LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] internetplusbellen kpn deel ...

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
hamer
Berichten: 70
Lid geworden op: 06 jan 2006 09:49

internetplusbellen kpn deel ...

Ongelezen bericht door hamer »

Heb eigenlijk geen klachten over service e.d. van internetplusbellen, maar vind het vreemd dat ik steeds dat apparaatje van Siemens dat op de usb-poort is aangesloten, moet uittrekken en weer induwen om op internet te komen als ik de pc heb opgestart. Is er trouwens ook een mogelijkheid om internetverbinding normaal af te sluiten als je niet meer hoeft te surfen. Vind nix terug op site en ook niet in gedownloade (méér uitgebreid dan exemplaar per post!) handleidingen :oops:

bjorn4548
Berichten: 24
Lid geworden op: 08 feb 2006 19:36

Re: internetplusbellen kpn deel ...

Ongelezen bericht door bjorn4548 »

Nadat de pc is opgestart duurt het even voordat de verbinding stabiel is (meestal 30-60 seconden, afhankelijk van de pc). Misschien de usb poort niet helemaal lekker? Probeer eens een andere.

Als je een snelkoppeling van je Siemens adaptertje op je bureaublad zet, kun je hem zo in- en uitschakelen...

Succes!

hamer
Berichten: 70
Lid geworden op: 06 jan 2006 09:49

Re: internetplusbellen kpn deel ...

Ongelezen bericht door hamer »

op welk tabblad dan?! :oops:

happyguus
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 feb 2006 14:18

Re: internetplusbellen kpn deel ...

Ongelezen bericht door happyguus »

Vanaf medio januari jl heb ik IPB. Het werkt prima. Ik heb het zelf geinstalleerd. Was niet moeilijk, daar ik al een adsl verbinding had.

Zodra je het pakket ontvangt kan je alles aansluiten. Op het modem is te ziet of er signaal op staat. Een toegangscode is niet nodig, daar deze in het apparaat reeds aanwezig is. De key om draadloos te internetten kan je zelf aanmaken. Dit alles tot tegenstelling van de berichten van KPN.

Wat alleen een beetje vreemd is, is dat KPN adverteert(de) met gezellig muziek downloaden en spelletjes spelen. En een virus scanner.
Helaas is door de firewall op het modem alles dicht gezet. Nu is het wel mogelijk de firewall uit te zetten, maar daarmee zet je gelijk een paar honderd poorten open. Zo iets van zet alle ramen en deuren van je huis open en wie er zin heeft om binnen te komen gaat zijn gang maar! Ik heb hierover met de KPN gebeld. Lang wachten a 0,10ct p/m en diverse keren doorverbinden was er eindelijk iemand die kon berichten dat er aan gewerkt werd en het in maart 2006 zou zijn verholpen. In een ander forum had men het over de 2e helft 2006. Helaas heb je op deze wijze een beperkt! internet. :-(

De virusscanner blijkt alleen voor het e-mailverkeer beschikbaar te zijn en werkt dus niet tijdens het surfen op internet. :-(

Als je je telefoonlijn opzegt dan kan je de splitter er tussenuithalen. Je verbindt dan het ISP direct met je modem. Je belt immers VOIP. Door een noodstroom voorzienning te plaatsen zou het tevens mogelijk zijn een alarminstallatie via voip te schakelen.

Ik heb het Lite abon. met 3 mb downloadsnelheid. Ik kom echter niet verder dan 2,5mb. Centrale afstand +/- 2,5km. Of er een 0,5mb nodig is om te bellen is mij niet bekend.

Faktureren van het abon. gaat snel. (maandelijks) Alleen is het wachten nog op de creditering van mijn oude telefoonaansluiting. (2 maanden vooruit betalen!)

Alles werkt verder zonder storingen.

PdB
Berichten: 39
Lid geworden op: 24 okt 2005 22:05

Re: internetplusbellen kpn deel ...

Ongelezen bericht door PdB »

vaste lijn hoef je niet op te zeggen gaat automatisch zodra je het nummer 1369 draai tijdens de aansluiting je wacht dus vergeefs op je rekening van de vaste lijn :D

happyguus
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 feb 2006 14:18

Re: internetplusbellen kpn deel ...

Ongelezen bericht door happyguus »

Ik zit te wachten op een creditering van de onverbruikte periode. Verder heb ik wel degelijk ook een formulier gehad, waarin ik moest verklaren mijn vaste lijn op te zeggen.

Sjoerd_
Berichten: 187
Lid geworden op: 14 dec 2005 14:14

Re: internetplusbellen kpn deel ...

