LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] UPC telefonie en internet.
UPC telefonie en internet.
Ook wij hebben hèèl veel problemen met UPC gekregen. Op het moment dat wij internet hadden was er niets mis. Nadat telefonie erbij kwam na 3 weken hebben wij problemen gekregen. Eerst niet zo veel, maar na 2 maanden begon dat. Internet er steeds uit en telefonisch helemaal niet meer te bereiken, soms dagen. Ook hadden we steeds andere mensen aan de telefoon die een andere familie moesten hebben en omgekeerd, die mensen wonen wel 100 km bij ons vandaan. Na weken over en weer gebeld te hebben met UPC gingen ze het ontkennen dat wij problemen hadden en wilden ons contarct niet beeindigen. Ik heb onze bankrekening voor hun geblokeerd en ben naar iemand anders gegaan. Wel sturen ze steeds rekeningen die ik niet betaal. Na, ik geloof 3 x problemen met internet kun je je contract verbreken. Na hun genegeerd te hebben hebben ze besloten om toch maar het contract 3 maanden eerder te beeindigen, maar wij betalen niet meer, vanaf het moment dat ik het schriftelijk heb opgezegt.
Re: UPC telefonie en internet.
Heb je ook een monteur langs laten komen om er naar te kijken?
Re: UPC telefonie en internet.
nee, beathoven er is geen monteur langs geweest. In eerste instantie wilde ze het probleem bij hun centrale oplossen. Maar na veel gebeld te hebben lag het opeens niet meer aan hun en ze wilde niet komen. Want het lag aan ons toestel, terwijl die dus nieuw was en door hun aangesloten. Ze hebben ons gewoon laten zitten en zeiden steeds dat het aan ons lag. Daarom hadden wij er genoeg van en heb ik de bank geblokeerd. Mensen in Oostvoorne die steeds op ons nummer zaten van de telefoon en wij op die van hun hadden net een proefabonnement die snapte het ook niet en dat alles nadat we inernet met telefonie samen kregen.
-
- Berichten: 147
- Lid geworden op: 08 jun 2005 19:47
Re: UPC telefonie en internet.
Wat een apart verhaal zeg!
Maar ook heel vervelend voor je.
Jammer, ik had als ik jou was toch doorgezet om een monteur te laten langskomen om te kijken naar het probleem.
Zonde, maar ik kan de frustraties en irritaties heel goed voorstellen.
Maar ook heel vervelend voor je.
Jammer, ik had als ik jou was toch doorgezet om een monteur te laten langskomen om te kijken naar het probleem.
Zonde, maar ik kan de frustraties en irritaties heel goed voorstellen.
Re: UPC telefonie en internet.
Wat doe je als ze opeens zeggen er is niets mis dat zien wij hier op het scherm. Ze willen niemand sturen en daar ben je wel afhankelijk van. Ze willen zelfs niet meer met je praten als je door blijft zeuren en gooien gewoon de hoorn er op.Maar ik betaal niet meer. Laar ze maar een proces beginnen. Ik heb het op papier staan dat ze ons een vergoeding geven voor alle problemn die we hadden. Die vergoeding hebben we overigens nooit gehad.
Re: UPC telefonie en internet.
Niet kwaad worden en de haak neer gooien.
De rekening op tijd betalen.
Inderdaad de help desk kan de status van jouw PC inlezen, je moet ze wel geloven en niet blijven zeuren.
De rekening op tijd betalen.
Inderdaad de help desk kan de status van jouw PC inlezen, je moet ze wel geloven en niet blijven zeuren.
Re: UPC telefonie en internet.
Volgens mij ben je beter af met internet+ bellen van KPN. KPN heeft een apart ip-net voor het telefonieverkeer aangelegt. Hierdoor zijn dit soort problemen uitgesloten. UPC probeerd het lekker goedkoop (voor zich zelf) op te lossen door het via het internet te sturen. Lekker hack gevoelig (altappen e.d.) en geen enkele garantie voor wat de kwaliteit betreft (eigenschap internet). KPN komt op dit moment met echte Voice Over IP en dat is toch wel iets anders dan het knullige internet telefoneren van UPC.
Re: UPC telefonie en internet.
Nou Har ik had wel degelijk problemen. 2 Zaterdagen hebben zij mij geholpen om het internet op te starten wat erg moeizaam ging. Ook heb ik het op papier staan. Maar nu willen ze ergens onderuit en mij het contract laten houden. Nou ik heb mijn bank geblokeerd, want ze kunnen me wat. Ik heb dagen/ weken geen telefoon gehad. Zij moeten MIJ geloven.
-
- Berichten: 147
- Lid geworden op: 08 jun 2005 19:47
Re: UPC telefonie en internet.
Hoi Sterretje,
Heb je onder het kopje Telefonie en Internet ook de klachten gelezen over kpn Internetplusbellen?
