LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ongewenste Telefoontjes

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
JH
Berichten: 2919
Lid geworden op: 30 aug 2003 14:37

Re: Ongewenste Telefoontjes

Ongelezen bericht door JH »

Uiteindelijk zijn het toch ook maar gewoon mensen die hiermee hun brood moeten verdienen en misschien een gezinnetje moeten onderhouden.

Als het inderdaad gewoon mensen zijn die hun dagelijks brood verdienen en de kids onderhouden, dan behoren zij eerlijk en transparant te handelen naar de potentiele klanten.

@tje
Berichten: 82
Lid geworden op: 10 jun 2005 12:57

Re: Ongewenste Telefoontjes

Ongelezen bericht door @tje »

Uiteindelijk zijn het toch ook maar gewoon mensen die hiermee hun brood moeten verdienen en misschien een gezinnetje moeten onderhouden.
Sorry dat ik het zo zeg, maar laat ze dan een normale baan gaan zoeken. Ik vind die telefonische mafkezen net zo vervelend als die figuren die in het centrum staan te wachten of je alsjeblieft iets wilt kopen.

Als ik de tijd heb, sta ik ze beide heel vriendelijk te woord. Ik luister heel geduldig, stel een heleboel vragen en wil het naatje van de kous weten........ Om vervolgends niets te kopen. Gewoon leuk om te doen.

Hamster
Berichten: 88
Lid geworden op: 05 jun 2005 13:58

Re: Ongewenste Telefoontjes

Ongelezen bericht door Hamster »

Eigenlijk zijn het bedelaars en zwervers die kennelijk niet in staat zijn om een normale baan te vinden en op deze wijze zo nodig in hun levensonderhoud moeten voorzien. Toch wel heel triest dat men `rijk` wil worden ten koste van anderen. Hoe diep kan iemand zakken. :roll:

fjonkman
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 okt 2006 15:34

Re: Ongewenste Telefoontjes

Ongelezen bericht door fjonkman »

Misschien is het wel eens leuk om eens een reactie te lezen van iemand die dit werk echt doet... want ik ben er zo eentje..
Ik kan jullie alvast even een paar sprookjes laten ploppen als een zeepbel. Jullie gegevens worden heus niet via één of andere vage site opgezocht omdat jullie toevallig eens je foonnummer hebben opgegeven omdat jullie je graag ergens voor wilden registreren.
Weet je waar de telefoonnummers vandaan komen uiteindelijk? Gewoon bij KPN dus... niks geen vreemde zaken ofzo, gewoon bij onze eigen KPN. Nu zullen er vast weer mensen zijn die steil achteroverslaan en met tegenargumenten komen, maar zo simpel ligt het wel. :roll:

En ik vind het nogal beledigend om mij met een zwerver te vergelijken die kennelijk niet in staat zou zijn om een normale baan te vinden.. knap gezegd. Ik zou zeggen; probeer eerst het werk eens zelf te doen, eer je er een oordeel over velt.
Kijk, als je nou gebeld zou worden over een lullig abootje van de Telegraaf of de Libelle, kan ik me voorstellen dat je er moe of ziek van wordt. Maar FCO gaat over iets heel anders. Ten eerste wordt je niks aangesmeerd. Je krijgt info over pensioenen.. je toekomst..
Het lullige is.. de mensen die nu het hardste roepen dat ze zo lastiggevallen worden, zijn precies de mensen die straks op hun 65e janken dat ze nog maar 50% van hun laatst verdiende loon ontvangen als pensioen.. terwijl ze toch echt dachten dat ze 70% zouden krijgen. Maar jah, die mensen hebben altijd zo hun best gedaan om dat soort info buiten hun deur te houden. De jongens en meiden van FCO hebben echt wel iets belangrijks te vertellen, als je even de tijd zou nemen om ernaar te luisteren.. het kan je namelijk een flinke som op je pensioen schelen. Tuurlijk is het lastig dat je gebeld word, tuurlijk is et leuk om mensen die dit werk doen af te branden als zwervers die nergens anders goed voor zijn, maar daarmee bewijst men hun eigen kortzichtigheid. Ga zelf maar eens kijken op internet wat de nieuwe Middelloonregeling voor jou betekent.. en als je daarvan nu nog steeds niets weet... wie is er hier dan ziep gezakt?? Het gaat er niet om om rijk te worden ten koste van anderen.. die anderen hebben namelijk op hun 65e WEL een goed pensioen. Maar ik vrees dat niemand hier tot nog toe daarbij heeft stilgestaan....jammer..
Ik doe dit werk in ieder geval met veel plezier en ik heb enorm veel geleerd over pensioenen.. en ik kan je wel vertellen... mijn pensioen is inmiddels dik in orde :wink:

krid
Berichten: 32
Lid geworden op: 03 nov 2005 22:07

Re: Ongewenste Telefoontjes

Ongelezen bericht door krid »

