LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] dialers

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
MikaMika

dialers

Ongelezen bericht door MikaMika »

Ligt het nou aan mij. Tenenkrommende televisie vond ik het. Mensen die denken niet zelf verantwoordelijk te zijn voor de dialers. Hoe naief kan je zijn. BTW. Als je wilt dat je computer niet binnen in de nacht automatisch inbeld zet dan je computer uit. Als je geld genoeg hebt om voor niets je computer aan te laten als je slaapt of weg bent wat zeur je dan. Wat een onzin om KPN de schuld te geven en alleen KPN aan te kijken. KPN is niet meer het enigste netwerk waarmee je kan bellen. Ook via de TV kabel is bellen mogelijk zoals die man zelf zei. Ook met die providers kan je dure nummers bellen. Het ligt niet aan de providers.

Kom op mensen doe niet zo naief.

evert f.

Re: dialers

Ongelezen bericht door evert f. »

Gewoon 0906 nummers blokkeren bij kpn en je kan nooit door zo n dialer doorverbonden worden. simpel maar effectief.

Gast

Re: dialers

Ongelezen bericht door Gast »

Inbellen vindt niet alleen in de nacht plaats en je merkt
er niets van........dus het is erg gemakkelijk om de internet
gebruiker voor alles op te laten draaien.
Heeft niets met naiviteit te maken en we zijn nu eenmaal niet allemaal computer experts!
Providers hebben wel degelijk een eigen verantwoordelijkheid te dragen over het product dat zij aanbieden. Alleen
ZIJ kunnen zien (aan de oplopende kosten) dat er iets mis is en zouden hier een veiligheidsmarge kunnen inbouwen. :idea:

TLyrvyef

Re: dialers

Ongelezen bericht door TLyrvyef »

Of laat je computer regelmatig scannen met Ad-Aware, Webroot-Spysweeper of hitman-Pro, een soort "jas" die onder andere eerdergenoemde anti-spyware programma's volautomatisch aanstuurt.
Kind kan de was doen.....

Heppie
Berichten: 16
Lid geworden op: 05 dec 2005 08:47

Re: dialers

Ongelezen bericht door Heppie »

Oh oh wat zijn de mensen naief
Je kunt de 0906 etc nr gewoon blokkeren via www.kpn.nl ook kun je daar zien wie je belt en je telefoonrekening online bekijken. :idea: :idea:
succes


Gr
HB

Harm22

Re: dialers

Ongelezen bericht door Harm22 »

Helemaal mee eens. Er wordt al geruime tijd gewaarschuwd voor dergelijke praktijken, maar blijkbaar willen we gewoon niet luisteren en dan is KPN de gebeten hond. Ook KPN zit met de handen in het haar en we kunnen niet van hen verlangen dat ze direct de oplossing hebben. Iedereen is zelf verantwoordelijk. Laat de PC niet zomaar constant aan staan en haal die stekker uit de modem. Je kunt de modem ook softwarematig uitschakelen. Weet waar je mee bezig bent!

Mensae

Re: dialers

Ongelezen bericht door Mensae »

Kom op mensen doe niet zo naief.
Helemaal mee eens. Geld overigens voor bijna alle onderwerpen van consumentenprogramma's.

Wat dit betreft LEZEN voordat je ergens op klikt ! [/quote]

Loeskuh

Re: dialers

Ongelezen bericht door Loeskuh »

tsja maar zou wel een aantal tips willen om het te voorkomen

jurgen3008

Re: dialers

Ongelezen bericht door jurgen3008 »

Vraagje kun je ook een dailer binnen krijgen als de computer uit staat.

lotterman

Re: dialers

Ongelezen bericht door lotterman »

het wordt je zo aan gepraat zelfs door ptt het net call centre, dus ze hebben er zelf ook belang bij, daarom bij wet regelen is het enigste wat werkt , bescherm de klant, die zijn vaak goedgelovig en de genene die er aan wil verdienen weet precies de weg die hij moet bewandelen om weer iemand te strikken.

teknobass

Re: dialers

Ongelezen bericht door teknobass »

Een computer werkt op electriciteit, en doet dus, net als de wasmachine en andere apparaten, niks als hij uit staat. Je kunt dan dus ook geen virus/dialer/spyware binnen krijgen.\

Verder weer een walgelijk onderwerp, waarbij niet de daders (dialermakers, computergebruikers en natuurlijk Microsoft) worden aangepakt, maar de leverancier van de infrastructuur..

