Pagina 1 van 1

SGR?ANVR, kun je daar 100 procent van op aan?

Geplaatst: 29 jan 2006 13:53
door bodejosm43
Ik heb eind december een boeking gedaan bij Yo'r.

Nu verkeert dat bureau in betalingsmoeilijkheden, en is haar licentie kwijt. Het is nog onzeker of die er alsnog zal komen, en of Yo'r een doorstart kan en mag maken.

Ik heb, omdat de reisdatum redelijk kort na de boekingsdatum ligt, de reissom in 1 keer betaald.

Ik heb een boekingsnummer, en in de voorwaarden van de SGR staat, dat ik geen enkel risico loop. Dat stond ook in de brief die ik van Yo'r kreeg, en ook Maaskant reizen verzekerde me dat ik geen risico loop, en dat ik gewoon op vakantie kan op de afgesproken datum.

Heeft iemand hier ervaring mee gehad? Ik bedoel: zijn er hier mensen, die hun bij Yo'r geboekte en betaalde reis daadwerkelijk hebben gemaakt?

Re: SGR?ANVR, kun je daar 100 procent van op aan?

Geplaatst: 30 jan 2006 15:57
door eeliane
Kan ook zijn dat je je geld terugkrijgt, als ze echt failliet gaan, van het SGR. Dan ga je niet op reis maar ga je er financieel niet op achteruit.
Mocht je al ter plaatse zijn en ze gaan dan faiiliet dan zorgt het SGR er voor dat je reis kan worden afgemaakt (soms niet helemaal zoals jij dat hebt geboekt) maar ze zorgen er in ieder geval voor dat je weer thuis komt.

Re: SGR?ANVR, kun je daar 100 procent van op aan?

Geplaatst: 30 jan 2006 21:03
door bodejosm43
Ik heb vanaf vanavond 100 procent zekerheid. Zij zeggen dat de passage in de melding over Yo'r op de SGR-site van toepassing is. En dat dus de busmaatschappij de reis gewoon zal uitvoeren. DAT antwoord, daar zat ik dus op te wachten.

Als je namelijk zelfs niet meer op de SGR-regeling kan vertrouwen, waar blijf je dan?

Om die reden zeg ik ook tegen mijn collega's en vrienden: wanneer je iets boekt, check eerst of je reis onder de SGR-bepalingen valt.

In mijn geval was het zo, dat de SGR bij het boeken en betalen van mijn reis, nog gewoon van toepassing was. Ik had al eerder met Yo'r een reis gemaakt, en hun service bij het uitzoeken van de reis en alles wat erbij hoorde, was zonder meer prima te noemen. Dus ik had eind december geen enkele twijfel om mijn busreis via hun te regelen.

Ik hoop dat het lukt met de licentie, want als de betalingsproblemen alleen aan het uitblijven van die nieuwe licentie te wijten zijn, heb ik alle vertrouwen in een nieuwe start.

Ik ben wel gerustgesteld, nu