Gewoon uit de KPN gids, joh, als we jou toch niet hadden... zouden we dat nooit hebben geweten!
En jij denkt dat Het FCO de enige is met ongevraagde opdringerige telefoontjes.
Het is om gek van te worden af en toe. Dan het FCO, dan een krant, dan een onderzoek dit, onderzoek dat, enz. enz. Het is voor mij wenselijk dit soort opdringerige betutteling te staken. Dat jij denkt dat iedereen achterlijk is en niet weet waar ie financieël mee bezig is zou ook als een belediging opgevat kunnen worden. Wat denk je wel.....

Oh ja het FCO zeg je? Die gooide een keer heel onbeschoft de hoorn er op toen ik aangaf dat ik niet gedient ben van dergelijke telefoontjes. Een kennis van mij had door het FCO wèl een folder laten opsturen en gaf aan dat hij alleen een folder wilde en verder niets en dat was akkoord. Toen stond er in de brief bij die folder dat fco weer zou bellen, en dat gebeurde ook een week later. Niet alleen onbeschoft maar ook nog 's onbetrouwbaar....

Jan1
Berichten: 772
Lid geworden op: 15 nov 2003 19:16

Re: Ongewenste Telefoontjes

Ongelezen bericht door Jan1 »

Wij worden regelmatig gebeld door het clubje van fco ( ja kleine letters ), het kan maar NIET tot ze doordringen dat alles waar we zelf niet om vragen ook niet nodig zijn. Als we iets nodig zijn, dan zijn we heel goed in staat om zelf stappen te ondernemen, we gaan echt niet in zee met mensen die ons ongevraagd bellen met vragen over leeftijd en of we eigenaar zijn van het huis waarin we wonen. Ik vraag toch ook niet wat je aan hebt, of hoe hoog je inkomen is, en al zou je het wel willen zeggen, dan betekent het nog niet dat ik ook mijn ziel en zaligheid bloot geef aan een totaal onbekende die meestal onduidelijk de naam zegt, terwijl de rest van het gespek wel duidelijk verstaanbaar is.

Wubo
Berichten: 676
Lid geworden op: 13 mei 2006 23:28

Re: Ongewenste Telefoontjes

Ongelezen bericht door Wubo »

@ fjonkman echt niet zomaar alleen van de KPN hoor.

Je doet mee met prijsvragen of enquetes, besteld wat bij postorde bedrijf.

Algemene voorwaarden met de kleine lettertjes te vluchtig doorlezen en accepteren en je zit erin, met 3-4 dgn. wordt je gebeld.

Laat nou toevallig in die kleine lettertjes staan dat die gegevens gebruikt mogen worden voor dit soort telefonische acties, dit is ook algemeen bekend, als je dat niet weet heb je echt in een krater gewoond.

Dus je moet ook zelf een beetje alert blijven!

nweenink
Berichten: 9
Lid geworden op: 26 okt 2006 13:14

Re: Ongewenste Telefoontjes

Ongelezen bericht door nweenink »

Ik ga altijd tegenvragen stellen en proberen het gesprek naar mijn hand te zetten, erg leuk!
"Waar belt u voor? Welk bedrijf is dat? En waar gaat het onderzoek over? En belt u nu de hele avond mensen op om hun mening te vragen? Is dat leuk werk? Verdient dat nog een beetje? En worden mensen dan niet boos?" Heerlijk! En vooral de vragen dermate snel stellen zodat die mensen geen tijd hebben om na te denken en het gesprek weer hun kant op te trekken, lollig!
Vervolgens ook uitvinden hoeveel vragen het ongeveer zijn. En dan domme antwoorden geven. Wanneer gevraagd wordt of u een beneden modaal, modaal of boven modaal inkomen hebt vragen "Wat is dat, een modaal inkomen?" Vooral ook vragen hoe ze dat berekenen. Om de resultaten flink naar de k&*^% te helpen opgeven dat je 4x modaal verdient. Gewoon lekker dom antwoorden. En dan vlak voor de laatste vraag ineens melden dat je weg moet of geen zin meer hebt. Vriendelijk bedanken voor het leuke gesprek, fijne avond wensen en ophangen! :twisted: Heeft het onderzoek totaal geen waarde, jij hebt een leuke avond gehad en je wordt door dat bedrijf in elk geval NOOIT meer gebeld. :D