Mensen, als je internet wilt, prima, maar zorg er dan ook voor dat je een (klein) beetje begrijpt hoe dat ding precies werkt. Je stapt ook niet zonder rijbewijs achter het stuur...

Alhoewel, volgens Radar zal in dat geval Rijkswaterstaat wel verantwoordelijk zijn als je een ongeluk maakt. Zij zorgen immers voor de weg...

Gast

Re: dialers

Ongelezen bericht door Gast »

Vraagje kun je ook een dailer binnen krijgen als de computer uit staat.
Als de computer uit staat, kun je geen dailer binnen krijgen. Maar, zoals gezegd; haal de stekker van de modem gewoon uit het apparaat, of schakel deze softwarematig uit. Er kan je dan niets gebeuren. Regelmatig scannen met bijvoorbeeld HitmanPro (www.hitmanpro.nl) is sowieso een goed idee.

anheusen

Re: dialers

Ongelezen bericht door anheusen »

Om niet alleen de schuld bij kpn - tele2 - enz enz. te leggen, denk ik dat het voor iedereen mogelijk is om heel eenvoudig een gratis programma te downloaden en te installeren, via je brouwser (intenet) kun je er verschillende vinden zoeken naar dialer detect en er eentje kiezen die bij je past.
Deze programmatjes zijn gratis en voorkomen veel moeilijkheden ze waarschuwen als je verbinding omgeleid wordt en kunnen de verbinding tegenhouden resp. verwijderen wel even goed de hulp doorlezen elk dialer program waarschuwt en het is aan u te beslissen of je de (vaak dure) verbinding toestemming geeft of niet.

Gast

Re: dialers

Ongelezen bericht door Gast »

Ik hoop dat de nederlanders niet allemaal zo simpel zijn als de heer in de uitzending van Radar die teleurgesteld is in KPN omdat dit bedrijf deze heer niet tegemoet wil komen in een door hem zelf of zijn zoon veroorzaakt probleem.Radar zelf benadrukt in deze uitzending wel heel erg KPN alsof dit bedrijf voor alle ellende die door de mensen zelf is veroorzaakt verantwoordelijk is
Dus Radar als jullie een programma maken geef dan een duidelijk beeld van het probleem.

Aristoles
Berichten: 5
Lid geworden op: 06 feb 2006 21:17

Re: dialers

Ongelezen bericht door Aristoles »

Ik denk dat ik het vreemdste verhaal heb.
Ik heb namelijk een oplossing voor dit probleem om de mensen met een dailup internetverbinding hiervoor te beschermen. Het is 100% effectief.
Ik heb reeds de KPN en Opta benaderd en niemand die luistert of er iets mee wil doen.

Ik kan helaas niet uit de doeken doen hoe, want ik zou hier graag een boterham aan willen verdienen. Het kan simpel, effectief en goedkoop.

teknobass

Re: dialers

Ongelezen bericht door teknobass »

Wettelijk regelen zal om 3 redenen niet werken.
Ten eerste is het internet grenzeloos, en dus heeft onze wetgeving weinig in andere landen te zeggen.
Ten tweede ga je zo compleet voorbij aan de verantwoordelijkheid van de gebruiker, en leer je ze op deze manier dat zij niet verantwoordelijk zijn (wat ze dus wel zijn).

