Slechte service van HP
Geplaatst: 06 feb 2006 15:54
Ik ben sinds november 2005 in het bezit van een Compaq Presario Laptop. Helaas is deze een maand geleden gestopt met functioneren. Nu is mijn laptop al een maand weg en het zicht op de levering van een onderdeel voor mijn laptop is er niet. Waarschijnlijk is mijn moederbord defect. Nu vind ik dat ik dan recht heb op een vervangend gelijkwaardig product, mijn laptop was per slot van rekening nog maar net 2,5 maand oud. Ik word ook niet echt geholpen door HP om mijn laptop gerepareerd retour te krijgen. Ze bellen wel voor me na (soms ook niet) om de status door te krijgen. Ik word ook niet altijd gebeld door HP repair op de afgesproken tijdstippen en dat geeft extra ergernis. Mijn vraag is of meerdere van u deze ervaring heeft met HP (HP en COMPAQ) en wat u als antwoord heeft op de poll.
Bedankt voor uw reactie,
John
[UPDATE 17-02-2006]
We zijn nu 10 dagen verder en nog steeds geen zicht op een nieuw moederbord. Als ik vraag wat de prognose m.b.t. de levering is krijg heel in het kort het antwoord, we wachten op onze leverancier in Engeland, datum levering is onbekend maar we hopen z.s.m. Daarnaast wordt ik slecht of helemaal niet terug gebeld. Ik heb ook een brief geschreven aan HP, datum 6 februari 2006, maar daar nog geen enkele reactie op mogen ontvangen. Ook niet dat de brief in behandeling is, dat is m.i. toch het minste. Op mijn vraag aan de klantenservice (deze belde mij afgelopen dinsdag eindelijk weer eens) of mijn brief is ontvangen kreeg ik het antwoord dat de brief 9 februari 2006 is ontvangen. Gelukkig hebben ze een chat mogelijkheid op de site van HP anders had ik ook nog heel veel telefoonkosten moeten maken, kosten van de helpdesk van HP is 20 ct/min. (Kruidvat vermeld op hun begeleidende brief bij de aankoop 10 ct/min)
Het Kruidvat (hier heb ik de laptop 2 november 2005 gekocht) zegt niets voor mij te kunnen doen, zij hebben wel de laptop geleverd maar nemen verder geen verantwoording voor het geleverde.(?) Hier de reactie van het Kruidvat:
==
Reactie van Kruidvat op mijn vraag om te bemiddelen in deze situatie:
"bedankt voor uw email. het spijt ons te vernemen, dat u niet tevreden bent met de wijze waarop u door hp geholpen wordt. helaas kunnen wij, hoe graag wij u ook willen helpen, hier niets aan veranderen. wij hebben geen inzicht in de bestanden en zaken van hp en weten hier daarom niets over te melden. u zult het echt met hp op zien te lossen helaas. onze excuses voor het ongemak."
==
Ik kan daar verder niet zoveel mee, ik heb een bemiddelende rol in mijn gedachte v.w.b. de leverancier (in deze Kruidvat).
Als iemand een tip heeft hoe dit verder aan te pakken dan ben ik hem/haar zeer dankbaar. Ik heb ook een mail gezonden aan het radar team met een verzoek tot deskundig advies.
[UPDATE 24-02-2006]
Ik heb zojuist weer contact gehad met HP, hier is een aangetekende brief aan vooraf gegaan. Zij leggen de volledige verantwoording bij de reparatiedienst en sturen mijn aangetekende brief aan hen door. We zijn op dit moment 1 maand en 18 dagen verder. Ik heb ook contact gehad met het filiaal van Kruidvat in mijn woonplaats en ik moet zeggen dat de filiaalmanager er van op keek dat de klantenservice van AS Watson dit zo oppakt (zie mijn initiƫle verhaal aan het begin). Volgens de consumentenbond is en blijft de leverende partij verantwoordelijk voor het geleverde. De mevrouw (filiaalmanager) van het kruidvat in mijn woonplaats gaat voor me bellen naar de mevrouw bij de klantenservice. Ik heb veel vertrouwen in de filiaalmanager en zij zegt me ook toe dat ik of vandaag of anders maandag wordt gebeld door haar. Ik wacht af. Wordt vervolgd.
