LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Conner & davis insurance / safe & sure

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
LeonStrikwerda
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 nov 2012 17:17

Re: Conner & davis insurance / safe & sure

Ongelezen bericht door LeonStrikwerda »

Ook ik heb zoals vele hier veel problemen met deze verzekering

Ongeveer een half jaar geleden heb ik mijn iphone 4s gekocht en verzekerd bij belcompany met deze verzekering. 2/3 weken geleden is het toestel perongeluk uit mijn broek gevallen op de grond en kapot gegaan. Ik heb de verzekering gelijk dit gemeld en zei zouden mij een leentoestel opsturen. na 3 dagen ontving ik het leentoestel met de brief dat mijn claim niet vergoed werd. Dit was aangezien ik er niet met voldoende zorg mee om was gegaan, en omdat het toestel opgeborgen was op een plek waar een verhoogde kans op schade was. ( mijn broekzak ) Ik heb gelijk een bezwaarschrift opgestuurd dat ik het hier volkomen opeens mee ben aangezien ik altijd goed met het toestel ben omgegaan, er zat ook een beschermhoesje omheen. en dat het perongeluk gevallen is. Zij beloofde mij antwoord te geven binnen 5 werkdagen, na 7 dagen geen reactie.... maar weer opgebeld, zij vertelde mij dat ze vertragingen hadden en verzekerde mij binnen 3 werkdagen op antwoord. na de 4e dag nog steeds geen antwoord, WEER gebeld. Nu zeiden ze de brief ligt klaar je ontvangt hem morgen of overmorgen, eindelijk de brief ontvangen. In de brief stond dat mijn bezwaarschrift afgewezen is aangezien '' het toestel niet goed in mijn broekzak zat omdat het eruit is gevallen '' POEH!! GOH MEEN JE DAT? dat lijkt mij vrij logisch, anders was ie er niet uitgevallen. wat nou eenmaal kan gebeuren, waarmee ik de pech had...

Ik vind het belachelijk en zie dat er veel meer mensen problemen hebben met deze verzekering. Zelf ga ik ook zeker weten verdere stappen ondernemen.

Tjendol
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 jan 2013 13:11

Re: Conner & davis insurance / safe & sure

Ongelezen bericht door Tjendol »

Beste mensen,

Ook ik wil mij hierbij aanmelden dat ik een soort gelijke klacht heb.
Voor dat ik met mijn verhaal begin wil ik het belangrijkste met jullie delen!!

Zorg voordat je een schade aanmeld dat je een gegronde klacht heb. Dus oorzaak en gevolg!!
Bij welke vorm van schade/defect je hebt met je telefoon, geef altijd aan dat het toestel vochtschade heeft. (of wat ik iedereen adviseer, laat je toestel gewoon lekker mee wassen in de wasmachine, hier heb je dus duidelijk een oorzaak en gevolg)
Reden hiervan is dat speeksel, vocht van de buitenlucht, van in je warme auto in eens naar buiten stappen oorzaken kunnen zijn tot vocht.
Tevens moet je ook aangeven wanneer de klacht is opgetreden. Geef dus een datum aan dat niet langer dan 5 dagen is geweest. Anders word je klacht niet in behandeling genomen omdat je aanmelding te laat is!


En voor diegene die twijfelen om een verzekering te nemen. NEVER MEER DOEN.
Telefoon tentjes om de markt kunnen voor weinig geld je toestel helemaal maken.

EN BETREFT SAFE AND SURE, wat een BALLE tent is dat!

Zo en nu in het kort mijn verhaal:

Toestel wat ik heb is een Apple iphone 4. Ik ben al 2 jaar verzekerd tegen water, stoot, en valschade.(zo vertelde de Belcompany mij dat)
Het probleem was dat mijn middelste knopje dus de home knop af en toe niet meer deed.
Heb mijn toestel dus netjes aangemeld met alleen de klacht dat het knopje niet deed.
Verder aangegeven dat het toestel absoluut geen waterschade heeft want alles werkte nog prima.
Na 2 weken te hebben gewacht kwam er eindelijk bericht dat Dynafix er waterschade heeft geconstateerd. Ze hebben mij 1 onduidelijke foto verzonden waar je dus zag dat 1 stripje die ze dan aan de onderkant steken waar jij je telefoon ook oplaad, roze was verkleurd.
Op dat moment doen ze niks meer met het toestel en heeft deze case water/vochtschade gekregen.

