Pagina 1 van 1

ADSL

Geplaatst: 31 jan 2006 20:08
door Antoon Jansen
Beste commissieleden,

Ik ben momenteel in het bezit van een ISDN aansluiting van KPN hier kan ik in maart van af maar moet wel 50euro betalen voor de omschakeling naar annolge aansluiting of ik moet internet+ aansluiting van KPN afnemen.
Wat is op dit moment de Voordeligste provider.
Is breedband voordeliger?
Is chello light de voordelige keus!
U ziet heel veel vragen want de eene zegt je moet dit doen en de ander dat. Kunt U mijn helpen

Bij voorbaat hartelijk bedankt.

Groete, Antoon Jansen
Gruttostraat 10
6601 EP Wijchen

Re: ADSL

Geplaatst: 31 jan 2006 20:14
door Meisje21
Het hangt er natuurlijk ook vanaf wat je met je internetverbinding doet.
Is het alleen voor wat chatten, email en surfen, of download je ook veel?

Re: ADSL

Geplaatst: 01 feb 2006 17:44
door Gast
zullen we er ook bij zeggen: Ligt eraan of je veel op Chello wilt vloeken???? Zo ja is het een prima keuze, maar na de zoveelste uitval, doe je dat automatisch

P.S. Mischa is ontslagen meisje21?, en jij hebt haar plaats ingenomen?

Re: ADSL

Geplaatst: 01 feb 2006 20:57
door ydrofsky
Voordeligste provider hangt af van jou eisen. FF voor de duidelijkheid DSL is breedband. Dsl is qua snelheid niks minder dan kabel. Voordeel van Dsl is, dat het 100% betrouwbaar is, je hebt dus altijd verbinding. Bij kabel heb je heel vaak geen verbinding. Nadeel van kabel is, dat het een gedeeld netwerk is, hoe meer mensen online hoe trager het wordt. Nog een nadeel van kabel, je moet ook voor het analoge televisiesignaal betalen of je nou kijkt of niet. Bij jullie is de kabel van UPC als je graag hoofdpijn wil, moet je met zulke lui in zee gaan. Pak Google maar eens ff en type maar UPC in, wat voor verhalen je dan te lezen krijgt! Ook hier bij Tros Radar staat genoeg info over UPC kabeluitzuigerij.

Re: ADSL

Geplaatst: 02 feb 2006 14:06
door Beathoven
UPC zal je prima bevallen, heb hier al 5 a 6 jaar chello en totaal geen problemen mee gehad. Als je idd in een klachtenbak als die van Radar gaat kijken waar naast een handvol echte klachten vooral veel fanatieke bedrijvenhaters met vooroordelen zitten (zoals de poster boven me) dan krijg je idd een vertekend beeld.

Re: ADSL

Geplaatst: 02 feb 2006 15:24
door ydrofsky
Ja en kijk dan ook even hoeveel klachten er zijn over ADSL van b.v. kpn, die zul je niet veel vinden. 't Is altijd UPC dit en UPC dat, denk je dat die mensen allemaal uit hun nek zitten te lullen of zo? Vraag maar eens een systeembeheerder of een netwerkspecialist om advies. Vraag dan ook even hoe vaak ze een kabelaansluiting realiseren bij een bedrijf. Het antwoord zal waarschijnlijk zijn; Minder dan 1%.

Re: ADSL

Geplaatst: 02 feb 2006 15:52
door Beathoven
denk je dat die mensen allemaal uit hun nek zitten te lullen of zo?
nee, maar als je gelezen had wat ik schreef dan had je dit nu niet gezegd.

Start hier maar eens een KPN adsl-forum, dan zit dat binnen de kortste keren ook vol met negatieve reacties en kun je ook gaan wijzen van 'zie je wel, allemaal klachten'.
Vraag maar eens een systeembeheerder of een netwerkspecialist om advies.
Netwerkspecialisatie is een vakterrein waar ik in opgeleid ben en ook mee werk (cisco, novell, unix, windows) en ik kan je vertellen dat het me niet uit zou maken of er een ADSL of kabel verbinding ligt als het maar doet waar ik voor getekend heb.

Als je als bedrijf een internetverbinding neemt hangt het van de grote van het bedrijf, de kosten en de risico's af wat voor pakket je kiest. Dit laat je altijd tegen elkaar wegstrepen en de voordelen zullen voor ieder bedrijf weer liggen bij een ander pakket.
Vraag dan ook even hoe vaak ze een kabelaansluiting realiseren bij een bedrijf.
Moet ik dat aan een monteur vragen die ADSL aansluit of aan een monteur die vooral ervaring heeft met het installeren van Chello, Casema etc etc.?

Als je dit graag wilt weten zou je misschien zelf een onderzoek moeten beginnen en daarin objectief proberen te blijven. Maar dat zal, als je al gekozen hebt om 'tegen' een bepaald iets te zijn nogal lastig zijn.

Re: ADSL

Geplaatst: 02 feb 2006 16:33
door ydrofsky
Hier heb ik al onderzoek naar gedaan, want een vriend van mij werkt bij UPC en die is het 100% met mij eens. Mijn broer is netwerkspecialist, en die zegt precies hetzelfde. De kabelinternetproviders kunnen niet een verbinding garanderen die 100% betrouwbaar is. Daarom mag bijvoorbeeld het alarmsysteem ook nooit via de kabel gaan! Voor mijzelf is het idd wel duidelijk wat ik wil. Ik zou iedereen willen adviseren om niet over één nacht ijs te gaan. Eerst goed uitzoeken wat allemaal mogelijk is en wat het kost en wat de ervaringen van de gebruikers zijn. Daarna pas een deal met een provider sluiten.

