LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Versatel / Tele2 Klachten

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
Richie6488
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 mei 2011 15:02

Re: Versatel / Tele2 Klachten

Ongelezen bericht door Richie6488 »

Sorry for the English (expat learning Dutch still).

I have 5 months now not being able to properly watch TV or proper internet speed (see here if you want to see how we have to watch TV http://www.youtube.com/watch?v=ezBy0GP1ijQ) basically we get high pitched squeaks every few seconds and the screen freezes. They say I don't have enough bandwidth, and do an excellent job telling me what the problem is, but not fixing it.

They sent KPN once and they said everything is ok. I get no follow up calls from them and have to call them again (all this at 10 cents per minute). They promise to send a cable and no cable, so I buy my own, and still the problem. I have to call them again. They sent KPN again, KPN refused as they said they have already been once. Finally Tele2 convince KPN and they check, big surprise, no problem. I ring them again and they want to send KPN again!! They finally allowed me out of my contract once I threatened to see my lawyer. They say to re-imburse me, yet they do it for 76 euros. The bill for internet and TV over the 4 months is 229 euros. I am told not to look at the factuur for this (huh? where do I look then for what I pay) and say its right. Therefore I am to assume that I pay 139 euros over 4 months just for telephony (this is the difference and I am not being re-imbursed for telephone as it has worked). I am unable to reply to the email address, and sit on the phone for 40 minutes (spending yet more of my money). Finally after being transferred 4 times, the lady says she has to forward this to the finance department and they will look into it (money is on them not contacting me back as usual). This after arguing with here for 10 minutes about the amount. Only when I pointed out that 139 euros over 4 months for just telephony is not right, did she admit that maybe a mistake was made.

I feel I have paid about 50 euros over the months (10 cents per minute to call, with Ziggo its free) to chase them to fix the problem, I am not even asking for this money back, I just want the amount I have paid for services not properly received. If I go to the Albert Heijn and buy something that is no good, I am able to bring it back for a refund, yet here this is not the case. Yet I am relieved that I can finally leave, go to a real TV provider and watch TV again.

Really, do not choose Tele2, I know Ziggo and UPC is also bad, but this has been by far the most horrible experience I have ever had with a service provider. Maybe if they used people instead of Sheep to run the company, they might be able to remember that treating the customers right is the only solution. Good example is that I can't speak complicated Dutch, yet when I try to switch to english with them, they say "ik heb geen zin in engles te praten" how rude! I mean if they said I dont speak english well, sorry can we keep to Dutch. I could understand that, but Geen Zin!?!

Oh and Tele2, if you are reading, I have the home number of the person who stuffed up my re-imbursement amount (gotta love the internet). As I am not able to get in contact with her via Tele2 (call forwarded to no where), can reply to the email ([email protected]) and have no confidence at all that the "new" person I spoke to today will call me back with a proper solution, I will start calling this person at home for updates to the situation (rather to her mobile but that is not listed). I mean its not like we are professional or anything right. I will also start listing the personal number of each and every Tele2 worker I find, on the internet so that your "customers (lol)" can call them direct to complain. waiting till the end of the week.

This just has to stop and you cannot treat us like sheep, regardless of how much you wish to.

Tele2 Webcare
Berichten: 653
Lid geworden op: 08 feb 2010 12:53

Re: Versatel / Tele2 Klachten

Ongelezen bericht door Tele2 Webcare »

Dear Richie,

I am sorry that you have several problems with your subscription and invoices. I found the same post on another website, so I responded on your problems on klachtenoplossing.