Maarschalk
Berichten: 2899
Lid geworden op: 14 aug 2004 17:03

Re: Ongewenste Telefoontjes

Ongelezen bericht door Maarschalk »

Kijk, als je nou gebeld zou worden over een lullig abootje van de Telegraaf of de Libelle, kan ik me voorstellen dat je er moe of ziek van wordt. Maar FCO gaat over iets heel anders. Ten eerste wordt je niks aangesmeerd. Je krijgt info over pensioenen.. je toekomst..
Dit geeft in mijn optiek het niveau van deze mensen aan. Zij, de pensioenboeren zijn goed. Maar een abonnement op een tijdschrift, nee dan mag je wel klagen.
Het lullige is.. de mensen die nu het hardste roepen dat ze zo lastiggevallen worden, zijn precies de mensen die straks op hun 65e janken dat ze nog maar 50% van hun laatst verdiende loon ontvangen als pensioen.. terwijl ze toch echt dachten dat ze 70% zouden krijgen. Maar jah, die mensen hebben altijd zo hun best gedaan om dat soort info buiten hun deur te houden. De jongens en meiden van FCO hebben echt wel iets belangrijks te vertellen, als je even de tijd zou nemen om ernaar te luisteren.. het kan je namelijk een flinke som op je pensioen schelen.
Vervolgens gaan we vrolijk verder met klakkeloos napraten wat je verteld wordt op de training.
Misschien moet je toch echt eens een andere baan gaan zoeken als je op deze manier denkt over de mensen die je belt.
Mijn pensioen is prima geregeld en daar heb ik geen belterreur persoon voor nodig gehad om me dat uit te leggen.

Voor de goede orde: fco zit in Almere, in Muziekwijk.
Op hun website staan gegevens. Elke dag bijna werven ze in lokale krantjes mensen.

Belinda17
Berichten: 11
Lid geworden op: 27 okt 2006 23:30

Re: Ongewenste Telefoontjes

Ongelezen bericht door Belinda17 »

De laatste weken is het weer eens niet pluis. Wordt gebeld door één of ander onderzoeksbureau en dat zo rond half 10 's avonds. Ik schrik me rot, welke idioot haalt zich in het hoofd om mij te bellen. Ik heb ze dat dan ook verteld en zonder dat zij ook maar iets kunnen zeggen, de verbinding verbroken. Heb hen ook verteld dat ik niet benaderd wens te worden. Kun je ook je 06-nummer op de bovengenoemde sites laten blokkeren? Vraag me ook wel eens af hoe zij aan mijn 06-nummer komen?

commonsence

Re: Ongewenste Telefoontjes

Ongelezen bericht door commonsence »

fjonkman


Geplaatst op 23 Okt 2006 19:04 door fjonkman


--------------------------------------------------------------------------------

Misschien is het wel eens leuk om eens een reactie te lezen van iemand die dit werk echt doet... want ik ben er zo eentje..(!!!!!!!!!)
Ik kan jullie alvast even een paar sprookjes laten ploppen als een zeepbel. Jullie gegevens worden heus (?????)niet via één of andere vage site opgezocht omdat jullie toevallig(?????) eens je foonnummer hebben opgegeven omdat jullie je graag ergens voor wilden registreren.
Weet je waar de telefoonnummers vandaan komen uiteindelijk? Gewoon bij KPN dus... niks geen vreemde zaken ofzo, gewoon bij onze eigen KPN. Nu zullen er vast weer mensen zijn die steil achteroverslaan en met tegenargumenten komen, maar zo simpel ligt het wel.

En ik vind het nogal beledigend om mij met een zwerver te vergelijken die kennelijk niet in staat zou zijn om een normale baan te vinden.. knap gezegd. Ik zou zeggen; probeer eerst het werk eens zelf te doen, eer je er een oordeel over velt. (C. de bedelende zwerver klampt zich ook vaak honds brutaal te pas en te onpas aan zonder zich voor te stellen en te vragen of je even tijd hebt)
Kijk, als je nou gebeld zou worden over een lullig abootje ( C. Is vakjargon. Ook gedaan?) van de Telegraaf of de Libelle, kan ik me voorstellen dat je er moe of ziek van wordt. Maar FCO ( C. Zonder nummervermelding bellen betekent onwaarschijnlijke hufterige minachting voor de gebelde. Je grootste aardsvijand kan zich wel uitgeven als FCO en je het hemd van je lijf vragen om later zijn slag te slaan) gaat over iets heel anders. Ten eerste wordt je niks aangesmeerd. Je krijgt (C. Ik neem van vreemden niets aan. Te verplichtend aan onbekenden!) info over pensioenen.. je toekomst..(C. Wel eens van betutteling gehoord?)
Het lullige is.. de mensen die nu het hardste roepen dat ze zo lastiggevallen worden, zijn precies de mensen die straks op hun 65e janken dat ze nog maar 50% van hun laatst verdiende loon ontvangen als pensioen.. terwijl ze toch echt dachten dat ze 70% zouden krijgen.(C. Ben jij helderziend?) Maar jah, die mensen hebben altijd zo hun best gedaan om dat soort info buiten hun deur te houden. De jongens en meiden van FCO hebben echt wel iets belangrijks te vertellen, als je even de tijd zou nemen om ernaar te luisteren.. het kan je namelijk een flinke som op je pensioen schelen. Tuurlijk is het lastig dat je gebeld word, tuurlijk is et leuk om mensen die dit werk doen af te branden als zwervers die nergens anders goed voor zijn, maar daarmee bewijst men hun eigen kortzichtigheid. (C. Wanneer je bazen de anonimiteit van jullie telefoonnummer zouden opheffen wordt het voor mij een heel ander verhaal en zou ik je minstens even laten uitpraten wanneer ik er de tijd voor zou hebben op dat moment) Ga zelf maar eens kijken op internet wat de nieuwe Middelloonregeling voor jou betekent.. en als je daarvan nu nog steeds niets weet... wie is er hier dan ziep(C. Wat is ziep zakken????) gezakt?? Het gaat er niet om om rijk te worden ten koste van anderen.. die anderen hebben namelijk op hun 65e WEL een goed pensioen. Maar ik vrees dat niemand hier tot nog toe daarbij heeft stilgestaan....jammer.. (C. Die vrees is onnodig)
Ik doe dit werk in ieder geval met veel plezier en ik heb enorm veel geleerd over pensioenen.. en ik kan je wel vertellen... mijn pensioen is inmiddels dik in orde (C. Gefeliciteerd! De mijne ook echter op eigen kracht! Voelt prima aan zo)

Maarschalk
Berichten: 2899
Lid geworden op: 14 aug 2004 17:03

Re: Ongewenste Telefoontjes

Ongelezen bericht door Maarschalk »

Kun je ook je 06-nummer op de bovengenoemde sites laten blokkeren? Vraag me ook wel eens af hoe zij aan mijn 06-nummer komen?
Helaas worden ook 06 nummers gewoon verkocht. En volgens mij kan je bij infofilter ook 06 nummers laten blokkeren.

Er rijzen bij mij nu 2 vragen:
Waarom is de privacy van (veroordeelde) criminelen beter geregeld dan die van onschuldige burgers en dus consumenten?
Waarom moet ik moeite doen om ergens van af te komen waar ik in de eerste plaats al niet om heb gevraagd?

ruitenheer
Berichten: 431
Lid geworden op: 19 jun 2005 13:37

Re: Ongewenste Telefoontjes

Ongelezen bericht door ruitenheer »

Ik heb me een paar maanden geleden aangemeld bij infofilter, en eigenlijk mis ik die telefoontjes wel. Het was toch wel een leuke hobby om zo'n telespammer zo lang mogelijk aan de telefoon te houden, om haar/hem daarna zo boos te krijgen dat ze zelf de verbinding verbraken. Hoe langer je ze aan de telefoon houdt, hoe minder mensen ze kunnen bellen. En vooral in de begintijd waren de mensen van oxxio zeer gevoelig als je ging vragen naar de reden achter de naamsverandering.

Maar toen ik op zaterdagochtend mn bed werd uitgebeld, was voor mij de maat vol.

Evy
Berichten: 58
Lid geworden op: 15 dec 2006 18:56

Re: Ongewenste Telefoontjes

Ongelezen bericht door Evy »

Heb me al heel lang geleden bij infofilter aangemeld. Maar toch
ben ik al tig x gebeld door postbank, fco en diverse verzekeringsmaatschappijen over een eventueel pensioengat. Steeds zeg ik dat ik geen interesse heb en een week later belt er weer een ander met hetzelfde verhaal over pensioenen. Elke keer stel ik de vraag hoe ze aan mn nummer komen, en krijg ik hetzelfde antwoord, dat ik pas geleden een enquete heb ingevuld, en dat ik info wil hebben en dat ik daarom gebeld wordt, omdat ik zelf info aanvraag. Ik heb helemaal geen enquete ingevuld, en heb ook nergens info aangevraagd. Die enqueteformulieren heb ik inderdaad een hele tijd geleden wel ontvangen, hierop kon je bij heel veel bedrijven e.d. info aanvragen. Maar heb deze direct in vuilnisbak gegooid, maar volgens heel veel bedrijven heb ik het toch ingevuld.

ruitenheer
Berichten: 431
Lid geworden op: 19 jun 2005 13:37

Re: Ongewenste Telefoontjes

Ongelezen bericht door ruitenheer »

Is er niet iemand bezig met het invullen van deze formulieren op jouw naam?

wicher
Berichten: 556
Lid geworden op: 13 mar 2006 23:28

Re: Ongewenste Telefoontjes

Ongelezen bericht door wicher »

@commonsense:

Natuurlijk ben je geen zwerver; je doet gewoon je werk en naar ik hoop volgens de regels en met het nodige respect.
Je moet er alleen rekening mee houden dat je werkzaam bent in een tak van sport die door de meeste mensen niet op prijs wordt gesteld.
Een ongevraagd telefoontje van een onbekende wordt door een grote groep absoluut niet op prijs gesteld, hoe interessant het aanbod ook zou kunnen zijn. Als er zo'n aanbieding via de post of e-mail binnenkomt dan kan men zelf bepalen wat men ermee wil doen, en misschien nog belangrijker: op het moment dat het uitkomt en evt. na er eens over nagedacht te hebben.
De manier waarop de meeste van je collega's te werk gaan impliceert meestal dat men met 1 telefoontje op zijn minst tot een lead wil komen, en vaker nog tot een deal. Alleen redelijk assertieve mensen kunnen daar goed mee omgaan, de rest loopt het risiko om geslachtofferd te worden.
En dan is het natuurlijk prachtig dat je, conform de wetgeving op telefonische verkoop, nog een bedenktijd hebt, maar we kennen hier op dit forum inmiddels ook allemaal de smerige truuks die bedrijven bedenken om ook daar weer onderuit te komen.

acjzr1
Berichten: 827
Lid geworden op: 11 mar 2004 20:58

Re: Ongewenste Telefoontjes

Ongelezen bericht door acjzr1 »

Ik vind hetvooral opvallend hoe veel telefoontjes ik krijg na het (vrijwillig)invullen van enquetes.Ieder gesprek gaat dan over onderwerpen waarvan ik duidelijk heb aangegeven geen interesse te hebben.Onderwerpen die ik als interessant heb aangemerkt blijven onbeantwoord.Gelukkig zijn de meeste van deze gesprkken kort omdat ik meestal meteen aangeef het zeer vreemd te vinden dat ik alleen telefoontjes krijg over zaken waarvan ik heb aangegeven dat ik niet geinteresseerd ben.Bij alle andere ongewenste gesprekken maak ik er net als anderen een sport van om zelf vragen te gaan stellen.
Onlangst belde er nog iemand van de Postcodeloterij die beweerde dat ik meer kans had op een prijs als ik meer loten zou kopen.Dit klopt uiteraard niet(alleen de prijs wordt hoger als je iets wint).
Ik zij tegen de (jonge)dame dat ze duidelijk geen kansberekening had gestudeerd...waarop zij zeer stellig beweerde dat wel gedaan te hebben!
Na zo iets kan mijn avond niet meer stuk.
Een andere telefoonterrorist vroeg me een poosje terug of ik kinderen had,waarop ik antwoordde"nou,niet dat ik weet...".Het werd vervolgens even heel stil aan de andere kant van de lijn :wink:
Soms zijn die gesprekken best wel lollig. 8)

CoGA
Berichten: 5
Lid geworden op: 23 mei 2006 20:22

Re: Ongewenste Telefoontjes

Ongelezen bericht door CoGA »

FCO heet tegenwoordig FCB en is gevestigd in Almere.
En ze plegen nog steeds rare telefoontjes. Ze willen erg graag je 06-nr hebben. En willen ook zoveel mogelijk andere gegeven van je hebben.

rins05
Berichten: 5
Lid geworden op: 11 jul 2006 12:08

Re: Ongewenste Telefoontjes

Ongelezen bericht door rins05 »

Vaak is het voor mensen die achter de telefoon zo dat het mensen zijn die niet op een andere manier aan werk kunnen komen,Je kunt ook op een nette manier zeggen dat je geen interesse hebt en dan heb je daar verder ook geen last meer van.

allroundchauffeur
Berichten: 31
Lid geworden op: 08 feb 2007 22:35

Re: Ongewenste Telefoontjes

Ongelezen bericht door allroundchauffeur »

Tip! Mocht je, zoals je zegt, vaker worden gebeld. Koop dan zo'n voetbalfluitje en fluit keihard door de foon, en hang dan op.
De persoon aan de andere kant van de lijn zal zich een 2e keer bedenken wanneer die jou weer opbelt! :twisted:

Gesloten