Pagina 1 van 1

afspraken en energiedirect

Geplaatst: 30 jan 2006 14:56
door droopy007
Begin februari kregen wij een telefoontje van energiedirect, of wij minder wilde gaan betalen voor de energie. Wij hebben toen enthousiast gereageerd en zijn overgestapt. Wij werden pas na 2 maanden overgezet en tot mijn verbazing bleef mijn oude leveransier ook gewoon incasseren. Het bleek dat energiedirect vergeten was eneco te informeren over onze overstap. :roll: . Na veel telefoontjes van onze kant is dat maar half goed gekomen. wel het electra was weg bij eneco maar niet het gas. Ook onze maand premie bij energiedirect klopte niet naar ons inzicht. Ik betaalde maar 1/3 van wat ik bij eneco betaalde, dus weer bellen ( want mailen helpt niet) en zo werd mijn premie verhoogd. Na 5 maanden ( zolang was alles al bezig) kwam mijn buurman bij ons bellen, want hij had geen gas meer. Het bleek dat men hem had opgegeven om afgesloten te worden ipv ons. Dus.... Weer bellen :evil: . Na een heleboel heen en weer getrek, hebben we onderling besproken dat het zo niet verder gaat en dat wij terug zouden gaan naar eneco. Tot mijn verrassing kreeg ik te horen dat wij al het geld dat wij over hadden gemaakt naar energiedirect terug kregen. Incl. 15 euro telefoonkosten. Wij zijn nu alweer een 1 1/2 maand verder en inderdaad hebben wij de 15 euro telefoonkosten terug, maar onze 320 euro die wij ook terug zouden krijgen hebben we nog niet. Dus maar weer bellen.. :twisted: Ik kreeg te horen dat al het geld tegelijk naar mijn rekening is gestuurd. Maar ik heb alleen maar 15 euro ontvangen.
ons probleem volgens hun........ :?: Is hier nou helemaal niets aan te doen :!:

Re: afspraken en energiedirect

Geplaatst: 30 jan 2006 19:50
door Ribo
Beste droopy007,

Ik kan hier maar een ding op zeggen; je bent net als velen slachtoffer geworden van het mallafide bedrijf ED.
Ik heb ook nog veel geld van ze tegoed.

Re: afspraken en energiedirect

Geplaatst: 30 jan 2006 21:12
door bontea12
Het is toch eigenlijk te gek voor woorden. Op dit forum staan talloze klachten over energie direct. En dan te bedenken dat we enkele jaren geleden ook bij ED zijn gegaan, omdat onze vakbond FNV-ABVAKABO er zoveel reklame voor maakte!! Lijkt me een goed idee om het FNV hier eens op te wijzen. Misschien kunnen ze wat zaken recht zetten??

Re: afspraken en energiedirect

Geplaatst: 01 feb 2006 08:06
door kritisch consument
Dan mag je het ANGO er ook wel op wijzen. Door hun toedoen zijn veel gehandicapten en gezinnen met een gehandicapt kind het slachtoffer van het gefröbel van ED. Je denkt dat je het ANGO een donatie geeft door lid te worden van ED, maar dat is nog steeds niet gebeurd. Wel word je dan een speelbal van ED en daar word je niet vrolijk van.

Re: afspraken en energiedirect

Geplaatst: 01 feb 2006 09:03
door Chanmaster
Consumenten worden veelal met misleidende preken aangezet tot het verrichten van handelingen onder het mom van goedkopere leveringen.
Ik zal trachten hierover duidelijk te zijn. De overheid bepaald aan de hand van de oliprijs wat Uw energie kost. Uw energieleverancier dus niet!
Een leverancier kan niet goedkoper zijn dan de ander maar wel beter qua service. Het verlenen van service kost ook geld dus moet U daarvoor weer betalen en dat is wat U nu juist niet wilt.
Kortom, het is lood om oud ijzer of wel het zit hem in de lengte of de breedte. De consument komt altijd bedrogen uit.

Re: afspraken en energiedirect

Geplaatst: 05 feb 2006 14:44
door jostytosty
Komt het niet bij jullie op dat de overgangs problemen van je vorige leverancier naar ED misschien wel ligt bij je oude leverancier? Dat was namelijk bij ons wel degelijk het geval (van de administratief incompetente Delta NV naar ED) De oude leveranciers vrezen namelijk voor hun hachie en werken de "switchteam"zo veel mogelijk tegen!