Kind regards,

Danielle van Tele2

rjs-web
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 jul 2011 14:38

Re: Versatel / Tele2 Klachten

Ongelezen bericht door rjs-web »

ik heb van 26 april tot 26 april een jaar abonnement gehad van tele 2 voor internet telefoon ect voor 39.95 per maand conform wettelijke regelingen is dit een jaar contract voor 1 jaar dit netjes conform hun stomme regeltjes opgezegt
krijg ik in de eind afrekening een bijschrijving boven de normale kosten 39,95 euro ivm ontbinding contract...dus als je je jaar contract van 1 jaar niet wil verlengen krijg je van tele 2 een boete van 39.95 dus mensen een jaar contract is een fabeltje want zij verlengen het achter je rug stiekum en wil je het opzeggen 40 euro boete

rjs-web
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 jul 2011 14:38

Re: Versatel / Tele2 Klachten

Ongelezen bericht door rjs-web »

klopt ik heb ook leuke ervaringen als je modem stuk is doet niks het meer bij tele 2
afgelopen jaar moest ik daardoor verplicht bellen met de helpdesk als de boel weer eens uitviel dit heeft mij 58 euro gekost ex vergoeding van tele 2 voor het bellen 6,60 euro en voor al die periodes dat ik geen verbinding had geen cent gehad ondanks toezeggingen ......zit nog steeds op het geld te wachten maar als er van mij een betaling te laat binnen komt meteen een herrinnering met hoge kosten
over gestapt naar kpn daar heb je tenmisnte niet zon digitale computer die 10 keer vraagt ik begrijp niet wat u bedoelt en na 25 minuten wordt je dan eindelijk doorverbonden met een MENS .........jeetje wat een service per email zijn ze niet bereikbaar das erg vervelend omdat emails rechtsgelding zijn en telefoongesprekken niet dus als zo,n juffrouw daar iets anders doet dan wordt afgesproken ben jij de *** want je kan het niet aantonen middels een email

Beslija
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 okt 2011 12:42

Re: Versatel / Tele2 Klachten

Ongelezen bericht door Beslija »

klacht tele2 nav storing telefoon/internet - 25 jun 2009 18:46

Ik ben sinds ruim 2 jaar abonnee van Tele2. voor alsnog had ik geen klachten. De verbinding heeft tot nu toe bijna altijd gewerkt. Een enkele keer dat het modem herstart moest worden.

Sinds ruim 2,5 week geleden heb ik echter een storing (zondag 7 juni). Ik heb contact opgenomen met de klanten service waar men toen al aangaf dat het probleem waarschijnlijk in de wijkcentrale zat en niet bij mij thuis. Ik zou terug gebeld worden door de technische dienst. Aangezien ik weinig thuis was werd ik pas vrijdag avond gebeld (12 juni). Ook de technische dienst kwam tot de conclusie dat het in de centrale zat, dus kpn werd opgetrommeld. Deze zou maandag (15 juni) tussen 16-18u langskomen, niemand gezien maar wel een telefoontje gehad van kpn dat een printplaat kapot was en dat deze binnen 48 uur vervangen zou worden. Op vrijdag (nog altijd geen internet/telefoon) na diverse keren te vergeefs bellen met de klantenservice van tele2, werd ik eindelijk weer terug gebeld door de technische dienst. Men zou opnieuw kpn aansturen, deze kwamen weer op maandag (22 juni) tussen 16-18u. Ik kreeg van kpn door dat het probleem zat in de tele2 apparatuur, en dat zij het niet konden verhelpen. Woensdag middag (24 juni) werd ik eindelijk door de technische dienst van tele2 gebeld, zij gingen kpn opnieuw aansturen ondanks dat deze melden dat het probleem bij tele2 zit. Ik heb verzocht om ook een monteur van tele2 te sturen maar dit kon niet, aangezien dit in het stappen plan van tele2 pas in de volgende stap stond!! Al mijn tegensputteren hielp niet, inclusief dreigen met juridische stappen. Volgens de medewerkster had tele2 een maand de tijd om de storing op te lossen en hadden ze dus nog 1,5 week (werd letterlijk zo gezegd!!). Tot op dit moment niets meer gehoord van zowel de technische dienst van tele2 en van kpn.

Naar mijn mening is dit een storing die binnen een paar dagen opgelost moet kunnen zijn, maar door alle administratieve rompslomp en procedures van tele2 zitten we dus nu al 2,5 week zonder telefoon en internet. Ronduit belachelijk!! Gelukkig hebben we onze tv niet via tele2 lopen.

Mocht er iemand nog tips hebben om dit sneller opgelost te krijgen, heel graag. Ik weet in ieder geval dat ik op zoek ga naar een andere provider, want dit slaat echt nergens op.


