Pagina 1 van 2

Slechte service van HP

Geplaatst: 06 feb 2006 15:54
door John010
Ik ben sinds november 2005 in het bezit van een Compaq Presario Laptop. Helaas is deze een maand geleden gestopt met functioneren. Nu is mijn laptop al een maand weg en het zicht op de levering van een onderdeel voor mijn laptop is er niet. Waarschijnlijk is mijn moederbord defect. Nu vind ik dat ik dan recht heb op een vervangend gelijkwaardig product, mijn laptop was per slot van rekening nog maar net 2,5 maand oud. Ik word ook niet echt geholpen door HP om mijn laptop gerepareerd retour te krijgen. Ze bellen wel voor me na (soms ook niet) om de status door te krijgen. Ik word ook niet altijd gebeld door HP repair op de afgesproken tijdstippen en dat geeft extra ergernis. Mijn vraag is of meerdere van u deze ervaring heeft met HP (HP en COMPAQ) en wat u als antwoord heeft op de poll.

Bedankt voor uw reactie,

John

[UPDATE 17-02-2006] :cry:
We zijn nu 10 dagen verder en nog steeds geen zicht op een nieuw moederbord. Als ik vraag wat de prognose m.b.t. de levering is krijg heel in het kort het antwoord, we wachten op onze leverancier in Engeland, datum levering is onbekend maar we hopen z.s.m. Daarnaast wordt ik slecht of helemaal niet terug gebeld. Ik heb ook een brief geschreven aan HP, datum 6 februari 2006, maar daar nog geen enkele reactie op mogen ontvangen. Ook niet dat de brief in behandeling is, dat is m.i. toch het minste. Op mijn vraag aan de klantenservice (deze belde mij afgelopen dinsdag eindelijk weer eens) of mijn brief is ontvangen kreeg ik het antwoord dat de brief 9 februari 2006 is ontvangen. Gelukkig hebben ze een chat mogelijkheid op de site van HP anders had ik ook nog heel veel telefoonkosten moeten maken, kosten van de helpdesk van HP is 20 ct/min. (Kruidvat vermeld op hun begeleidende brief bij de aankoop 10 ct/min)

Het Kruidvat (hier heb ik de laptop 2 november 2005 gekocht) zegt niets voor mij te kunnen doen, zij hebben wel de laptop geleverd maar nemen verder geen verantwoording voor het geleverde.(?) Hier de reactie van het Kruidvat:
==
Reactie van Kruidvat op mijn vraag om te bemiddelen in deze situatie:
"bedankt voor uw email. het spijt ons te vernemen, dat u niet tevreden bent met de wijze waarop u door hp geholpen wordt. helaas kunnen wij, hoe graag wij u ook willen helpen, hier niets aan veranderen. wij hebben geen inzicht in de bestanden en zaken van hp en weten hier daarom niets over te melden. u zult het echt met hp op zien te lossen helaas. onze excuses voor het ongemak."
==

Ik kan daar verder niet zoveel mee, ik heb een bemiddelende rol in mijn gedachte v.w.b. de leverancier (in deze Kruidvat).

Als iemand een tip heeft hoe dit verder aan te pakken dan ben ik hem/haar zeer dankbaar. Ik heb ook een mail gezonden aan het radar team met een verzoek tot deskundig advies.

[UPDATE 24-02-2006]
Ik heb zojuist weer contact gehad met HP, hier is een aangetekende brief aan vooraf gegaan. Zij leggen de volledige verantwoording bij de reparatiedienst en sturen mijn aangetekende brief aan hen door. We zijn op dit moment 1 maand en 18 dagen verder. Ik heb ook contact gehad met het filiaal van Kruidvat in mijn woonplaats en ik moet zeggen dat de filiaalmanager er van op keek dat de klantenservice van AS Watson dit zo oppakt (zie mijn initiƫle verhaal aan het begin). Volgens de consumentenbond is en blijft de leverende partij verantwoordelijk voor het geleverde. De mevrouw (filiaalmanager) van het kruidvat in mijn woonplaats gaat voor me bellen naar de mevrouw bij de klantenservice. Ik heb veel vertrouwen in de filiaalmanager en zij zegt me ook toe dat ik of vandaag of anders maandag wordt gebeld door haar. Ik wacht af. Wordt vervolgd. :cry:

