LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] afgesloten Nuon

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
robcindy
Berichten: 11
Lid geworden op: 11 aug 2007 15:25

Re: afgesloten Nuon

Ongelezen bericht door robcindy »

Ik had begrepen dat een elctricien die aangesloten is bij een erkend bedrijf wel weer mag aansluiten ?

Zelf aan sluiten is ook strafbaar ,ook als je ten onrechte bent afgesloten en niemand je diezelfde dag nog wilt aansluiten ?

Een nieuwe leverancier kan mij toch ook weer aansluiten ,ik ben niet in de straat afgesloten alleen in de meterkast.

Shine
Berichten: 2479
Lid geworden op: 17 jan 2007 11:02

Re: afgesloten Nuon

Ongelezen bericht door Shine »

Indien u inmiddels alle openstaande bedragen hebt betaald en dit als zodanis staat geregistreerd, dan kan uw nieuwe leveranier u inderdaad heraansluiten.
Uw aflsuiting, plus reden staat vermeld bij de netbeheerder. Dus als u nog niet alle openstaande posten hebt voldaan, kan de nieuwe leveracner u ook niet heraansluiten.
Heraansluiting dient te allen tijden geraliseerd te worden via de leverancier. U mag géén erkend installatie bureau inhuren om dit te verwezenljken. Dan bent u strafbaar.

Advies:
Neem contact op met wederom de NUon. Laat zij hun zaakjes goed uitzoeken en regelen. Indien nodig maakt u er een klacht van.
Indien u alles, zoals u beweert, inderdaad bijtijds betaald had (volgens afspraak met de Nuon), dan mag de Nuon voor de heraansluitingskosten opdraaien. Immers, zij hebben de fout gemaakt dat ze hun admin niet op orde hadden en laks zijn geweest om de opdracht tot afsluiten niet hebben teruggeroepen.

robcindy
Berichten: 11
Lid geworden op: 11 aug 2007 15:25

Re: afgesloten Nuon

Ongelezen bericht door robcindy »

Feit blijft dat ik nu door toedoen nuon met drie kinderen zonder stroom heb gezeten het hele weekend .

Wat kan ik hiermee ?

Heeft een klacht indienen bij de geschilencommissie nog nut ?

Ik vind dit echt NIET kunnen van Nuon.

Shine
Berichten: 2479
Lid geworden op: 17 jan 2007 11:02

Re: afgesloten Nuon

Ongelezen bericht door Shine »

Nee, u zult éérst een klacht bij uw bestaande leverancier moeten indien en het langs die weg eerst moeten proberen op te lossen.
Levert dat niet het gewenste resultaat op, dan op naar de geschillencommissie.
Hoe *&^& ook, dit is de procedurele rechtsgang van zaken.

Succes

robcindy
Berichten: 11
Lid geworden op: 11 aug 2007 15:25

Re: afgesloten Nuon

Ongelezen bericht door robcindy »

Ik zal die heraansluitkosten betalen maar probeer ze wel terug te krijgen !Volkomen onterecht afgesloten doordat medew niet even checkt of alles betaald is en de medew van customer care center zegt alleen : we kunnen niets doen sorry maar u zylt moeten wachten tot maandag want de medew die afsluit heeft het niet gecheckt voordat hij tot afsluiting heeft besloten.
ik vind dit echt van de zotte en wil hierdoor niet meer bij nuon zitten en z.s.m naar bij greenchoice .
Dit is een betrouwbare leverancier begrijp ik zo uit het forum ?
Wat zijn nog andere alternatieven.
Heb in het verleden zeer slechte erv met energiedirect met spookrkn dus daar zal ik nooti meer klant willen wordne.

Vattenfall Webcare
verified
Berichten: 355
Lid geworden op: 28 mei 2008 10:49

Re: afgesloten Nuon

Ongelezen bericht door Vattenfall Webcare »

Beste robcindy,

Uit uw opmerkingen op dit forum maak ik op dat u enkele vragen heeft naar aanleiding van de (tijdelijke) onderbreking van de energielevering aan uw adres.

Als u er geen bezwaar tegen heeft, zou ik graag op korte termijn telefonisch contact met u op willen nemen. Zou u mij hiertoe uw contractrekeningnummer kunnen geven zodat ik op basis van deze gegevens uw telefoonnummer kan achterhalen? Alvast bedankt voor de te nemen moeite.

