LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Opleiding bekend?

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.

ken je de opleiding Colloquium Doctum

Peiling eindigde op 09 feb 2007 09:15

JA
1
20%
nooit van gehoord
4
80%

Totaal aantal stemmen: 5

ontwakend

Opleiding bekend?

Ongelezen bericht door ontwakend »

wie weet wat voor opleiding een Colloquium Doctum is, een bekende van mij die werkzaam is als een intercedent bij een uitzendbureau vroeg dit aan mij, en eveneens een vraag waar kan je op internet een lijst vinden van opleidingen en waarvoor staat de afkorting KUN

hopelijk kunnen de lezers van trosradar me hiermee helpen, bij voorbaat dank

Dilbert29

Re: Opleiding bekend?

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

KUN is waarschijnlijk Katholieke Universiteit Nijmegen, die uit mijn hoofd gezegd nu Radboud Universiteit heet.

Colloquium Doctum klinkt mij niet als een opleiding, maar meer als een afstuderen om de titel van Docter te mogen voeren of zo.

henkjan1

Ongelezen bericht door henkjan1 »

een Colloquium Doctum is een soort van toelatingsexamen om een universitaire studie te mogen beginnen zonder de vereiste vooropleiding (vwo / hbo propedeuse). Dit is volgens mij mogelijk als je ouder dan 21 jaar bent.

Maarschalk

Ongelezen bericht door Maarschalk »

Een colloqium doctum was je afstuderen.
Althans op de Universiteit Twente was dit zo.

henkjan1

Ongelezen bericht door henkjan1 »

Een Colloquium doctum is een Latijnse term voor ‘geleerde samenspraak’ .

In Nederland is een colloquium doctum een mondeling, aanvullend onderzoek dat een examen vervangt. Dit wordt o.a. gevraagd van personen boven een bepaalde leeftijd (meestal minstens 21 jaar), die toelating tot een universiteit en universitaire examens vragen, zonder dat die personen over de vereiste toelatingsdiploma’s beschikken.

Bij gebleken geschiktheid kunnen ze alsnog tot de universiteit worden toegelaten om een studie te volgen. Ze ontvangen dan een toelatingsbeschikking.

Het colloquium doctum is in principe alleen geldig voor één specifieke studie aan die universiteit waar het toelatingsonderzoek heeft plaatsgevonden.

bron: www.wikipedia.nl

Gesloten