[UPDATE 03-03-2006 ]
Weer een week verder. Afgelopen maandag een e-mail van A.S. Watson ontvangen met daarin de mededeling dat mij laptop die maandag terug komt, ze zijn ter goeder trouw omdat zij dit te horen hebben gekregen van de reparatie afdeling van HP. Ik ben ook nog gebeld door Repair dat de onderdelen er zijn en dat ze maandag 27 februari 2006 de pc in elkaar gaan zetten en erop rekenen die dag de laptop retour te zenden naar mij. Donderdag 2 maart 2006 toch nog maar even chatten met HP en vragen naar de status van de reparatie.
Antwoord is: U wordt zo spoedig mogelijk terug gebeld door iemand van het reparatiecentrum over de status van uw notebook. Spoedig is bij mij toch minimaal de volgende dag. Het is nu vrijdag 3 maart 2006 16:30 en nog geen telefoontje gehad. Ik ben ook niet meer gebeld door de mevrouw van de kruidvat vestiging in mijn woonplaats, dit zou maandag 27 februari 2006 plaatsvinden. Vandaag nog eens bellen en vragen waarom ik niet ben teruggebeld door deze mevrouw die te filiaal manager is. De mevrouw is er niet maar ik krijg een andere goedwillende mevrouw aan de lijn en deze gaat direct bellen met A.S. Watson. Mijn eerder mail van gisteren is ontvangen en ze gaat ook direct contact leggen met de repair afdeling. Ik krijg zeker nog een belletje of een e-mail met antwoord wordt mij gezegd. In de e-mail aan A.S. Watson geeft ik te kennen dat ik, wanneer de laptop niet op vrijdag retour heb dat ik dan echt een ontbinding wil van de koopovereenkomst. Mijn laptop is nu 4 maanden oud en waarvan 2 maanden in reparatie geweest (dit moment). Dat is twee maanden dat ik ernstige overlast heb gehad, kan ik nu aanspraak maken op twee maanden extra garantie? Ik ben ook ernstig benieuwd naar ervaringen van anderen met willekeurig welk product van willekeurig welk merk. Is het van deze tijd om extra garantie te claimen, wie zegt mij dat het niet weer gebeurd binnen de komende 8 maanden die resteren (als de laptop maandag retour komt natuurlijk). Ik kan nog veel meer schrijven maar dat doe ik op een later tijdstip nog wel. Ik zal dan een nieuw item maken in dit forum.


[UPDATE 08-03-2006]
Ik heb mijn laptop terug ontvangen van HP Repair, kap beschadigd en een stuk uit de lak aan de voorkant weg. Dat is schrikken maar het ergste komt nog. Mijn moederkaart en een geheugenmodule zijn vervangen volgens het begeleidend schrijven. Ik start de laptop op en...... sh.t $%^&*%$#@#$^&^$ en nog veel meer kwam uit mijn mond toen ik zag dat het hele beeldscherm vertekend is. Wat die ..... hebben gedaan bij repair weet ik niet maar ik ben van de regen in de drup beland. Ik heb direct weer contact gezocht met A.S. Watson via e-mail en tevens de vestiging van Kruidvat in mijn woonplaats gebeld. De dame aldaar had zeer met mij te doen en ze zou direct contact zoeken met A.S. Watson. 15 minuten later wordt ik weer gebeld en ik kan de laptop komen inleveren en krijg mijn geld retour. Ik zal geen namen noemen maar deze dame is werkelijk fantastisch. Ik heb weer een goede kijk op Kruidvat en A.S. Watson.
V.w.b. HP, deze komt er bij mij echt nooit meer in. Ik heb mijn buik vol van dat merk en ik heb er soms slapeloze nachten van gehad.
Hewlett Packard NO MORE!!!!!

Eind goed al goed. Kruidvat BEDANKT voor de goede service! :D

Ik wil ook iedereen bedanken die gereageerd heeft. En.... nee, ik ben geen idioot omdat ik een laptop voor veel minder kan kopen bij Kruidvat. Ja, misschien wel, omdat ik een Compaq heb gekocht maar dat weet ik nu. Heb respect voor de keus van een ander ook al is dat niet jou keus.

[UPDATE 15-06-2006]
We zijn nu 3 maanden verder en ik heb taal nog teken van HP mogen ontvangen. Ik ben nog steeds gelukkig met mijn zelf gebouwde desktop en koop ooit (als mijn medion laptop op is) een nieuwe laptop van een ander merk als HP of COMPAQ. Een excuus van de zijde van HP had toch wel het minste geweest. Ook van de zijde van A.S. Watson is het erg stil gebleven. Ik ben dus maar een klein consumentje die niets betekend in de wereld van grote concerns zoals A.S. Watson en HP. :cry:


------------------------------------------------------------------------------
Het probleem:

na het starten verschijnt na ongeveer 5 minuten een blauw scherm en start de laptop direct weer op. Dit ritueel is bij elke opstart. Op het laatst deed de machine niets meer en verscheen alleen nog het bios opstart scherm. Dit probleem is spontaan begonnen zonder wijzigingen aan de soft en/of hardware. Opnieuw installeren van het OS heeft niet geholpen. :cry:
------------------------------------------------------------------------------

Re: Slechte service van HP

Geplaatst: 06 feb 2006 19:45
door MXMCE
Wat zegt je everancier hiervan?
Dat is je eerste aanspreekpunt.

