LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Samen naar een advocaat art 88/89 wie doet mee?

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
angela

Samen naar een advocaat art 88/89 wie doet mee?

Ongelezen bericht door angela »

Samen naar de advocaat wie doet MEE?

Angela

Erik

Re: Samen naar een advocaat art 88/89 wie doet mee?

Ongelezen bericht door Erik »

Angela,
Op zich een goed idee, ik ben een aantal maanden zelf naar een advocaat gestapt en de kosten voor een kort geding zouden 2500E bedragen (voorop gesteld dat hij nog wat onderzoek moest doen, maar dat is inmiddels wel gedaan door deze en gene op het forum). Ik heb hier uiteindelijk vanaf gezien vanwege enerzijds de kosten en anderzijds de verrichtingen van de SLV (nu dan eegalease) maar met name omdat de uitspraak van een kantonrechter op zich niet het einde van het verhaal is. De verliezende partij gaat toch in hoger beroep. Maar voor de moraal zou het goed zijn om alvast een voor ons positieve uitspraak van de kanton rechter te hebben te meer ook omdat dat de positie van de niet-betalers versterkt en een aantal twijfelaars over de streep zal trekken om ook te stoppen met betalen.
Zelf denk ik dat het ook zonder advocaat kan, als je nog 10 medestanders/sponsers kan vinden neem ik een evenredig deel van de kosten op me. Zelf heb ik goede (en gefundeerde) hoop op een goede uitkomst van de verrichten van eegalease maar aan de andere kant kan ik ook moeilijk mijn ongeduld bedwingen om toch ook niet zelf wat te ondernemen

joost

Ongelezen bericht door joost »

Ik heb een kennis die advocaat is ik wil wel eens polsen wat de kosten zijn en de te volge procedure Ik denk dat er meerdere advocaat kantoren zijn die hier wat inzien. Zoals de no cure no pay kantoren wat ik tot nu begrepen heb is de procedure wat betreft Art88/art99 niet zo vreselijk ingewikkeld

Ik wacht maar eens af hoeveel serieuze belangstelling er is

Joost

Herman

Ongelezen bericht door Herman »

Waarom nog geen contact met de stichting leaseverlies opgenomen ? http://www.leaseverlies.nl

Jos

Ongelezen bericht door Jos »

Angela

Ik wil wel meedoen op de voorwaarden zoals ook Erik die stelt. Wat betreft reactie van Leaseverlies ik krijg niet de indruk dat iemand ooit een reactie van ze heeft gekregen. Vragen worden alleen in algemene zin beantwoord op de FAQ pagina. en trouwens een kort geding zou meer iets zijn voor Eeganlease ipv Leaseverlies.

Jos

Herman

Ongelezen bericht door Herman »

Dacht toch dat het duidelijk was.
Het adres op het internet van de stichting leasverlies is: http://www.leaseverlies.nl
Succes.

PS. Hoe bereken ik eigenlijk de waarde (positief of negatief resultaat ) van een contract ?
Een familie lid van dik in de 80 jaar heeft een viertal contracten en weet absoluut niet wat te doen. Hij wordt er nerveus van en heeft nu weer een "voorstel" gekregen maar mag geen juridische steun zoeken van die ...........

Astrid

Ongelezen bericht door Astrid »

Angela,

Ook ik wil me aansluiten bij een groepje om advokaat in te
schakelen als je minimaal 10 mensen hebt.
Laat mij weten wat je doet en hoe we in contact komen?
Joost die ook op jou email heeft gereageerd kan ook bij zijn bevriende advokaat informeren.

joost

Herman en wat krijg je dan te horen als je contact opneemt niets!!!

Wij heeft al eens een reactie gehad

Leo

Ongelezen bericht door Leo »

Goed idee
Maar ik heb onlangs contact gehad met de jurofoon en daar zij men dat er op dit moment geen rechter zal zijn die hier een uitspraak over zal doen gezien de lopende zaken.
Aan de ene kant wil ik ook wel eens duidelijkheid maar aan de andere kant is dit wel een punt waar wat in zit en is het dus voorlopig verspilde moeite lijkt mij. Heeft er iemand hier iets zinnigs over te melden ?