Ten derde, wat vandaag de dag niet mogelijk is, kan dat een volgende dag wel zijn (bijvoorbeeld: een virus verstopt in een afbeelding, tot de WMF-Exploit leek dat onmogelijk.
Als je actie A per wet verbiedt, zal een criminele slimmerik altijd actie B t/m Z gaan verzinnen en uitwerken. De slachtoffers zijn dan degene die zicht ten onrechte door een wet beschermt weten, en dus niet hun eigen verantwoordelijkheid nemen.

teknobass

Re: dialers

Ongelezen bericht door teknobass »

k denk dat ik het vreemdste verhaal heb.
Ik heb namelijk een oplossing voor dit probleem om de mensen met een dailup internetverbinding hiervoor te beschermen. Het is 100% effectief.
Ik heb reeds de KPN en Opta benaderd en niemand die luistert of er iets mee wil doen.

Ik kan helaas niet uit de doeken doen hoe, want ik zou hier graag een boterham aan willen verdienen. Het kan simpel, effectief en goedkoop
...en we noemen het Linux :wink:


[sub]totdat een handig iemand een *nix virusje ontwikkeld, en de domme consument toch weer op OK gaat klikken[/sub]

Aristoles
Berichten: 5
Lid geworden op: 06 feb 2006 21:17

Re: dialers

Ongelezen bericht door Aristoles »

Helaas, geen linux.
Het beschermd zelfs mensen die linux gebruiken en de dupe van dailup worden.

M.P.W. van de Kraats

Re: dialers

Ongelezen bericht door M.P.W. van de Kraats »

De zwarte piet wordt hier op de verkeerde plaats gelegd.

1) Voor mij is de gebruiker in eerste plaats verantwoordelijk.
Die is er zelf bij wat hij doet, en hij heeft de mogelijkheid zichzelf te beschermen.
2) Daarnaast Microsoft, die Windows zo ondoorzichtig heeft gemaakt dat dailers na installatie ongemerkt hun werk kunnen doen.

De KPN (of welke andere provider dan ook) levert een verbinding waarmee het aan de gebruiker wordt overgelaten hoe hij die gebruikt.
Er van uitgaande dat die daar volwassen genoeg voor is.

Als men bewust zo'n dailer aangaat, moet men er ook rekening mee houden dat men er weer van af moet kunnen, en niet vergeten de dailer te verwijderen.

Als men helemaal geen dailers wil aangaan, kan men zich eenvoudig zelf beschermen d.m.v. b.v. het juiste anti-virus programma aan te schaffen.
B.v. Kaspersky (en vast wel meerdere programma's) ziet zo'n dailer als malware, ofwel een soort van virus, en beschermd daartegen.
De nieuwe versie van Kaspersky, KIS2006, die in de komende maanden uitkomt, beschermt bovendien tegen phishing, pop-ups, banners en spam.

Daarnaast is er hier niet te vergeten ook de firma Microsoft, die het niet alleen mogelijk maakt om dailers op deze wijze te gebruiken, maar die Windows ook zo heeft gemaakt dat het na installatie zeer ondoorzichtig is hoe, en wanneer een internet verbinding wordt opzet.
Microsoft zou het zeer eenvoudig een stuk doorzichtiger kunnen maken wat de gebruiker aan het doen is. (bv door een pop-up te laten tonen op het moment van verbinding maken, met daar in de informatie over de verbinding en een button om de verbinding te wijgeren)

M.P.W. van de Kraats

Gast

Re: dialers

Ongelezen bericht door Gast »

Heeft niets met naiviteit te maken en we zijn nu eenmaal niet allemaal computer experts!
Dat hoeft ook helemaal niet, en bovendien wordt dit excuus mij iets te veel gebruikt om in verkapte woorden te zeggen: "ik wil helemaal niks weten van de gevaren van internet, ik wil alleen maar weten hoe ik snel een film kan downloaden"....

Heel veel mensen hebben een rijbewijs en rijden auto. Toch zijn daar maar heel weinig "auto-experts" tussen. Vreemd dan toch dat niet bij ieder ongeluk Rijkswaterstaat aansprakelijkheid wordt gesteld.

Makkelijk toch he, zelf je verantwoording ontkennen, maar hem wel bij een derde partij neerleggen....

Gesloten