[UPDATE 03-03-2006 ]
Weer een week verder. Afgelopen maandag een e-mail van A.S. Watson ontvangen met daarin de mededeling dat mij laptop die maandag terug komt, ze zijn ter goeder trouw omdat zij dit te horen hebben gekregen van de reparatie afdeling van HP. Ik ben ook nog gebeld door Repair dat de onderdelen er zijn en dat ze maandag 27 februari 2006 de pc in elkaar gaan zetten en erop rekenen die dag de laptop retour te zenden naar mij. Donderdag 2 maart 2006 toch nog maar even chatten met HP en vragen naar de status van de reparatie.
Antwoord is: U wordt zo spoedig mogelijk terug gebeld door iemand van het reparatiecentrum over de status van uw notebook. Spoedig is bij mij toch minimaal de volgende dag. Het is nu vrijdag 3 maart 2006 16:30 en nog geen telefoontje gehad. Ik ben ook niet meer gebeld door de mevrouw van de kruidvat vestiging in mijn woonplaats, dit zou maandag 27 februari 2006 plaatsvinden. Vandaag nog eens bellen en vragen waarom ik niet ben teruggebeld door deze mevrouw die te filiaal manager is. De mevrouw is er niet maar ik krijg een andere goedwillende mevrouw aan de lijn en deze gaat direct bellen met A.S. Watson. Mijn eerder mail van gisteren is ontvangen en ze gaat ook direct contact leggen met de repair afdeling. Ik krijg zeker nog een belletje of een e-mail met antwoord wordt mij gezegd. In de e-mail aan A.S. Watson geeft ik te kennen dat ik, wanneer de laptop niet op vrijdag retour heb dat ik dan echt een ontbinding wil van de koopovereenkomst. Mijn laptop is nu 4 maanden oud en waarvan 2 maanden in reparatie geweest (dit moment). Dat is twee maanden dat ik ernstige overlast heb gehad, kan ik nu aanspraak maken op twee maanden extra garantie? Ik ben ook ernstig benieuwd naar ervaringen van anderen met willekeurig welk product van willekeurig welk merk. Is het van deze tijd om extra garantie te claimen, wie zegt mij dat het niet weer gebeurd binnen de komende 8 maanden die resteren (als de laptop maandag retour komt natuurlijk). Ik kan nog veel meer schrijven maar dat doe ik op een later tijdstip nog wel. Ik zal dan een nieuw item maken in dit forum.
[UPDATE 08-03-2006]
Ik heb mijn laptop terug ontvangen van HP Repair, kap beschadigd en een stuk uit de lak aan de voorkant weg. Dat is schrikken maar het ergste komt nog. Mijn moederkaart en een geheugenmodule zijn vervangen volgens het begeleidend schrijven. Ik start de laptop op en...... sh.t $%^&*%$#@#$^&^$ en nog veel meer kwam uit mijn mond toen ik zag dat het hele beeldscherm vertekend is. Wat die ..... hebben gedaan bij repair weet ik niet maar ik ben van de regen in de drup beland. Ik heb direct weer contact gezocht met A.S. Watson via e-mail en tevens de vestiging van Kruidvat in mijn woonplaats gebeld. De dame aldaar had zeer met mij te doen en ze zou direct contact zoeken met A.S. Watson. 15 minuten later wordt ik weer gebeld en ik kan de laptop komen inleveren en krijg mijn geld retour. Ik zal geen namen noemen maar deze dame is werkelijk fantastisch. Ik heb weer een goede kijk op Kruidvat en A.S. Watson.
V.w.b. HP, deze komt er bij mij echt nooit meer in. Ik heb mijn buik vol van dat merk en ik heb er soms slapeloze nachten van gehad.
Hewlett Packard NO MORE!!!!!
Eind goed al goed. Kruidvat BEDANKT voor de goede service!
Ik wil ook iedereen bedanken die gereageerd heeft. En.... nee, ik ben geen idioot omdat ik een laptop voor veel minder kan kopen bij Kruidvat. Ja, misschien wel, omdat ik een Compaq heb gekocht maar dat weet ik nu. Heb respect voor de keus van een ander ook al is dat niet jou keus.
[UPDATE 15-06-2006]
We zijn nu 3 maanden verder en ik heb taal nog teken van HP mogen ontvangen. Ik ben nog steeds gelukkig met mijn zelf gebouwde desktop en koop ooit (als mijn medion laptop op is) een nieuwe laptop van een ander merk als HP of COMPAQ. Een excuus van de zijde van HP had toch wel het minste geweest. Ook van de zijde van A.S. Watson is het erg stil gebleven. Ik ben dus maar een klein consumentje die niets betekend in de wereld van grote concerns zoals A.S. Watson en HP.
------------------------------------------------------------------------------
Het probleem:
na het starten verschijnt na ongeveer 5 minuten een blauw scherm en start de laptop direct weer op. Dit ritueel is bij elke opstart. Op het laatst deed de machine niets meer en verscheen alleen nog het bios opstart scherm. Dit probleem is spontaan begonnen zonder wijzigingen aan de soft en/of hardware. Opnieuw installeren van het OS heeft niet geholpen.
------------------------------------------------------------------------------
Bedankt voor uw reactie,
John
[UPDATE 17-02-2006]
We zijn nu 10 dagen verder en nog steeds geen zicht op een nieuw moederbord. Als ik vraag wat de prognose m.b.t. de levering is krijg heel in het kort het antwoord, we wachten op onze leverancier in Engeland, datum levering is onbekend maar we hopen z.s.m. Daarnaast wordt ik slecht of helemaal niet terug gebeld. Ik heb ook een brief geschreven aan HP, datum 6 februari 2006, maar daar nog geen enkele reactie op mogen ontvangen. Ook niet dat de brief in behandeling is, dat is m.i. toch het minste. Op mijn vraag aan de klantenservice (deze belde mij afgelopen dinsdag eindelijk weer eens) of mijn brief is ontvangen kreeg ik het antwoord dat de brief 9 februari 2006 is ontvangen. Gelukkig hebben ze een chat mogelijkheid op de site van HP anders had ik ook nog heel veel telefoonkosten moeten maken, kosten van de helpdesk van HP is 20 ct/min. (Kruidvat vermeld op hun begeleidende brief bij de aankoop 10 ct/min)
Het Kruidvat (hier heb ik de laptop 2 november 2005 gekocht) zegt niets voor mij te kunnen doen, zij hebben wel de laptop geleverd maar nemen verder geen verantwoording voor het geleverde.(?) Hier de reactie van het Kruidvat:
==
Reactie van Kruidvat op mijn vraag om te bemiddelen in deze situatie:
"bedankt voor uw email. het spijt ons te vernemen, dat u niet tevreden bent met de wijze waarop u door hp geholpen wordt. helaas kunnen wij, hoe graag wij u ook willen helpen, hier niets aan veranderen. wij hebben geen inzicht in de bestanden en zaken van hp en weten hier daarom niets over te melden. u zult het echt met hp op zien te lossen helaas. onze excuses voor het ongemak."
==
Ik kan daar verder niet zoveel mee, ik heb een bemiddelende rol in mijn gedachte v.w.b. de leverancier (in deze Kruidvat).
Als iemand een tip heeft hoe dit verder aan te pakken dan ben ik hem/haar zeer dankbaar. Ik heb ook een mail gezonden aan het radar team met een verzoek tot deskundig advies.
[UPDATE 24-02-2006]
Ik heb zojuist weer contact gehad met HP, hier is een aangetekende brief aan vooraf gegaan. Zij leggen de volledige verantwoording bij de reparatiedienst en sturen mijn aangetekende brief aan hen door. We zijn op dit moment 1 maand en 18 dagen verder. Ik heb ook contact gehad met het filiaal van Kruidvat in mijn woonplaats en ik moet zeggen dat de filiaalmanager er van op keek dat de klantenservice van AS Watson dit zo oppakt (zie mijn initiƫle verhaal aan het begin). Volgens de consumentenbond is en blijft de leverende partij verantwoordelijk voor het geleverde. De mevrouw (filiaalmanager) van het kruidvat in mijn woonplaats gaat voor me bellen naar de mevrouw bij de klantenservice. Ik heb veel vertrouwen in de filiaalmanager en zij zegt me ook toe dat ik of vandaag of anders maandag wordt gebeld door haar. Ik wacht af. Wordt vervolgd.
[UPDATE 03-03-2006 ]
Weer een week verder. Afgelopen maandag een e-mail van A.S. Watson ontvangen met daarin de mededeling dat mij laptop die maandag terug komt, ze zijn ter goeder trouw omdat zij dit te horen hebben gekregen van de reparatie afdeling van HP. Ik ben ook nog gebeld door Repair dat de onderdelen er zijn en dat ze maandag 27 februari 2006 de pc in elkaar gaan zetten en erop rekenen die dag de laptop retour te zenden naar mij. Donderdag 2 maart 2006 toch nog maar even chatten met HP en vragen naar de status van de reparatie.
