Pagina 1 van 1

YO'R reiswinkel

Geplaatst: 02 feb 2006 00:02
door marga roodenburg
In januari zou ik geld terugkrijgen van YO'R reiswinkel. Blijkt dat het reisburo failliet is en ik mijn geld niet krijg. Er zouden 300 klanten zijn die dit zou overkomen. Tot nu toe heb ik nergens en nog niemand hierover gelezen. En dat begrijp ik niet? Ik vraag me n.l. af of we gezamelijk, naast het indienen van een individuele claim, krachten kunnen bundelen en met een plan kunnen komen om toch nog iets van ons geld terug te zien. Ieder apart is gedoemd te mislukken, samen is er misschien een klein kansje!

Re: YO'R reiswinkel

Geplaatst: 02 feb 2006 20:38
door bodejosm43
Marga, ook ik heb een reis geboekt via een van de reisburo's van Yo'r.

Maar ik heb de garantie gekregen, zowel van henzelf, van Maaskant reizen te Lith, als van de SGR, dat ik me geen zorgen hoef te maken, en dat mijn reis gewoon wordt uitgevoerd.

Heb jij je reis volledig betaald, of slechts aanbetaald? In feite maakt het niet zoveel uit hoor. Wanneer jij in 2005 geboekt hebt, val je simpel gezegd nog onder de licentie van Mytravel, de vorige naam van Yo'r.

Hebben ze jou iets anders verteld? Ik geef je de raad contact op te nemen met de touroperator, zij kunnen je verder helpen. In feite is het zo: Yo'r heeft haar werk gedaan, zodra de boeking uitgevoerd is. Zij vragen daar 25 euro bemiddelingskosten voor per boeking, maar voor de rest heb je eigenlijk niet meer met ze te maken.

Ook bij SGR zullen ze je kunnen vertellen dat de reis gewoon wordt uitgevoerd, mits je geboekt hebt op een moment dat Yo'r nog over de bedoelde SGR-licentie beschikte.

Re: YO'R reiswinkel

Geplaatst: 02 feb 2006 20:39
door bodejosm43
Ik lees geloof ik verkeerd. Betreft het een reeds uitgevoerde reis, waar jij, en die 300 anderen, geld van terug zouden krijgen? In dat geval ligt het wat anders, natuurlijk.

Re: YO'R reiswinkel

Geplaatst: 08 feb 2006 14:35
door medewerkeryor
ik als mederwerker van deze keten betreur het ten zeerste hoe dit alles verlopen is!Misschien hebben jullie hier wat aan:Voor alle klanten die van ons om wat voor reden dan ook nog geld terug zouden krijgen, wat wij dus niet betaald hebben.jullie vielen op het moment van boeking(voor 01jan06!)gewoon onder de SGR en ANVR regels en voorwaarden.Het SGR kan deze claim dus gewoon in behandeling nemen.Dit geldt niet voor de klanten die losse vliegtickets zonder auto en of accommodatie hebben geboekt.Helaas zijn deze klanten hun geld kwijt, want tickets vallen niet onder ANVR en SGR dekking. :oops:
Alle reizen die al geboekt waren onder SGR en ANVR zijn overgenomen door de Touroperators waar wij deze reizen hadden ondergebracht en dit loopt dus GEEN gevaar.Verder raad ik alle mensen met losse vliegtickets aan om idd krachten te bundelen, want dit zaakje klopt niet!!!!!Misschien kan publiciteit nog iets betekenen voor jullie, dat hoop ik echt!
Succes

Re: YO'R reiswinkel

Geplaatst: 09 feb 2006 19:52
door bodejosm43
Ik heb er ook alle vertrouwen in dat dit wel goed komt, en wens de Yor-medewerkers die helemaal niets hieraan kunnen doen, veel sterke bij het vinden van een nieuwe werkplek, voor zover de keten geen doorstart maakt.

Eens te meer blijkt weer (jammer voor de kopers van de losse tickets, maar dat is nu eenmaal een voorwaarde, waar ook Yo'r niets aan kan doen) dat boeken onder SGR-vlag de meeste zekerheid biedt. Van de keren dat ik de SGR-bijdrage heb betaald, had ik een vakantiereis kunnen boeken.

Re: YO'R reiswinkel

Geplaatst: 16 feb 2006 14:37
door bodejosm43
Intussen heb ik van de uitvoerder van de reis de papieren in huis gekregen. Yo'r heeft zich gewoon aan haar woord gehouden.

Re: YO'R reiswinkel

Geplaatst: 17 feb 2006 21:35
door camulder
Twee Apeldoornse studenten.


