LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ongewenste Telefoontjes

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
patje28
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 jun 2007 14:15

Re: Ongewenste Telefoontjes

Ongelezen bericht door patje28 »

Mensen om even terug te komen op het hele FCO gebeuren, ik heb er gewerkt en het gaat niet om de mensen maar om te scoren, als je een gezin binnen sleept dan is dat een goeie voor de score.. het draaid daar allemaal om de cijfers, wat nou mensen, cijfers. ik pleegde de telefoontjes voor het bedrijf hoogmalen uitvaartverzekeringen.
Trap er niet in mensen.

Eduardo56
Berichten: 10
Lid geworden op: 04 mei 2006 16:33

Re: Ongewenste Telefoontjes

Ongelezen bericht door Eduardo56 »

Ik heb dus ook een t*ring-hekel aan die ongewenste telefoontjes.
Het valt mij op dat erg veel persoonlijke gegevens worden gevraagd bij aanmelding bij Infofilter.
Wie garandeert dat daar ook geen misbruik mee gemaakt wordt ??

vr.groet,
Eduardo

marietje1
Berichten: 90
Lid geworden op: 18 jul 2007 16:32

Re: Ongewenste Telefoontjes

Ongelezen bericht door marietje1 »

Marietje wil ook even een duit in het zakje doen.

Als eerste het is werk en ja misschien omdat je niks anders kan en het leuker en warmer in de winter is dan putjeschepper.
Het lijkt net als of heel veel mensen een hekel hebben aan zoveel lastige telefoontjes maar waarom word er dan zoveel gescoord bij en voor bedrijven, ik bedoel dus waarom gaan heel veel mensen in op aanbiedingen? En dan heb ik het over echt verkopen van abo's enz.
Als je niet gebeld wilt worden kan je je aanmelden bij infofilter waar goede callcenters van gebruik maken. Of zeg vriendelijk dat geen interesse hebt en of ze je uit het bestand halen.
Veel bedrijven krijgen de telefoonnummers uit eigen hand omdat je klatnt bent of bent geweest. Zoals bij uitgevers of postorder bedrijven.

groet,
marietje

Bailey
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 jun 2005 14:42

Re: Ongewenste Telefoontjes

Ongelezen bericht door Bailey »

Ik zeg ook altijd vriendelijk dat ik geen interesse heb. Jammer dat er dan altijd mensen doorzeuren "wilt u dan niet minder gaan betalan?' 'ja maar.....'. Als ik 1 keer zeg dat ik geen interesse heb wil ik niet dat ze door gaan zeuren, als ze dat doen dan word ik pissig.

Wim de Groot
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 jan 2008 16:13

Re: Ongewenste Telefoontjes

Ongelezen bericht door Wim de Groot »

Op de vraag of ik niet minder wil betalen zeg ik altijd "Nee, ik wil juist méér betalen. Ik heb nogal veel geld en wil dat voor mijn dood opmaken want mijn familie gun ik het niet"

VespaCiao
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 aug 2008 12:11

Re: Ongewenste Telefoontjes

Ongelezen bericht door VespaCiao »

Ik heb me ook tot twee keer toe ingeschreven bij infofilter en alles geblokkeerd.

Helaas bleef Nuon er steeds door heen komen dmv hun telemarkting partner.

Ik heb toen een klacht ingediend bij de telemarketer. En Nuon gebeld ook daar een officiele klacht neer gelegd en er de consequentie aan gebonden dat ik vanaf nu elke keer als ik een telefoontje krijg van hun, 3 jaar zeker niet Nuon als provider zal kiezen.

ruitenheer
Berichten: 431
Lid geworden op: 19 jun 2005 13:37

Re: Ongewenste Telefoontjes

Ongelezen bericht door ruitenheer »

Toen ik me net had ingeschreven waren er nog een paar bedrijven (en een goed doel) die me belden. Nadat ik ze eerst netjes had laten uitpraten vroeg ik ze waarom ze niet waren aangesloten bij infofilter. Het ene smoesje na het andere volgde, maar ze zaten wel direct in de verdediging. En dat praat voor mij een stuk leuker :-)

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: Ongewenste Telefoontjes

Ongelezen bericht door sjoegel »