Met vriendelijke groet,

De Nuon medewerker

Respim
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 okt 2008 19:46

Re: afgesloten Nuon

Ongelezen bericht door Respim »

Hallo, ik typ mijn bericht in het donker en dat komt zo: Sinds 4 weken zijn wij door de NUON prive afgesloten voor een oude zakelijke schuld op een andere locatie met een ander klantnummer. Voor deze zakelijke schuld was al een voorstel met de NUON afgesproken. Prive altijd tot heden keurig stroom/gas betaald. Huis staat op naam van de echtgenote, die niks met de voormalige zaak van echgenoot te maken heeft (getrouwd onder huwelijkse voorwaarden).Overstappen naar een ander energiebedrijf is wonderbaarlijk niet mogelijk, omdat NUON het monopolie in ons gebied heeft wat het netbeheer betreft. Wij lopen steeds tegen muren op (altijd eenzijdig faxcontact), ondanks inschakkeling van een advocaat. Wij worden niet terug gebeld, wat wel bij iedere contact met de klantenservice wordt beloofd. NUON-klantenservice wenst ons elke keer weer veel sterkte. Wij hebben tot heden nog geen enkel betalingsvordering van de NUON gezien. Wie weet raad ?????Nogmaals wij hebben geen enkele priveschuld bij wie dan ook.

robcindy
Berichten: 11
Lid geworden op: 11 aug 2007 15:25

Re: afgesloten Nuon

Ongelezen bericht door robcindy »

Hoi,

wij waren ook geheel ten onrechte afgesloten en zijn onmiddellijk over gestapt naar greenchoice.
Wij zijn wel geaccepteerd doordat er bij ons niks :mis: was.
Geen schuld o.i.d maar wel afgesloten.
Wij vonden dit zo ontzettend klantonvriendelijk dat enige mogelijkheid overstappen was en een klacht ingediend bij NUON.
NUON zegt inderdaad alleen maar tja wij kunnen niks voor u doen dit was op een vrijdag en maandag zou pas iemand komen om de boel weer aan te sluiten.
BELACHELIJK!!!
Dus wel tijd hebben om af te sluiten maar niet meer aan komen sluiten.
Probeer het ook eens bij greenchoice en leg de situatie uit ?
Misschien dat het lukt?

Ik vind NUON ook net als jij zeer klantonvriendelijk en weinig begrip tonen voor persoonlijke situatie.
NUON heeft tot op heden ook nog steeds de meterstanden niet doorgegeven aan greenchoice en dus ook geen afrekening..
Heb je ook een klacht ingediend bij NUON ?
ik wens je veel succes met alles !

Shine
Berichten: 2479
Lid geworden op: 17 jan 2007 11:02

Re: afgesloten Nuon

Ongelezen bericht door Shine »

@ respim:
stonden de leveringscontracten op uw privé adres dan toevallig ook niet op uw naamstelling? Ook al betreft dit een ander klantnummer!

Niet Nuon heeft het monopolie, maar de netbeheerder Continuon, nu Liander geheten.
Overigens geldt deze afsluitwerkwijze voor en bij iedere netbeheerder.
Als ik geleverd krijg door Essent en heb Eneco als netbeheerder, maar ik ben een wanbetaler wat uiteindelijk leidt tot afsluiting, zal ik niet worden heraangesloten dmv aanmelding bij een andere leverancier, tenzij ik de achterstandsbetaling bij de oude leverancier volledig heb voldaan.
Ten aanzien van de afspraken mbt uw zakelijke schuld:
welke afspraken hebt u met de Nuon gemaakt?
Hebt u een afbetalingsregeling met ze getroffen en is deze al in werking gezet?
Als u met de Nuon een afbetalingsregeling treft zult u middels automatische incasso moeten betalen. Dit is bij hun een voorwaarde bij dergelijke regelingen. Mislukt deze automatische incasso 'n keer, vervalt de afgesproken betalingsregeling per direct. Waarmee u weer terug bij af bent.
U valt dan terug in het incasso traject en, indien u de openstaande post alsnog niet voldoet, ontvangt u een vooraankondiging van afsluiting, wat uiteindelijk ook bij u is gebeurd.

