Pagina 1 van 1

Tele2 ADSL

Geplaatst: 09 feb 2006 10:56
door Martin1976
wij gebruiken nu circa 10 maanden ADSL van Tele2, was goedkoop, snelle modem en geen datalimiet dus wij zijn er medio 2005 op ingegaan. Eerlijk is eerlijk, nooit echt problemen mee gehad tot anderhalve maand geleden. Door een storing in de lijn van KPN lag zowel onze telefoon als internet eruit. Aangekaart bij zowel KPN als Tele2 en KPN ging voortvarend te werk en had de storing binnen een dag opgelost zodat we weer telefoon hadden. Onze internet deed het echter nog steeds niet en dus het probleem bij tele2 aangekaart. Na inmiddels 5 telefoontjes en 3 mails die steeds bozer van toon worden nog steeds de verbinding met het internet niet hersteld! we kregen diverse termijnen te horen waarbinnen de klacht zou worden opgelost, eerst enkele dagen, toen zo spoedig mogelijk, binnen 10 dagen, toen binnen 2 weken en daarna werd geen enkele termijn meer genoemd. Omdat wij onder andere onze bankzaken regelen via internet zijn wij zeer onthand nu we al een maand geen internet meer hebben. Wij bleven maar bellen maar kregen iedere keer de reactie van tele2 dat de melding aan de technische dienst doorgegeven was en dat we maar geduld moeten hebben. Ze konden de technische dienst niet bereiken of me met hen doorverbinden, het enige wat ik te horen kreeg was: geduld hebben. Dat hebben we nu al een maand maar er gebeurd helemaal niks. We krijgen alleen nietszeggende en vage antwoorden, we weten niet goed wat we nu verder moeten doen. 4 1/2 week om een storing op te lossen is toch niet normaal meer?? Het abonnement zeggen we in ieder geval op maar dat loopt nog tot eind april....

Re: Tele2 ADSL

Geplaatst: 09 feb 2006 12:30
door stones
we hebben precies het zelfde probleem, misschien zijn er meer klachten en kunnen we het gezamelijk aanpakken

Re: Tele2 ADSL

Geplaatst: 09 feb 2006 13:38
door Martin1976
wij hebben bij KPN al geïnformeerd voor internet, we gaan gewoon overstappen. Daar vertelden ze ons dat tele2 nu al een maand wanprestatie pleegt en dat je er dan per direct af kan. In de wet schijnt opgenomen te zijn dat je een overeenkomst per direct kan ontbinden als ze een maand of meer in gebreke blijven... gaan we zeker doen!

Re: Tele2 ADSL

Geplaatst: 09 feb 2006 14:09
door Dutchjohn
Ik heb dezelfde ervaring met tele2. Op 24.11.'05 ontving ik van tele2 het adsl-installatiepakket, met de mededeling dat ik ná installatie van een en ander beschikte over adsl+ van 6mbit/sec. Alles volgens voorschrift ge-installeerd, PC aangezet, en.....géén ADSL. Alles weer opnieuw gedaan, weer niets. Omdat ik de fout eerst bijmijzelf zocht, ben ik zo'n 5 a 6 uur bezig geweest. Daarna de helpdesk gebeld. Daar vertelde men mij dat mijn lijn door een technisch probleem nog niet geactiveerd was en dat de techn. dienst mij binnen 10 dagen zou berichten. Jullie raden het al; doodse stilte vanaf de tele2 kant. Om kort te gaan ik heb tot nu toe zo'n 20 keer met de helpdesk gebeld, en steeds werd den de antwoorden vager. Op 12.01.'06 had ik ADSL, maar... veel te traag. Een downloadsnelheid van ong. 19kb/s moet zo'n 35 keer sneller zijn. Weer gebeld. Nu lag het aan de software, binnen 10 dagen zou dat opgelost zijn. Niet dus!! Gisteren, woensdag 08.02 hield de vebinding helemaal op te bestaan. Kan nu niet meer het net op. Ik heb tot nu toe een schade van ong. €250.= die ik ga verhalen op tele2, en stap over op een andere provider.
Misschien zijn er nog andere mensen met dezelfde ervaringen en kunnen we gezamelijk actie ondernemen tegen tele2.
Het is werkelijk onbeschaafd zoals zij de mensen behandelen.

Re: Tele2 ADSL

Geplaatst: 11 feb 2006 21:30
door Consumentt
Ik ben sinds begin december 2005 ook in de gelukkige omstandigheden om van Tele2 ADSL (incl telefoon) af te nemen.

Deze verbinding is ook traag als stroop. Ik krijg de helft van de verwachtte snelheid en het is zo instabiel als wat (snelheid jojoot op en neer en de lijn valt om de haverklap weg).
Mijn telefoonnummer is ook nog steeds niet geporteerd.

Dus spijt als haren op mijn hoofd heb ik ondertussen, zeker als ze ook nog eens mijn abo hebben vervangen door een vergelijkbaar abo uit de Versatel stal tegen € 20 per maand minder. Toch € 240 per jaar minder voor ongeveer het zelfde product.