Graag wil ik op het voorgaande reageren

Op 21 december 2005 heb ik bij YO’R reisbureau twee losse tickets voor twee studenten geboekt en betaald voor Australië om daar de studie te vervolgen, kosten € 2500,-- Op 29 december kreeg ik telefonisch bericht dat de twee E- tickets klaar lagen om afgehaald te worden.

Ik heb de tickets afgehaald in de veronderstelling dat daarmee de reis bij de vliegmij geboekt was. Op 19 januari kregen we bericht van YO’R dat de reis geannuleerd was. Bij navraag bij British Airways bleek dat de tickets via een soort ticket bureau geboekt waren doch nooit betaald. Hoe kan dat?? Wat is de zekerheid dat je werkelijk een stoel in het vliegtuig hebt, van twee e-tickets die via de PC zijn uitgeprint??. Ik ben er behoorlijk argwanend door geworden.

Wat mij het meest ergert is dat op het moment van betalen het geld al verloren was. Is het niet fatsoenlijk om te zeggen, sorry gezien onze financiële positie raden we u aan ergens anders een ticket te boeken.
Wij voelen ons gewoon verraden en opgelicht. Rustig laten betalen in de wetenschap dat ze een (nep) ticket ontvangen en het geld nooit weer terug zien.
€ 2500 is voor studenten een heleboel geld. Voor nieuwe tickets moest er geleend worden.
Volgens informatie van YO’R moeten we erop rekenen dat het geld niet terugkomt.


Graag zou ik meer reacties horen.

Een ouder

Re: YO'R reiswinkel

Geplaatst: 18 feb 2006 06:40
door nogood
als op de uitprint van de e-ticket een ticketnummer staat vermeld, kan de reis nooit door de luchtvaarftmaatschappij geannuleerd worden.

Re: YO'R reiswinkel

Geplaatst: 19 feb 2006 00:56
door medewerkeryor2
Beste gedupeerden,

Naar aanleiding van het failliesment van YO'R Reiswinkels en met name voor de klanten die een los vlieg ticket geboekt hebben het volgende:

Het klopt dat van de gedupeerden wiens ticket geannuleerd is niet door YO'R aan degene is betaald die het ticket ook daadwerkelijk geprint heeft. De organisatie die de tickets geprint heeft betaald automatisch aan de luchtvaartmaatschappij waarmee gevlogen wordt. Gevolg is dus geweest dat de organisatiew die de tickets geprint heeft zelf een enorme (tienduizenden Euro's) schade heeft. Om deze schade te beperken heeft de organisatie besloten sommige tickets te annuleren, omdat hier vervolgens geld op terug krijgen (bijv. de luchthavenbelastigen). Het heeft er niets mee te maken of de klant al een ticket in handen heeft of een reserveringsnummer heeft. Klantiens wiens ticket geannuleerd was kunnen een claim indienen.

Na enige dagen is de organisatie die voor YO'R de tickets heeft geprint met het voorstel gekomen dat als klanten het bedrag bijbetalen wat de organistatie terug zou krijgen als er geannuleerd zou worden, dan kreeg de klant zijn ticket en kon op reis. Voor het bijbetaalde bedrag kan een claim bij YO'R ingediend worden. Bijv. Mw. Jansen heeft een ticket geboekt van Euro 1000,=. Dit is betaald door de printer van het ticket aan de luchtvaartmaatschappij. Als hij het ticket annuleert krijgt hij van de luchtvaartmaatschappij Euro 100,= terug. Als Mw. Jansen dit aan de de organistatie betaald die het ticket geporint heeft, krijgt ze haar ticket en kan op reis. Ze dient dan een claim in voor Euro 100,= en niet voor Euro 1000,=.

Veel klanten zijn met deze regeling akkoord gegaan en alsnog op reis gegaan.
Uiteraard betreur ik de gang van zaken zeer en kan ik me geheel vinden in de hier vermeldde reacties van gedupeerden. Ik kan er enkel op wijzen ALTIJD te boeken bij een organisatie die is aangesloten bij ANVR/SGR!! Als je al van plan bent om een los ticket te boeken is het vaak verstandig 1 of 2 hotelnachten of bijv. een huurauto bij te boeken. Dan wordt het namelijk meteen een "pakketreis" en ben je automatisch ANVR/SGR gedekt!
Voor de zekerheid nog even het adres waar de claims naartioe gestuurd kunnen worden:
YO'R Reiswinkel
T.a.v. Afdeling refunds
Postbus 139
2740 AC WADDINXVEEN

Re: YO'R reiswinkel

Geplaatst: 19 feb 2006 15:09
door jos & jos
Onze vraag ?

