LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nieuw adsl2 modem kopen of toch maar downgraden.

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
Forumparadijs
Berichten: 21
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:04

Nieuw adsl2 modem kopen of toch maar downgraden.

Ongelezen bericht door Forumparadijs »

In oktober kondigde kpn een snelheidsverhoging aan en die zou eind december zijn afgerond.

Uiteindelijk kreeg ik een aanbieding van planet en ik zou gratis een nieuw multi-pc modem krijgen als ik mijn contract met 1 jaar zou verlengen en dat heb ik dus ook gedaan en het nieuwe modem volgde snel.
Na installatie van het nieuwe modem zat ik nog steeds op de oude snelheid(8mb/1mb), ok dacht ik, dan zal dat nog wel ingevoerd worden.

Januari 2005:
Zo ben ik al weken bezig met zowel kpn als planet om mijn downloadsnelheid op de juiste snelheid in te laten stellen.
Het welbekende van het kastje naar de muur verhaal dus en ik irriteer me enorm aan het extreem lage niveau van zowel kpn als van planet.
Zelfs het geslachtsorgaan van een hond heeft nog een hoger i.q.

Het ligt altijd aan de pc van de gebruiker, terwijl de lijnsnelheid die het modem zelf aan geeft niet correct is.

Aan de telefoon beweren ze dat ik de ver van de centrale zou zitten, alle postcode checks geven aan dat ik binnen de kilometer van de centrale af zit en ik weet nog te herrinderen toen een monteur hier was om de lijn te meten na blikseminslag dat tie zei dat ik idd binnen 1 km van de centrale af zit.

In een van de vele mailtjes beveelde planet mij een firmware update aan en vandaag kwam ik op een adslforum en daar stond de nieuwe firmware in een reply van een vraag van mij.
Ik heb deze firmware geïnstalleerd, maar weg was de verbinding, een harware reset en het modem was overleden. Eigen schuld, garantie weg, dikke bult.

Dus heb ik mijn oude modem maar weer terug geplaatst.

Maar wat zouden jullie doen:
Een nieuw adsl2 modem/router kopen of vragen om een downgrade van mijn pakket.

Kennerlijk is adsl2 hier niet mogelijk.

Helaas: Wil ik sneller, dan zou ik helaas mijn huis moeten verkopen en ergens anders gaan wonen :(

Wouter_Oud
Berichten: 151
Lid geworden op: 14 nov 2005 15:19

Re: Nieuw adsl2 modem kopen of toch maar downgraden.

Ongelezen bericht door Wouter_Oud »

De snelheid van het internet en de modem hebben niet zo veel met elkaar te maken, lijkt mij...

Wat voor abbonement heeft u bij planet, wat is de beloofde snelheid?
Als u namelijk een 20Mb abo heeft, maar u zit nogal ver van de centrale blijft daar al gauw nog maar 8Mb van over...

Gesloten