LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] zyprexa

Ervaringen met medicijnen? Geef hier jouw mening.
toot
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 okt 2009 16:34

Re: zyprexa

Ongelezen bericht door toot »

Ik slik ook Zyprexa. Dat doe ik vanaf 2001. Ik had geen last meer van psychoses maar ik kreeg wel een leeg gevoel dat maar moeilijk opgevuld kon worden. Daarnaast kwam ik ook zo'n 25 kg aan. Ik ben begonnen met 20 mg en heb het nu afgebouwd tot 2,5 mg. Ik sport veel en ben daardoor 15 kg lichter. Ik vecht wel veel tegen het lege gevoel en moet mezelf structuur opleggen want anders voel ik me leeg en nutteloos. Ik heb het gevoel dat de Zyprexa een stukje leven van me heeft afgepakt. Tot ik erachter kwam dat Zyprexa mij een vooral leeg gevoel geeft heb ik de oorlog aan Zyprexa verklaard. Van 20 mg naar 15 mg naar 10 mg naar 5 mg naar 2,5 mg en toen werd het moeilijk. Ik zou graag de stap willen zetten naar een Zyprexa vrij leven. Ik heb al een paar keer geprobeerd om helemaal Zyprexa-vrij te leven, maar dan kan ik moeilijk mijn slaap pakken. Ik wil mijn baan niet verliezen en wil ook niet als een zombie rondlopen. Het is zo raar, want ik wil dan naar bed om te slapen, maar ik ben klaarwakker en smorgens wanneer ik naar mijn werk moet heb ik nog geen oog dicht gedaan. Ik baal hier enorm van.
Ik zwerf nu tussen 0 mg en 2,5 mg. Het is niet veel meer, maar wil er helemaal vanaf. Sinds ik minder ben ga slikken heb ik minder last van het lege gevoel. Nu het slapen nog en ik ben een gelukkig mens. Heeft er iemand nog een paar tips om in slaap te komen. Bij voorbaat dank.
Groeten, [email protected]

kuifje2
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 okt 2009 13:50

Re: zyprexa

Ongelezen bericht door kuifje2 »

Ik heb sinds een paar maanden 2,5 mg zyprexa (kwam van 5 mg). Voel me er niet meer goed bij en wil graag afbouwen. Wie heeft er tips om op een verantwoorde manier af te komen van dit medicijn?

Rob123svf
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 jan 2010 22:27

Re: zyprexa

Ongelezen bericht door Rob123svf »

Hoi,

Voor degene die willen stoppen met antipsychotica, neem vitamine D (Cholecalciferol - D3). Schizofrenie wordt in verband gebracht met een chronisch tekort aan vitamine D en vitamine D is een prehormoon dat onder de huid wordt aangemaakt door zonlicht (UVB-straling). Ik neem zelf nog Zyprexa 15mg op de moment plus vitamine D (1 drinkbare ampul D-cure per week gedurende 6 weken) en voor dat ik D-cure gebruikte nam ik 22,5mg Zyprexa, 160mg Dominal Forte en 1000mg Depakine (alhoewel ik niet bipolair ben). Ik ga in de toekomst mijn medicatie nog afbouwen tot 0mg, wie weet zal ik misschien de dosis D-cure nog bij mijzelf moeten verhogen. Mijn ondervinding is dat het je actiever, stressbestendiger maakt en je dag-nacht-ritme terug in orde brengt, klinkt wel een beetje vreemd maar vitamine D is dé heilige graal!!! Probeer maar, sommigen hebben hier weinig van nodig waar anderen er wat meer van nodig zullen hebben. Na een maand heb je hier al resultaat van, maar bouw de antipsychotica ook niet te snel af.
Succes mensen, 8)

Grtz Rupert

jola
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 okt 2010 23:58

Re: zyprexa

Ongelezen bericht door jola »

na 13 jaar haldol plofde ik bijna uitelkaar omdat ik veel wilde ik wilde wonen maar mijn huis werd gesloopt ik raakte in paniek en kwam in de psygiatri terecht ,ik liep als een sombie en kon niet meer praten ik probeerde te werken als schoonmaakster en het het hele trajekt doorlopen opnames isoleercel begelijd wonen alles ieder maand een depo halen niet zon beetje 250 miligram ,kheb er heel hard mee geprobeert te stoppen maar dan moest het weer in het behandelplan besproken worden ,en ze kende me echt niet ,ik heb nog nooit gevochten tegen mensen ,nooit dingen stuk gemaakt eerder heel gemaakt eindelijk kreeg ik zyprexa het ging weer beter met me ik kon weer denken en mezelf verzorgen ,5 jaar geleden heb ik een huis gekocht een paard kippen in de tuin een man en zijn kinderen in huis en ik werk,kheb hobbys vrienden en bootjes alles zo een beetje zelf voor elkaar gekregen die zyprexa krijg ik van de huisarts want ik wil met dat hele circus niks meer te maken hebben ,nu krijg ik lichamelijke klachten slijtage en al 6 weken spierpijn ,de dokter zecht dat het een spierontsteking is en ik moet 2 keer per week op de fitnes apparaten ,wat niet echt help kheb erg veel pijn ,zou het te weiten zijn aan de zyprexa zelf vind ik ze wel lekker eigenlijk ,maar nu alles op orde is is het misschien beter om te stoppen

toot
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 okt 2009 16:34

Re: zyprexa

Ongelezen bericht door toot »

Hoi...
Het is me gelukt om helemaal af te bouwen. Ik voel me goed en slaap weer voldoende. Het is wel een proces van lange adem geweest. Ik heb ongeveer een jaar tussen 0 mg en 2,5 mg geslikt. Er waren steeds meer dagen waarop ik niets slikte. En uiteindelijk ben ik nu Zyprexavrij.
Wat mij wel is opgevallen is dat ik soms (meestal niet gelukkig) tijdens het seksen een erectiestoornis krijg. Ik eet gezond en sport best veel. Er wordt voldoende bloed rondgepomp in het lichaam en dus ook naar mijn penis. Maar volgens de bijsluiter kan als je lange tijd Zyprexa slikt een erectiestoornis krijgen. Heeft iemand daar ervaring mee. En weet iemand of die stoornis verdwijnt als je bent gestopt met Zyprexa. Ben best benieuwd.
Groeten,
toot

Gesloten