Pagina 1 van 1
Opzegging per email bij @home
Geplaatst: 02 feb 2006 20:49
door lisa85
Tot oktober 2004 was ik klant bij @home, omdat ik ging verhuizen heb ik mijn abonnement per email in juli opgezegd en krijg reactie dat het per 1 oktober opgezegd zou worden.
In september 2005 kreeg ik een brief van een incasso bureau, voor 3 maanden + 50 euro incasso kosten. Ik heb een brief teruggestuurd met kopie van de email van @home en dat mijn abonnement opgezegd als ze bewering dat het niet zo is, graag bewijs van gebruikt.
Niks meer van gehoor tot gisteren. Ik heb een brief gehad van de incasso bureau dat ik de abonnement geld voor 3 maanden + 285 euro incasso kosten moet betalen!
Volgens hun is de opzegging per email niet geldig!
Wat moet ik nu doen?
Re: Opzegging per email bij @home
Geplaatst: 02 feb 2006 20:54
door Beathoven
Je mail met reactie erop achter de hand houden zodat je iig nog bewijs in handen hebt. Maar in het vervolg idd niet meer per e-mail opzeggen, want e-mail is wettelijk gezien niet een manier om zoiets te beeindigen. Je kunt het de volgende keer beste gewoon telefonisch of schriftelijk opzeggen.
Wat stond er trouwens in de algemene voorwaarden want het kan best zijn dat je de resterende tijd nog wel moest betalen.
Re: Opzegging per email bij @home
Geplaatst: 02 feb 2006 20:57
door lisa85
Waarom zegt @home juist dat ik het per email kan opzeggen. Is toch een fout van de helpdesk?
Re: Opzegging per email bij @home
Geplaatst: 02 feb 2006 20:58
door Beathoven
Geen idee, staat dat op hun site?
ff voor je gezocht: draag dit maar aan als bewijs dat het wel mag, want anders zijn ze er niet zo duidelijk in. Je kunt het beste even met @home bellen en de situatie uitleggen.
Dit vind je onder
www.home.nl -> tabblad 'hulp nodig?' en dan even abbonement + opzeggen kiezen.
----------------------------------------
Vraag Referentienummer 221
Hoe zeg ik mijn abonnement op ?
Antwoord
Als je je abonnement wil opzeggen, dan zijn de volgende punten van belang:
Houd rekening met de minimale contractperiode van 1 jaar. De opzegtermijn gaat in per de 1e van een maand en bedraagt 4 weken. Voorbeeld: Wanneer je op 15 december opzegt, word je abonnement op 1 februari stopgezet.
Stuur je opzegging per e-mail vanaf je eigen @Home e-mailadres naar
[email protected]. In de e-mail moeten de volgende gegevens staan:
Je volledige naam.
Het adres waar de aansluiting zich bevindt.
je @Home e-mailadres.
Per wanneer je wilt opzeggen.
Reden van je opzegging.
Als je je abonnement wilt beëindigen omdat je gaat verhuizen naar een adres waar @Home niet voor je beschikbaar is, graag het nieuwe adres vermelden.
Als het gaat om een opzegging omdat de abonnee is overleden, is het belangrijk dat (een kopie van) de overlijdensakte wordt meegestuurd.
Een e-mail is rechtsgeldig en kan sneller verwerkt worden.
Let op
Wanneer je binnen je proefperiode opzegt, moet je je modem retourneren. Je ontvangt dan van ons een 'modem retourdoos' waarmee je kosteloos het kabelmodem kunt terugsturen. Mocht het retouradres niet op de 'modem retourdoos' vermeld staan, dan kun je het volgende adres gebruiken:
Essent
P/A Antwoordnummer 1171
4700 WB Roosendaal
Dit adres kun je alleen voor retourzendingen van kabelmodems gebruiken. Andere post kan niet in behandeling worden genomen.
Wanneer je buiten je proefperiode opzegt, mag je het modem houden.
Abonnees van Nutsbedrijven Maastricht moeten het modem altijd inleveren. Lever het modem in bij:
@Home
Maagdendries 12
6211 RW Maastricht
Neem als bewijs van opzegging de bevestigingsbrief of e-mail van @Home mee.
Je kunt je opzegging ook schriftelijk sturen naar:
@Home
Postbus 1559
1000 BN Amsterdam
----------------------------------
Ik blijf erbij dat ik het een vreemde manier van werken vind vanuit @home gezien. Voor de klant is het makkelijk maar dit is wettelijk zo lek als een mandje. In ieder geval sta je in je recht
Re: Opzegging per email bij @home
Geplaatst: 02 feb 2006 21:39
door lisa85
Het is inderdaad erg vreemd.
Ik had contact opgenomen met @home en hun zeggen dat een kopie v/d email geen bewijs is. Het is volgens hun pas echt bewijs als het email nog in mijn inbox zit.
Het probleem is echter dat ik geen inbox meer heb bij @home omdat ik geen klant meer ben.
