LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] UPC opzeggen TV/Radio pakket

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
jomavi
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 jan 2006 14:02

UPC opzeggen TV/Radio pakket

Ongelezen bericht door jomavi »

Ik heb/had een kabelaansluiting van UPC en internetten doe ik al ruim 9 jaar via Chello. Op zich heb ik met Chello weinig problemen gehad. Nu heb ik 2 weken geleden een schotel aangeschaft en kijk nu TV via de satelliet. Een hele openbaring. Een erg strak plaatje voor een fraktie van de kosten die ik aan UPC moet betalen om TV te mogen kijken.

Ik heb bij UPC het TV/Radio pakket opgezegd en krijg te horen dat het alleen kan als ik ook Chello opzeg. Zo staat het nl. in de Algemene voorwaarden. Ik heb ze verteld dat ze doen aan koppelverkoop. Maar daar hebben ze geen boodschap aan. Ik heb verteld dat als het niet anders kan ze me als klant verliezen. Er was niets aan te doen. Ze kunnen geen Chello leveren zonder TV/Radio kabelaansluiting. Een nogal starre benadering. I.p.v. 50 Euro te vangen krijgen ze nu niets. Dus heb ik per direct alles opgezegd.

Nu ben ik op zoek naar een betrouwbare ADSL aansluiting waarmee ik ongestoord mee kan internetten. Welke provider is dan het best en levert een prima pakket?

Har

Re: UPC opzeggen TV/Radio pakket

Ongelezen bericht door Har »

Ik zou er nog maar een nachtje over slapen, de Euro 14 voor de TV-Radio signalen stelt toch niets voor, zeker bij de digitale TV weergave.

hoffie
Berichten: 662
Lid geworden op: 09 jun 2004 23:46

Re: UPC opzeggen TV/Radio pakket

Ongelezen bericht door hoffie »

verstandige keuze jomavi... en als provider zou ik je XS4ALL aan willen aanbevelen... Kom zelf ook van Kwello af en XS4ALL is een verademing

FritzTheCat
Berichten: 236
Lid geworden op: 12 jun 2005 10:33
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: UPC opzeggen TV/Radio pakket

Ongelezen bericht door FritzTheCat »

Har, die digitale zooi van UPC kost 17,99 per maand.......... voor zoalng dat duurt. Als ze genoeg van die decoders hebben geplaatst gaar de prijs rap naar de 30 euro.


CanalDigitaal is een hele slimme keuze, weinig geld voor een vele betere kwaliteit en kwantiteit dan die UPC muk.


DSL maakt niet zoveel uit, XS4All/Planet en HetNet zijn de betere volgens div. testen. Heb zelf Tiscali en ben daar zeer content mee.


Vlug het opzegformulier van UPC invullen en opsturen (aangetekend).

www.upc.nl , rechtsonderin download aanklikken. In nieuwe scherm naar beneden scrollen tot je bij customer service het opzegformulier kan aanklikken (PDF). Uitrpinten , invullen en je bent er snel vanaf.

Beathoven
Berichten: 191
Lid geworden op: 29 jan 2006 23:43

Re: UPC opzeggen TV/Radio pakket

Ongelezen bericht door Beathoven »

Har, die digitale zooi van UPC kost 17,99 per maand.......... voor zoalng dat duurt. Als ze genoeg van die decoders hebben geplaatst gaar de prijs rap naar de 30 euro.
Volgens mij zuig je dit uit je duim ;)
CanalDigitaal is een hele slimme keuze, weinig geld voor een vele betere kwaliteit en kwantiteit dan die UPC muk.
Heb je een vergelijkingsoverzicht?
DSL maakt niet zoveel uit, XS4All/Planet en HetNet zijn de betere volgens div. testen. Heb zelf Tiscali en ben daar zeer content mee.
ook mooi :D
Vlug het opzegformulier van UPC invullen en opsturen (aangetekend).

www.upc.nl , rechtsonderin download aanklikken. In nieuwe scherm naar beneden scrollen tot je bij customer service het opzegformulier kan aanklikken (PDF). Uitrpinten , invullen en je bent er snel vanaf.
De topicstarter is er toch al vanaf?