Het verhaal wat je schetst is iets anders, nl.
veel klanten klagen over trage snelheden, omdat hoe verder je van een centrale woont hoe zwakker het signaal wordt. Kabelinternet had ook in het verleden iets, dat als er teveel mensen op één blok tegelijkertijd internetten de sneleid omlaag ging. Door een veranderde techniek is dit NIET MEER zo!
Je praat over een slecht en knullig VOIP produkt van UPC. Hahahhaa... heb je de geluidskwaliteit wel eens gehoord van iemand die Wanadoo, Tiscali, Scarlet of Internetplusbellen heeft ten opzichte van iemand die belt met UPC VOIP ??? Hahahahaa... nou werkelijk UPC VOIP klinkt als ISDN, zo helder en mooi, de rest klinkt gemoffeld, veraf en echt heel wat slechter!!!!!
Heb je onder het kopje Telefonie en Internet ook de klachten gelezen over kpn Internetplusbellen?
Het verhaal wat je schetst is iets anders, nl.
veel klanten klagen over trage snelheden, omdat hoe verder je van een centrale woont hoe zwakker het signaal wordt. Kabelinternet had ook in het verleden iets, dat als er teveel mensen op één blok tegelijkertijd internetten de sneleid omlaag ging. Door een veranderde techniek is dit NIET MEER zo!
Je praat over een slecht en knullig VOIP produkt van UPC. Hahahhaa... heb je de geluidskwaliteit wel eens gehoord van iemand die Wanadoo, Tiscali, Scarlet of Internetplusbellen heeft ten opzichte van iemand die belt met UPC VOIP ??? Hahahahaa... nou werkelijk UPC VOIP klinkt als ISDN, zo helder en mooi, de rest klinkt gemoffeld, veraf en echt heel wat slechter!!!!!
Re: UPC telefonie en internet.
Kam ik me niet voorstellen als jij aan de lijn bent.UPC VOIP klinkt als ISDN, zo helder en mooi
Re: UPC telefonie en internet.
Hear Hear hij is ontwaakt of beter gezegd zijn UPC aansluiting is gereed , welkom bij de voortreffelijke club. Bloemen
Re: UPC telefonie en internet.
Ben jij wel aan de lijn agro?Kam ik me niet voorstellen als jij aan de lijn bent.
-
- Berichten: 147
- Lid geworden op: 08 jun 2005 19:47
Re: UPC telefonie en internet.
Ignore Agro maar gewoon.
Hij kan alleen maar negatief reageren op alles wat met UPC te maken heeft. Hij heeft nou eenmaal een UPC trauma. Op zich al triest genoeg.
Hij zal het waarschijnlijk weer niet met mij eens zijn, maar ik heb mensen uit mijn kenissenkring gebeld met InternetPlusBellen, Tiscali en Wanadoo en ik blijf er bij dat er een dag en een nacht verschil zit tussen de geluidskwaliteit van deze VOIP klanten en die van UPC.
UPC klanten klinken heel helder, duidelijk en dichtbij. Als ik eerlijk ben nog duidelijker dan een analoge telefoonlijn van KPN, welke vaak ruist en kraakt. En dat voor VOIP. Dit is dus best bijzonder en mag best verteld worden!
Hij kan alleen maar negatief reageren op alles wat met UPC te maken heeft. Hij heeft nou eenmaal een UPC trauma. Op zich al triest genoeg.
Hij zal het waarschijnlijk weer niet met mij eens zijn, maar ik heb mensen uit mijn kenissenkring gebeld met InternetPlusBellen, Tiscali en Wanadoo en ik blijf er bij dat er een dag en een nacht verschil zit tussen de geluidskwaliteit van deze VOIP klanten en die van UPC.
UPC klanten klinken heel helder, duidelijk en dichtbij. Als ik eerlijk ben nog duidelijker dan een analoge telefoonlijn van KPN, welke vaak ruist en kraakt. En dat voor VOIP. Dit is dus best bijzonder en mag best verteld worden!
Re: UPC telefonie en internet.
Ik snap het, alle 2 je kennissen Har de hofNar van upc en beathoven.maar ik heb mensen uit mijn kenissenkring gebeld
Wel verbazend dat je kennissen met internetplusbellen hebt, terwijl je in je eerdere posts beweerde dat AL je kennissen bij upc hun diensten afnamen, die zijn dus weer terug naar KPN, ook die zijn dus belazerd.
Re: UPC telefonie en internet.
Ja 20 jaar geleden! Is allemaal digitaal, ruis komt dus hoogstens uit je eigen telefoon. De kabel naar de centrales is oke, hoe krijg je daar ander 20Mb/s ADSL2+ overheen?Als ik eerlijk ben nog duidelijker dan een analoge telefoonlijn van KPN, welke vaak ruist en kraakt.
Je kletst dus maar wat raak.
Ik blijf er bij dat Voip niets wordt zolang er bedrijven zijn zoals UPC die het tussen het internetverkeer door proberen te proppen. Dat is vragen om problemen. Maar ja zo hoeven ze niets te investeren, klant betaald wel en zit meestal voor langere tijd hier aan vast.
En ik heb even je advies opgevolg om even naar de ervaringen over internetplusbellen op dit forum te kijken. Hierbij het laatst geplaatste bericht:
Webb
Geplaatst op 08 Feb 2006 20:11 door Webb
--------------------------------------------------------------------------------
Bij mij is kortgeleden internetplusbellen geinstalleerd.
Dat heb ik door een monteur laten doen, het is toch gratis.
Alles is vrijwel probleemloos verlopen, monteur wist waar hij mee bezig was.
De snelheid is als beloofd, geen problemen met bellen.
Overigens hoefde ik niets af te tekenen.
Alleen jammer dat het gedeelte voor het internetplusbellen op de site van kpn overdag plat ligt zodat je pas s'avonds je emailadressen etc. in kunt stellen.
Dit is niet moeilijk maar ik kan mij voorstellen dat sommigen hier moeite mee hebben.
Verder voorlopig een compliment voor KPN.
-
- Berichten: 147
- Lid geworden op: 08 jun 2005 19:47
Re: UPC telefonie en internet.
Nou fantastisch toch!
Ik raad Sterretje (gebrek aan fantasie) en Agro ten stelligste aan om de fantastische diensten van KPN af te nemen.
Als ik maar niet hoef!
Bedankt!
Ik raad Sterretje (gebrek aan fantasie) en Agro ten stelligste aan om de fantastische diensten van KPN af te nemen.
Als ik maar niet hoef!
Bedankt!
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 22 feb 2006 15:30
Re: UPC telefonie en internet.
Nou ik ben het met de mensen eens die UPC erg slecht vinden. Steeds als je wat nieuws neemt van UPC is er wel gezeik. Is het niet over de verbinding dan is het wel over de service.
Vorige jaar heb ik chello light genomen. Nou het duurde maar liefst twee maanden voordat ze het aan de praat kregen. Nu ben ik aan het denken om internet en telefonie te nemen. Maar helaas het abonnement van chello kan ik pas tegen december opzeggen. Ik ben niet echt van plan om chello internet en telefonie te nemen. Zeker niet wanneer ik dit allemaal lees. Ik heb al zes keer gemaild naar UPC dat ze me duidelijk uit moeten leggen wat er nu in mijn huis gebeurt. Steeds krijg ik een mail terug van bel ons.... Ongelooflijk. Vanplaats ze gewoon terug mailen hoe ze het doen....
Conclusie:
UPC(chello) is erg slecht!!
Re: UPC telefonie en internet.
Heb sinds 1 maand chello light en bellen. Bij installatie ging het niet helemaal goed. Mijn signaal was te zwak waardoor modem niet online kwam. UPC gebeld, netjes geholpen. Direct een afspraak gemaakt voor monteur. Deze heeft het netje verholpen en alles deed het.
Op dit moment werkt chello perfect. Haal veel hogere snelheden dan met kpn direct adsl. Ook bellen gaat prima. Geen verschil met mijn vorige isdn van kpn.
Boeven van kpn sturen je nog wel een rekening van 17 euro voor het afsluiten.
Op dit moment werkt chello perfect. Haal veel hogere snelheden dan met kpn direct adsl. Ook bellen gaat prima. Geen verschil met mijn vorige isdn van kpn.
Boeven van kpn sturen je nog wel een rekening van 17 euro voor het afsluiten.
Re: UPC telefonie en internet.
Ik ben blij dat het bij je werkt alfa. Ondanks dat hier alles netjes was geinstaleerd door een monteur van hun ging het toch niet goed. Maar ik vind het gemeen dat ze het later ontkenden dat er iets mis was. Terwijl ze me eerst probeerden te helpen. Maar ik heb de brieven bewaard. Laat ze maar een proces beginnen, van mij krijgen ze geen geld meer.
Re: UPC telefonie en internet.
ik ben niet zo technisch en het kan best zijn dat kpn een apart ip-net heeft om te bellen, maar voip = toch voice over internet protocol ? dus apart ip-net of niet, als je kiest voor voip-bellen dan loopt het via internet, of het nou kpn, upc of whatever is. overigens, alles wat via internet loopt is dus te hacken, niet alleen tel. via upc, maar dus ook via kpn of whatever ... tochVolgens mij ben je beter af met internet+ bellen van KPN. KPN heeft een apart ip-net voor het telefonieverkeer aangelegt. Hierdoor zijn dit soort problemen uitgesloten. UPC probeerd het lekker goedkoop (voor zich zelf) op te lossen door het via het internet te sturen. Lekker hack gevoelig (altappen e.d.) en geen enkele garantie voor wat de kwaliteit betreft (eigenschap internet). KPN komt op dit moment met echte Voice Over IP en dat is toch wel iets anders dan het knullige internet telefoneren van UPC.