Verder willen ze niks vertellen, omdat ze zeggen dat het nu uitbesteed is aan een incasso bureau.
Re: Opzegging per email bij @home
Geplaatst: 03 feb 2006 01:52
door Beathoven
vreemde zaak..
Dus ze stellen iets op, jij volgt dit keurig en vervolgens heb je een probleem. Dat is toch raar. Ik zou gewoon nog eens bellen met @home en ze vragen waarom ze de mogelijkheid bieden om het per e-mail op te zeggen en of het in alle gevallen zo gaat als met jou.
Kortom je moet bewijs hebben, maar zij halen je mailbox weg dus je hebt geen bewijs.. je hebt nog wel een kopietje maar die geldt niet.
Re: Opzegging per email bij @home
Geplaatst: 03 feb 2006 10:19
door ysselsteyn
Ik heb eind vorig jaar ook mijn abbonement opgezegd bij @home via e-mail. Ik heb gelukkig mijn mailtje wat ik terug kreeg van @home nog in mijn inbox.
Nog maar effe bewaren dus.
Re: Opzegging per email bij @home
Geplaatst: 03 feb 2006 11:52
door jimmie
Beetje raar, want @home accepteert juist wel opzeggingen per mail. Wat het incassobureau vertelt is daarom onjuist en de reactie van de @home helpdesk is erg merkwaardig.
Het klinkt in ieder geval alsof degene die je opzegmail beantwoord heeft een fout heeft gemaakt. Met het antwoord op je mail sta je in ieder geval vrij sterk.
Hou stug vol, en stuur het incassoburo bijvoorbeeld ook een kopie van de website met de instructies voor opzeggen. Wat ook geen kwaad kan is een brief naar @home sturen met het verzoek hun e-mail bestanden nog eens na te kijken, ze moeten namelijk ten alle tijden de e-mail die ze aan jou gestuurd hebben terug kunnen vinden.
Re: Opzegging per email bij @home
Geplaatst: 03 feb 2006 12:02
door lisa85
@jimmie
Bedankt voor jouw tip, ik zal de incassobureau een link naar de website van @home sturen.
Het is erg makkelijk voor @home om te zeggen dat ze die email niet hebben.
Re: Opzegging per email bij @home
Geplaatst: 14 mar 2006 16:58
door lisa85
Incasso bureau heeft mij nu een brief gestuurd dat ik binnen 1 week moet betalen. Het totaal bedrag is nog eens met 60% verhoogd.
Ze gegeven geen antwoord op mijn vraag en hun enige reactie is dat ik moet betalen.
Wat moet ik doen? Dit is zo oneerlijk.
Re: Opzegging per email bij @home
Geplaatst: 15 mar 2006 23:30
door movieman
Ik voel arrogantie...
Helaas is het zo dat sommige bedrijven het woord coulance niet kennen. Meestal is het ook nog zo dat ze zelfs bij een rechter gelijk krijgen omdat jij de kleine man (in dit geval vrouw) bent. Dit is onrechtvaardig en oneerlijk in mijn ogen, maar je kunt er weinig aan doen.
Het enige redmiddel zou misschien een aangetekende brief kunnen zijn waarin je je probleem beschrijft. En dan maar hopen dat het bedrijf een oogje toeknijpt... Het allerlaatse redmiddel is de stap naar de rechter, maar omdat je geen bewijs van een opzegging hebt, kan dit ten nadele van jou uitpakken.
Er is in Nederland een organisatie die zich Opta noemt. Ze houden Internet Service Providers en Telefoonaanbieders een beetje in de gaten. Als je begrijpt wat ik bedoel. Je zou een brief naar de Opta kunnen sturen en hun om advies/hulp vragen. Dan is er ook nog de nationale ombudsman...
Ik hoop echt dat Radar je met dit probleem kan helpen, want de media heeft vaak veel meer invloed dan wie dan ook. Ik heb zo mijn vermoedens dat je zonder hulp aan het kortste eind zult trekken.
Ik wens je heel veel succes.
Groetjes.
Re: Opzegging per email bij @home
Geplaatst: 17 mar 2006 20:21
door Riniveraart
Die internet-kabelbedrijven wringen zich als een paling in allerlei bochten als er iets fout gaat om onder hun verplichtingen uit te komen.
Je komt er meestal niet verder dan die dure helpdesk waar ze zonder enige kennis van zaken antwoorden uit een boekje oplezen.
Mijn ervaring is dat ik na 4 jaar van storing, ellende en gemier met de helpdesk van @home en Essent Kabelcom nog steeds met lege handen sta.
Wel heb ik mijn internet zonder probleem via de mail in juni 2005 stopgezet.
Maar na mijn telefoontje of het mogelijk was om de kabel af te laten sluiten hebben ze wel de kabelTV half in de maand afgesloten en een hele maand in rekening
gebracht, daarna heeft het nog zeker 4 maanden geduurd voor mijn betalingen stopgezet en gedeeltelijk verekend zijn.
