Oplossing voor wegvallende verbinding
Geplaatst: 07 feb 2006 02:26
Laat ik maar eens hulp bieden voor klachten die mogelijk kunnen ontstaan, bespaart de lezers weer telefoonkosten voor de helpdesk. in mijn vrienden en kennissenkring ben ik namelijk al veel problemen tegengekomen met betrekking tot een wegvallende internetverbinding.
Allemaal zochten ze het probleem bij UPC en een van hen heeft zelfs al 4x gebeld met de helpdesk. Hier konden ze 'm alleen aangeven waar hij het probleem ongeveer moest zoeken maar precies was moeilijk te zeggen. Maar de oplossing is gelukkig gevonden.
De symptomen:
internet valt +/- na een uur of een kortere tijd weg en het is pas weer mogelijk om te internetten na een modem reset.
De oorzaak:
Ik ben op zoek gegaan naar de oorzaak en heb deze gevonden, dit betreft het programma Azureus die ieder van hen gebruikte. Deze staat in z'n standaard instelling zo ingesteld dat het aantal globale connecties te hoog staat aangegeven waardoor er ontzettend veel netwerkverkeer wordt gegenereerd en de boel als 't ware dichtslibt.
De oplossing:
Ga bij Azureus naar opties -> connecties en vink 'geavanceerde instellingen aan'. Ga nu naar deze website, kijk welke snelheid je hebt en vul de settings die in de tabel staan in.
Denk hierbij vooral om het aantal globale connecties, dat is de veroorzaker van het probleem en als deze op het juiste aantal staat ingevuld zal het probleem zich nooit meer voordoen.
Allemaal zochten ze het probleem bij UPC en een van hen heeft zelfs al 4x gebeld met de helpdesk. Hier konden ze 'm alleen aangeven waar hij het probleem ongeveer moest zoeken maar precies was moeilijk te zeggen. Maar de oplossing is gelukkig gevonden.
De symptomen:
internet valt +/- na een uur of een kortere tijd weg en het is pas weer mogelijk om te internetten na een modem reset.
De oorzaak:
Ik ben op zoek gegaan naar de oorzaak en heb deze gevonden, dit betreft het programma Azureus die ieder van hen gebruikte. Deze staat in z'n standaard instelling zo ingesteld dat het aantal globale connecties te hoog staat aangegeven waardoor er ontzettend veel netwerkverkeer wordt gegenereerd en de boel als 't ware dichtslibt.
De oplossing:
Ga bij Azureus naar opties -> connecties en vink 'geavanceerde instellingen aan'. Ga nu naar deze website, kijk welke snelheid je hebt en vul de settings die in de tabel staan in.
Denk hierbij vooral om het aantal globale connecties, dat is de veroorzaker van het probleem en als deze op het juiste aantal staat ingevuld zal het probleem zich nooit meer voordoen.