FritzTheCat
Berichten: 236
Lid geworden op: 12 jun 2005 10:33
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: UPC opzeggen TV/Radio pakket

Ongelezen bericht door FritzTheCat »

van de UPC site...........


Abonnementen



UPC Digital TV pack
Uw analoge aansluiting & Standaardpakket Radio/TV
Digitale ontvangst & het UPC Digital TV pack
Totaal

Nieuwe digitale abonnees ontvangen de eerste zes maanden gratis het UPC Digital TV pack.

Met ingang van 1 januari 2006 is het tarief van het analoge Standaardpakket Radio/TV abonnement verhoogd van € 15,53 naar € 15,83. Het totaaltarief van € 17,99 wijzigt niet.


€ 15,83
€ 2,16
--------- +
€ 17,99

---------------------

Heb je een vergelijkingsoverzicht?
De consumentenbond heeft al 2 jaar achter elkaar alle tv aanbieders vergeleken en al 2 jaar de beste kwaliteit en kwantiteit.........CanalDigitaal.

Beathoven
Berichten: 191
Lid geworden op: 29 jan 2006 23:43

Re: UPC opzeggen TV/Radio pakket

Ongelezen bericht door Beathoven »

wat wil je met dat overzicht zeggen? Dat ziet er toch goed uit? 17,99 blijft voorlopig staan. Mocht het echt ooit eens 30 euro worden, wat ik betwijfel dan kun je dan alsnog wel opzeggen.

Dat het nieuwe digitale TV van UPC nog niet op 1 staat is omdat het 2 jaar geleden niet op de markt was. We wachten de vergelijking nog wel ff af, ik ben benieuwd. :D

FritzTheCat
Berichten: 236
Lid geworden op: 12 jun 2005 10:33
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: UPC opzeggen TV/Radio pakket

Ongelezen bericht door FritzTheCat »

UPC Digital bestaat al sinds 2001 wijsneus.

Beathoven
Berichten: 191
Lid geworden op: 29 jan 2006 23:43

Re: UPC opzeggen TV/Radio pakket

Ongelezen bericht door Beathoven »

Het oude digitale TV is niet hetzelfde systeem als wat ze nu aanbieden beste Fritz. Ik denk dat de nieuwe mediabox oplossing door de consumentenbond flink hoog in de lijst gezet gaat worden ;)

hoffie
Berichten: 662
Lid geworden op: 09 jun 2004 23:46

Re: UPC opzeggen TV/Radio pakket

Ongelezen bericht door hoffie »

Het oude digitale TV is niet hetzelfde systeem als wat ze nu aanbieden beste Fritz. Ik denk dat de nieuwe mediabox oplossing door de consumentenbond flink hoog in de lijst gezet gaat worden
Aangezien UPC zichzelf al met deze mediabox in een kwaad daglicht heeft gezet door het al haar klanten te willen opdringen, lijkt me niet dat dit voorlopig zal gebeuren :lol:

Beathoven
Berichten: 191
Lid geworden op: 29 jan 2006 23:43

Re: UPC opzeggen TV/Radio pakket

Ongelezen bericht door Beathoven »

Opdringen is tegenwoordig een ander woord voor aanbieden?

Van de mensen die ik ken die al zo'n mediabox thuis hebben staan hoor ik geen negatieve geluiden dus dat van 'het kwaaie daglicht' valt wel mee.

Je kunt de box ook gewoon weigeren als je er geen belang bij hebt. De belangstelling schijnt iig erg groot te zijn. Vroeg of laat zul jij het vast ook wel nemen, tenzij je in een niet-upc gebied woont natuurlijk :D

FritzTheCat
Berichten: 236
Lid geworden op: 12 jun 2005 10:33
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: UPC opzeggen TV/Radio pakket

Ongelezen bericht door FritzTheCat »

Ik denk dat de nieuwe mediabox oplossing door de consumentenbond flink hoog in de lijst gezet gaat worden

Nou ik weet wel zeker van niet. De gehele manier van exploitatie van deze doos en de hoeveelheid klachten/problemen zullen dit bedrijf alleen maar vaster in de top 3 van slechte bedrijven zetten.

