Vandaag schreef KPN een bedrag van € 50,51 van mijn rekening af.
Omschrijving vermeld BREEDBANDDIENSTEN KPN.
Navraag leert dat het bedrag is afgeschreven wegens ADSL gebruik.
Echter ik heb geen ADSL maar gebruik internet via de Kabel.
Op mijn vraag hoe het dan kan dat ze zomaar een bedrag afschrijven, werd heel laconiek gereageerd met de mededeling:
Ohh maar dat is heel eenvoudig hoor, gewoon uw rekening nummer invullen en het gaat varder vanzelf.
Nou vraag ik je toch......?
Ben ik dan zelf geen baas meer over mijn rekening?
Het antwoord had ikzelf kunnen verzinnen...!
Ooit heeft u KPN gemachtigd voor een dienst automatische incasso toe te passen.
Blijft bij mij de vraag hangen of het bedrag nog wel teruggeboekt zal worden? Als antwoord: De tijd zal het leren>
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Let op incasso KPN
Re: Let op incasso KPN
Ik heb maar 1 tip voor je... STORNEREN!!!!
Natuurlijk boekt KPN dat bedrag niet terug, als je er niet om vraagt. Gelijk je bank bellen (of via internetbankieren) zodat je het bedrag kunt laten terugboeken.
Hier moet je dus ZELF aktie voor ondernemen!!
Natuurlijk boekt KPN dat bedrag niet terug, als je er niet om vraagt. Gelijk je bank bellen (of via internetbankieren) zodat je het bedrag kunt laten terugboeken.
Hier moet je dus ZELF aktie voor ondernemen!!
Re: Let op incasso KPN
Als je ze ooit gemachtigd hebt, dan kun je inderdaad via de bank het geld terug halen binnen 30! dagen. Daarbij kun je ook direct vragen om een rode kaart bij de bank waarmee je de automatische incasso stop kunt zetten, dan kunnen ze niet zomaar meer zonder toestemming geld van je rekening halen.
Re: Let op incasso KPN
Een ook bij mij bekend probleem want KPN probeert natuurlijk van alles om klanten te binden aangezien er goedkopere manieren zijn om tegenwoordig te telefoneren. Ik heb ze nooit gemachtigd geld van mijn rekening te halen, toch probeerden ze dat omdat ik eens informatie had opgevraagd van InternetPlusbellen. Ik kreeg gelijk een heel pakket thuis gestuurd met het verzoek om een afspraak te maken met een installateur. Natuurlijk gelijk de boel teruggestuurd. Nu proberen ze nog steeds geld te innen vanwege dit z.g. abonnement. Alleen zijn ze vergeten in hun administratie te kijken, wat leert dat ik al sinds september 2005 geen aansluiting meer heb voor welke "KPN-dienst" dan ook ! ! !
Re: Let op incasso KPN
Beste Robur,
Je zou kpn kunnen vragen naar de machtiging en het contract wat je volgens hun hebt, als ze die niet kunnen of willen overleggen zou ik verdere stappen ondernemen. Bijv een klacht bij de consumentenbond etc.
Zomaar geld proberen te innen mag en kan gewoonweg niet!
Je zou kpn kunnen vragen naar de machtiging en het contract wat je volgens hun hebt, als ze die niet kunnen of willen overleggen zou ik verdere stappen ondernemen. Bijv een klacht bij de consumentenbond etc.
Zomaar geld proberen te innen mag en kan gewoonweg niet!