De foto die ik kreeg was ik niet mee eens en heb Dynafix gemaild om een 2e onderzoek te doen. Dit ook na aanleiding van dit filmpje: http://kassa.vara.nl/tv/afspeelpagina/f ... e/speel/1/

Omdat ik ook een verzekering heb tegen waterschade heb ik de verzekering de opdracht gegeven alle kosten te laten verhalen op hun omdat ik ook tegen die schades ben verzeker. Altans dat dacht ik.
De claim zal niet in behandeling worden genomen vanwege artikel 6 lid 9 van de algemene voorwaarden.
Dat wil zeggen dat ik dus geen gegronde klacht heb hoe die vochtschade erin is gekomen.
Oftwel wat andere mensen hier ook aangeven: JE KAN BETER LIEGEN !!!

Ik heb mijn rechtsbijstand verzekering erbij gehaald en laat jullie nog weten hoe dit gaat aflopen.
Toestel heb ik inmiddels terug gekregen met een factuur erbij van 50 euro ivm onderzoek kosten.
Ze hebben alleen 2 strookjes aan de onderkant gehouden en een foto gemaakt. Toestel is dus niet opgengeweest en daarvoor betaal je 50 euro. Ik zeg DIKKE OPLICHTERS !!!

Voor meer vragen info of wanneer ik meer mensen kan helpen! Laat het mij weten....

sannea
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 mar 2013 21:52

Re: Conner & davis insurance / safe & sure

Ongelezen bericht door sannea »

Goedeavond alle!'

Ik verbaas me over het aantal berichten over deze verzekering. Ik heb vandaag ook een brief ontvangen dat mijn schade niet vergoedt wordt. Ik heb vorige week dinsdag mijn telefoon op laten halen voor reparatie. Op zaterdag wilde mijn telefoon niet meer opladen. Zelfs aan de lader liep de batterij gewoon leeg. Dus dacht ligt misschien aan de lader, andere lader geprobeerd maar ook hierbij hetzelfde probleem. Nieuwe batterij erin. Nog steeds hetzelfde probleem. Dus op zondag de schade online gemeld en dinsdag werd ie netjes op afspraak (10 euro voor betaald) opgehaald.

Gisteren heb ik nog met Safe and Sure gesproken over de status van de de reparatie. Toen werd er aangegeven dat er nog geen terugkoppeling was geweest van de reparateur. Vandaag dus een brief ontvangen dat mijn schade niet vergoedt word omdat er een kras op mijn beeldscherm zit. DIt is geen spontaan defect wordt er gezegd. Die kras zit er al een half jaar en is dus geen oorzaak van het defect wat mijn telefoon nu van binnen heeft. Maar door die kras wordt er gezegd dat de schade buiten de dekking valt er dus moet ik of 205, - euro betalen (repatie van de het scherm ) of 35 euro betalen voor onderzoekskosten en het terug sturen van het toestel (in oude staat dus kapot) of niets betalen en dan wordt het toestel vernietigd!

Dit vind ik dus rond uit belachelijk!! Ik laat mijn telefoon maken omdat er een defect binnen in het toetsel zit, gaan ze zeuren over een kras op het beeldscherm waar ik totaal geen last van heb. Daarbij is dat niet de reden dat ik mijn toetsel opstuur!

Ik heb direct met Belcompany en Safe and Sure gebeld en die geven aan dat ik een bezwaarschrift moet indienen via de email!. Ik heb dat direct vanmiddag gedaan en er zelfs nog achter aan gebeld zodat ik zeker weet dat ze hem ontvangen hebben.

Het komt er dus nu op neer dat ik al een week zonder telefoon zit en dat ik waarschijnlijk niets vergoedt krijg en dus met een kapotte telefoon blijf zitten terwijl ik al ruim een jaar deze verzekering elke maand betaal. Voor niets dus. Mijn toestel is bijna 450, - euro waard. Niet een bedrag dat je zomaar even op tafel legt om een nieuwe aan te schaffen!

BELACHELIJK vind ik het!

Gesloten