Zeker als de eerste klanten waarbij straks de 6 maanden voorbij zijn en dan een vermogen moeten betalen voor een paar extra zenders. Zeker als men, zoals velen helaas zullen vergeten, op te zeggen. Dit laatste is natuurlijk de truc van UPC om zoveel mogelijk mensen lekker te maken met een sigaar uit eigen doos.

Het is echt een belachelijke manier van je product slijten maar ik begrijp het wel. Als ze dit zo niet doen neemt geen hond die rommel af.

Uranus
Berichten: 104
Lid geworden op: 28 jan 2006 05:48

Re: UPC opzeggen TV/Radio pakket

Ongelezen bericht door Uranus »

Ik heb een aanrader voor telefoon en internet. Immers de TV heb je al. Dan zou ik gaan voor een 20 Mbit bij Wanadoo en dan heb je de vast-->vast alleen voor startkosten van de ADSL of je kan de 8mbit nemen van Tiscali en dan betaal je 49,95 voor het abonnement inclusief telefonie en dan zonder starttarief per gesprek en helemaal gratis. Buitenland is heel erg goedkoop en je hebt geen sores; de lijn doet het altijd.

Dan zou ik gaan voor de Tiscali 8Mbit voor 49,95. Werkt perfect.

Succes

Uranus

FritzTheCat
Berichten: 236
Lid geworden op: 12 jun 2005 10:33
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: UPC opzeggen TV/Radio pakket

Ongelezen bericht door FritzTheCat »

Of als je aan 4Mb voldoende hebt incl. telefonie is Tiscali T4 voor 39,95 de moeite.


CanaDigitaal basispakket voor 7,45.

Ben je voor nog geen 47,50 helemaal klaar.


Kost je bij UPC 39,95 voor 3Mb en telefonie met nog eens 17,99 voor TV.
Is bij elkaar 10,50 duurder per maand dan DSL en CanalDigitaal.
Dan komen er nog je beltikken naar niet UPC abonnees er ook nog eens bij.

Heb je in maximaal 27 maanden je investering van CanalDigitaal eruit en............. veel beter beeld en storingsvrij.

Beathoven
Berichten: 191
Lid geworden op: 29 jan 2006 23:43

Re: UPC opzeggen TV/Radio pakket

Ongelezen bericht door Beathoven »

Zeker als de eerste klanten waarbij straks de 6 maanden voorbij zijn en dan een vermogen moeten betalen voor een paar extra zenders.
Sorry, je hebt je niet in het product en de prijzen verdiept en over je eerste argument heb ik het een en ander al toegelicht.

Hier nog even alles op een rijtje, maar eigenlijk zou je jezelf hier in moeten verdiepen 'als' je met zo'n verwijt aan komt zetten.

Ik beperk me hier tot digitale TV, want daar begon je zelf ook over en maakt het voor de andere lezers tenminste nog overzichtelijk :D

* Je betaalt 2,16 euro in de maand bovenop het abbonement voor je kabel TV en dan krijg je

- 42 zenders
- TV gids
- interactieve diensten (films bestellen b.v.)
- 50 muziekkanalen

En de rest staat te lezen op de site van upc, want het rijtje is lang.. erg lang. Wist je eigenlijk wel wat de digitale TV van UPC voor je dit opmerkte? Leg het eens naast elkaar en kom dan nog eens tot de conclusie.

Voor jouw canadigitaal betaal je voor wat je er voor krijgt een stuk meer.
en............. veel beter beeld en storingsvrij.
Dit geldt ook voor de mediabox, met de note dat als er een keer storing mocht zijn je altijd terug kunt vallen op het oude analoge systeem. Hoe los je dit op met jouw Canadigitaal? ;)
Nou ik weet wel zeker van niet. De gehele manier van exploitatie van deze doos en de hoeveelheid klachten/problemen zullen dit bedrijf alleen maar vaster in de top 3 van slechte bedrijven zetten.
Ik laat UPC hier even buiten, want ik ken de interne organisatie niet, maar ik wil je wel graag mijn kijk hierop geven. En daarna hoor ik graag jouw mening erover.

Een slecht bedrijf is een bedrijf wat afwacht, een bedrijf wat eerst de kat uit de boom kijkt en 7 jaar later nog eens in de markt springt als het te laat is.