In December 2005 hebben wij twee ticktes geboekt, en volledig aanbetaald. In Januari 2006 is bij Yo'r onze huurauto geboekt en aanbetaald voor een reis naar Ijsland. In totaal € 2200,- schade.
Onze vraag :
Wordt dit als een package gezien, of als twee losse reserveringen ?
Deze beide boekingen zijn voor dezelfde reis, zelfde datum en bestemming.Wij gaan ervan uit dat dit een package is en het onder de SGR garantie valt.
Verder willen wij de medewerkers van yo'r Maastricht en alle andere vestigingen succes wensen bij het zoeken naar een andere baan .

Re: YO'R reiswinkel

Geplaatst: 19 feb 2006 23:11
door medewerkeryor2
Indien de tickets op een eerdere datum geboekt en betaald zijn dan het hotel en de huurauto, wordt deze reis niet als een pakketreis gezien en valt als GEHEEL niet onder de dekking van de SGR.

Indien de huurauto en het hotel bij een touroperator geboekt zijn met SGR dekking dan kunt u bij de SGR een claim indienen voor deze. Waarschijnlijk zal dit niet nodig zijn omdat de touroperator de reis gewoon zal uitvoeren (u krijgt dus de auto en de hotelovernachtingen geleverd) en een eventuele restantbetaling dient u dan direct aan hun over te maken.

Re: YO'R reiswinkel

Geplaatst: 22 feb 2006 13:27
door basjeanine
:cry:
Ik had 2 losse tickets via YOR reiswinkel naar Nieuw Zeeland gekocht (tenminste dat dacht ik). Reeds betaald in november 2005. Vertrekdatum 20-02-2006. Enkele dagen voor vertrek nog geverifieerd bij de vliegmaatschappij of alles in orde was. Ja alles was oke.
Alles was geregeld om ca. 3/4 jaar weg te gaan. Komen we op schiphol bij de incheckbali, blijkt ter plekke dat de vlucht voor ons alsnog gecancelled is. We hadden de e-tickets in huis. Nog vooraf gevraagd bij YOR of dat voldoende was, zo niet wanneer komen dan de echte ticktets. Die bleken niet meer nodig te zijn. We hebben niet eens een berichtje thuis gekregen dat de vlucht alsnog niet doorging. Het is gewoon schandalig. Je betaald, je verifieert de zaak enkele keren. Je geld wordt blijkbaar gewoon achter gehouden i.pv. doorbetaald aan de vliegmaatschappij. Denk je vervolgens dat de SGR garant staat, blijkt het niet voor losse tickets te gelden. Ter plekke nieuwe tickets moeten kopen. Schade bijna €3000. Annuleren kon niet meer, daarvoor was het te laat en we hadden immers geen bericht gehad. Wie heeft nog raad om dit geld terug te krijgen. Het is werkelijk schandalig.

Re: YO'R reiswinkel

Geplaatst: 03 mar 2006 11:48
door reinier
Mijn vriendin en ik hebben in november 2005 twee losse tickets gekocht naar India (1400E). Wij kregen in januari bericht dat deze geannuleerd zouden worden als wij niet 400 euro extra zouden betalen door het faillissement van YO'r reiswinkel.

Ik heb gebeld naar YO'r reiswinkel die mij doorverwees naar Holiday shops BV. Holiday shops BV bleek een bedrijfje te zijn dat de tickets voor YO'r reiswinkel bij Airtip holland besteld (een maatschappij die stoelen in vliegtuigen in bulk verkoopt) . Zij hadden een overeenkomst met YO'r reiswinkel, waaraan YO'r reiswinkel niet had voldaan. Nu wilde Holiday shops de tickets annuleren om de luchthavenbelasting en veiligheidstoeslagen terug te krijgen.

Ik heb omdat het hier voor mij wat te ingewikkeld werd mijn advocaat te hulp gevraagd. Die heeft contact opgenomen met British Airways, Airtip holland en Holiday shops BV. Blijkbaar mag Holiday shops elk moment een ticket annuleren. We hebben een contract gesloten met Holiday shops BV dat de reis, nadat ik de 400 euro extra heb betaald, niet alsnog geannuleerd mag worden. Ook heeft de manager van Holiday shops daar een persoonlijke ondertekening voor gezet (dus niet alleen als manager van HS bv.). Dus, als Holiday Shops BV door deze tegenslag ook failliet gaat, staat deze meneer persoonlijk in voor onze reis.

Hierdoor kunnen wij alsnog op reis, en we kunnen de 400E claimen bij YO'r reiswinkel. Al vraag ik me af hoeveel kans er is om daar nog iets van terug te zien!

Re: YO'R reiswinkel

Geplaatst: 07 mar 2006 19:37
door bodejosm43
Inmiddels ben ik alweer bijna een week terug van Berlijn. De reis die ik geboekt had bij het inmiddels failliet gegane Yo'r reisbureau.