Wat toevallig.. bij mij is het 2 weken terug zo begonnen. EN ALLES is precies letterlijk hetzelfde gegaan als bij jou.. Niet te geloven...
En zit gewoon nog steeds zonder internet en telefonie..

rsoons
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 jun 2009 19:27

Re: Versatel / Tele2 Klachten

Ongelezen bericht door rsoons »

[empty]
Laatst gewijzigd door rsoons op 06 okt 2011 13:32, 1 keer totaal gewijzigd.

rsoons
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 jun 2009 19:27

Re: Versatel / Tele2 Klachten

Ongelezen bericht door rsoons »

Beslija schreef:klacht tele2 nav storing telefoon/internet - 25 jun 2009 18:46

Ik ben sinds ruim 2 jaar abonnee van Tele2. voor alsnog had ik geen klachten. De verbinding heeft tot nu toe bijna altijd gewerkt. Een enkele keer dat het modem herstart moest worden.

Sinds ruim 2,5 week geleden heb ik echter een storing (zondag 7 juni). Ik heb contact opgenomen met de klanten service waar men toen al aangaf dat het probleem waarschijnlijk in de wijkcentrale zat en niet bij mij thuis. Ik zou terug gebeld worden door de technische dienst. Aangezien ik weinig thuis was werd ik pas vrijdag avond gebeld (12 juni). Ook de technische dienst kwam tot de conclusie dat het in de centrale zat, dus kpn werd opgetrommeld. Deze zou maandag (15 juni) tussen 16-18u langskomen, niemand gezien maar wel een telefoontje gehad van kpn dat een printplaat kapot was en dat deze binnen 48 uur vervangen zou worden. Op vrijdag (nog altijd geen internet/telefoon) na diverse keren te vergeefs bellen met de klantenservice van tele2, werd ik eindelijk weer terug gebeld door de technische dienst. Men zou opnieuw kpn aansturen, deze kwamen weer op maandag (22 juni) tussen 16-18u. Ik kreeg van kpn door dat het probleem zat in de tele2 apparatuur, en dat zij het niet konden verhelpen. Woensdag middag (24 juni) werd ik eindelijk door de technische dienst van tele2 gebeld, zij gingen kpn opnieuw aansturen ondanks dat deze melden dat het probleem bij tele2 zit. Ik heb verzocht om ook een monteur van tele2 te sturen maar dit kon niet, aangezien dit in het stappen plan van tele2 pas in de volgende stap stond!! Al mijn tegensputteren hielp niet, inclusief dreigen met juridische stappen. Volgens de medewerkster had tele2 een maand de tijd om de storing op te lossen en hadden ze dus nog 1,5 week (werd letterlijk zo gezegd!!). Tot op dit moment niets meer gehoord van zowel de technische dienst van tele2 en van kpn.

Naar mijn mening is dit een storing die binnen een paar dagen opgelost moet kunnen zijn, maar door alle administratieve rompslomp en procedures van tele2 zitten we dus nu al 2,5 week zonder telefoon en internet. Ronduit belachelijk!! Gelukkig hebben we onze tv niet via tele2 lopen.

Mocht er iemand nog tips hebben om dit sneller opgelost te krijgen, heel graag. Ik weet in ieder geval dat ik op zoek ga naar een andere provider, want dit slaat echt nergens op.


Wat toevallig.. bij mij is het 2 weken terug zo begonnen. EN ALLES is precies letterlijk hetzelfde gegaan als bij jou.. Niet te geloven...
En zit gewoon nog steeds zonder internet en telefonie..
Uiteindelijk is mijn storing enkele dagen na dit bericht opgelost, echter ik blijf van mening dat dit echt niet kan. Triest want dit bevestigd maar weer dat hun procedures echt niet in orde zijn. Ik zit inmiddels niet meer bij Tele2, alleen is het nog maar afwachten wat ik ga tegenkomen wanneer een dergelijke storing bij mijn huidige provider (ziggo) optreedt....

Succes, ik hoop dat je storing snel opgelost is! Volgens mij kun je niet meer dan afwachten en af en toe eens bellen om te proberen er toch een beetje druk op te zetten.

Gesloten