuurlijk kon ik erop wachten, op 10 April de volgende mail van Tele2:
Hartelijk dank voor uw e-mail.
Het is niet mogelijk om beltegoed over te schrijven naar een andere
SIM-kaart. Onze welgemeende excuses voor het ongemak.
Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Daar heb ik dus ook niets aan en zal het op een andere manier moeten proberen, goed ik maak op 14 April een nieuwe mail die ik opnieuw verstuur.
Inmiddels heb ik een nieuwe kaart aangevraagd via de website van Tele2. Helaas laat U mij geen andere keus, ik zal toch ergens die weggeraakte 10 Euro vandaan moeten halen.
Ik heb een nieuw nummer aangevraagd en zou nu dus graag zien dat het beltegoed, waar ik al eerder recht op had bij de andere aanvraag, wordt bijgeschreven op mijn nieuwe simkaart. Het bedrag op deze nieuw simkaart wordt, zoals afgesproken in eerdere mails, verhoogd met 10,00 Euro. Het totaal zal dan 20 Euro worden. Ook mail ik nu een kopie mee van de vorige ( zg mislukte ) overschrijving mee als het bewijs dat het ook werkelijk is afgeschreven, ik heb deze kopie al eerder gestuurd maar voor de zekerheid doe ik het nogmaals. Ik hoop toch wel dat het nu goed zal gaan en ik mijn simkaart snel zal ontvangen met een tegoed van 20 Euro. Ik zou graag een reaktie terug willen ontvangen ivm de wel of niet gelukte poging.
Daarna hoor ik niets meer en mail op 23 April stuur ik een herinnering.
Inmiddels bijna 10 dagen later en nog steeds geen simkaart, nu ben ik straks nog eens 10 euro extra kwijt bovenop de 10 euro die al weggeraakt was? Ik krijg geen antwoord op mijn mailtjes, vandaar dat ik er meer weer over begin !!!! De simkaart zou toch na 5 werkdagen thuisbezorgd worden? Teneinde raad probeer ik telefonisch kontakt te krijgen met Tele2, maar bleek, na 20 minuten wachten, dat ik alleen maar via mail mijn probleem kon voorleggen.Uiteraard begint het nu wel een beetje te borrelen van binnen bij mij. Op 24 April mail ik nogmaals waar mijn Simkaart blijft, krijg ik op 26 April een volgende E-mail:
Hartelijk dank voor uw e-mail.
Onze welgemeende excuses dat u de SIM-kaart niet heeft ontvangen. Om voor u uit te zoeken waarom u geen SIM-kaart heeft ontvangen verzoeken wij u om ons de volgende gegevens door te geven, wat zijn uw volledige adresgegevens?
Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Ik geef mijn gegevens door en geef ook mijn ongenoegen aan door te vermelden dat ik geheel niet tevreden ben met de manier van handelen. Op 2 Mei heb ik het nog maar geprobeerd want opnieuw hoor ik niets.Ik krijg op 4 Mei een mail met daarin de melding dat de simkaart alsnog binnen 5 dagen bezorgt zal worden. En ja hoor, warempel ik krijg de simkaart binnen !! Ik helemaal blij en meteen proberen natuurijk. Simkaart plaatsen en dan kun je eenmalig via 1200 beluisteren wat je beltegoed bedraagt.Wat schetst mijn verbazing? U heeft 10 Euro beltegoed, waar is mijn andere 10 Euro nu gebleven? Ik probeer in te loggen op de persoonlijke pagina(moet je aanmaken om gebruik te kunnen maken van Tele2 Champion) om er daar achter te komen waar mijn beltegoed gebleven is.Natuurlijk kon ik er op wachten, ook dat lukte niet. Ik stuur maar weer een mail op 10 Mei met daarin de vraag waarom ik niet kan inloggen op mijn persoonlijke pagina. Krijg een mail terug op 11 Mei waarin gevraagd wordt om mijn mobiele nummer, die mail ik en daarop krijg ik de volgende mail:
Wanneer u gebruik maakt van Tele2 Champion kunt u het saldo van uw
beltegoed en uw gespreksspecificaties bekijken via uw selfcare account. Ook kunt u via uw selfcare account uw beltegoed opwaarderen. Het is niet meer mogelijk deze informatie telefonisch op te vragen of telefonisch op te waarderen. Nu zakt toch echt mijn broek af en wordt heel erg boos, ik stuur een niet zo vriendelijke E-mail met daarin het verzoek om mijn E-mails die ik stuurde te LEZEN. De mail die ik maakte wordt intern bij Tele2 doorgestuurd omdat de ontvanger niet weet wat hij ermee aan moet en komt uiteindelijk bij de juiste persoon terecht die het volgende terug mailt:
Hartelijk dank voor uw e-mail.
