Conner & davis insurance / safe & sure
Geplaatst: 05 feb 2006 11:28
Ik wil dit even met jullie delen en hoop dat meer mensen die deze waardeloze praktijken hebben meegemaakt hier hun reacties willen plaatsen.
Onderstaande brief is naar verschillende instanties gegaan:
Geachte heer/mevrouw,
Bij deze wil ik u op de hoogte stellen over mijn ervaring met een verzekeringsmaatschappij genaamd Conner & Davis insurance in Huizen.
Ik heb in juli 2005 een nieuwe mobiele telefoon aangeschaft bij Belcompany Enschede en vanwege de waarde van dit toestel vond ik het noodzakelijk om er een
Extra verzekering bij af te sluiten tegen diefstal,beschadiging, en zoekraken.
Nu trad er helaas in januari 2006 onverhoopt een defect op aan mijn toestel, de andere kant van de lijn kon mij niet horen.
Dus heb ik gebruik gemaakt van de verzekering om mijn toestel te laten repararen.
Na eerst 3 kwartier tevergeefs de verzekeringsmaatschappij aan de lijn te krijgen ( a 55 cent p/m) heeft Belcompany het wel voor elkaar gekregen om hun aan de lijn te krijgen en geregeld dat mijn toestel werd opgehaald.
10 januari is mijn toestel opgehaald en 1 februari kreeg ik eindelijk bericht…….
Omdat ik niet duidelijk kon aangeven wat de OORZAAK was van het defect viel dit buiten de verzekeringsclaim en kreeg ik 3 opties..
Of 166,- betalen en kreeg het toestel gerepareerd retour, of 25,- betalen en krijg het toestel ongerepareerd retour, ik betaal niks en doe afstand van mijn toestel.
Ik MOEST binnen 5 dagen na dagtekening geld overmaken anders deed ik automatisch afstand van mijn toestel (nieuwwaarde 480,-)
Uw begrijpt dat ik vol verbazing dit heb gelezen en hierop heb ik contact gezocht met de verzekering.
Volgens hun was er een defect op de printplaat welke was veroorzaak door vallen of verdrukking….
Nu ben ik daar wel degelijk voor verzekerd maar……….omdat ik dit niet had gemeld valt het buiten de claim.
Ik heb hun medegedeeld dat hij best eens in de verdrukking kan hebben gezeten of dat ik ergens tegenaan ben gestoten o.i.d. maar dan is dit niet bewust gebeurd en ik heb de klacht pas geconstateerd toen ik werd gebeld.
Ik kreeg als antwoord van de klantendienst dat ik dom was geweest en dat ik gewoon had moeten zeggen dat het toestel gevallen was, dan was hij gewoon binnen de claim gerepareerd of vervangen.
HET IS TOCH VAN DE ZOTTE DAT IK MOET LIEGEN OM EEN SCHADECLAIM TE RECHTVAARDIGEN!!
Ik heb hierop een bezwaarschrift ingediend omdat ik volgens hun eigen polis gewoon recht heb op de reparatie, hierop werd ik afgescheept met het verhaal dat hun voet bij stuk hielden en dat ik nu NOG MAAR 3 dagen had om te betalen voor ik automatisch afstand deed van mijn toestel.
U kunt begrijpen dat ik mij zeer gedupeerd voel door dit bedrijf, zelfs Belcompany heeft verbaasd gereageerd en 2 fillialen hiervan hebben getracht te bemiddelen tussen ons maar ook dit mocht niet baten.
Ik heb inmiddels de onderzoekskosten betaald en verwacht in dezer dagen mijn toestel ongerepareerd retour.
Dit bedrijf moet echt flink aan de tand gevoeld worden, want ik zal zeer zeker niet de enigste zijn die op zo’n manier erg gedupeerd word.
Op deze manier probeer ik enig aandacht te krijgen voor deze zaak omdat ik niet meer weet wat ik hiermee aanmoet.
Dit soort bedrijven hebben nog teveel de vrije hand in het bedonderen van klanten.
Ik verwacht niet dat u iets voor mij of andere gedupeerde kunt betekenen, maar wil u wel informeren over dit verzekerings product wat u aan uw klanten verkoopt.
