Pagina 1 van 1
ABEL telefonie
Geplaatst: 08 feb 2006 22:40
door Gouda
Onlangs ontving ik een telefoon-internet-modum via de post.
Een flinke doos met alles er in om telefoneren via het Internet mogelijk te maken. De afzender is ABEL-TELECOM uit Heereveen.
Ziet er allemaal bijzonder profi uit!
Een nieuw bedrijf wat hard op weg is een goede concurrent te worden in internet-bellen
Re: ABEL telefonie
Geplaatst: 11 jul 2006 14:46
door RMO
Via Media Markt een VOIP kastje gekocht van Abel Telecom. Werkt inderdaad in een keer, nu echter na ongeveer 2 maanden krijg ik problemen met hakkelige gesprekken (net als een GSM met slecht bereik) en veel echo op de lijn. Bij Abel zeggen ze er niets aan te kunnen doen, ligt aan mijn internet provider (@Home) en de drukte op het internet. Wie heeft suggesties of heeft ook deze ervaringen?[/b]
Re: ABEL telefonie
Geplaatst: 11 jul 2006 19:22
door telestress
Het kan inderdaad aan de internet verbinding liggen, maar een kastje als de spa 3000 (die van de Mediamarkt) is verder te fine tunen (voor de hobbyisten). Vraag eens aan een van de abel medewerkers of ze op de fxo poort de impedantie kunnen wijzigen. het gaat om het regeltje fxs port impedance. Het kan nu zijn dat je van de echo af bent.
Re: ABEL telefonie
Geplaatst: 04 okt 2006 22:46
door Alainhappy
Ook ik ben sinds kort Abel klant, en ben er wel blij mee. Na een beetje onderzoek, en de abel helpdesk, heb ik het Internet en de beldienst los van elkaar besteld. Zo heb ik, voor 30 euro borg meer, een modem voor het Internet en een los kastje voor het bellen. Deze laatste is voorzien van een noodlijn zodat ik in geval van geen Internet of storing gewoon nog over de KPN lijn kan bellen(wel duur maar OK).
Het werkt allemaal perfect en ze hebben me goed geholpen met aansluiten, ik werd zelfs gratis gebeld en hebben alles mee aangesloten. Helemaal top eigenlijk, en 8mb voor een paar euro.
Ik wacht nog wel even met het overzetten van mijn KPN abonnement, gewoon voor de zekerheid dat ik er altijd op terug kan vallen.
Re: ABEL telefonie
Geplaatst: 05 feb 2007 14:39
door dutch77
Ik heb een Abel Voip kastje gekocht bij Office Center.
In eerste instantie verliep de installatie bepaald niet soepel. Uiteindelijk toch geïnstalleerd gekregen valt regelmatig de verbinding weg. En dat merk ik pas als ik zelf wil bellen, dus kan dagen doorgaan zonder dat ik 't merk. (Ik bel wel eens dagen achter elkaar niet.) Als ik de telefoon dan oppak krijg ik vaak een ingesprektoon nog voordat ik een nummer bel, of ik krijg een ingesprektoon terwijl ik weet dat het toestel vrij is. Mijn eigen mobiel voor me op tafel...
In het begin was er een gratis terugbelservice. Die is er niet meer en nu is het tarief van de helpdesk 50cpm. Zou nog niet zo erg zijn als men meteen zou op nemen. Vorig week 20 minuten gebeld en toen moest ik nog met mijn verhaal beginnen.
In eerste instantie gaf men mijn router de schuld dat het niet werkte. Nu werkt het ook niet meer als ik het voip-kastje rechtstreeks in de kabelmodem plug. Voorheen hielp dat nog...
Nu ben ik alweer 4 dagen niet meer bereikbaar en weet ik niet meer wat ik er mee moet.
Zojuist een nieuw voipkastje ontvangen, maar daar kan ik niks mee. Hij werkt niet direct, opnieuw aanmelden wil niet want dat moet via internet, het kastje moet dan zijn serienummer naar Abel's server sturen en dat doet die natuurlijk niet.
Nu kan ik dus met mijn mobiel de helpdesk gaan bellen tegen 50 ct + 17 ct per minuut...
Re: ABEL telefonie
Geplaatst: 05 feb 2007 17:27
door parky
hier even lezen!
http://gathering.tweakers.net/forum/lis ... es/1120509
en via de volgende link is alles te resetten mits je kunt lezen....vooral de .pdf files.
http://www.tijdhof.com/product_info.php?products_id=288
Maar ik heb hem dus ook gereset en werkt perfekt via
http://www.voipbuster.com zie je een stuk betere tarieven ook en lekker niks te maken met die Abel
Re: ABEL telefonie
Geplaatst: 09 feb 2007 14:45
door dutch77
Het lastige is alleen... ik zit er al aan vast. Contract, overeenkomst, etc.
Probeer er maar eens van af te komen. Incassobureaus, naar de rechter... Als die het niet met me eens is kan ik de hele procedure betalen. Ga iki failliet over dit geintje.
Ben al meer dan 50 euro aan de Abel helpnietdesk kwijt voor welgeteld tien minuten hulp en geen oplossing.
Ben een brief aan het schrijven. Dit geheel heeft me dus ook al dagen werk gekost.
De nieuwere adapters van Abel zijn beter beveiligd. Ik weet nog niet wat voor ik heb.