Re: afspraken en energiedirect

Geplaatst: 06 feb 2006 12:52
door noravanraaphorst
Switchen van ED naar Essent gaat ook al niet. Ben nu al vanaf 5 oktober bezig. Essent zegt dat ED einde contractdatum niet doorgeeft en ED zegt niets te hebben gehoord van Essent. Dus blijven wij gegijzeld bij ED, waar we vanaf willen. Wie heeft een tip

Re: afspraken en energiedirect

Geplaatst: 06 feb 2006 21:40
door hendrik jan
Door veel problemen met ED in de afgelopen twee jaar inmiddels veel ervaring rijker.
Als je wilt switchen naar een andere leverancier geef dit dan ruim een maand voor de afloop datum van het jaarcontract aan bij je nieuwe leverancier.
Een schriftelijke aangetekende beëindiging naar ED garandeert op geen enkele wijze dat je ook daadwerkelijk overgaat naar je nieuwe leverancier. Zeker niet bij Energie Direct.
Je bent namelijk afhankelijk van de zg. Netcode Procedure van de Energie maatschappijen.
In deze procedure is wettelijk vastgelegd hoe een switch tussen twee Energie maatschappijen dient te verlopen.
Als je nieuwe leverancier hierin een fout maakt wordt de switch door de netbeheerder afgewezen en komt de switch niet tot stand. Je oude leverancier blijft in dit geval elektriciteit leveren.
Heb je dit niet in de gaten dan heb je een probleem.
ED zal je op geen enkele wijze waarschuwen als dit verkeerd is gegaan.
Zij zijn er namelijk niet bij gebaad om te informeren.
Ze zullen nooit op correspondentie reageren. Zelfs niet naar de geschillencommissie Energie en Water als je daar een geschil deponeert. (Zoals in mijn geval)
Het advies is dan ook. Als je weg wilt bij ED. Zorg er dan voor dat je boven op de procedure bij je nieuwe leverancier gaat zitten zodat zij de switch goed uitvoeren.
Zorg er voor dat je alles schriftelijk bevestigd krijgt van je nieuwe leverancier met daarin vermeld de datum van de werkelijke levering.
Controleer of je nieuwe leverancier ook daadwerkelijk voorschotbedragen gaat inhouden voor de levering.
Denk niet dat ze geen fouten maken. Helaas is het zo. De Elektriciteitswet en het Burgerlijk Wetboek staan vol met zaken over consumentenbescherming. Neem van mij aan .Daar kom je niet ver mee. De netcode is zo heilig voor alle partijen en daar kun je als klant geen enkele invloed op uitoefenen en tevens heb je geen inzicht in het verloop van de procedure.
Binnen de Energie maatschappijen regeert namelijk de arrogantie van de macht en die buiten ze bij de klant uit. Zeker bij Energie Direct.
Ik zelf ben twee jaar bezig geweest om van leverancier te switchen. Men heeft 5 keer nodig gehad om een correcte switch uit te voeren.
Let op het volgende. De Energie bedrijven houden onderling een Contract Validatie bestand bij. Hierin staat opgenomen tot wanneer je een contract hebt bij een leverancier.
Conform landelijke afspraken zouden de Energie bedrijven geen switcht uitvoeren indien je nog een contract bij een leverancier hebt. Ook hierin worden veel fouten gemaakt en worden datums niet aangepast.
De Energiebedrijven schermen hiermee of dat dit een wet is. Het is echter geen onderdeel van de wettelijke netcode. Je bent dus in principe vrij om tussentijds bij je huidige leverancier te vertrekken. Echter een boete voor contractbreuk kan het gevolg zijn. Lees de Algemene voorwaarden hier op na.
Als een leverancier je niet wil switchen, vorder dan via een aangetekende brief de levering van Energie vanaf een bepaalde datum.
Gelukkig heb ik een goed gedocumenteerd dossier zodat ik alle geleden schade zal verhalen.

Re: afspraken en energiedirect

Geplaatst: 07 feb 2006 09:56
door noravanraaphorst
Dat houdt dus in dat wij gegijzeld worden door Energie Direct. Aangezien ik het zat ben bij deze maatschappij??? wil ik er af!!!