M.v.g.
censuur
Update:
Na enig onderzoek zijn er veel meer gedupeerde die op exact dezelfde wijze zijn benadeeld door dit bedrijf.
Hier vind u nog een bericht van 1 van de gedupeerde :
http://trosradar.nl/PHP/printtopic/22558/0/print/
6e reply.
Hier een duplicaat van dit bericht:
Graag reageer ik hierop omdat ik bijna hetzelfde probleem heb: ik heb mijn 3 weken oude Sony Ericsson 700i ter reparatie aangebonden. Via verzekeringmaatschappij “Conner en Davis Insurance BV” Deze verzekering heb ik op aanraden van de verkoper bij BelCompany afgesloten. Eerst wilde ik er niet aan beginnen, maar de verkoper overtuigede hij mij dat dit toch wel verstandig was bij schade o.a. waterschade.
Om een lang verhaal en vele telefoontjes kort te houden, kreeg ik afgelopen vrijdag, na twee maanden, een brief van “Conner en Davis Insurance BV” met de volgende mededeling: er was vochtschade geconstateerd en de volgende mogelijkheid werd mij geboden: 37,50 betalen en een ongeprepareerd toestel retour krijgen of niet betalen, waarop zij hem zouden vernietigen. Dit met het dwingende verzoek binnen 3 dagen te reageren..
Na van mijn stoel te zijn gevallen van verbazing, ik had dit toestel namelijk net 3 weken en was daar heel zorgvuldig mee omgegaan (nooit los in mijn tas maar altijd in een beschermingshoesje) én daarbij overstag gegaan een verzekerkering af te sluiten toen de verkoper mij op eventuele beschadiging door waterschade attendeerde. Heb ik nog gebeld met het hoofdkantoor van BelCompany maar deze mevrouw kon mij er alleen op wijzen dat ik bij het invullen van de verzekeringspapieren niet “een spontaan defect’ had moeten vermelden (wat het naar mij weten toch echt was). Had ik namelijk een verklaarbare schade aangegeven bv “er is een glas water overheen gegaan”dan was mijn toestel misschien wel vergoed. Als advies kreeg ik de tip: een heel goedkoop ander toestel te kopen. Nu heb ik dus een 2 jarig contract, zonder toestel en ik weet echt niet wat te doen. Wie wel???
Onderstaande brief is naar verschillende instanties gegaan:
Geachte heer/mevrouw,
Bij deze wil ik u op de hoogte stellen over mijn ervaring met een verzekeringsmaatschappij genaamd Conner & Davis insurance in Huizen.
Ik heb in juli 2005 een nieuwe mobiele telefoon aangeschaft bij Belcompany Enschede en vanwege de waarde van dit toestel vond ik het noodzakelijk om er een
Extra verzekering bij af te sluiten tegen diefstal,beschadiging, en zoekraken.
Nu trad er helaas in januari 2006 onverhoopt een defect op aan mijn toestel, de andere kant van de lijn kon mij niet horen.
Dus heb ik gebruik gemaakt van de verzekering om mijn toestel te laten repararen.
Na eerst 3 kwartier tevergeefs de verzekeringsmaatschappij aan de lijn te krijgen ( a 55 cent p/m) heeft Belcompany het wel voor elkaar gekregen om hun aan de lijn te krijgen en geregeld dat mijn toestel werd opgehaald.
10 januari is mijn toestel opgehaald en 1 februari kreeg ik eindelijk bericht…….
Omdat ik niet duidelijk kon aangeven wat de OORZAAK was van het defect viel dit buiten de verzekeringsclaim en kreeg ik 3 opties..
Of 166,- betalen en kreeg het toestel gerepareerd retour, of 25,- betalen en krijg het toestel ongerepareerd retour, ik betaal niks en doe afstand van mijn toestel.
Ik MOEST binnen 5 dagen na dagtekening geld overmaken anders deed ik automatisch afstand van mijn toestel (nieuwwaarde 480,-)
Uw begrijpt dat ik vol verbazing dit heb gelezen en hierop heb ik contact gezocht met de verzekering.
Volgens hun was er een defect op de printplaat welke was veroorzaak door vallen of verdrukking….
Nu ben ik daar wel degelijk voor verzekerd maar……….omdat ik dit niet had gemeld valt het buiten de claim.
