Pagina 1 van 1

Compuserve telefonie: nalatigheid, maar kan niet opzeggen?

Geplaatst: 05 feb 2006 20:48
door jptje
Sinds 13 januari heb ik telefonie via Compuserve. Vanaf dag 1 konden mensen met een afgeschermd (of onherkenbaar) nummer mij niet bellen. Na één keer overgaan werd de verinding verbroken. Na elke week wel een keer gedreigd te hebben mijn telefonieabonnement op te zeggen, heeft Compuserve het probleem nog steeds niet opgelost. Na mijn laatste ultimatum heb ik Compyserve en mail gestuurd waarin ik het telefonieabonnement opzeg. Volgens Compuserve kan dat niet, en moet ik de firmware van het modem vernieuwen. Het laatste is niet mogelijk, want die draait al op de laatste firmware. Kortom het probleem is nog niet opgelost en ik wil nu gewoon van dit abonnement af, omdat Compuserve het probleem ma diverse ultimatums gewoon niet kan oplossen.

Kan iemand mij vertellen of ik hier in mijn recht sta? Je mag van Compuserve een goed product verwachten, maar daar kun je hier niet over praten,en ik heb ze 3 weken de tijd gegeven om het probleem op te lossen, wat nog steeds niet gebeurd is.

Jean-Paul.

Re: Compuserve telefonie: nalatigheid, maar kan niet opzeggen?

Geplaatst: 06 feb 2006 09:56
door simbah
:shock:
Als u gebeld wordt door iemand met een geheim nummer dan stuurt het modem een reeks nullen uit ipv het telefoonnummer. Nu blijken er enkele type telefoons te zijn (in veel gevallen een ranex of een profoon) die hier verkeerd op reageren.
Als u wel gewoon gebeld kan worden door iemand met een gewoon nummer dan lijkt het erop dat deze telefoon niet met een reeks nullen om kan gaan.

De enige truc die hiervoor is te bedenken is de nummerweergave op het modem om te zetten naar de FSK standaard (dit is de manier die buiten NL wordt gebruikt) in de hoop dat deze telefoons dit ook snappen (meeste recente telefoons doen allebei). Dit is geen probleem om dit te doen omdat de functionaliteit hetzelfde blijft.

Deze procedure staat hieronder beschreven (uitgaande van software versie MS6b4/analoog of MU5b2/ISDN) en moet worden gedaan in de commando mode van het modem.

Log eerst in op het modem mbv de browser.
Zet onder remote management de telnet access op 0.0.0.0 en klik apply.
Log uit middels de linker kolom en ga met telnet (start > run > cmd en dan in het dosvenster telnet 192.168.1.254 )

Voor het wachtwoord in (zelfde als via de browser)
Selecteer menu optie 24 en vervolgens 8:

Nu ben u in de commando modem van het modem.

Geef de volgende commando's in achter het > en sluit elke regel met enter af , in de juiste volgorde.

voice config dsp index 1
voice config dsp cidpayload 1 0
voice config dsp save 1

voice config dsp index 2
voice config dsp cidpayload 2 0
voice config dsp save 2


Met behulp van het commando:

voice config dsp display 1
voice config dsp display 2


krijg je nu het onderstaande overzicht. In de regel 'Caller ID Payload : FSK ' staat de bevestiging dat ie nu via FSK methode werkt.


succes hopelijk werkt dit wel en bespaart dit een hoop gedoe. Bij het updaten van de firmware in de toekomst zal dit herhaalt moeten worden. Deze instellingen blijven wel bewaard als het modem uit en aan wordt gezet.


DSP[1] Display
==========================================
Echo cancel Active :ON
Jitter Buffer Size :60ms
Pots Type :Loop Start
VAD Active :Off
Dialing Type :Dtmf tone
Dialing Short Interal = 5 (sec)
Dialing Long Interal = 30 (sec)
Flash Max Interval =120 (msec)
Flash Min Interval =80 (msec)
Dial Tone Type = NTT
Input Volume Gain = 0 dB
Output Volume Gain = 0 dB
Receive Tone Type :IR
Mapping SIP port: 1
Call-Waiting Reject Time = 0 (sec)
Caller ID Type : During Ring
Caller ID Payload : FSK
Caller ID Fsk Start Interval =600 (msec)
Caller ID Dtmf Start Interval =300 (msec)
Caller ID Dtmf Ring Timeout =300 (msec)
Call Waiting: disabled

Re: Compuserve telefonie: nalatigheid, maar kan niet opzeggen?

Geplaatst: 06 feb 2006 20:17
door jptje
Bedankt! Alles werkt nu weer!

Jammer alleen dat Compuserve hier niet achter kon komen... na bijna 4 weken.

Nogmaals bedankt!

Jean-Paul.

Re: Compuserve telefonie: nalatigheid, maar kan niet opzeggen?

Geplaatst: 09 feb 2006 07:38
door BjcK
'k Vermoed dat als je dus gewoon een ander toestel had geprobeerd dan deze dat het prima had gewerkt. Dan had je kunnen zien dat het blijkbaar een toestel is wat niet goed samen werkt (in situatie van prive nummer) en gewoon aan het toestel ligt.

Maar het is blijkbaar opgelost ;-)

Welk type toestel is het? Mogelijk dat andere lezers hier er dan ook iets aan hebben.

Re: Compuserve telefonie: nalatigheid, maar kan niet opzeggen?

Geplaatst: 10 feb 2006 22:39
door jptje
Toestel type is Ranex RX6020.

Re: Compuserve telefonie: nalatigheid, maar kan niet opzeggen?

Geplaatst: 18 aug 2009 22:52
door cintiamastro
BJCK,
Ik las jouw reactie over het probleem met compuserve en ik heb hetzelfde probleem maar kon de moden niet configureren zoals jouw beschrijving. Ik heb een compuserve abonnement met telefonie via voip.
Ik heb een DECT profoon toestel met 2 extra basisstations.
Ik kan bellen maar door vastenummers kan ik niet gebeld worden. De telefoon gaat niet, maar voor mobiel wel en als ik zelf bel dan werkt ook.
Mijn moden is: Zyxel
Denk je dat het gaat werken? of moet ik een voip toestel kopen? Zou enige andere toestel werken zoals Philips of siemens? of moet een special voiptoestel zijn? alvast bedankt