LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] VAN DER STEEN AUTO'S, DEN DUNGEN

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
Gert40
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 jan 2006 21:15

VAN DER STEEN AUTO'S, DEN DUNGEN

Ongelezen bericht door Gert40 »

Ik ben voornemens een auto te gaan kopen bij van der steen auto's in
Den Dungen. Kan iemand mij (positieve en/of negatieve) informatie geven over dit bedrijf? Het valt me namelijk wel op dat op hun site bij alle auto's dezelfde opties er bijstaan. (bv bij elke auto staat dat hij een regensensor heeft) ook staat er heel vaak de prijs bij van 1 euro en komen de meeste auto's uit 2001 en 2002 en komen de km aantallen steeds erg dicht bij elkaar in de buurt. Ik hoor het graag...

sanderw
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 feb 2006 17:06

Re: VAN DER STEEN AUTO'S, DEN DUNGEN

Ongelezen bericht door sanderw »

Heeft u inmiddels al een auto bij dit bedrijf gekocht? Wij hebben ook voornemens om hier te gaan kijken voor een auto. Wat was de indruk?

Consumentt
Berichten: 754
Lid geworden op: 20 nov 2005 19:27

Re: VAN DER STEEN AUTO'S, DEN DUNGEN

Ongelezen bericht door Consumentt »

Dat soort handel zou ik mijden. Koop liever bij een merkdealer, daar weten ze de historie van een auto en hebben ze toch meer een naam op te houden. En als er iets is dan kunnen ze het tenminste repareren.
Bij de minste twijfel zou ik in ieder geval wegwezen. Je zuur verdiende geld kun je maar 1 keer uitgeven.

dens
Berichten: 280
Lid geworden op: 23 jul 2004 11:37

Re: VAN DER STEEN AUTO'S, DEN DUNGEN

Ongelezen bericht door dens »

daar weten ze de historie van een auto
Da's klonklare onzin. Dat weten ze alleen als ze de auto altijd onderhouden hebben en dat kan dus net zo goed bij een niet-merkdealer of bij de garage om de hoek zijn!

Hello
Berichten: 108
Lid geworden op: 02 okt 2005 21:56

Re: VAN DER STEEN AUTO'S, DEN DUNGEN

Ongelezen bericht door Hello »

Koop bij een Bovag bedrijf, dan heb je altijd ergens om op terug te vallen bij een conflict en de garantievoorwaarden zijn beter.

king kongst
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 sep 2006 19:09

Re: VAN DER STEEN AUTO'S, DEN DUNGEN

Ongelezen bericht door king kongst »

de site van dit auto bedrijf is een grote lokker, ik ben er geweest voor een mondeo welke ze zeker 15 x op voorraad hebben van verschillende types, maar eenmaal daar slechts 3 en alleen duurdere types.

nergens hangt een prijs aan, alles is afhankelijk van wat je inruilt of niet en dus niet zoals deze heren adverteren.

En zeker die 250 occasions die staan er echt bij lange na niet.

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: VAN DER STEEN AUTO'S, DEN DUNGEN

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Neem iemand mee die verstand van auto's heeft en waarop u vertrouwen kunt.
Het hoeft namelijk niet aan het garagebedrijf te liggen wanneer er iets aan de auto mankeert.

Succes in ieder geval.

king kongst
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 sep 2006 19:09

Re: VAN DER STEEN AUTO'S, DEN DUNGEN

Ongelezen bericht door king kongst »

al een maand geen reactie en nu 4 alleen maar positieve binnen 8 minuten.
Zit vd steen hier zichzelf de hemel in te prijzen omdat er negatief over dit bedrijf wordt gesproken, wat geheel terecht is, ik ben er geweest en de website klopte van geen kant met het werkelijke aanbod.
Alleen maar duurdere modellen en niks geen 15 modellen op voorraad, hoogstens 3 per model.
Je valt hier een beetje door de mand meneer of mevrouw auto, zeker familie of de eigenaar.
Iets te verbergen??????

sluys1944
Berichten: 7
Lid geworden op: 07 okt 2006 19:36

Re: VAN DER STEEN AUTO'S, DEN DUNGEN

Ongelezen bericht door sluys1944 »

