You don't WANADOO this
Geplaatst: 25 jan 2006 20:17
Hoe kom ik van Wanadoo af?
Half oktober heb ik via de overstapservice van Het Net mijn Wanadoo abonnement opgezegd per 1 december (einde contractdatum). Ruim op tijd dus. Door Het Net is bevestigd dat Wanadoo opgezegd was.
In december werd er weer vrolijk de maandelijkse abonnement bijdrage afgeschreven. Dit heb ik door de bank meteen terug laten storten en de automatische incasso geblokkeerd. Volgens de aanvraag-status checker van Wanadoo was mijn ADSL abonnement per 1 december 2005 beëindigd en zou facturering worden gestaakt.
Krijg ik begin januari een brief dat de automatische incasso was mislukt en of ik maar even snel geld plus een boete wilde betalen. Heb ik een brief gestuurd met een schermprintje van de statuschecker (gelukkig heb ik daar een paar printjes van gemaakt. Reactie: weer een brief dat ze nog geld van mij krijgen en de boete loopt alsmaar op en dreigen met rechts maatregelen.
Vervolgens de brief ook nog maar eens electronisch verzonden. Reactie: weer een (automatisch aangemaakte) brief dat de schuld nog verder opgelopen is en nog meer dreigende taal. De enige mogelijkheid om in contact met Wanadoo te komen is via een 0900 nummer wat € 0,45 per minuut kost. Gaan we natuurlijk niet bellen. Eerst een half uur in de wacht gezet worden om vervolgens in dit digitale tijdperk voor een middeleeuwse ophaalbrug te komen. De helpdesk is via e-mail alleen te bereiken met een Wanadoo abonnement (en dat heb ik niet meer). In diverse forums heb ik al gelezen dat aangetekende post niet wordt geaccepteerd en op gewone post wordt structureel niet gereageerd. Schriftelijke communicatie is dus absoluut niet mogelijk.
Inmiddels is brief nummer 4 binnen en is de schuld € 70,80. Gaan we niet betalen dus. Ze bekijken het maar.
Vraag: hoe kom ik hier van af?
Advies : Don't do Wanadoo
Was getekend: Mr Guitarman :
Half oktober heb ik via de overstapservice van Het Net mijn Wanadoo abonnement opgezegd per 1 december (einde contractdatum). Ruim op tijd dus. Door Het Net is bevestigd dat Wanadoo opgezegd was.
In december werd er weer vrolijk de maandelijkse abonnement bijdrage afgeschreven. Dit heb ik door de bank meteen terug laten storten en de automatische incasso geblokkeerd. Volgens de aanvraag-status checker van Wanadoo was mijn ADSL abonnement per 1 december 2005 beëindigd en zou facturering worden gestaakt.
Krijg ik begin januari een brief dat de automatische incasso was mislukt en of ik maar even snel geld plus een boete wilde betalen. Heb ik een brief gestuurd met een schermprintje van de statuschecker (gelukkig heb ik daar een paar printjes van gemaakt. Reactie: weer een brief dat ze nog geld van mij krijgen en de boete loopt alsmaar op en dreigen met rechts maatregelen.
Vervolgens de brief ook nog maar eens electronisch verzonden. Reactie: weer een (automatisch aangemaakte) brief dat de schuld nog verder opgelopen is en nog meer dreigende taal. De enige mogelijkheid om in contact met Wanadoo te komen is via een 0900 nummer wat € 0,45 per minuut kost. Gaan we natuurlijk niet bellen. Eerst een half uur in de wacht gezet worden om vervolgens in dit digitale tijdperk voor een middeleeuwse ophaalbrug te komen. De helpdesk is via e-mail alleen te bereiken met een Wanadoo abonnement (en dat heb ik niet meer). In diverse forums heb ik al gelezen dat aangetekende post niet wordt geaccepteerd en op gewone post wordt structureel niet gereageerd. Schriftelijke communicatie is dus absoluut niet mogelijk.
Inmiddels is brief nummer 4 binnen en is de schuld € 70,80. Gaan we niet betalen dus. Ze bekijken het maar.
Vraag: hoe kom ik hier van af?
Advies : Don't do Wanadoo
Was getekend: Mr Guitarman :