Ongelezen bericht door Sjoerd_ »

In de taakbalk (links van je klok) staat een icoontje van je draadloze netwerk verbinding, als je daar met rechts op klikt en vervolgens kiest voor uitschakelen/disable dan is de draadloze verbinding met de Experia Box weg en heb je geen verbinding met internet meer.
Je kunt deze verbinding overigens ook gerust open laten staan!

Om het probleem met de firewall op te lossen, je zou die van de Experia Box uit kunnen zetten om vervolgens je computer te beschermen met de windows firewall. Deze kun je (bij WinXP) aanzetten via start -> configuratiescherm -> security center.

Een goede virus scanner is AVG, deze is gratis en gebruiksvriendelijk. Naar mijn mening beter als een duur pakket als Norton Internet Security. Het is echter veel belangrijker dat je zelf goed oplet bij wat je uitspookt op internet. Ook is het aan te raden Firefox te gebruiken in plaats van het onveilige Internet Explorer.

Naast bescherming teven virussen is het verstandig Spybot Search & Destroy te installeren om je computer vrij te houden van hinderlijke spyware en adware.

Om je maximaal haalbare snelheid uit te rekenen moet je het door je provider opgegeven getal delen door acht (van bytes naar bits) en er vervolgens 10% overhead afhalen (dingen als signaalsterkte en gebruikte communicatie protocollen). We krijgen dan de volgende getallen:
3072 Kb/s -> 384 KB/s -> 346 KB/s (werkelijke snelheid)
512 Kb/s -> 64 KB/s -> 58 KB/s (werkelijke snelheid)

Op http://www.speedtest.nl kun je je snelheid testen. Vergeet niet om zaken als MSN Messenger eerst uit te zetten.

Loenepoen
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 okt 2005 12:51

Re: internetplusbellen kpn deel ...

Ongelezen bericht door Loenepoen »

Hamer

Ik heb precies hetzelfde probleem als jij hoor, ik moet ook meerdere keren per dag het stekkertje evne lostrekken voordat hij het weer doet. ook valt soms de internet verbinding weg en kan ik niks meer doen voordat de stekker weer even los is geweest.

hamer
Berichten: 70
Lid geworden op: 06 jan 2006 09:49

Re: internetplusbellen kpn deel ...

Ongelezen bericht door hamer »

dank Sjoerd_ voor je uitermate duidelijke uitleg. Ik heb nu weer wat "geregelder' nromaal internet, maar helemaal géén telefoon meer. Zie je bij klantenservice "bel dat en dat nr.", ja lastig, als je geen telefoon hebt... maar eens mailen, ben benieuwd hoelang dat duurt :( (heb ik soms iets verkeerd gedaan bij het bellen naar 1369 zodat álles qua telefoon weg is?!)
Overigens Sjoerd_ , ik lees veel klachten over de firewall van Windows XP dus heb maar het eveneens gratis Zonelab erop gezet.

hamer
Berichten: 70
Lid geworden op: 06 jan 2006 09:49

Re: internetplusbellen kpn deel ...

Ongelezen bericht door hamer »

hoe reset je nu eigenlijk exact de boel? Staat toch niet overduidelijk beschreven in gebr. handleiding :cry:

Anoesjka
Berichten: 20
Lid geworden op: 16 feb 2006 18:54

Re: internetplusbellen kpn deel ...

Ongelezen bericht door Anoesjka »

Hallo,

Wij hebben dus precies hetzelfde probleem, toen ik er achteraan belde en ik begon over resetten werd mij afgeraden dit te doen. Weet wel hoe het moet: op de experia box zit een heel klein miniscuul knopje wat je middels een pen ook moet indrukken, met dat knopje reset je de hele reutemeteut, weet alleen niet of dit verstandig is aangezien je telefoon er ook op aangesloten is.
Ze hebben me erop gewezen dat je inderdaad bij geen verbinding de usb stekker eruit moet halen en 10 seconden wachten voordat je die er weer in doet. Het is vreselijk lastig en heel vervelend. Ze gaven zelf toe dat dit nog wel eens vaker zou gebeuren.
Aan de usb poort ligt het in ieder geval niet!![/quote]

Hans_18T
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 feb 2006 22:59

Re: internetplusbellen kpn deel ...

Ongelezen bericht door Hans_18T »

Dat de snelheid bij gebruik van een draadloos netwerk iets lager uitvalt dan geadverteerd komt door het feit dat WPA ook enkele bits opsnoept vanwege de codering. De snelheid is 9/8 bij gebruik van een LAN kabel.

Hans

tester
Berichten: 253
Lid geworden op: 02 jul 2003 18:27

Re: internetplusbellen kpn deel ...

Ongelezen bericht door tester »

Wat je ook nog kan proberen
Is naar start instellingen configuratiescherm systeembeheer en naar services en dan scroll je bijna helemaal naar beneden en dan zie windows zero configuration-services en die moet je UITSCHAKELEN

Gesloten