Antwoord is: U wordt zo spoedig mogelijk terug gebeld door iemand van het reparatiecentrum over de status van uw notebook. Spoedig is bij mij toch minimaal de volgende dag. Het is nu vrijdag 3 maart 2006 16:30 en nog geen telefoontje gehad. Ik ben ook niet meer gebeld door de mevrouw van de kruidvat vestiging in mijn woonplaats, dit zou maandag 27 februari 2006 plaatsvinden. Vandaag nog eens bellen en vragen waarom ik niet ben teruggebeld door deze mevrouw die te filiaal manager is. De mevrouw is er niet maar ik krijg een andere goedwillende mevrouw aan de lijn en deze gaat direct bellen met A.S. Watson. Mijn eerder mail van gisteren is ontvangen en ze gaat ook direct contact leggen met de repair afdeling. Ik krijg zeker nog een belletje of een e-mail met antwoord wordt mij gezegd. In de e-mail aan A.S. Watson geeft ik te kennen dat ik, wanneer de laptop niet op vrijdag retour heb dat ik dan echt een ontbinding wil van de koopovereenkomst. Mijn laptop is nu 4 maanden oud en waarvan 2 maanden in reparatie geweest (dit moment). Dat is twee maanden dat ik ernstige overlast heb gehad, kan ik nu aanspraak maken op twee maanden extra garantie? Ik ben ook ernstig benieuwd naar ervaringen van anderen met willekeurig welk product van willekeurig welk merk. Is het van deze tijd om extra garantie te claimen, wie zegt mij dat het niet weer gebeurd binnen de komende 8 maanden die resteren (als de laptop maandag retour komt natuurlijk). Ik kan nog veel meer schrijven maar dat doe ik op een later tijdstip nog wel. Ik zal dan een nieuw item maken in dit forum.
[UPDATE 08-03-2006]
Ik heb mijn laptop terug ontvangen van HP Repair, kap beschadigd en een stuk uit de lak aan de voorkant weg. Dat is schrikken maar het ergste komt nog. Mijn moederkaart en een geheugenmodule zijn vervangen volgens het begeleidend schrijven. Ik start de laptop op en...... sh.t $%^&*%$#@#$^&^$ en nog veel meer kwam uit mijn mond toen ik zag dat het hele beeldscherm vertekend is. Wat die ..... hebben gedaan bij repair weet ik niet maar ik ben van de regen in de drup beland. Ik heb direct weer contact gezocht met A.S. Watson via e-mail en tevens de vestiging van Kruidvat in mijn woonplaats gebeld. De dame aldaar had zeer met mij te doen en ze zou direct contact zoeken met A.S. Watson. 15 minuten later wordt ik weer gebeld en ik kan de laptop komen inleveren en krijg mijn geld retour. Ik zal geen namen noemen maar deze dame is werkelijk fantastisch. Ik heb weer een goede kijk op Kruidvat en A.S. Watson.
V.w.b. HP, deze komt er bij mij echt nooit meer in. Ik heb mijn buik vol van dat merk en ik heb er soms slapeloze nachten van gehad.
Hewlett Packard NO MORE!!!!!
Eind goed al goed. Kruidvat BEDANKT voor de goede service!
Ik wil ook iedereen bedanken die gereageerd heeft. En.... nee, ik ben geen idioot omdat ik een laptop voor veel minder kan kopen bij Kruidvat. Ja, misschien wel, omdat ik een Compaq heb gekocht maar dat weet ik nu. Heb respect voor de keus van een ander ook al is dat niet jou keus.
[UPDATE 15-06-2006]
We zijn nu 3 maanden verder en ik heb taal nog teken van HP mogen ontvangen. Ik ben nog steeds gelukkig met mijn zelf gebouwde desktop en koop ooit (als mijn medion laptop op is) een nieuwe laptop van een ander merk als HP of COMPAQ. Een excuus van de zijde van HP had toch wel het minste geweest. Ook van de zijde van A.S. Watson is het erg stil gebleven. Ik ben dus maar een klein consumentje die niets betekend in de wereld van grote concerns zoals A.S. Watson en HP.
------------------------------------------------------------------------------
Het probleem:
na het starten verschijnt na ongeveer 5 minuten een blauw scherm en start de laptop direct weer op. Dit ritueel is bij elke opstart. Op het laatst deed de machine niets meer en verscheen alleen nog het bios opstart scherm. Dit probleem is spontaan begonnen zonder wijzigingen aan de soft en/of hardware. Opnieuw installeren van het OS heeft niet geholpen.
------------------------------------------------------------------------------