Daarnaast heeft ieder bedrijf wel een percentage ontevreden klanten, ik schat dat dit percentage bij UPC niks groter is dan bij de meeste andere grote bedrijven. Alleen.. ja, ze hebben veel klanten, dus als daarvan 1% ontevreden is dan zijn dat er nogal wat.

Ken jij van alle ontevreden klanten de reden waarom ze ontevreden zijn? Een groot aantal zal idd 'terecht' ontevreden zijn, maar je hebt ook mensen die klagen omdat ze zelf het probleem vormen.

Laatst b.v. een verhaal gehoord van een mevrouw die bij de energieleverancier over haar stroomverbruik ging klagen en niet wist dat haar koelkast, magnetron e.d. stroomverbruik opleverden. Ze wist uberhaupt niet dat een stekker in het stopcontact zorgde voor stroomtoevoer en leg dat zulke mensen maar eens uit.

'Die' gevallen heb je dus ook en geef zulke mensen internet en het ligt 'altijd' aan degene die het aanbied. Daarnaast heb je nog een catagorie mensen die er een sport van maken om 'iedereen' in hun omgeving, of het nu de gemeente, kennissen, bedrijven of andere instellingen zijn.. aan te klagen voor niks. Die raken dus geobserdeert en zien iedereen en alles als een bedreiging.

Zulke mensen zijn ook in radar verschenen, waar achteraf dus een rectificatie moest plaatsvinden.. maar dan heeft het bedrijf hier al schade door ondervonden.

Hoe een consumentenprogramma een bedrijf kapot kan maken is wel bewezen met het bedrijf Exota waarbij men een kogel door een flesje liet jagen om te bewijzen dat ze zogenaamd 'spontaan' explodeerden.

Vergeet niet dat consumentenprogramma's soms ook dingen aandikken voor de kijkcijfers. De Tros zit bij de publieke omroep maar wil wel goed 'scoren'. Luister b.v. alleen maar naar het 'spannende' muziekje wat Radar altijd onder een 'zaak' zet, dat maakt ieder bedrijf meteen verdacht. Waar zit je nu in te posten? juist het 'UPC internet' topic, dit trekt alleen maar klachten en achteraf zegt men 'zie je wel'. Maar hee, als je hier bij wijze van spreken het 'Xs4all klachtentopic' van maakt gaat iedereen XS4all bashen.

En dat is juist de reden waarom ik hier nooit zou gaan klagen over een bedrijf want de opzet staat me tegen. Een programma als Kassa vind ik veel objectiever omdat ze ook zelf goed onderzoek doen en niet alles klakkeloos aannemen.

Maar verder over Digitale TV. Met 'interactieve' (niet te verwarren met het oude systeem) digitale TV is UPC de trendsetter in Nederland. Als UPC niet begonnen was dan had Philips het bij wijze van spreken wel gedaan want in het buitenland heeft dit product zich al bewezen. Natuurlijk zitten er in het begin kinderziektes in, maar hee... die zaten ook in de eerste versies van Windows XP, het bakje is digitaal dus als jij 'm 's nachts laat aanstaan haalt het geregeld de nieuwste en verbeterde firmware binnen die veel problemen automatisch kunnen oplossen :)

Beathoven
Berichten: 191
Lid geworden op: 29 jan 2006 23:43

Re: UPC opzeggen TV/Radio pakket

Ongelezen bericht door Beathoven »

Weet je waar ze hier b.t.w. een forum voor zouden moeten oprichten, de energiebedrijven die mensen afsluiten omdat ze de rekening niet meer kunnen betalen. In tegenstelling tot de TV kabel zijn water, gas en licht eerste levensbehoeften die nooit in de handen van private organisaties hadden mogen vallen.

FritzTheCat
Berichten: 236
Lid geworden op: 12 jun 2005 10:33
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: UPC opzeggen TV/Radio pakket

Ongelezen bericht door FritzTheCat »

Geplaatst op: 02 Feb 2006 01:00 Onderwerp:


Zeker als de eerste klanten waarbij straks de 6 maanden voorbij zijn en dan een vermogen moeten betalen voor een paar extra zenders.