Ten tijde van de boeking was Yo'r nog gewoon lid van de SGR, vanaf januari 2006 dus niet meer.

Ik kijk zeer tevreden terug op de uitvoering van de reis door Maaskant, maar vond het gisteren toch wel een beetje zuur voor ze, toen ik van hun contactpersoon vernam, dat zij van het SGR geen geld hadden gekregen.

Laat ik toch echt gedacht hebben dat de SGR uit haar financiele middelen de uitvoerder van de reis compenseert. Daar waren die bijdragen die tot voor enkele jaren door de klant werden betaald, toch voor bedoeld, zo heeft men mij altijd voorgehouden.

Ik heb gekregen waar ik voor had betaald: die 5-daagse reis, dus het zou me om het even moeten zijn hoe de SGR Maaskant behandelt, maar ik vind het wel erg raar.

Re: YO'R reiswinkel

Geplaatst: 30 mar 2006 21:23
door janmar
Hoi,

In voorjaar van 2005 hebben mijn vriendin en ik 2 losse tickets geboekt naar Nieuw Zeeland. Dit voor 2 verschillende vertrek data en gelijke terugkeer data. Zij is daar op stage gegaan en ik zou in december volgen. Echter doordat ze gezondheidsproblemen kreeg is ze na 3.5 weken reeds teruggekeerd. Op 1 september hebben we mijn ticket geannuleerd. Hierbij kregen we de mededeling dat het even kon duren dat het geld (1000 euro) teruggestort zou worden omdat het van de vliegmaatschappij moest komen. Het excuus was dat dat maximaal 6 maanden kon duren. Ok dat accepteer je dan maar want je kunt niet anders. Wel balen dat je niet alles van je ticket terugkrijgt maar begrijpelijk echter dat er helemaal niets komt is een ander verhaal.

Dit loopt dus al even en Yo'r gaf aan dat na het insturen van een claim alles in orde zou komen maar tot op heden nog weinig van gemerkt. Ook telefonisch (0900-1234967) zijn ze niet meer bereikbaar. Ook het achterlaten van berichten haalt tot nu toe weinig uit.

Meer mensen die op deze manier al zitten te wachten? Dus je hebt een creditfactuur, waar ze mee aangeven 'je krijgt nog geld van ons' en toch niks.......

vrgr
Janmar

Re: YO'R reiswinkel

Geplaatst: 11 apr 2006 20:57
door NienkeB
Hoi, kan iemand me misschien wat informatie geven?
want ik zit hier in de VS, met een ticket terug naar NL voor 11 mei en dat heb ik geboekt bij YO'R reiswinkel. Ik had een losse vliegticket (retour) met een flexibele datum terug en die terugreis moet ik omboeken naar juni omdat ik eerst nog een maand naar aruba ga (en die ticket heb ik al, die heb ik hier geboekt). Nu lees ik op internet dat YO'R reiswinkel failliet is? Kan ik nog wel iets omboeken dan en hoe???? heb ik eigenlijk mijn ticket nog wel? ik heb nergens bericht gehad van een annulering van mijn ticket want ik ben ook al op 10 januari hierheen vertrokken. Als iemand zou kunnen reageren graag!!!!!

Re: YO'R reiswinkel

Geplaatst: 11 apr 2006 21:08
door janmar
Wij hebben contact opgenomen met SGR om te kijken naar de mogelijkheden rondom een los ticket en de uitbetaling hiervan. SGR kan niets doen ivm de voorwaarden. Verder gaven zij ons het volgende advies:
1: contact opnemen met de luchtvaartmaatschappij om te kijken of zij de refund reeds hebben uitgekeerd en of het mogelijk is dat deze refund direct overgemaakt wordt zonder tussen komst van Yo'r
2: stuur een claim naar de curator. Dit is Houthoff Mijnssen Guldemond Edens Advocaten tnv mr J.A.C. Houthoff, Postbus 75096, 1070 AB Amsterdam

dit is wat wij op het moment te horen hebben gekregen en waar wij ook werk van willen maken. mochten er meerdere mensen zijn laat het graag ook weten want hoe meer mensen hoe sterker dit is tegenover Yo'r.

vrgr
Janmar

Re: YO'R reiswinkel

Geplaatst: 12 apr 2006 19:11
door dennie
Hoi Nienke,

Gaat het om een studententicket, een e-ticket of een papieren ticket?
Mocht het om een studententicket gaan (SATA) dan kun je contact opnemen met de desbetreffende instantie of met de JOHO Compagny
zie www.joho.nl waarschijnlijk kunnen zij je verder helpen mits het om een studententicket gaat !

In ieder geval succes!