LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Adresgegevens vermelden op vernietigingsbrief EegaLease

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
HierBenIk

Adresgegevens vermelden op vernietigingsbrief EegaLease

Ongelezen bericht door HierBenIk »

Voor de goede orde willen wij u erop wijzen dat u in de vernietingsbrief, zoals u deze in concept van ons heeft ontvangen, uw volledige naam en adresgegevens dient in te vullen. Zonder deze adresgegevens is Dexia wellicht niet in staat uw vernietigingsbrief in behandeling te nemen.

Indien u de vernietigingsbrieven reeds zonder adresgegevens heeft verstuurd, adviseren wij u vriendelijk de brief nogmaals, inclusief volledige naam en adresgegevens te versturen.

Indien u vragen heeft, kunt u een e-mail sturen aan [email protected].

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te informeren.

Met vriendelijke groet,
mede namens Consumentenbond en VEB,

de Stichting Leaseverlies
mv
HierBenIk

rob v.d.

Re: Adresgegevens vermelden op vernietigingsbrief EegaLease

Ongelezen bericht door rob v.d. »

Ik kan me toch niet voorstellen dat iemand dat niet gedaan heeft.....

.

Ongelezen bericht door . »

Slechte zaak dat Eegalease dit niet in de standaard brief heeft opgenomen!!!!!

Ik hoop dat ze niet meer van dit soort "slippertjes" maken.

info

Ongelezen bericht door info »

Wie zet er dan geen afzender op zijn brief dit leer je op groep 8 basisschool, over slippertje gesproken.
Leren lezen en nadenken en niet alles aan andere overlaten!!!

Kees

Ongelezen bericht door Kees »

Over anoniem posten gesproken. Zelfs de SLV bedient zich ervan!

Kees

HierBenIk

Ongelezen bericht door HierBenIk »

Kees,

Ik heb deze tekst hier anoniem neer gezet... en niet SLV..

Hierwasik

Ongelezen bericht door Hierwasik »

Ze moeten toch het contractnummer erbij pakken om het geld terug te storten, hebben ze meteen het adres.
It's a simple

rob v.d.

Ongelezen bericht door rob v.d. »

Om de discussie maar te beëindigen hier de voorbeeld-vernietigingsbrief van Eegalease. En wat blijkt? Op het eind stelt Eegalease dat de naam en adresgegevens van de niet-ondertekende echtenoot/echtgenote vermeld moet worden. En dat is .....? Ja juist, de afzender van de brief!!

Hier de brief:

Dexia Bank Nederland N.V.
Postbus 75666
1070 AR AMSTERDAM

AANGETEKEND
Datum

Geachte heer, mevrouw,

In de afgelopen jaren zijn tussen mijn echtgenoot/echtgenote/geregistreerd partner (doorhalen wat niet van toepassing is) en uw bank (c.q. uw rechtsvoorgangers) een aantal effectenleasecontracten tot stand gekomen. Het gaat daarbij – voorzover ik kan nagaan – om de volgende contracten:
[contractgegevens invullen]
……………………..
……………………..
……………………..
De door mijn echtgenoot/echtgenote/geregistreerd partner (doorhalen wat niet van toepassing is) getekende contracten zijn zonder mijn toestemming gesloten, hoewel zij op grond van artikel 1:88 BW mijn toestemming behoefden.

Nu mijn toestemming ontbreekt beroep ik mij op de vernietigingsgrond als opgenomen in artikel 1:89 BW, hetgeen tot gevolg heeft dat alle zonder mijn toestemming gesloten overeenkomsten met terugwerkende kracht geacht moeten worden niet tot stand te zijn gekomen.

Op grond van het bovenstaande verzoek ik u dan ook – en voor zover nodig sommeer ik u – de door mijn echtgenoot/echtgenote/geregistreerd partner (doorhalen wat niet van toepassing is) betaalde termijnen terug te storten op het u bekende rekeningnummer, zijnde de rekening waarvan de termijnen automatisch door u zijn geïncasseerd.

Mocht ik de desbetreffende betalingen niet binnen 14 dagen na heden van u ontvangen, dan zal ik juridische stappen ondernemen en houd ik uw bank aansprakelijk voor alle kosten die ik daarvoor moet maken.

Hoogachtend,
[naam én adresgegevens invullen van niet-ondertekende echtgenoot/echtgenote/geregistreerd partner]

Kopie: Stichting Eegalease, betreft Eegalease dossiernummer . . . . . . . .

gr. rob v.d.

jan wassink

Ongelezen bericht door jan wassink »

Wie zou er nou zo stom zijn deze brief te verzenden zonder adres-gegevens?

JW

Fenna

Ongelezen bericht door Fenna »

Ik! Toevallig.

En wie is er zo stom om een aandelenleasecontract af te sluiten? Lekkere ben jij Jan Wassink. Als je niet bij de gedupeerden had gezeten had je waarschijnlijk net als Dennis, Mark cs. ons de huid vol gescholden dat het allemaal ook nog onze eigen schuld was enzo.

Gesloten