Het enige wat ik nu heb is een dreigbrief van een deurwaarder met hoge kosten omdat ze nu na 9 maanden inneens nog een maand internetabonnement gaan claimen met de melding wanprestatie van mijn kant.
Over wanprestatie gesproken,
er is nooit gereageerd op mijn brieven mails of telefoontejes, ja alleen wat domme standaard dingen zo van ''Helaas bevat deze e-mail onvoldoende informatie voor ons om uw vraag correct in behandeling te nemen. Wij verzoeken u vriendelijk om de situatie duidelijker te omschrijven.''
Of ''We hebben de mail doorgestuurd naar de juiste persoon'' maar die hebben ze schijnbaar nog steeds niet gevonden.
En klachtenbrieven schijnen daar bij Essent meteen de papierschredder in te gaan, daar wordt helemaal niet op gereageerd.
Het omschrijven van mijn klachten heb ik tot in de treure gedaan maar als ik ze nu bel krijg ik als antwoord zoek het maar met de deurwaarder uit.
Die kabel van Essent is gelukkig inmiddels de deur uit en zit al 10 maanden zonder storingen via Tiscali met telefonie op het internet en voor mijn tv heb ik een schotel, dat gaat ook zonder problemen en ben per maand nog eens zo een € 50,- voordeliger uit ook.
Maar dit alles heeft me wel een € 400,- extra gekost voor aanschaf van modem en satelliet apparatuur.
Nu ga ik maar naar een juridisch loket om te kijken wat ik voor stappen kan ondernemen, dit is blijkbaar de goedkoopste en beste oplossing om ze aan te pakken zonder veel extra kosten.
Re: Opzegging per email bij @home
Geplaatst: 22 mar 2006 09:51
door jvdelft
Ik zit momenteel bijna 4 weken zonder internet of telefoon.
Ondanks vele urenlange telefoontjes met de helpdesk en technische dienst lukt het @home maar niet om mijn probleem op te lossen.
Verzoekjes om terug gebeld te worden worden gewoon genegeerd en ook op diverse emails aan de klachten afdeling/support en opzegging worden niet beantwoord.
Een helpdesk medewerker had zelfs de arrogantie om te zeggen dat @home niemand terug belt en dat klanten maar op een antwoord op hun email moeten wachten.
Waarschijnlijk is de situatie bij @Home echt zo dat ze eerst twee weken niks anders hebben gedaan dan 1,8 miljoen enveloppen dichtlikken en nu nog liggen te slapen van deze inspannende wekzaamheden.
Bestaande klanten zijn blijkbaar niet in tel en men houdt zich uitsluitend bezig met het werven van nieuwe slachtoffers die na verloop van tijd ook weer zwaar teleurgesteld zullen afhaken.
Begin nooit aan de combinatie van internet + telefonie want dat is de slechtste dienst die er bestaat in mijn ogen.
Nu wacht ik maar af wanneer me mijn contract beeindigen zal want na zoveel ellende vind ik dat een opzegtermijn niet aan de orde mag zijn.
Re: Opzegging per email bij @home
Geplaatst: 22 mar 2006 11:30
door Zwollywood1970
wat ik normaal doe bij opzegging via email is het volgende:
ik type in word een brief en print deze uit, zet mn handtekening eronder en scan deze weer in...
de scan verstuur ik als bijlage per email...
in de email en bijlage vraag ik om een reaktie van ontvangst per email
dit mailtje print ik uit en bewaar ik
werkt tot nu altijd...en heb al aardig wat opgezegd via email!
Re: Opzegging per email bij @home
Geplaatst: 22 mar 2006 13:54
door Sjoerd_
Hmmm bij mij is het tot nu toe altijd nog prima telefonisch gegaan. Lekker makkelijk en normaal gesproken krijg je een schriftelijke bevestiging van het bedrijf.
Re: Opzegging per email bij @home
Geplaatst: 22 mar 2006 16:07
door jvdelft
Dan hebben jullie veel geluk gehad.
Ik heb zelfs faxen gestuurd naar het hoofdkantoor en ook daar tot op heden geen respons op gehad.
Zels daar naar toe bellen leidde tot niks.
Kwartier in de wacht en weg verbinding.
En maar schrijven in de folders dat ze zo toegankelijk zijn.
Bij tweede poging kon de telefoniste zelfs het kantoor Amsterdam niet bereiken. Na weer het noteren van de gegevens werd mij beloofd dat ik terug gebeld zou worden.
Mooi niet dus !!! tot op vandaag geen telefoontje van @Home.
Hopelijk krijgen ze bij volgende tv spot een wekker en reageert er dan wel iemand op mail of telefoon.
Maar ben wellicht weer te optimistisch ..... ik zit ook pas 24 dagen zonder iets dus who cares. Bij @home in ieder geval niemand.