Heb gisteren Essent al aageschreven en aangetkend dat ik hen verantwoordelijk hou voor de switch, maar wat moet mijn volgende stap zijn??

Kan tros radar daar niet eens aandacht aan besteden er zijn nu zoveel klachten over energie direct?

Re: afspraken en energiedirect

Geplaatst: 07 feb 2006 20:49
door brenda76
Ook wij zijn telefonisch benaderd om klant te worden van ED. Helaas wisten wij toen nog niets van dit bedrijf en zijn er mee akkoord gegaan.
Al gauw bleek dat het maandbedrag aan de hoge kant was en na wat rondsurfen wilde wij toch liever van ED af.
We hebben ons weer aangemeld bij Nuon, zij hebben de switch geregeld bij ED. Daarnaast hebben we zelf via de mail dit ook nog doorgegeven. Toch verliep dit niet vlekkeloos.
De aanvraag was bij ED niet binnengekomen, we betaalden ondertussen wel dubbel.
We hebben opnieuw contact gezocht met Nuon en zij hebben het met ED geregeld. De automatische afschrijvingen bleven doorgaan. Nadat ik het contract met Nuon binnen had gekregen heb ik ED laten blokkeren.
Al heel snel kregen we aanmaningen binnen van Intrum Justitia. (ja, dan reageren ze bij ED wel snel)
We hebben een aangetekende brief verstuurd naar ED en Intrum Justitia met daarin de exacte data van overstap. Op de overige dreigingen hebben we niet meer gereageerd en na ongeveer 3 maanden hebben we het geld van de eindafrekening gestort gekregen.

Re: afspraken en energiedirect

Geplaatst: 09 feb 2006 07:56
door Chanmaster
noravanraaphorst


Geplaatst op 07 Feb 2006 09:56 door noravanraaphorst


--------------------------------------------------------------------------------

Dat houdt dus in dat wij gegijzeld worden door Energie Direct. Aangezien ik het zat ben bij deze maatschappij??? wil ik er af!!!

Heb gisteren Essent al aageschreven en aangetkend dat ik hen verantwoordelijk hou voor de switch, maar wat moet mijn volgende stap zijn??

Kan tros radar daar niet eens aandacht aan besteden er zijn nu zoveel klachten over energie direct?
Schrijf per aangetekende brief met handtekening voor ontvangst retour aan de leverancier waar U van af wilt dat de levering van hun zijde per nog te passeren datum is beëindigd op grond van het niet nakomen overeenkomstig het aanbodene waarmee de overkomst vervalt.

Maak een kopie van de brief en tevens van het bericht van ontvangst wat U binnen enkele dagen retour ontvangt en stuur dit samen aan de leverancier waarvan U Uw energie wilt betrekken.
Op deze wijze heeft U voldoende en naar behoren gehandeld.

Het komt voor dat Uw huidige leverancier moeilijk gaat doen. Mocht dat tot problemen leiden dan kunt U zich in deze beroepen op de daartoe in het leven geroepen geschillencommissie.

Re: afspraken en energiedirect

Geplaatst: 09 feb 2006 09:32
door noravanraaphorst
Ja...maar er is al een aangetkend schrijven naar ED gegaan in juli 2005. Geen antwoord ontvangen overigens. Wel heb ik een uitdraai van een mail, waarin mijn toegeeft dat per 21 januari 2006 mijn contract was beeindigd.hiervan is ook een copie naar Essent gegaan. Maar Essent zegt dat zij niets kunnen doen als ED niet reageerd om hun verzoek tot bepaalde gegevens. Zo ga je dus van de een naar de ander,
Het schiet niet op.

Re: afspraken en energiedirect

Geplaatst: 09 feb 2006 10:05
door Chanmaster
Handel zoals omschreven en neger vervolgens elke andere actie.
Mail Uw naam, adres en postcode + woonplaats naar
[email protected]

Vermeld onder welke vestiging van Essent U valt dan regel ik dat voor U zodra U het bewijs van ontvangst retour hebt ontvangen.
Scan dit en zend dit eveneens aan mij.
Dan komt alles ineens voor elkaar
Hieraan zijn zoals gebruikelijk geen kosten verbonden