Ik heb hun medegedeeld dat hij best eens in de verdrukking kan hebben gezeten of dat ik ergens tegenaan ben gestoten o.i.d. maar dan is dit niet bewust gebeurd en ik heb de klacht pas geconstateerd toen ik werd gebeld.
Ik kreeg als antwoord van de klantendienst dat ik dom was geweest en dat ik gewoon had moeten zeggen dat het toestel gevallen was, dan was hij gewoon binnen de claim gerepareerd of vervangen.
HET IS TOCH VAN DE ZOTTE DAT IK MOET LIEGEN OM EEN SCHADECLAIM TE RECHTVAARDIGEN!!
Ik heb hierop een bezwaarschrift ingediend omdat ik volgens hun eigen polis gewoon recht heb op de reparatie, hierop werd ik afgescheept met het verhaal dat hun voet bij stuk hielden en dat ik nu NOG MAAR 3 dagen had om te betalen voor ik automatisch afstand deed van mijn toestel.
U kunt begrijpen dat ik mij zeer gedupeerd voel door dit bedrijf, zelfs Belcompany heeft verbaasd gereageerd en 2 fillialen hiervan hebben getracht te bemiddelen tussen ons maar ook dit mocht niet baten.
Ik heb inmiddels de onderzoekskosten betaald en verwacht in dezer dagen mijn toestel ongerepareerd retour.
Dit bedrijf moet echt flink aan de tand gevoeld worden, want ik zal zeer zeker niet de enigste zijn die op zo’n manier erg gedupeerd word.
Op deze manier probeer ik enig aandacht te krijgen voor deze zaak omdat ik niet meer weet wat ik hiermee aanmoet.
Dit soort bedrijven hebben nog teveel de vrije hand in het bedonderen van klanten.
Ik verwacht niet dat u iets voor mij of andere gedupeerde kunt betekenen, maar wil u wel informeren over dit verzekerings product wat u aan uw klanten verkoopt.
M.v.g.
censuur
Update:
Na enig onderzoek zijn er veel meer gedupeerde die op exact dezelfde wijze zijn benadeeld door dit bedrijf.
Hier vind u nog een bericht van 1 van de gedupeerde :
http://trosradar.nl/PHP/printtopic/22558/0/print/
6e reply.
Hier een duplicaat van dit bericht:
Graag reageer ik hierop omdat ik bijna hetzelfde probleem heb: ik heb mijn 3 weken oude Sony Ericsson 700i ter reparatie aangebonden. Via verzekeringmaatschappij “Conner en Davis Insurance BV” Deze verzekering heb ik op aanraden van de verkoper bij BelCompany afgesloten. Eerst wilde ik er niet aan beginnen, maar de verkoper overtuigede hij mij dat dit toch wel verstandig was bij schade o.a. waterschade.
Om een lang verhaal en vele telefoontjes kort te houden, kreeg ik afgelopen vrijdag, na twee maanden, een brief van “Conner en Davis Insurance BV” met de volgende mededeling: er was vochtschade geconstateerd en de volgende mogelijkheid werd mij geboden: 37,50 betalen en een ongeprepareerd toestel retour krijgen of niet betalen, waarop zij hem zouden vernietigen. Dit met het dwingende verzoek binnen 3 dagen te reageren..
Na van mijn stoel te zijn gevallen van verbazing, ik had dit toestel namelijk net 3 weken en was daar heel zorgvuldig mee omgegaan (nooit los in mijn tas maar altijd in een beschermingshoesje) én daarbij overstag gegaan een verzekerkering af te sluiten toen de verkoper mij op eventuele beschadiging door waterschade attendeerde. Heb ik nog gebeld met het hoofdkantoor van BelCompany maar deze mevrouw kon mij er alleen op wijzen dat ik bij het invullen van de verzekeringspapieren niet “een spontaan defect’ had moeten vermelden (wat het naar mij weten toch echt was). Had ik namelijk een verklaarbare schade aangegeven bv “er is een glas water overheen gegaan”dan was mijn toestel misschien wel vergoed. Als advies kreeg ik de tip: een heel goedkoop ander toestel te kopen. Nu heb ik dus een 2 jarig contract, zonder toestel en ik weet echt niet wat te doen. Wie wel???