Re: ADSL

Geplaatst: 02 feb 2006 22:43
door Beathoven
Hier heb ik al onderzoek naar gedaan, want een vriend van mij werkt bij UPC en die is het 100% met mij eens. Mijn broer is netwerkspecialist, en die zegt precies hetzelfde
Ik denk dat je het wel met me eens bent als ik zeg dat dit geen onderzoek is maar slechts twee selectieve meningen zijn.

Als jouw broer geen appels met peren wil vergelijken, dan weet hij dat digitale telefonie van KPN en digitale telefonie van UPC exact hetzelfde zijn. Op beide systemen moet je dus geen alarmcentrale gebruiken omdat bij stroomuitval de verbinding weg is.

Wat hij waarschijnlijk bedoeld is de analoge lijn van KPN, maar de KPN wil daar op den duur vanaf omdat ze overstappen op digitaal net als UPC

http://tweakers.net/nieuws/41008

Re: ADSL

Geplaatst: 03 feb 2006 02:23
door ydrofsky
digitale telefonie van KPN en digitale telefonie van UPC exact hetzelfde zijn
Beste Beethoven,

Nou moet jij mij eens vertellen waar ik in mijn berichten sprak over digitale telefonie? Volgens mij heb ik daar geen woord over gerept.
Wel heb ik gesproken over betrouwbaarheid, dat is heel wat anders. Het is algemeen bekend dat de kabel niet betrouwbaar is. Hoe vaak gebeurd het wel niet dat je een slechte of helemaal geen verbinding hebt met de kabel. En ik bedoel nu dus de internetverbinding.
Als jouw broer geen appels met peren wil vergelijken
Ik ben niet aan het vergelijken, ik wil alleen maar aantonen dat ik geen 'onzin' praat. 'k Heb me er heus wel in verdiept. Ik heb voordat ik een internetaansluiting nam de verschillende mogelijkheden onderzocht.
Ik denk dat je het wel met me eens bent als ik zeg dat dit geen onderzoek is maar slechts twee selectieve meningen zijn.
Ik heb niet gevraagt naar hun mening, maar naar hun ervaringen.

'k Ben tot de conclusie gekomen dat Adsl voor mij de beste en goedkoopste oplossing was en nog steeds is. Kabel tv heb ik niet, ik heb een schotel met digitale ontvanger en alleen gratis zenders (FTA), dat zijn alle Nederlandse publieke en commerciële zenders en nog duizenden andere zenders. Een vaste telefoonaansluiting heb ik ook, maar zodra hier VoIP beschikbaar is neem ik dat. (is al landelijk beschikbaar zie ik, nu de prijs nog) Op deze manier ben ik véél goedkoper uit dan met de kabel, een ander misschien niet maar ik wel.

Re: ADSL

Geplaatst: 03 feb 2006 11:59
door Tag65
Ik zelf heb chello-internet en eerlijk is eerlijk het werkt gewoon goed bij mij. Toch hoop ik dat er snel ADSL beschikbaar komt voor mijn adres want het bedrijf UPC staat mij gewoon tegen en wil er eigenlijk niets mee te maken hebben.

Re: ADSL

Geplaatst: 03 feb 2006 14:16
door Beathoven
Nou moet jij mij eens vertellen waar ik in mijn berichten sprak over digitale telefonie? Volgens mij heb ik daar geen woord over gerept.
Je spreekt altijd over digitale telefonie (VOIP) als je het over telefonie van UPC hebt. En je spreekt er nog een keer over later in het verhaal....
Een vaste telefoonaansluiting heb ik ook, maar zodra hier VoIP beschikbaar is neem ik dat.
UPC biedt VOIP en je noemt dit niet betrouwbaar als je dat beweert vergis je je want VOIP van een andere aanbieder kan in de praktijk net zo vaak storing veroorzaken als hetzelfde systeem via de kabel. Digitaal is digitaal.
Wel heb ik gesproken over betrouwbaarheid, dat is heel wat anders. Het is algemeen bekend dat de kabel niet betrouwbaar is. Hoe vaak gebeurd het wel niet dat je een slechte of helemaal geen verbinding hebt met de kabel. En ik bedoel nu dus de internetverbinding.
1x per jaar en soms helemaal geen storing in een jaar. Een slechte internetverbinding houdt nog niet gelijk in dat je automatisch een slechte telefoonverbinding moet hebben. VOIP en internet gaat wel via hetzelfde modem, maar als jij de stekker er niet uittrekt heb je er in principe nooit problemen mee ;)
Ik ben niet aan het vergelijken, ik wil alleen maar aantonen dat ik geen 'onzin' praat. 'k Heb me er heus wel in verdiept. Ik heb voordat ik een internetaansluiting nam de verschillende mogelijkheden onderzocht.
haha, ok dan.

Ik val je er ook verder niet op aan, maar ik verdedig mijn keuze en je kunt er alles over beweren maar ik ben er van overtuigd dat UPC best een goede dienst levert. Maar verder maak ik me nergens druk om, met mijn telefoon kun je bellen, met die van jou ook.. allebei tevreden.

Re: ADSL

Geplaatst: 03 feb 2006 14:31
door ydrofsky
1x per jaar en soms helemaal geen storing in een jaar
Bij jullie is er misschien 'nooit' stroring, maar bij ons is het met de kabel regelmatig mis en het gebeurd natuurlijk altijd op het verkeerde moment dat de verbinding wegvalt of helemaal niet aanwezig is.