Ik vraag, het zijn bijna altijd vrouwen, of het klopt dat ze een zwarte string aanhebben. Is het even stil natuurlijk en dan is de verbinding verbroken. Zij zit met een rotgevoel op die kruk en ik heb de grootste pret. :lol:

Brivertum
Berichten: 4
Lid geworden op: 20 aug 2008 18:50

Re: Ongewenste Telefoontjes

Ongelezen bericht door Brivertum »

Als infofilter niet werkt zoals je wilt, of er bedrijven zijn die zich niets van infofilter aantrekken, is het misschien een optie om te werken met EGBG Tegenscript. Daar diegene die bellen ook met een telefoonscript werken.
Je kunt EGBG Tegenscript vinden door bij Google de zoekopdracht; EGBG Tegenscript in te voeren. Ik heb er al een paar keer veel succes met het gebruik van EGBG Tegenscript gehad. Er zijn natuurlijk altijd van die telefonisten m/v die chagrijnig worden en de hoorn erop gooien.
Ik zou zeggen; veel succes en plezier! :wink:
Ook vraag ik altijd met nadruk en meerdere keren tijdens het gesprek of het bedrijf/ callcenter me van de mailinglist wil verwijderen!

plumber
Berichten: 1738
Lid geworden op: 16 jun 2008 20:00

Re: Ongewenste Telefoontjes

Ongelezen bericht door plumber »

Werd gebeld namens ECI omdat ik zo lang lid was (40jaar)
kreeg ik een tel. ter waarde van 198€ Nou stuur maar op zei
ik,maar dat ging niet moest een abbo.erbij nemen en die was niet
gratis.Nou in elke tel.winkel kan ik goedkoper terecht.
Toch wel leuk van ECI voor hun trouwe klanten. :shock:

muisje777
Berichten: 3
Lid geworden op: 24 feb 2006 00:17

Re: Ongewenste Telefoontjes

Ongelezen bericht door muisje777 »

In reactie op dit onderwerp. Nadat ik eindelijk van het Energiebedrijf, dat mij na herhaalde verzoeken om niet meer te bellen (ja mevrouw, maken we in orde, Nee, mevrouw, u kan niet uit ons systeem gehaald worden. U heeft zich zeker ergens opgegeven bij de een of andere website, waar ik nog nooit van gehoord heb.) eindelijk rust had van het stalkerige gebeld (soms meerdere malen per dag!). Kreeg ik ineens weer last van de 'onbekende' nummers op mijn mobiele telefoon. En of je nou honderd keer een vriendelijke beller bent of honderd keer een geweldig aanbod hebt voor mij....ik heb een mobiel voor prive! En ik zet dat nummer nooit ergens op internet of waar dan ook.

Anyways, vandaag een jongeman aan de lijn van naar ik verstond KC kredietanalyse. Met de vraag of ik een doorlopend krediet heb (gaat m niets aan) en of ik eens zo'n analyse wil. Neen! En toen ik hem vroeg hoe hij aan mijn nummer kwam. Tja u zal wel aa een belspelletje hebben meegedaan. Neen, jongeman dat heb ik niet. Hoe kom je aan mijn nummer? En de onbeschoft hangt dus gewoon op! Ik word door de blaag gebeld zonder dat ik dat wil. Ik sta hem te woord en op een normale vraag word ik dus gewoon opgehangen. Ben woest! Dus infofilter is blijkbaar een oplossing voor dit onbeschofte gestalk en zo ik lees is het de schuld van KPN dat mijn nummer bij een jan en alleman terecht komt, prima daar dus ook maar even werk van maken.

En weet je wat mij nog het meeste tegen de borst stoot. Die bedrijven werken allemaal fijn met nummer onbekend. Je weet niet eens precies bij wie je kan klagen over de belletjes.
:evil:

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: Ongewenste Telefoontjes

Ongelezen bericht door D1RK »

Koop nooit iets per telefoon of aan deur en als heel Nederland dit zou doen stoppen ze wel...

Wel vragen en rustig laten vertellen en vraag na afloop of ze over een maand terug kunnen bellen omdat je nu op vakantie gaat......

Nee, nu niet want ik wil dat na vakantie en ophangen....
Zo verspil je hun tijd en lopen ze provisie mis....