Sorry, je hebt je niet in het product en de prijzen verdiept en over je eerste argument heb ik het een en ander al toegelicht.

Hier nog even alles op een rijtje, maar eigenlijk zou je jezelf hier in moeten verdiepen 'als' je met zo'n verwijt aan komt zetten.

Ik beperk me hier tot digitale TV, want daar begon je zelf ook over en maakt het voor de andere lezers tenminste nog overzichtelijk

* Je betaalt 2,16 euro in de maand bovenop het abbonement voor je kabel TV en dan krijg je

- 42 zenders
- TV gids
- interactieve diensten (films bestellen b.v.)
- 50 muziekkanalen

Zullen we het aantal zenders op 39 houden, UPC infokanaal, demokanaal en Tel Sell kan ik niet rekenen tot volwaardige zenders.

CanalDigitaal heeft 200 zenders, TV gids, 50+ muziekkanalen.
Die bestelkanalen buiten beschouwing want die kosten extra geld en we hebben het hier over standaard pakketten.
Wist je eigenlijk wel wat de digitale TV van UPC voor je dit opmerkte? Leg het eens naast elkaar en kom dan nog eens tot de conclusie.

Voor jouw canadigitaal betaal je voor wat je er voor krijgt een stuk meer.
Heb de voorloper van UPC Digital gehad en ben blij er geen gebruik meer van te hoeven maken.

Canaldigitaal is stukken goedkoper dan UPC, zelfs met het Family pakket van € 12,45.


De beeldkwaliteit laat te wensen over, lees de diverse forums over dit onderwerp.

De Tros zit bij de publieke omroep........................ Een programma als Kassa vind ik veel objectiever
De Vara is ook publiek...?!?!?!?

Met 'interactieve' (niet te verwarren met het oude systeem) digitale TV
Wat is er nu interactief en in 2001 niet...???

Films bestellen kon in 2001.
Email met je tv kon in 2001.
EPG was er 2001.
Spelletjes waren er in 2001.



Natuurlijk zitten er in het begin kinderziektes in,
Al bijna 5 jaar lang....?!?!?!?!


Ken jij van alle ontevreden klanten de reden waarom ze ontevreden zijn? Een groot aantal zal idd 'terecht' ontevreden zijn, maar je hebt ook mensen die klagen omdat ze zelf het probleem vormen.
Ja, en ze hebben allemaal terecht klachten over de allom bekende slechte service en producten van dit bedrijf.


Maar goed, ben blij geen deel meer uit te maken van deze oplichters en zal mijn uiterste best doen zoveel mogelijk mensen over te halen dit bedrijf de rug toe te keren.

Uiteraard helpt UPC daar zelf ook een aardig handje mee met hun NSB achtige acties, waardeloze service, belachelijke maandtarieven en belabberde kwaliteit.

Beathoven
Berichten: 191
Lid geworden op: 29 jan 2006 23:43

Re: UPC opzeggen TV/Radio pakket

Ongelezen bericht door Beathoven »

ik zie dat je heel selectief aan het quoten bent en je verder niet in het nieuwe product verdiept. Dat is jammer, maar ja.. ieder z'n ding. Succes met je eigen systeem ;)

FritzTheCat
Berichten: 236
Lid geworden op: 12 jun 2005 10:33
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: UPC opzeggen TV/Radio pakket

Ongelezen bericht door FritzTheCat »

Het product is niet nieuw. Het is al jaren een drama. Word nu alleen grootschalig uitgerold.


Jij ook succes met jou vrije keuze (gelukkig).... :)

Beathoven
Berichten: 191
Lid geworden op: 29 jan 2006 23:43

Re: UPC opzeggen TV/Radio pakket

Ongelezen bericht door Beathoven »

Dank je!

ik gaf al aan dat het oude systeem (DTV) niet te vergelijken is met het nieuwe systeem. Je moet dat los van elkaar proberen te zien. De mediabox is in directe vergelijking alle fronten beter. Zowel technisch als qua mogelijkheden.

Ik hoop dat jij je vooroordelen over het nieuwe systeem nog even intrekt tot je het hebt gezien, dan zal ik dat ook doen met Canadigitaal.

Gesloten