Pagina 1 van 1

CODE GIROFOON

Geplaatst: 30 jan 2006 10:23
door PC-Barneveld
Begin december 2005 heb ik een pincode aangevraagt voor de girofoon van de postbank.
Deze zou mij binnen 10 dagen worden toegezonden.
Na 10 dagen GEEN pincode.

Begin Januari 2006 weer gebeld en gezxegt dat ik nog steeds geen pincode heb ontvangen.
Mij werd verteld dat ze weer een pincode zouden aanvragen en deze zou ik binnen 10 dagen ontvangen.

Vandaag 30 januari NOG STEEDS GEEN PINCODE.

Dus e-mail gestuurd naar GIRO.
Antwoord op deze e-mail was:
Dat ze weer een pincode zouden aanvragen werlke ik binnen 10- dagen zal ontvangen.

POSTBANK GEEFT VEEL GELD UIT AAN STOMME TV SPOTS
ZOU HET NIET BETER ZIJN OM HUN SERVICE TE VERBETEREN.

Zijn er meer mensen met klachten over de POSTBANK?

Re: CODE GIROFOON

Geplaatst: 30 jan 2006 10:34
door marthe
Bent u misschien verhuisd ? Wij hebben dit namelijk ook meegemaakt bleek dat de codes naar ons oude adres waren verstuurd (we waren inmiddels 2 jaar verhuisd). Misschien is dit de oorzaak.

Re: CODE GIROFOON

Geplaatst: 30 jan 2006 10:40
door PC-Barneveld
Ja, wij zijn twee jaar geleden verhuisd.
Maar giroafschriften komen al twee jaar op ons huidige adres aan.
En bij de aanvraag van eerste code heb ik duidelijk mijn gironummer, naam en adres vermeld.

Het lijkt erop dat ze gewoon geen code willen sturen maar mij aan het internetbankieren willen hebben.
Daar wijzen ze mij ook elke keer op als ik bel of mail.

Maar dat wil ik gewoon NIET.

Re: CODE GIROFOON

Geplaatst: 30 jan 2006 10:43
door Dilbert29
En waarom wil je dat niet? Internetbankieren is de toekomst, bankieren over de telefoon niet. De Rabobank heeft het afgeschaft wegens te weinig gebruik en ook de ABN heeft het niet meer of is er mee bezig.

Bankieren via internet is echt een uitkomst.

Re: CODE GIROFOON

Geplaatst: 30 jan 2006 10:52
door PC-Barneveld
Mijn geldzaken handel ik niet af via internet.

Als ze mij aan het internetbankieren willen hebben moeten ze ook niet de mogelijkheid bieden om een pincode aan te vragen voor de girofoon.

Re: CODE GIROFOON

Geplaatst: 30 jan 2006 11:41
door ilut
Ik heb ook een klacht over de postbank.
kijk maar in het forum;
"opgelicht via de girofoon"

bedenk goed waar je aan begint.

Re: CODE GIROFOON

Geplaatst: 30 jan 2006 13:46
door Ricert
Je krijgt geen pincode maar een girofooncode. Vijf cijferige code waarmee je eenmaal kunt inloggen en vervolgens je eigen code moet kiezen. Tuurlijk wil de postbank graag dat u gaat internetbankieren. Ze willen graag dat elke klant dat gaat doen.
Maar daarom gaan ze de aanvraag van de girofooncode niet dwarsbomen. Want ook dat is een product waarvan de bank graag heeft dat u daar gebruik van maakt.

Ik vraag me ook af of het niets met het adres heeft te maken.
Er is namelijk een verschil tussen woonadres en correspondentieadres. Dat de afschriften al 2 jaar goed aankomen betekent alleen dat het correspondentie adres goed staat. Aanvraag van bepaalde codes gaan vaak alleen via het woonadres. Ik zou dat nog een keer navragen.

Je kan wel iets aanvragen en dan inderdaad het adres geven waar het heen moet maar de bank zal het vervolgens toch sturen na het adres wat zij van u hebben. Of ze sturen helemaal niets omdat het adres misschien niet overeenkomt en ze geen risico van fraude willen lopen.

Re: CODE GIROFOON

Geplaatst: 30 jan 2006 14:13
door PC-Barneveld
Heb vanmorgen e-mail ontvangen dat adres juist is.
Maar ze vertellen mij niet of mijn code voor de girofoon wel verstuurd is.

Re: CODE GIROFOON

Geplaatst: 30 jan 2006 14:45
door Ricert
Als het schriftelijk is aangevraagd misschien niet. Maar als het telofonisch aangevraagd word dan wel das een automatische koppeling.

Welke code is aangevraagd? De betaalfunctie of alleen voor saldo info en interne overboekingen(spaarrekeningen)

Betaalfunctie kan namelijk alleen schriftelijk aangevraagd worden door middel van het daar voor bestemde formulier omdat er dan een handtekening controle plaats vind.

Re: CODE GIROFOON

Geplaatst: 30 jan 2006 14:50
door PC-Barneveld
Gewoon een code voor de girofoon.

Re: CODE GIROFOON

Geplaatst: 08 feb 2006 20:15
door dees40
Hallo,

Misschien een beetje late reactie, maar je vroeg eerder of er nog meer
klachten waren over de postbank.

Nou ga maar eens op het andere forum van tros radar kijken, genaamd "opgelicht via de girofoon"
Dan piep je wel anders ....je zou dan blij wezen als je GEEN girofoon code had aangevraagd.
Lees en oordeel zelf .........mij is het ook overkomen, voor mij dus NOOIT meer de girofoon.

Groeten, Dees40

Re: CODE GIROFOON

Geplaatst: 08 feb 2006 21:01
door PC-Barneveld
Dank voor uw reactie Dees40.

Inmiddeld heb ik een code voor girofoon voor saldo informatie en interne overboekingen.
Daar kan niet mee gefraudeert worden.
Betalingen doe ik alleen schriftelijk. Bovendien worden de vaste lasten automatisch afgeschreven.