:evil: elke auto is natuurlijk niet slecht,maar als er problemen zijn ,dan blijkt dat je ineens geen garantie hebt Je word voor leugenaar uitgemaakt etc. Men zegt doodeenvoudig wij verkopen alle auto"s zonder garantie.
Bij betaling van de nota heb ik gevraagd hoe zit het met de garantie,hierop was het antwoord De garantie voorwaarden staan achterop de nota.Wat blijkt nu:als niet voorop de nota staat 3 maanden garantie dan geeft van der Steen
geen garantie.Wat een oplichters.
Overigens practisch alle auto"s die via internet worden aangeboden zijn
helaas net verkocht,wel staat er een auto met meer kilometers en een hogere prijs.Deze heeft wel dezelfde kleur en bouwjaar.
Veel geluk toegewenst bij de aankoop van een auto bij van der Steen ,
DIT HEB JE HARD NODIG

klaasb
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 mei 2007 20:37

Re: VAN DER STEEN AUTO'S, DEN DUNGEN

Ongelezen bericht door klaasb »

ik heb helaas wel een auto gekocht bij van der steen. Al een dag na de koop bleken er al gebreken te zijn zoals aanlopende remmen. Na de auto een dag daar in reparatie te hebben gehad zou alles in orde zijn. Twee weken later hetzelfde euvel. Mijn eigen garage constateerde compleet versleten remblokken. Op de eerste warme dag, drie weken na aankoop bleek de airco niet te werken. Hierover bellen bleek zinloos, alles werd afwewimpeld, valt niet onder garantie en dit op onbeschofte wijze.
Kortom, wat mij betreft een zeer onbetrouwbaar adres, nooit een auto kopen daar of je moet er erg veel verstand van hebben. Garantie tot aan de voordeur.

sluys1944
Berichten: 7
Lid geworden op: 07 okt 2006 19:36

Re: VAN DER STEEN AUTO'S, DEN DUNGEN

Ongelezen bericht door sluys1944 »

Was eerst bang dat ik de enige was met deze problemen.Niet elke auto die van der Steen verkoopt is natuurlijk een ramp,maar als er problemen zijn kan je iderdaad barsten en word je nog voor leugenaar uigemaakt ook.
Fred

harber
Berichten: 14
Lid geworden op: 13 nov 2007 15:23

Re: VAN DER STEEN AUTO'S, DEN DUNGEN

Ongelezen bericht door harber »

Mijn vader heeft er ook een auto gekocht. Hier was niets mis mee. Na 2 weken bleek de gasinstallatie niet goed te werken. We mochten toen in overleg met van der Steen de auto bij ons in de buurt laten repareren en de rekening opsturen.
Verder geen problemen weer gehad. Bij mijn vader ging het dus wel goed.

sluys1944
Berichten: 7
Lid geworden op: 07 okt 2006 19:36

Re: VAN DER STEEN AUTO'S, DEN DUNGEN

Ongelezen bericht door sluys1944 »

Zolang het een kleine reparatie betreft zijn ze inderdaad nog wel coulant.
Maar voor een automaat repareren Kosten 1500.00 euro zijn ze echt niet thuis.
Dan is de behandeling ineens heel anders.

hooplol
Berichten: 56
Lid geworden op: 07 dec 2006 20:01

Re: VAN DER STEEN AUTO'S, DEN DUNGEN

Ongelezen bericht door hooplol »

heer klaasb

Ik praat het bedrijf niet goed natuurlijk, maar dit zijn wel twee zwakke puntjes wat u naar voren brengt die u voor de koop heel makkelijk zelf kon checken. :oops:

Bosschenaar
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 mar 2008 13:43

Re: VAN DER STEEN AUTO'S, DEN DUNGEN

Ongelezen bericht door Bosschenaar »

Mijn reactie op je vraag of Van der Steen een goede keuze is, hangt er van af of je problemen krijgt met je auto. Men kan dan behoorlijk agressief reageren. Ik had bijvoorbeeld een ANWB-keuring laten doen in de garantieperiode. Vrij normaal in deze branche. Daar waren ze niet blij mee. Garantie was alleen op de draaiende delen. En wat is dat dan. Daar kan je nog alle kanten mee uit. Als je sterk in je schoenen staat, moet je het doen. Als je je gauw uit het veld laat praten, is dit een minder geslaagde keuze.

willemcitroen
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 okt 2008 18:41

Re: VAN DER STEEN AUTO'S, DEN DUNGEN

Ongelezen bericht door willemcitroen »

Heb onlangs bij Vd Steen in Den Dungen Citroen C5 gekocht. Prima deal. Goed onderhouden lease auto voor scherpe prijs. Ik heb bewust gekocht zonder garantie, aangenomen dat de auto gewoon goed is. Accu bleek gaar en is nieuwe is gewoon vergoed. Prima service.
Vd Steen verkoopt zoals wel meer handelaren tegen scherpe prijzen, hoge doorloopsnelheid, lage marges, maar toch geld verdienen dus. De merkdealer verkoopt langzamer met hoge marge en verdient dus ook geld, maar op andere manier.
Garantie door ondoorzichtigheid hedendaagse electronica is bijna niet te geven. Dealer die dat toch doet dekt zich in en rekent hoge prijs. Bij Vd Steen betaal je extra voor een soort basis garantie op motor en versnelling, als je meer garantie wil, dan beter bij dealer kopen, maar tegen hoge prijs natuurlijk. Het is maar wat je wil. Voor de Vd Steen prijs kan ik vergeleken met dealer prijs nog wel wat extra kosten hebben.

Uiteraard geldt voor alle tweede hands autos (spullen), dat je goed moet kijken wat je koopt, goede testrit maken, snuffelen, en voelen of het goed voelt, bij twijfel niet doen. Mijn Vd Steen auto bevalt dus prima. Geen gekkigheden tot dusver, waarom zou er morgen ineens wel iets zijn?

Mallemalle
Berichten: 887
Lid geworden op: 07 okt 2008 16:40

Re: VAN DER STEEN AUTO'S, DEN DUNGEN

Ongelezen bericht door Mallemalle »

waarom zou er morgen wel iets zijn?

omdat alles nu eenmaal kapot kan

hoe lang heb je de citroen nu?

willemcitroen
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 okt 2008 18:41

Re: VAN DER STEEN AUTO'S, DEN DUNGEN

Ongelezen bericht door willemcitroen »

Heb de citroen twee weken, 1000 km, kleine beurt laten doen, oordeel garage: uitstekend onderhouden auto, niets mis mee.

Tweede hands autos zijn altijd risico, voor zowel klant en dealer. Iedereen heeft vast een keer pech en geluk. Houd altijd wat budget voor onverwacht onderhoud.

evbaalen
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 dec 2008 14:25

Re: VAN DER STEEN AUTO'S, DEN DUNGEN

Ongelezen bericht door evbaalen »

Wij zijn op zoek naar een auto en ook bij van der steen in den dungen geweest. Hij heeft mooie auto's staan voor lage prijzen. Wat willemcitroen hierboven schrijft vind ik helemaal waar. Wij hebben toch niet gekocht bij van der steen, puur op gevoel...
Ik vond de eigenaar/verkoper namelijk erg "gefrustreerd en agressief" overkomen. Hij praat aan een stuk door over de mentaliteit van de klanten van tegenwoordig en uit daarbij zijn ongenoegen op een onbeschofte manier. Niet klantvriendelijk vind ik. Als we een kritische vraag stelde, kregen we de wind van voren!!!
Wij kopen om die reden dus niet daar. Dan nog maar even doorsparen om naar de duurdere dealer te gaan :cry:

kaartje35
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 jan 2009 15:11

Re: VAN DER STEEN AUTO'S, DEN DUNGEN

Ongelezen bericht door kaartje35 »

Hallo
Wij hebben in december een passat station uit 2004 gekocht bij autobedrijf van der steen.
Na hier verschillende negatieve dingen gelezen te hebben waren wij ook een beetje huiverig.
De garantie hebben wij niet genomen omdat wij dit onzin vonden.
Via de site kan je persies lezen waar ze garantie op geven.
Er viel niet te onderhandelen met de prijs e.d. maar omdat hij net 3500 gezakt was met de prijs was dat niet erg.
We hebben een uitgebreide proefrit gedaan en alles gecontroleerd.Misschien is het handig om iemand mee tenemen die er verstand van heeft. Wij konden niets vinden en we hebben hem in 5 minuten gekocht. Er kon geen kopje koffie vanaf, maar goed.
Een week later mochten we hem ophalen en tot op de dag van vandaag is het een hele goede koop geweest.
Geen problemen dus!!!
Je kan hier een goede auto kopen voor niet te veel geld!!!

Gesloten