De periode die staat voor een heraansluiting (wat overigens, net als een afsluiting, gebeurd door de desbetreffende netbeheerder!) is 2 weken.

rene 020
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 feb 2012 12:26

Re: afgesloten Nuon

Ongelezen bericht door rene 020 »

ik had een vraag!.. ik heb een achterstand bij nuon 900,- ik had er een regeling over getroffen maar deze heb ik 2 dagen telaat betaald waardoor de regeling vervallen is, mijn vraag is !! Als ik het zo ver laat komen dat ik afgesloten word bij nuon netbeheer en ik daarna lekker zonder stroom blijf? mag dat zonder dat dat kosten of problemen met instanties oplevert? uiteraard als ik ben afgesloten betaal ik mijn achterstand maar wens niet meer aangesloten te worden kan dit???
groeten rene

zeist72
Berichten: 4
Lid geworden op: 18 dec 2013 21:59

Re: afgesloten Nuon

Ongelezen bericht door zeist72 »

De NUON mag van oktober tot april niet afsluiten van stroom. Dit is wettelijk geregeld. Heb je stadsverwarming? Daar mogen ze je dan weer wel voor afsluiten. Dit houdt dus in dat je geen verwarming hebt en geen warm water.
De NUON komt altijd eerst aan de deur en geeft je de gelegenheid om in een paar dagen tijd minstens de helft te betalen om afsluiting te voorkomen. Kan je hier niet aan voldoen, sluiten ze ook direct af. Het betalen van de helft gaat nu dan ook niet meer op. Je zal het volledige bedrag moeten betalen om weer aangesloten te kunnen worden.

Prolix
Berichten: 624
Lid geworden op: 27 sep 2013 23:57

Re: afgesloten Nuon

Ongelezen bericht door Prolix »

en dit topic lag al bijna twee jaar lekker te pitten... :cry:

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: afgesloten Nuon

Ongelezen bericht door puma73 »

@zeist72

Lees deze info van consuwijzer, maakt namelijk niks uit zomer of wintermaanden.

http://www.consuwijzer.nl/energie/energ ... -571182325

zeist72
Berichten: 4
Lid geworden op: 18 dec 2013 21:59

Re: afgesloten Nuon

Ongelezen bericht door zeist72 »

In de Regeling afsluitbeleid voor kleinverbruikers van elektriciteit en gas is een afsluitverbod voor de winterperiode opgenomen. Het afsluitverbod geldt van 1 oktober tot 1 april, indien de debiteur binnen een door het energiebedrijf aangegeven redelijke termijn een bewijs overlegt, dat hij om schuldbemiddeling heeft verzocht of om toepassing van de wsnp heeft gevraagd. Het afsluitverbod geldt tot het moment dat op het verzoek negatief is beslist, of indien er een schuldsanering tot stand komt, gedurende de looptijd van deze regeling.

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: afgesloten Nuon

Ongelezen bericht door puma73 »

zeist72 schreef:In de Regeling afsluitbeleid voor kleinverbruikers van elektriciteit en gas is een afsluitverbod voor de winterperiode opgenomen. Het afsluitverbod geldt van 1 oktober tot 1 april, indien de debiteur binnen een door het energiebedrijf aangegeven redelijke termijn een bewijs overlegt, dat hij om schuldbemiddeling heeft verzocht of om toepassing van de wsnp heeft gevraagd. Het afsluitverbod geldt tot het moment dat op het verzoek negatief is beslist, of indien er een schuldsanering tot stand komt, gedurende de looptijd van deze regeling.
Als je in het vervolg iets roept, roep dan de juiste dingen en niet een of andere algemene kreet.

zeist72
Berichten: 4
Lid geworden op: 18 dec 2013 21:59

Re: afgesloten Nuon

Ongelezen bericht door zeist72 »

Bij ons is het in ieder geval wel zo gelopen. Wel afgesloten van warmte en water,maar niet voor electrische tijd. Dus nu zitten we met electrische kacheltjes. En de achterstand is duidelijk teveel.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: afgesloten Nuon

Ongelezen bericht door Chocomelk »

zeist72 schreef:Bij ons is het in ieder geval wel zo gelopen. Wel afgesloten van warmte en water,maar niet voor electrische tijd. Dus nu zitten we met electrische kacheltjes. En de achterstand is duidelijk teveel.
En wat denk je dat juist dat gaat kosten die electrische kacheltjes ?
Vooral omdat je de normale rekeningen al niet kon betalen dan kun je nu helemaal
extra veel geld opzij gaan leggen voor deze electrische kacheltjes.

Prolix
Berichten: 624
Lid geworden op: 27 sep 2013 23:57

Re: afgesloten Nuon

Ongelezen bericht door Prolix »

zeist72 schreef:... electrische tijd...
Schokkend. Geen winter- en geen zomer-...

Gesloten