Laat ook niets toe sturen van info, vraag gewoon hun website om na te lezen... en spel dan vooral met taalfouten zodat ze gek worden van Uw slechte spelling....

Zo pak je dit soort lastige verkopers terug...

Dus als de Nuwon belde .... proberen zij zeker .....
en ik blijf gewoon erg dom maar koop niets!

boeloe
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 feb 2009 16:56

Re: Ongewenste Telefoontjes

Ongelezen bericht door boeloe »

Ik erger me altijd rot aan dit soort telefoontjes, vind het een inbreuk op mijn privacy! Alsof ik niets anders en beters heb te doen.
Als ze me vragen of het me past zeg ik altijd NEE. Als ze me vragen of ze later terug mogen bellen zeg ik altijd NEE. Als ze me vragen waarom niet dan zeg ik altijd dat ik NIKS telefonisch doe en dat ze me maar een brief sturen (dit doen ze niet, om de kosten te drukken).
Als ze eerst niet vragen of het me past (en dit is meestal het geval, ze beginnen meestal meteen een heel verhaal), dan onderbreek ik ze en zeg: Ik onderbreek u want ik doe NIETS telefonisch!
Meestal ben ik er dan wel vanaf.
Maar het blijft zoooo ontzettend ergerlijk!

Mouton
Berichten: 10
Lid geworden op: 23 feb 2009 09:56

Re: Ongewenste Telefoontjes

Ongelezen bericht door Mouton »

Nog een tip: als je oppakt en je hoort op de achtergrond geroezemoes, weet je dat het een callcentrum is. Wat ik dan altijd doe: niets zeggen en de hoorn er weer op. Dan zijn ze het nummer kwijt en bellen ze in 9 van de 10 gevallen niet meer terug. Zolang je niet oppakt, blijven ze het proberen omdat het nummer dan niet is vervallen.
Overigens werkt INFOFILTER bij mij ook erg goed; sindsdien heel weinig van dit soort gezeur meer aan de telefoon.

goorix
Berichten: 19
Lid geworden op: 06 okt 2006 16:28

Re: Ongewenste Telefoontjes

Ongelezen bericht door goorix »

Ik heb zelf in het geheel geen last meer van dergelijke telefoontjes na de volgende maatregel.
Mijn telefoonnummer is geblokkeerd voor telefoontjes waar geen nummerinformatie bij zit en dat betekent dus dat ALLE callcenters, die dus altijd dit soort telefoontjes pleegt te horen krijgt dat het door hen gekozen nummer niet bestaat , dan wel dat het door hen gekozen nummer niet bereikbaar is voor anonieme telefoontjes. Werkt perfect.
Ja, en dan zijn er natuurlijk ook nog wel eens andere mensen die mij willen bellen en die ook hun nummer hebben onderdrukt, nou, die hebben dan pech. Als je mij wil bellen, maak je je maar bekend hoor.
Weten jullie trouwens dat de telefonmaatschappijen VERPLICHT zijn om deze service aan te bieden (info op de site van de OPTA te vinden) maar dat er, voor zover mij bekend, maar 1 maatschappij is die dat ook werkelijk aanbied? Ik zit dus bij OPTIBEL en die doet dat dus WEL.
KPN, waar ik eerst bij zat heb ik gevraagd waarom ze dat NIET deden, ondanks dat ze het verplicht zijn, en daar kreeg ik als antwoord dat HUN KLANTEN dat niet wilden. Of wij geen klanten zijn!!
Ik bel nu dus niet meer via de KPN.
Overigens , als je via je GSM ook niet wilt worden gestoord,....de meeste GSM's kun je ook zo instellen dat als er geen nummerinfo is, de bel simpelweg niet overgaat. Let hierop als je weer eens een GSM aanschaft.
Bij mij is het nu in ieder geval heerlijk rustig. :D

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: Ongewenste Telefoontjes

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

vraag ik me och wel af waarvoor jij eigenlijk een telefoon hebt. Voor de gadgets die erop zitten?

Overigens kunnen er beroepsgroepen zijn, zoals mensen die bij Justitie werken, waarbij het zin heeft om het nummer geheim te houden, ook in een nummermelder. Nog niet zo lang geleden waren er geen nummermelders, en toen werd er ook gewoon opgepakt als de telefoon over ging. Je kan immers altijd ophangen wanneer JOU dat uitkomt, ik laat dat niet afhangen van wat de beller wil.


