LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] De dupe geworden van energie fraude door huurder.

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
flappie
Berichten: 817
Lid geworden op: 08 dec 2004 18:01

Re: De dupe geworden van energie fraude door huurder.

Ongelezen bericht door flappie »

je hebt een rekening gekregen van netbeheer afdeling fraude.

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: De dupe geworden van energie fraude door huurder.

Ongelezen bericht door Chanmaster »

CCC-agent, alleen in justitiële zaken spreekt men van een verdachte, niet in een civile zaak. In een civile zaak wordt een vordering toegekend of afgewezen. In de meeste gevallen wordt de betalende partij daarbij tevens veroordeeld tot de betaling der gemaakte kosten.

khun jean
Berichten: 65
Lid geworden op: 07 feb 2006 11:04

Re: De dupe geworden van energie fraude door huurder.

Ongelezen bericht door khun jean »

@Flappie,

Dat begrijp ik. Maar van wie is die energie dan afkomstig. Dat het over het net van continuon vervoert wordt is duidelijk.
Die stroom kan net zogoed van een andere leverancier komen.

Hoe wordt bepaald wie de rekening van de energie mag berekenen. Er is tenslotte geen meter.

Dat was de vraag.

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: De dupe geworden van energie fraude door huurder.

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Beste khun jean.

Voor justitie zal de enigste vraag beantwoord moeten worden welke betrekking op U heeft.
Deze zal wellicht luiden, was de verhuurder al dan niet op de hoogte van het misdrijf.
Meestal is de verhuurder daarvan niet op de hoogte en gaat dan ook vrij uit voor wat betreft eventuele strafvervolging.
Dit echter neemt niet weg dat alle veroorzaakte schade aan derden ten govolge van de gang van zaken in het door U verhuurde appartement voor Uw rekening komen.

CCC-agent
Berichten: 311
Lid geworden op: 23 dec 2005 22:03

Re: De dupe geworden van energie fraude door huurder.

Ongelezen bericht door CCC-agent »

de vraag gaat alleen niet over een juridische vervolging
het gaat over de acties van nuon

nuon heeft de meter weggehaald en de vraag was of dit kan zomaar kan
ook heeft meneer aangegeven dat hij een rekening heeft gehad en vraagt meneer zich af of dit terecht is

wat justitie daarna doet is aan justitie, dit gaat over een zakelijk verschil van mening

de reden om de meter weg te halen komt uit het feit dat op deze woning fraude is gepleegd.
wie de fraude heeft gepleegd word later uitgezocht
feit is dat in deze woning op een illegale manier stroom werd afgenomen.

de reden dat u de rekening kreeg was in eerste instantie omdat u de contractant bent op dit adres.
u ontvangt deze nota en moet dan aantonen dat dit incorrect is.
uw verweer is dat u de woning heeft verhuurd
u heeft zich niet afgemeld en de nieuwe bewoner heeft zich niet aangemeld
wel heeft u een huurcontract van deze bewoner maar de naam blijkt vals en u heeft geen id bewijs (kopie)

nuon neemt daarmee geen genoegen en u bent dus verantwoordelijk voor de rekening
omdat u verantwoordelijk bent voor de rekening word ook de meter nog niet teruggeplaatst want u moet in onze ogen de rekening nog betalen.
de meter word pas teruggeplaatst als de totale rekening is voldaan.
(het punt waar ook de levering word hervat)

wat kunt u doen als u het daar niet mee eens bent
1) u kunt zich vervoegen bij nuon voor een klachtenformulier, er word dan onafhankelijk door een andere medewerker naar de case gekeken (ik verwacht daar alleen geen ander resultaat uit aangezien ik op deze post de bovenstaande reactie kreeg van fraude)

2) u kunt zich vervoegen tot de geschillen commissie, u moet dan wel het gehele bedrag vooraf in depot geven, nuon ziet hier vanaf bij de meeste geschillen maar nooit bij fraude

3) u kunt zich vervoegen bij de rechter, deze heeft een bindend oordeel maar het is natuurlijk lastig om uw standpunt te bewijzen zonder zelfs maar een naam van de persoon

hopelijk geeft dit duidelijkheid voor u

Banzai
Berichten: 297
Lid geworden op: 13 dec 2005 02:07

Re: De dupe geworden van energie fraude door huurder.

Ongelezen bericht door Banzai »

@Jean:

Ik heb het al gelezen:
Nuon marcheert nog steeds voor Justitie uit.
Lollig, een Staat in een Staat.
Heb je ook inmiddels al een uitnodiging van Justitie voor het kweken gekregen?
Nee toch zeker?