Groet LEO

toet

Ongelezen bericht door toet »

De site van dexia bestoken elke dag een email en ze krijgen het druk.Daar moet je wezen .Stel er zitten 20.000 op internet veel hebben geen computer en dexia krijg 20.000 berichten per dag nou als er dan nog geen belletje gaat rinkelen dan weet ik het niet.Als de krant binnen komt kijk ik altijd eerst de pagina na over de financiele zaken.Vandaag gaf me een beetje hoop.Groetjes toet

L. Blok

Ongelezen bericht door L. Blok »

Ik heb het ook al in een andere topic hier op dit forum gezegd, die min of meer over hetzelfde gebeuren ging;
Het zou in mijn opinie, niet verstandig zijn uit strategisch oogpunt, omdat Eegalese deze procedure heeft opgestart, een tweede proces te beginnen parallel met Eegalease. Dan gaan diverse zaken zich door elkaar mengen.
Daarbij komt nog dat dit iniatief dan wordt gevoerd enkel vanuit een aantal gedupeerde die sneller resultaat willen boeken dan Eegaverlies. Het lijkt mij dan ook zinvoller en kansrijker om nu gewoon Eegaverlies hun proces te laten voeren. Dit kost uiteraard tijd maar bij juridische conflicten is tijd altijd een schone zaak!

m.v.g. L. Blok

L. Blok

Eegaverlies moet uiteraard Eegalease zijn.

Maarten

Ongelezen bericht door Maarten »

Geachte heer Blok,
Ik ben het op zich wel met u eens. Maar er zijn ook veel gedupeerden die een leasecontract hebben lopen bij een andere instantie dan Dexia. Deze mensen moeten wel actie ondernemen aangezien TERMIJNEN kunnen verlopen. U wel bekend. Aangezien Eegalease alleen Dexia zaken doet is er toch wel een bepaalde actie (vordering tot vernietiging) nodig voor deze groep (niet-Dexia)gedupeerden.

groet Maarten

L. Blok

Beste Maarten,

Volkomen terecht dat je dit opmerkt, ik was blijkbaar zo gefocust op Eegalease dit ik jou opmerking helemaal uit het oog had verloren. Daarom waardeer ik je aanvulling zeer zodat er toch een duidelijk beeld kan ontstaan.

m.v.g. L. Blok

Tjon Ge

Ongelezen bericht door Tjon Ge »

Ja, waar blijven de stichtingen voor de andere gedupeerden? RADAR? Legio is gesloopt, wanneer beginnen jullie aan de rest? Of mag het volk zich nu zelf organiseren?

Groeten,
Tjon Ge

joost

Heb kennis advocaat gesproken Zijn verhaal is hetzelfde als van de heer Blok als er al een procedure bij de rechtbank/katongerecht ligt is het onverstandig zelfs onwenselijk een proceduer te starten. Hij is een beetje op de hoogte van de dexia zaak zolaas vele confreres maar volgens hem is er nog geen zaak aanhangig over de nietigverklaring van aandelenleasecontracten (wat een verschrikkelijk woord). Volgende week kan ik er nog eens op terug komen mijn kennis wil zich eerst inlezen.

Joost

Arnoud

Ongelezen bericht door Arnoud »

Juist huurkoop en leningen onder de WCK-Wet vallen volgens
de wet onder het Kantongerecht ook als het bedrag hoger is
dan € 5000.--
De wetgever heeft hiermee beoogd de consument te beschermen
doordat het onder het eigen Kantongerecht valt en waarmee
je zonder advocaat naar toe kan gaan.
(Vergeet niet als je in ongelijk wordt gesteld dat je wel de rekening -advocaten- van de tegenpartij kan betalen)
Je zou het eenvoudig kunnen doen door naar Dexia of haar
rechtvoorgangers te vragen van vernietiging opgrond van:
a) Het ontbreken van een tweede handtekening van de
samenwonende partner / gehuwden
b) Op grond van de WCK-Wet Krediet colportage is bij de
Wet verboden. (Telefonisch benaderen is ook colportage)
c) Misleiding maar dit moet je goed kunnen onderbouwen
omdat hier richting dwaling gaat.
M.b.t. c) Zou je kunnen verwijzen naar de rechtzaak Dexia
versus Aegon. Als een goedingevoerde al niet weet waar het
over gaat hoe kan dan een leek het weten?
Arnoud

Maarten

Ongelezen bericht door Maarten »

Arnoud,
Dat lijkt wel leuk zo'n kantongerechtsprocedure omdat het dan goedkoper is doordat je jezelf mag vertegenwoordigen. Maar hoe hoog is je slagingskans als je geen juridische bijstand hebt. Het lijkt me niet verstandig, zelfs verspilde tijd en moeite.

Voor het overige verwijs ik naar de door jouzelf gestarte discussie in "Aandelen lease cintracten nietig?".
Welke discussie je nu hier dreigt te gaan herhalen.

groet Maarten

Arnoud

Ongelezen bericht door Arnoud »

Maarten
Ik wil hier niet dezelfde discussie aangaan. Echter wilde
ik alleen aangeven waarom het onder het Kantongerecht valt.
Wel ben ik het met je eens dat je een (goede)advocaat
meer kansen heb.
Arnoud

Gesloten