Re: Slechte service van HP

Geplaatst: 06 feb 2006 21:21
door joopataa
Denk ook dat je zeker in eerste instantie terug moet naar diegene die jou deze laptop heeft verkocht ! Deze zijn verantwoordelijk voor een goedwerkend product. Dus ik weet niet waar je hem vandaan hebt, maar ga in ieder geval terug ermee.

Succes Joopat

Re: Slechte service van HP

Geplaatst: 06 feb 2006 21:35
door jeroen112
Dat recht op een nieuwe laptop kun je vergeten, doet trouwens niets af dat het wel erg vervelend voor je is.

Ik heb zelf 2 jaar geleden een laptop gekocht van HP, hiermee heb ik in 1 jaar 3x zoveel problemen gehad, dat deze 3x terug moest naar service-centrum van HP. Toen heb ik na lang aandringen een nieuwe laptop kunnen krijgen.

Ik moet zeggen dat HP een prima service heeft, laatst een defecte pixel op mijn nieuwe laptop van 1,5 maand oud, deze is toen gerepareerd en terug bezorgd in 5 werkdagen. Prima service dus.

Het enige dat je kunt doen is vragen.

Suc6

Re: Slechte service van HP

Geplaatst: 06 feb 2006 23:47
door Captain Pervert
Wat betreft recht op een nieuwe of recht op reparatie helpen de verschillende wetten en regels slecht een klein beetje: die gaan uit van - zoals bij iedere rechtshandeling overigens - de beginselen van redelijkheid en billijkheid.

Met andere woorden, is een defect binnen het eerste halfjaar zeer vlot te verhelpen, dan kan je moeilijk een nieuwe afdwingen. Maar ontploft je apparaat na 2 dagen, dan hoef je geen genoegen te nemen met een reparatie.

Echter over reparatieduur wordt niet echt iets gezegd, maar ik vind dat HP je uit coulance daarin wel tegemoet zou moeten komen. Je kan dit inderdaad verhalen op je leverancier, laat zij het maar verder uitvechten met HP en jou een nieuwe leveren.

Re: Slechte service van HP

Geplaatst: 17 feb 2006 10:42
door John010
Kan iemand mij een tip geven hoe e.e.a. verder aan de pakken?

Tnx :P

Re: Slechte service van HP

Geplaatst: 17 feb 2006 14:10
door Sjoerd_
Langsgaan bij de winkel en vriendelijk doch dringend uitleggen dat je van mening bent dat het niet normaal is dat je het al zo lang moet doen zonder je laptop. Het aanspreekpunt bij de winkel vragen het probleem binnen twee weken op te lossen. Daarbij vertellen dat indien er dan nog geen redelijke oplossing is geboden je verdere stappen gaat ondernemen.

Re: Slechte service van HP

Geplaatst: 19 feb 2006 21:08
door John010
Langs gaan bij Kruidvat heeft niet veel zin. Degene die daar werkt kan alleen maar verwijzen naar het hoofdkantoor en daar zeggen ze dat ik maar met HP verder moet onderhandelen.

Re: Slechte service van HP

Geplaatst: 20 feb 2006 18:16
Ik heb dezelfde ervaring met HP.
Mijn laptop (van april 2005) is onderhand meer dan 6 weken in reparatie. Er is nog geen uitzicht op reparatie omdat (volgens de servicedienst van HP) de toeleverancier van de onderdelen niet kan zeggen wanneer deze geleverd worden. Lijkt haast een standaard antwoord te zijn.
Omdat de pc aanvankelijk heel goed beviel heb ik deze ook aanbevolen bij een kennis. Die kreeg 2 weken geleden exact hetzelfde (voeding) probleem! Kan ik haar nu gaan vertellen hoe goed de service van HP is. :evil:
Overigens geeft de leverancier van de pc's ook bij mij niet thuis en verwijst ook naar HP.