U heeft bij ons aangegeven dat er een bedrag van uw bankrekening is afgeschreven, terwijl dit bedrag niet is bijgeschreven bij uw beltegoed.
Om er voor te kunnen zorgen dat het bedrag alsnog bij uw beltegoed bijgeschreven wordt willen wij u vragen een betalingsbewijs naar ons toe te sturen van de betreffende opwaardering. Een betalingsbewijs kan zijn:
Een bankafschrift waar de betreffende opwaardering op vermeld staat
Een printscreen van telebankieren waar de betreffende opwaardering op vermeld staat. Bij beide betalingsbewijzen is het belangrijk dat uw naam en adres, de referentie van de betaling, het bedrag, en de datum van afschrijving er op vermeld staan.
U kunt het betalingsbewijs faxen naar (een faxnummer) of een scan e-mailen naar [email protected] t.a.v. de afdeling finance ovv uw naam en mobiele nummer. Indien het betalingsbewijs correct is zal het bedrag direct bij uw beltegoed worden bijgeschreven.
Hier wordt ik heel erg giftig van en stuur maar weer een mail:

Ik blijf niet aan de gang, alle betalingsbewijzen zijn naar jullie toe gestuurd via e-mail in al mijn vorige mails die ik al vele malen heb verzonden !!!! De betalingsbewijzen liggen daar al heeeeel lang.
Ik zal ze nogmaals toevoegen in de bijlage. Nu moet ik weer voor de bewijzen zorgen? Ik hoop wel dat U mijn boosheid begrijpt en er eindelijk iets aan doet. Dat ik nu ook nog moet bewijzen dat de bedragen van mijn rekening zijn afgeschreven maakt me nog bozer dan ik al ben, ik wil nu dus de betaalde € 10,- bijgeschreven hebben op het nu inmiddels welbekende nummer. Maar natuurlijk wil ik wel de mogelijkheid hebben om te kunnen inloggen op mijn persoonlijke pagina ( tele2 champion ) zodat ik kan opwaarderen, want inloggen om op te waarderen gaat ook niet. Ik maak een scan van de afschriften en ook die voeg ik bij. De bedoeling is dus dat de € 10 die ik nu nog tegoed heb bijgeschreven wordt op het bovenstaande nummer en niet op mijn eigen nummer. Ik heb 2 maal een kaart moeten aanvragen en er moest dus ook 2 maal beltegoed op worden bijgeschreven, nu heb ik de kaart met het nummer: ( een 06 nummer) waar € 10 beltegoed op staat, ik mis nu nog steeds de andere € 10,-. Deze opwaardering wil ik op het nummer van mijn partner bijgeschreven zien. Ik hoop dat ik nu duidelijk genoeg ben geweest. Daarna nogmaals mijn gegevens en nu maar weer afwachten, ik heb nog niets gehoord. Ik ben in het bezit van nog 2 andere simkaarten van Tele2 en daar zijn geen problemen mee geweest, helaas gaat het met mijn laatste aanvraag helemaal fout.
Ontzettend frustrerend en vervelend, we wachten het maar weer opnieuw af en hoop dat er meer mensen zijn die dit soort problemen hebben, of hebben gehad. Mochten er mensen zijn die inmiddels al tot een oplossing zijn gekomen met Tele2 Champion dan hoor ik graag hun ervaringen.