Pagina 1 van 1

Onverwacht deurwaarder, wat te doen?

Geplaatst: 23 jan 2006 09:58
door stern
Een redelijk lang verhaal, graag helemaal lezen ikheb de hulp echt nodig.
Met vriendelijke groet,
Dhr. Stern

Het begin in augustus 2003:
wegens een gestolen toesttel (verzelerd) dat niet werd vergoed, heb ik om opheldering gevraagd bij vodafone(provider)
Zij hebben hierop geen oplossing kunnen geven( geen nieuw toestel of nieuwe simkaart aangeboden).
door deze zeer unfaire behandelwijze, heb ikd e betalingen van heb abbonement opgeschort.

Daarna is via het klachteninstituut bepaald dat ik in oktober 2004 een telefoon ter vervanging kon krijgen.
echter ik kon nog geen gebruikt maken van het vodafone netwerk, van wie ik ondertussen enkele aanmaningen heb ontvangen.

Naar aanleiding van de brief van het klachteninstituut heb ik 2 brieven verstuurd naar vodafone:

brief 1:
datum 10 okt 2004
Betreft :
Probleem met factuur nr: XXXXXX uw referentie XXXXXX

Geachte heer XXXXX,

Omdat ik nog niets van u heb vernomen nadat het probleem, met een onbetaalde factuur is aangekaart bij de geschillencommissie stuur ik u deze brief.

Na de ontvangst van de factuur heb ik de geschillencommissie ingeschakeld omdat mij tijdens de verkoop van een telefoontoestel mondelinge garanties zijn toegezegd, waarvan u plotseling niets meer wist toen ik u hiervan gebruikt wenste te maken.

Omdat ik al enkele maanden geen informatie meer ontvang m.b.t. de voortgang van deze zaak, wil ik graag zeker weten of deze is opgelost.
Mocht dit niet zo zijn dan zou ik graag enige opheldering willen hebben over deze zaak en daarbij uw voorstel over een oplossing

Indien u binnen 14 dagen niet reageert ga ik er dan ook van uit dat deze zaak tot beider tevredenheid is opgelost.
-------------------------------------------------

Hier heb ik geen antwoordt op ontvangen
dus ik schijf na 2 weken de volgende brief
-------------------------------------

Brief 2
Datum 25 oktober 2004

Betreft :
Probleem met factuur nr: xxxxxxx uw referentie xxxxxx

Geachte heer Albrecht,

Na mijn laatste brief van 10 oktober jl. heb ik geen reactie van u mogen vernemen. Het is inmiddels 2 weken later en ik denk dat ik hierdoor redelijkerwijs mag aannemen dat u dit geschil als opgelost beschouwd.

Omdat u hierbij aangeeft dat u deze zaak geseponeerd heeft ga ik ervan uit dat dit dossier gesloten wordt.


Met vriendelijke groeten,
Dhr stern
-------------------------------------------------------------------

Ook hier wordt niet opgreageerd.

Tot aan vandaag wanneer ik een brief krijg aangereikt van de gerechtsdeurwaarders van Tijhuis.

Wat kan ik doen?
Het komt me nogal rauw op mijn dak vallen dat ik na 15 maanden opeens zo'n kerel bij de deur heb staan.

Graag tips of info over wat kansen Zijn als het voorkomt.

Re: Onverwacht deurwaarder, wat te doen?

Geplaatst: 23 jan 2006 10:24
door angel1978
Lijkt mij redelijk kansloos.
Ondanks dat U onfair bent behandeld m.b.t. de telefoon geeft dat U nog geen recht om de betalingen betreffende het abonnement op te schorten.
Deze 2 zaken staan los van elkaar.

Voor wat betreft de telefoon had U de geschillencommissie ( maar pas nadat de hele klachtenprocedure was doorlopen ) kunnen inschakelen en evt. nog via andere wegen uw recht kunnen halen.

De deurwaarde staat echter voor uw deur omdat u uw rekeningen niet betaald heeft. Dat deze is verschenen kan geen onverwachte gebeurtenis zijn geweest, aangezien hier vooraf een hele procedure wat betreft incasso-bureau's e.d. vooraf gaat.

De abonnementskosten zal u gewoon moeten betalen en U zult dus kansloos zijn bij een evt. geschil voor de rechten ( op dit punt ). Misschien dat U van de rechter dan nog wel gelijk krijgt op het punt van de telefoon, maar de kosten wegen daar niet tegen op.

Ik zou zeggen: zorg voor een regeling met de deurwaarder en los het op. anders gaat het nodeloos pijn doen.

Suc6, m.vr.gr.

angel1978

Re: Onverwacht deurwaarder, wat te doen?

Geplaatst: 23 jan 2006 12:21
door stern
omdat de zaak bij de klachtencommissie aangedaan, is de hele betaling 2 zijdig opgeschort.
nadat de zaak was bepaald heb ik op advies van de klachtencommissie getracht aangetekend contact op te nemen met vodafone.

===quote===
De deurwaarde staat echter voor uw deur omdat u uw rekeningen niet betaald heeft. Dat deze is verschenen kan geen onverwachte gebeurtenis zijn geweest, aangezien hier vooraf een hele procedure wat betreft incasso-bureau's e.d. vooraf gaat.
===end Quote===

Maar is het gebruikelijkdat na een periode van 15 maanden nog een deurwaarder komt, ondanks dat ze(vodafone) geen antwoordt geven op een aangetekende brief waarin wordt gevraagd wat de stand van zaken is?

Ik wil best betalen, dat is het probleem niet. Maar ik wil wel weten waarvoor ik betaal.
Daarbij blijkt dat bij een gestolen telefoon een nieuwe simkaart kan worden aangemaakt(dit heb ik onlang meegemaakt)
Als zij mij dit hadden aangeboden dan had ik normaal gebruik kunnen maken van het netwerk en was er geen probleem geweest. echter vodafone medewerkers wilden geen oplossing geven voor dit probleem.waardoor ik moest betalen voor niets.

Re: Onverwacht deurwaarder, wat te doen?

Geplaatst: 23 jan 2006 17:02
door michel41173
Ik heb ook zoiets gehad met een aanbieder. Ik heb hun laten weten per aangetekende brief dat ik het abonnement geld op schort.
Hierop heb ik ook geen brief ontvangen van mijn aanbieder daarna nog 1 later een deurwaarder aan de deur ik heb hem het verhaal verteld.
Maar hij wist van niks ik heb het toen laten voor komen de rechter heeft toen een uitspraak gedaan in mijn voordeel ik heb er alles aangedaan om het op te lossen maar als van de kant van de aanbieder geen gehoor komt sta je in je recht om het abonnement geld op te schorten.ALLEEN DIT MOET JE WEL HEBBEN GEMELD BIJ DE AANBIEDER

Re: Onverwacht deurwaarder, wat te doen?

Geplaatst: 04 feb 2006 17:37
door stern
Michel kun je mij mailen?
Met wat info over de zaak, ben momenteel de zaak aan het voorbereiden, zou alle hulp kunnen gebruiken.

Je nummer van de zaak, waar deze gediend heeft en de uitspraak.
Als er vergelijkbare zaken zijn van andere mensen dan hoor/zie ik dat graag.
Quinten1977<nospam>@<nospam>hotmail.com