Re: Slechte service van HP

Geplaatst: 24 feb 2006 15:28
door John010
Ik heb zojuist weer contact gehad met HP, hier is een aangetekende brief aan vooraf gegaan. Zij leggen de volledige verantwoording bij de reparatiedienst en sturen mijn aangetekende brief aan hen door. We zijn op dit moment 1 maand en 18 dagen verder. Ik heb ook contact gehad met het filiaal van Kruidvat in mijn woonplaats en ik moet zeggen dat de filiaalmanager er van op keek dat de klantenservice van AS Watson dit zo oppakt (zie mijn initiƫle verhaal aan het begin). Volgens de consumentenbond is en blijft de leverende partij verantwoordelijk voor het geleverde. De mevrouw (filiaalmanager) van het kruidvat in mijn woonplaats gaat voor me bellen naar de mevrouw bij de klantenservice. Ik heb veel vertrouwen in de filiaalmanager en zij zegt me ook toe dat ik of vandaag of anders maandag wordt gebeld door haar. Ik wacht af. Wordt vervolgd.

Re: Slechte service van HP

Geplaatst: 03 mar 2006 16:25
door John010
vandaag nog geen laptop retour. Zie het start bericht in deze reeks. Afgelopen maandag zou de laptop retour komen maar niets is minder waar.

Re: Slechte service van HP

Geplaatst: 03 mar 2006 16:58
door kanovaarder
Een koop/verkoop is een overeenkomst tussen 2 partijen.
In dit geval dus Het Kruidvat en koper.
Welk product de verkoper ook levert HIJ is voor het product aansprakelijk.
Van een laptop mag men verwachten dat deze minstens meegaat.
De gewone garantietermijn is weliswaar meestal 1 jaar maar volgens de wet
mag ook daarna verwacht worden dat het product die levensduur ook haalt en bij eventuele reparaties van belangrijke onderdelen er een redelijke reparatieprijs wordt verdeeld tussen verkoper en koper.
Minimaal 5 jaar levensduur en na 2 jaar een belangrijk onderdeel kapot? Dan neemt de verkoper 3/5-e deel van de reparatiekosten op zich en de koper 2/5-e deel.
Overigens is er ook een Europeesch recht.

Ik ben geen jurist
Er zal ongetwijfeld forumlezers zijn die de preciese ned.- en Eur. wetten daarin toepasbaar zijn.

Maar standaard is altijd de procedure:
Een eerste gesprek met de verkoper = hier Het Kruidvat
Binnen een redelijke termijn niet gerepareerd = 2 weken dan nogmaals de verkoper op zijn verplichtingen wijzen in een persoonlijk gesprek en van hem verlangen dat het produkt in reparatie binnen 1 week gerepareerd gelverd wordt en hem medelen dat als vervolg van dit gesprek ook een brief gaat naar het hoofdkantoor waarin dezelfde eis.

Zo'n brief altijd aangetekend verzenden met bericht van ontvangst!!
In de brief omschrijft u de klacht over het product.
De ongewone tijd dat het product nu in reparatie is.
De de tijd die u gegeven heeft aan verkoper vermelden.
U stelt Het Kruidvat in gebreke en geeft hun de keuze tussen;
1/ een vergelijkbaar nieuw product
2/ Anders een ontbinding van de overeenkomst en het geld volledig vergoed indien e.e.a. binnen de fabrieks/Kruidvatgarantie , na deze garantietermijn een redelijke vergoeding op basis van de levensduur.

De Vrije Vogel

Re: Slechte service van HP

Geplaatst: 03 mar 2006 18:16
door John010
Een koop/verkoop is een overeenkomst tussen 2 partijen.
In dit geval dus Het Kruidvat en koper.
Welk product de verkoper ook levert HIJ is voor het product aansprakelijk.
Van een laptop mag men verwachten dat deze minstens meegaat.
De gewone garantietermijn is weliswaar meestal 1 jaar maar volgens de wet mag ook............................
Bedankt Vrije Vogel, voor je advies en tips. Heb gehoord dat ik maandag mijn laptop, na precies 2 maanden, retour kan verwachten. Ik hoop van harte dat deze dan volledig werkend en vrij van welke bug dan ook weer voor me staat. :? Het vertrouwen in deze laptop is natuurlijk wel beschadigd maar ik heb nog 8 maanden garantie. :!: Nogmaals mijn dank.

Re: Slechte service van HP

Geplaatst: 03 mar 2006 19:37
door Sjoerd_
LoL? Welke idioot koopt er dan ook een laptop bij het kruidvat :roll:

Re: Slechte service van HP

Geplaatst: 04 mar 2006 00:52
door EdP
Sjoerd_ schreef:LoL? Welke idioot koopt er dan ook een laptop bij het kruidvat
Zou ik ook niet zo gauw doen, maar zeg nou zelf, zou de laptop minder stuk gaan als je 'm bij een andere winkel zou kopen? Of zou HP de onderdelen dan sneller in voorraad hebben? Denk het niet.