Trouwens: DEZE methode is ook effectief:

Callcenter: ''wij vinden dat het bellen bij u goedkoper kan''.


Antwoord van mij: ''Zal ik u mijn gironummer geven, dan kunt u daar wekelijks 50 euro op storten''.

Antwoord van het Callcenter is dan dat dat niet de bedoeling is. Maar ze zeggen toch dat mijn telefoonrekening omlaag kan?

goorix
Berichten: 19
Lid geworden op: 06 okt 2006 16:28

Re: Ongewenste Telefoontjes

Ongelezen bericht door goorix »

De enige gadget die er op mijn telefoon te vinden is is de redialtoets.
Ik heb de telefoon om zelf te bellen en als mensen mij willen bellen, maken ze zich maar bekend.
Wanneer er aan de deur gebeld wordt en men weigert om zich bekend te maken, doe je dan ook open?
Al dat ge O.H. over justitie of andere zaken waarbij het z.g. nuttig zou zijn om anoniem te bellen leg ik naast me neer.
Het bevalt mij prima zo. Totaal geen callcentres aan de lijn die mij iets willen aansmeren waar ik totaal geen behoefte aan heb. Als ik ergens behoefte aan heb, ga ik er zelf wel naar op zoek. Zo ha d ik behoefte aan een telefoonprovider die me deze, overigens verplichte service aanbood en die heb ik dus gevonden. Geen callcentre dat mij deze service aanbiedt hoor.
Bovendien hoef ik zo niet in discussie met wie dan ook en ook het z.g. tegenscrip, wat ik ook wel heb gebruikt, heb ik zo niet nodig.
Heerlijk rustig zo.

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: Ongewenste Telefoontjes

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Ik heb een bijzonder effectieve manier gevonden om ongewenste mensen van mijn voordeur af te houden. Mijn voordeurbel is uitgeschakeld, en wanneer er gebeld wordt, is het dus altijd beneden op de begane grond (ik woon op de derde etage, overigens). Ik doe ook nooit open, wanneer iemand zich niet bekend wil maken.

Helaas gebeurde het een paar keer, dat ik zelf dus weigerde de deur te openen, maar buren deden gewoon open, en laten zich ompraten door ''het energiebedrijf''.

En een tegenscript heb ik ook niet nodig, als ik opneem, en het is een callcenter, dan stel ik soms de meest idiote vragen, schoenmaat, gewicht, waar ze op school hebben gezeten, enzo. Sommigen zijn zo gek, dat ze daar nog antwoord op geven ook. Ach, scheelt ze weer een klant.

Beslissen over een aankoop via de telefoon (of abonnement: dat doe ik nog altijd zelf, ik laat me onder geen beding overhalen).

jaspervankleef
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 mar 2009 16:09

Re: Ongewenste Telefoontjes

Ongelezen bericht door jaspervankleef »

Pas op want het kan ook>>>>>>>>>http://www.michelkraay.nl/curieuze-klanten.php

martdehaan
Berichten: 28
Lid geworden op: 15 nov 2007 22:19

Re: Ongewenste Telefoontjes

Ongelezen bericht door martdehaan »

Zodra je de telefoon opneemt en je merkt dat je een telefoon terrorist aan de lijn hebt legt je direct de telefoon neer. en roept heel hard JAN TELEFOON !!!!!!!!!!!! geef ze geen gelegenheid iets te vragen waar je antwoord op moet geven. Anders vragen ze wanneer ze kunnen terug bellen.

Zodra ze horen dat er iemand wordt geroepen denken ze dat ze wat kunnen verkopen. De rollen zijn nu omgedraaid jij berooft de telefoon terrorist nu van zijn tijd.

Ga gewoon door waarmee je bezig was na een paar minuten hangen ze op

Bellen ze later terug geen probleem doe het zelfde zeg niet dan moet U mijn man of vrouw hebben, maar terwijl ze nog aan het praten zijn leg de telefoon neer en roep JAN TELEFOON !!!!!!!!!!!!!!

probeer het eens uit en geef hier je ervaring dan blijft dit topic zichtbaar
of kopieer dit bericht en plaats het opnieuw waar het van pas komt.

Gesloten