Gelukkig zijn er ook nog alternatieve leveranciers en andere oplossingen! :D

Sterkte.
Banzai.

CCC-agent
Berichten: 311
Lid geworden op: 23 dec 2005 22:03

Re: De dupe geworden van energie fraude door huurder.

Ongelezen bericht door CCC-agent »

nogmaals, het gaat dus om een zakelijk conflict
niet om eigen rechter spelen
het enige wat we doen is

1) een rekening sturen voor producten die volgens ons door fraude zijn afgenomen
2) de levering stoppen om betaling af te dwingen

als de klant het hier niet mee eens is zijn er oplossingen
daarnaast is er aangifte gedaan van de diefstal en DAT is een justitie zaak

maar deze 2 verwarren door de suggereren dat nuon buiten zijn recht staat is gebaseerd op lucht
de acties van nuon zijn gebaseerd op wet en regelgeving

Rob A.
Berichten: 82
Lid geworden op: 05 okt 2005 09:01

Re: De dupe geworden van energie fraude door huurder.

Ongelezen bericht door Rob A. »

Waarom zou iemand die onderhuurt en toch niet van plan is te betalen, stroom op zo'n ingewikkelde wijze aftappen??
Deze persoon zou gewoon het stopcontact in de woning gebruiken.

Iemand die de rekening wel zelf zou moeten betalen (omdat de rekening op diens naam staat), zou misschien wel op zo'n wijze stroom aftappen.

Kortom, dit hele verhaal is bullsh*t.

Gewoon betalen meneertje wietteeler. :x

khun jean
Berichten: 65
Lid geworden op: 07 feb 2006 11:04

Re: De dupe geworden van energie fraude door huurder.

Ongelezen bericht door khun jean »

Mijn gevoel zegt dat het anders moet dan hoe NUON het nu aanpakt. Ik weet inmiddels veel meer en heb alle regeltjes gelezen.

Ik heb aangifte gedaan van vernieling en het houden van een hennepplantage in mijn woning. Nadat de dader is gepakt kan ik een zaak beginnen tegen de dader. Ik ben NIET de dader en ben ook zelfs helemaal niet verdacht.

Noun moet aangifte doen van diefstal van energie. Niet op de zaken vooruitlopen maar gewoon net zoals elke burger aangifte doen van een strafbaar feit. Wachten tot de dader is gepakt en dan ook een zaak beginnen tegen de dader. Is NUON in de veronderstelling dat ik de dader ben, jammer voor hen mar dat is niet bewezen en zelfs niet terecht.

Dat is de juiste volgorde.

Er gaat morgen een brief de deur uit richting NUON met daarin de eis om de meter terug te plaatsen binnen 2 dagen. Zoniet dan zal er een meter aangevraagd worden bij een ander bedrijf. Tevens zal er een schadevergoeding van een kleine 3000 euro geeist worden omdat door het wegnemen van de meter grote vertraging is opgelopen met het herstel van het appartement. Tevens wordt de rekening van de NUON zoals ook aangegeven in de eerste brief niet geaccepteerd worden.

We zijn in Nederland en niet in een bananenrepubliek.

David heeft wel vaker van Goliath gewonnen. En zo zal het ook deze keer zijn.

Met vriendelijke groet,
Jean

khun jean
Berichten: 65
Lid geworden op: 07 feb 2006 11:04

Re: De dupe geworden van energie fraude door huurder.

Ongelezen bericht door khun jean »

Rob A.

Ik kan er ook niets aan doen dat je niemand vertrouwt. Ben je soms zelf crimineel?

Ga nooit uitspraken doen als je niets weet. Als jou een keer wat overkomt dan wil je ook graag dat het recht jou steunt.

Ik was juist blij dat er niet aan mijn meter geknoeid was want dan is er niets waar ik voor verantwoordelijk ben. Als je eens wist hoeveel schakelkasten er aan de muur hingen dan moet je begrijpen dat het normale electriciteits aansluiting het niet zou redden, de stoppen zouden direct doorslaan.
De kabel die getrokken was was wel twee keer zo dik.

Niet dat ik je iets toewens, want dat doe ik nooit. Maar als je zoiets meemaakt zoals ik heb meegemaakt dan ga je wel anders piepen.
Laatst gewijzigd door khun jean op 15 feb 2006 00:46, 2 keer totaal gewijzigd.

Banzai
Berichten: 297
Lid geworden op: 13 dec 2005 02:07

Re: De dupe geworden van energie fraude door huurder.

Ongelezen bericht door Banzai »

@CCC-agent:
Ik heb je al eens eerder gevraagd om verwijzingen (links) ter ondersteuning van je beweringen.

Nogmaals, er spelen 2 zaken (door elkaar):
1) Diefstal van electriciteit. (Uiteindelijk door derden c.q. een onbekende.) Nu de verhaals aktie.
Zou het Leger des Heils ook voor het gerecht moeten komen als ze onderdak verlenen aan een dakloze of junk die een autoradio gestolen heeft?
Kortom, jullie benaderen/beschuldigen hiervoor de verkeerde persoon.
Nuon heeft toch aangifte van diefstal gedaan?
Laat Justitie dan ook het oordeel vellen en marcheer dan niet voor de muziek uit.

2) Kontraktbreuk door Nuon. Als dwangmaatrgel op punt 1, wordt een levering van een aansluiting waar niets mee mis is onderbroken.
Foute aktie.
Je zou/moet namelijk het oordeel over punt 1 door Justitie laten vellen?

Kortom, met mij waren jullie nog niet klaar (los van m'n alternatieve oplossingen).
Ik zou dan ook op geen enkele wijze mij geroepen voelen Nuon wat dan ook te bewijzen of te betalen.
Je mocht fijn met m'n rechtsbijstandverzekeraar discusseren hoe hoog mijn schadevergoeding van jullie zou worden.

Duidelijker kan ik het bijna niet uitleggen hoe Nuon zaken door elkaar gooit.

Banzai.
Laatst gewijzigd door Banzai op 15 feb 2006 00:49, 1 keer totaal gewijzigd.

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: De dupe geworden van energie fraude door huurder.

Ongelezen bericht door puma73 »

Fraude plegen, ik heb dat nog eens nagekeken. Het plegen van Fraude is een misdrijf. misdrijf is strafrechtelijke vervolging.

Waar halen CCC-agent Banzai en chanmaster die civiele rechtszaak vandaan.

khun jean
Berichten: 65
Lid geworden op: 07 feb 2006 11:04

Re: De dupe geworden van energie fraude door huurder.

Ongelezen bericht door khun jean »

@Puma,

Je hebt gelijk Fraude is een misdrijf en dient dan ook aangegeven te worden bij de politie. Die stelt dan een onderzoek in en komt hopelijk met de dader.

Dat is de juiste gang van zaken. Niet het eigen rechtertje spelen en een dwangmiddel gebruiken (meter weigeren te plaatsen) om geld te kunnen vangen.

@Banzai, zoals je misschien gelezen hebt in mijn vorige bericht ga ik een schadeclaim indienen bij de NUON en een eis om de meter terug te plaatsen. Ben nu zo langzamerhand behoorlijk pissed off om het maar op zijn engels te zeggen.

Met vriendelijke groet,
Jean

Banzai
Berichten: 297
Lid geworden op: 13 dec 2005 02:07

Re: De dupe geworden van energie fraude door huurder.

Ongelezen bericht door Banzai »

@Jean:

Je was mij voor, ik was nog aan 't schrijven. :D
Is -bij gebrek aan rechtbijstandverzekering- een bezoek aan een Rechtswinkel, bewijs van onvermogen (gratis advocaat) of no cure no pay een idee?


@Puma:
Waar heb jij van mijn hand het woord civiele rechtzaak gelezen?

Banzai.

CCC-agent
Berichten: 311
Lid geworden op: 23 dec 2005 22:03

Re: De dupe geworden van energie fraude door huurder.

Ongelezen bericht door CCC-agent »

ik leg het nog een keer uit

dit is een zakelijk geschil

wij zijn van mening dat u heeft gefraudeerd en hebben u een rekening gestuurd
U moet nu aantonen dat u deze fraude niet heeft gepleegd aangezien u niet heeft afgemeld (anders had het nooit op uw naam gestaan)

de bewijzen die u heeft kan ik op een avond ook in elkaar draaien
huurcontract op naam van onbekende mr X
daarom gaat nuon hier niet op in

DUS

gebruiken wij een dwangmiddel om u tot betalen te dwingen.


dit staat compleet los van eventuele aangiften ivm stafbaar feit,

u heeft namelijk leveringsvoorwaarde die gelde

dit zijn de feiten

ook heb ik aangegeven hoe en waar u uw beroep kunt aantekenen, misschien tijd om de hand in eigen boezem te steken en even naar de eigen fouten te kijken

1) ID niet goed gechecked
2) geen kopie gemaakt
3) niet afgemeld

daardoor ligt de bewijslast nu bij u

het is het zelfde als u een auto verkoopt en 1 maand later word er iemand dood gereden
het nummerbord is genoteerd en u heeft het nnoit laten overschrijven
u komt dan ook niet weg met, "ik heb de auto verkocht maar ik weet niet aan wie"

dat zult u dan toch echt moeten aantonen

om een lang verhaal kort te maken
eisen van nuon dat de meter word geplaatst geeft u op dit moment maar een reactie
"wij plaatsen de meter terug als u per onmiddelijk het gehele bedrag betaald"

ik verwijs u nogmaals naar mijn eerdere reacties en uw bezwaar opties

succes

Banzai
Berichten: 297
Lid geworden op: 13 dec 2005 02:07

Re: De dupe geworden van energie fraude door huurder.

Ongelezen bericht door Banzai »

Efin, Jean weet inmiddels wel genoeg, denk ik.
Ik geloof ook dat ie strijdbaar genoeg is om Nuon aan te pakken.
Na al die arrogante praat van Nuon hebben we er straks weer een professor in de 'energieproblematiek' bij. :lol:
In zou 'm - als het mogelijk was - zelfs mijn rechtbijstandverzekering uitlenen. :twisted:
Ben benieuwd naar de afloop.

Jean succes.

Banzai.

CCC-agent
Berichten: 311
Lid geworden op: 23 dec 2005 22:03

Re: De dupe geworden van energie fraude door huurder.

Ongelezen bericht door CCC-agent »

bonzai

wat is hier arrogant aan
dit is ongeveer het meest gebruikte smoesje op de fraude afdeling

ja de woning is van mij
ja de energie staat op mijn naam
nee ik weet niet wie er in mijn woning woonde
nee ik kan geen bewijs sturen dat er iemand in mijn woning woonde (huurcontract onder valse naam, hoeveel wil je er hebben)

dus geef ik luid en duidelijk aan dat nuon er dan ook van uit gaat dat meneer wel degelijk de afnemer was, en hier is meneer in de basis zelf verantwoordelijk voor.

dus

wat is dan de arrogantie

achter je centen aan zitten?
dat is mijn werk inderdaad

duidelijk communiceren wat wel en niet kan?
ook mijn werk

dus houd het bij de feiten en leg me geen woorden of bedoelingen (arrogant) in de mond
dat doe ik ook niet bij jou
(moeilijk he een beetje respect)

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: De dupe geworden van energie fraude door huurder.

Ongelezen bericht door puma73 »

fraude= misdrijf.
misdrijf is strafzaak.
artikel 27 wetboek strafvordering van toepassing.

heeft u al aangifte gedaan van fraude mijn beste CCC-agent.

of uw dierbare nuon?
of uw dierbare continuon?
welke pet draagt u op welk moment?
wanneer bent geloofwaardig?

Banzai
Berichten: 297
Lid geworden op: 13 dec 2005 02:07

Re: De dupe geworden van energie fraude door huurder.

Ongelezen bericht door Banzai »

@CCC-agent:
wat is hier arrogant aan
dit is ongeveer het meest gebruikte smoesje op de fraude afdeling
En daarom iemand al te 'veroordelen' voordat Justitie het doet, is arrogant.
ja de woning is van mij
ja de energie staat op mijn naam
nee ik weet niet wie er in mijn woning woonde
nee ik kan geen bewijs sturen dat er iemand in mijn woning woonde (huurcontract onder valse naam, hoeveel wil je er hebben)
Ik vind dat de omschreven situatie hier heel anders is.
A) Getuigen genoeg.
B) Politie/Justitie heeft redenen om aan te nemen dat ie de waarheid spreekt, kennelijk.
C) Er was met de oorspronkelijke levering/meter niets mis.
Ook hier heeft ie belangrijke getuigen van. (O.a. Politie en Nuon.)
D) Het één (poging de schade te verhalen) is geen reden het ander te doen (éénzijdige kontraktbreuk).

OK, een voorbeeld.
Ik heb financieele mot met Nuon (Retail).
Dreigen mij af te sluiten.
Ik 'vlucht' incl. netwerkkosten tijdig naar een alternatieve leverancier.
Denk je dat Nuon mij zonder energie zet?
Ja, dat zou Nuon -zo langzamerhand kennende- wel graag willen, maar iedere advocaat zou er van smullen als Nuon zoiets doet.
Het antwoord is nee.
Nuon dient gewoon de wegen te bewandelen, welke iedere schuldeiser dient te bewandelen.
Maar van mijn energie blijven ze echt af.
Die betrek ik namelijk van een ander bedrijf.

Waarom dit voorbeeld?
In het geval van Jean is het gewoon jammer dat ie voor beide gevallen met 1 leverancier van doen heeft.
(Overigens leuke vraag van Jean, van wie is er eigenlijk energie gestolen.)
Had ie zelf bij een alternatieve leverancier gezeten waren de zaken en akties van Nuon geweest (en gebleven) gelijk aan m'n voorbeeld.
Nu helaas niet, omdat Nuon doodleuk 2 aparte zaken aan elkaar denkt te mogen koppelen.

Wij zullen zien.
(Als Jean de uitkomst nog laat weten.)

Banzai.

khun jean
Berichten: 65
Lid geworden op: 07 feb 2006 11:04

Re: De dupe geworden van energie fraude door huurder.

Ongelezen bericht door khun jean »

De uitkomst zal zijn dat ik binnenkort een meter heb en verder kan gaan met mijn leven, een leven die door de huurder en nog eens extra door de NUON hevig verstoord is. Hoe lang het duurt weet ik niet. Maar we gaan door tot het eind.

Voor NUON. Start een wettelijk onderzoek door aangifte te doen. Niet door mij op een hoop te gooien met drugsverslaafden. Ik werk hard, heel hard en wens niet op zo'n manier behandeld te worden. Leer hiervan en behandel elk geval individueel!

ccc-agent of nonsense. Kijk eens in het wetboek van de Nederlandse staat en niet in die Call-sheets van NUON. Denk eens buiten dat negatieve kader. En als u mij niet als een individu kunt zien los van al het andere wat u onder ogen krijgt dan is uw blik vertroubelt en is het tijd om een andere functie te nemen. Want met elke keer hetzelfde herhalen schiet niemand en zeker NUON uw werkgever niets op.

Als u een kreet gebruikt dat het het meest gebruikte smoesje is, dan geeft dat al genoeg aan (te lang op dezelfde functie, kan niet meer helder analyseren). Ga er eerst vanuit dat het geen smoesje is en als er bewijzen zijn dan staat het recht met al zijn mogelijkheden aan uw kant.
Zelfs al heeft u 99% van de keren gelijk ga er dan niet vanuit dat het 100% is. Want ik ben die 1% die nu schofterig behandeld wordt.

Sorry dat ik er geen goed woord voor over heb. Het gaat echt tegen alle grondbeginselen van de wet in.

Heb ik het al gehad over emotionele schade. Wees blij dat uw bedrijf niet in America zit, want dat had een hoop geld gekost.
Bent u wel eens 3 maanden gescheiden geweest van uw vrouw en kinderen. Kinderen die huilend aan de telefoon vragen waar pappa nu blijft. Ik stond op het punt om te emigreren (een van de redenen het lakse optreden tegen drugsgebruik) en dat wordt nu zeer ernstig vertraagd. Tevens is het zoeken naar een huis nu door mijn vrouw gestaakt omdat ik daar niet kan zijn. Bij familie blijven is voor haar ook moeilijk omdat de woning veel te klein is dus vaak ook verblijven in een hotel wat ook weer kosten geeft. Dit heeft zoveel meer gevolgen. Het loopt inmiddels al in de duizenden. Spaargeld dat met veel moeite bijeen geschraapt is is compleet op.

Dit is begonnen met een criminele huurder, daar heb ik nog 'vrede' mee omdat het zo duidelijk is. Hij is de crimineel en ik het slachtoffer. Ik weet dat hij uiteindelijk tegen de lamp loopt en vast zal moeten zitten. (Tja Nederland, misschien krijgt ie een standje).
Het voortdurende is de actie van de NUON. Dat sleept voort en is zeer onrechtvaardig. DAT is wat mij persoonlijk raakt, dat ik word beschouwt als een crimineel. Dat doet zeer en kost mij ook nog eens een heleboel geld wat ik waarschijnlijk nooit meer terug zie. Zal u daar een nachtje minder door slapen. Denk het niet. Ik slaap geen enkele nacht meer. Dat gaat weer ten koste van mijn werk. enz. enz... U krijgt aan het eind van de maand een salaris. Als ik niet werk en oplever zie ik aan de eind van de maand niets!

Verplaatst u zich eens in mij! Misschien dat u het dan beter begrijpt.

Dank voor uw medewerking.

Gesloten