Re: Slechte service van HP

Geplaatst: 04 mar 2006 07:28
door joopataa
Ook ik zal nooit een computer/laptop bij het kruidvat kopen! Maar om daar iemand nu idioot voor te noemen. Soms is het kruidvat honderden euro's goedkoper en word het voor sommige aantrekkelijk.

Joopataa :D

Re: Slechte service van HP

Geplaatst: 08 mar 2006 20:58
door John010
Sjoerd_ schreef:
LoL? Welke idioot koopt er dan ook een laptop bij het kruidvat
Als ik een Compaq of HP koop bij Kruidvat is het dan een andere PC dan wanneer ik dezelfde merken zou kopen bij een computer store? Zeg nou zelf, wie is er nu idioot? :wink:

Re: Slechte service van HP

Geplaatst: 24 mar 2006 22:32
door John010
Belt de man van repair en vraagt: had u nog klachten? Ik zeg dat ik een aantal klachten had maar dat die zijn opgelost. Oh, zegt de man van repair, hoe heeft u de klachten opgelost? ik zeg dat ik de PC retour heb gebracht en mijn geld retour heb ontvangen. Kan ik de klacht dan als afgehandeld beschouwen, zegt de man van repair. Ik zeg dat ik dat toch niet echt hoop omdat er nog meer van die stakkers zijn zoals ik die zo'n gammel bakkie hebben van Compaq. Begint hij te vragen wat er dan nog aan mankeerde. Ik geef aan dat het beeld niet werkt en op een extern scherm alleen in 640x480 geeft in 8 kleuren. Verder was er een stuk uit de lijst om de laptop gestoten en zaten er krassen op de kap. Voor mij reden genoeg om nooit meer een Compaq of HP te kopen. Dat kan ik me voorstellen zegt de man van repair. Deze meneer JT van HP repair verdient een dikke 1 voor de moeite. Ik zal waarschijnlijk nooit meer iets horen van HP want dat hebben ze ook niet gedaan op aangetekende brief en een gewone brief. :evil:

Re: Slechte service van HP

Geplaatst: 25 mar 2006 10:22
door Cesar
Burgerlijk Wetboek 7 (BW7)
Artikel 6a | BW7, Boek 7, Titel 1, Afdeling 1
1. Indien in geval van een consumentenkoop in een garantie door de verkoper of de producent bepaalde eigenschappen zijn toegezegd, bij het ontbreken waarvan de koper bepaalde rechten of vorderingen worden toegekend, dan kan de koper deze uitoefenen onverminderd alle andere rechten of vorderingen die de wet de koper toekent.

2. In een garantie moet op duidelijke en begrijpelijke wijze worden vermeld welke in lid 1 bedoelde rechten of vorderingen een koper worden toegekend en moet worden vermeld dat deze een koper toekomen onverminderd de rechten of vorderingen die de wet hem toekent. Voorts moeten in een garantie de naam en het adres worden vermeld van de verkoper of de producent van wie de garantie afkomstig is, alsmede de duur en het gebied waarvoor de garantie geldt.

3. De in lid 2 bedoelde gegevens moeten de koper op zijn verlangen worden verstrekt. Dit geschiedt schriftelijk of op een andere ter beschikking van de koper staande en voor hem toegankelijke duurzame gegevensdrager.

4. De aan de koper door de verkoper of de producent in een garantiebewijs toegekende rechten of vorderingen komen hem ook toe indien de zaak niet de eigenschappen bezit die in een reclame door deze verkoper of producent zijn toegezegd.

5. In dit artikel wordt verstaan onder:
1. garantie: een in een garantiebewijs of reclame gedane toezegging als bedoeld in lid 1;
2. producent: de fabrikant van de zaak, degene die de zaak in de Europese Economische Ruimte invoert, alsmede een ieder die zich als producent presenteert door zijn naam, zijn merk of een ander onderscheidingsteken op de zaak aan te brengen.

Re: Slechte service van HP

Geplaatst: 03 apr 2006 11:03
door Opel Tijgertje
Ik zat al 1 maand te wachten op me laptop, en ik ben witheet van woede.
Ik heb me bericht hier gepost -> http://www.kopersbelangen.nl/viewtopic.php?t=5159

Is er een amnier om die ****** van hp aan te pakken, ze komen de afspraken etc niet na, zie de rest op mijn bericht.

Hoe meer mensen hun bericht doen, hoe meer klachten en dan kijken hoe hp reageert op een topic link :twisted: