Pagina 1 van 5

Tele2 Compleet: doen of niet doen?

Geplaatst: 16 feb 2006 18:49
door Abdelimy
Ik heb wanadoo ADSL Direct, maar aangezien die niet meer bestaat na mijn eindcontractsdatum heb ik die opgezegd en ben ik opzoek.

Op het eerste gezicht is het aanbod van Tele2 perfect, geen aansluitkosten gratis modem, goede snelheid en komt als goedkoopste uit. Maar na wat rond te neuzen op internet kom ik wel erg veel klachten tegen. Het lijken mij geen incidenten, maar structurele problemen. Dus ik ging bellen

Ik heb vandaag contact gehad met een medewerker van Tele2, daar heb ik de problemen voorgelegd die zoal op de site worden genoemd. Ik kreeg te horen dat de storing op dit moment al is opgelost en dat er verder geen vertragingen bekend zijn. Het zou ongeveer een maand duren voordat alles het deed. En op de vraag: en als ik het pakket heb en hij doet het niet, kan ik dan opzeggen? Werd mij duidelijk verteld: JA

Maar toch vertrouw ik het niet helemaal. Ik vraag jullie om jullie mening.

Re: Tele2 Compleet: doen of niet doen?

Geplaatst: 16 feb 2006 20:51
door Pancho Villa
Niet doen, toen ik me aanmelde vorig jaar zei ik ook dat ik her en der gelezen had dat er veel problemen waren. Diegene aan de andere kant zei excact hetzelde dat het allemaal opgelost was. Uiteindelijk heb ik een advocaat nodig gehad om mijn contract ontbonden te krijgen.

tele2/versatel=ellende, maar wat verwacht je ook voor dat geld.

Re: Tele2 Compleet: doen of niet doen?

Geplaatst: 16 feb 2006 21:14
door Yeahtje
Wij hebben ook een abonnement op Versatel (Voetbal, telefoon en internet) en eerlijk is eerlijk, op 2 korte telefoonstoringen na hebben wij geen klachten. Ff afkloppen... :wink:

Re: Tele2 Compleet: doen of niet doen?

Geplaatst: 17 feb 2006 11:53
door Abdelimy
Dat is het dus, bij een aantal mensen gaat het perfect(onder andere mijn zus), maar bij anderen weer niet. Misschien ligt het wel aan het gebied waar je woont?

Ik zal nog eens bellen met ze, toch gratis nummer. Tenminste nu nog wel, maar als je eenmaal abonnee bent....ho maar!

Re: Tele2 Compleet: doen of niet doen?

Geplaatst: 17 feb 2006 12:21
door Martin1976
Mijn advies: doe het niet! Als het werkt werkt het maar zodra er zich problemen voordoen kan dat heel lang gaan duren! De technische service van Tele2 is bar slecht, dat slaat echt helemaal nergens op. Veel beloven en weinig doen, dat is kort samengevat de service van tele2. 'k thuis een internet storing was op zich helemaal niet zo moeilijk is (heeft met nieuwe IP-adres te maken) maar wacht nu al praktisch 2 maanden op reactie. Ben het met u eens op het eerste gezicht het een heel interessant aanbod lijkt, snel modem en lage kosten maar 'k zou het nog eens goed overwegen als ik u was. Ik ben in ieder geval binnenkort weg bij Tele2!

Re: Tele2 Compleet: doen of niet doen?

Geplaatst: 17 feb 2006 14:39
door el chaval
de klantenservice van tele2 waardeloos ik had een family complete 4 mb besteeld ruim twee maanden geleden en mijn internenet snelheid is lager dan 1.5MB en het is de dag van vandaag en nog niet opgelost het ploblem ligt volgens tele2 aan de instalatie maar die is uitgevoerd door zijn installatie partner en ik wacht al twee maanden voor de storing monteur het blijf een jo-jo effect wachten en bellen.
zulke service kun je niet verklaren.dus niet aan beginnen.

Re: Tele2 Compleet: doen of niet doen?

Geplaatst: 17 feb 2006 21:49
door Consumentt
Uit de buurt van Tele2 blijven. Ik heb de voorganger van T2 compleet, digitaal pakket genaamd.

- Instabiel, uitval dagelijks
- Veel te traag, ongeveer de helft van wat het moet zijn
- Al bijna 2.5 maand wacht ik op nummer-portering
- Helpdesk is 6*niks (op mail geen antwoord)

Re: Tele2 Compleet: doen of niet doen?

Geplaatst: 17 feb 2006 22:21
door astavar
De overname van Versatel door Tele2 heeft helaas nog geen noemenswaardige verbeteringen gebracht.
Veel onkunde bij helpdesk,
Onvolledige of zelfs foutieve informatie
Instabiele lijnverbindingen
Lange wachttijden.


Ik zou me wel 10x bedenken alvorens hierop over te stappen.

Re: Tele2 Compleet: doen of niet doen?

Geplaatst: 18 feb 2006 17:54
door mac_krispijn
Bij ons thuis werkt alles prima, als een bedrijf 49 miljoen klanten heeft, zijn er tuurlijk altijd mensen ontevreden!

Re: Tele2 Compleet: doen of niet doen?

Geplaatst: 19 feb 2006 11:42
door Pancho Villa
Je kan ook zeggen dat een bedrijf 49mil klanten heeft dat er altijd wel mensen zijn die tevreden zijn.

Re: Tele2 Compleet: doen of niet doen?

Geplaatst: 20 feb 2006 09:33
door Martin1976
ik vind het niet normaal dan dat een bedrijf met 49 miljoen klanten niet een eenvoudig IP-adresje aan mij toe kan kennen zodat ik weer kan internetten. Zit hier al meer dan anderhalve maand op te wachten!

Re: Tele2 Compleet: doen of niet doen?

Geplaatst: 20 feb 2006 14:24
door queenfan
Niet aan beginnen, Versatel was al een hel en door de overname door Tele 2 is het niet veel beter geworden.

En de reclame is ook een leugen, om ADSL te krijgen moet je nog steeds een abbonement hebben bij KPN anders komt de lijn niet aan.

En € 18,16 is wel heel veel, voor een belbudget abbonement betaal je namelijk € 9,67.

Re: Tele2 Compleet: doen of niet doen?

Geplaatst: 20 feb 2006 21:53
door bigjon
Ik heb zelf het tele2 pakket inclusief telefonie en voetbal. En bij mij loopt het echt als een trein. Sinds een paar dagen zit er ook alle andere zenders bij, en radio. Dus gaat goed. Op korte termijn kan ook de kabel eruit.

Enne je hoeft echt geen KPN te houden voor dit pakket, wie dat zegt heeft er geen verstand van.

Re: Tele2 Compleet: doen of niet doen?

Geplaatst: 21 feb 2006 13:12
door queenfan
@ bigjon: via welke lijn komt je ADSL verbinding binnen dan, heeft Tele 2 een lijntje gegraven????????

Re: Tele2 Compleet: doen of niet doen?

Geplaatst: 21 feb 2006 13:50
door queenfan
Het volgende staat op de site van Tele 2
U heeft op dit moment nog wel een KPN telefoonabonnement nodig om aangesloten te worden. Vanaf het moment dat Tele2 uw telefoonnummer heeft overgenomen, ontvangt u in het vervolg geen rekening meer van KPN
Zoals ik al dacht wel een KPN abo, alleen Tele 2 betaal die voor jouw en zit dus bij de abonnementsgeld in.

Hetzelfde doet volgens mij Wanadoo en Tiscali ook, dus wie heeft er nu geen verstand van????? Lezen is ook moeilijk.

Re: Tele2 Compleet: doen of niet doen?

Geplaatst: 21 feb 2006 18:55
door Hello
Dat bedoelt hij toch ook ! Het gaat erom dat je nu kan telefoneren zonder dat je een faktuur krijgt van KPN. Dat een ander die betaalt,lekker belangrijk.

Re: Tele2 Compleet: doen of niet doen?

Geplaatst: 22 feb 2006 13:33
door queenfan
Ook even lezen,hij zegt dat je geen KPN nodig hebt, dit is dus niet het geval KPN heb je nodig. De rekening is een ander zaak.

Maar hou er rekening mee dat je een abonnement afsluit voor 2 jaar.

Re: Tele2 Compleet: doen of niet doen?

Geplaatst: 27 feb 2006 14:41
door rovanitel
Ik heb sinds augustus 2005 het voetbal totaal pakket
Zeer te vreden.
Geen telefoon rekening meer van KPN a 18 euro per maand.
Nu heb ik ook tv van versatel, dus kan straks UPC er ook uit. Scheelt weer 47 euro per 2 maanden.
Gaat goed zo, monopolisten er uit en nog geld besparen ook.
TV kwaliteit van Tele2 is stukken beter dan UPC.

Re: Tele2 Compleet: doen of niet doen?

Geplaatst: 27 feb 2006 14:58
door hammy
Wij zijn 3 jaar abonnee geweest van Tele 2, nooit maar dan ook nooit een probleem gehad.
Waarom wij nu niet meer Tele 2 hebben is omdat wij op de eilanden totaal geen netwerk hebben, niet bereikbaar dus.
Aangezien wij veel op vlieland zitten, zijn wij dus niet te bereiken, en dat is lastig, maar voor de rest nooit problemen, het is maar wie het treft.

Re: Tele2 Compleet: doen of niet doen?

Geplaatst: 01 mar 2006 19:29
door bigjon
@ queenfan. Beetje late reactie van mijn kant, maar jij zegt zelf in je post dat je nog steeds 18 euro aan KPN moet betalen in combinatie met Tele2. Dat is dus absoluut niet waar. Maar daar was je zelf na wat beter lezen vast ook wel achter.

Mijn contract met KPN is beindigd, dus in mijn beleving heb ik geen KPN meer. Komt bij dat in tegenstelling tot bijvoorbeeld Wanadoo Tele2 de hele lijn overneemt van KPN. Die huren ze dus niet, maar wordt echt overgenomen.

Over Wanadoo gesproken, die doen echt alles eraan om je als klant te houden. De reden dat ze met jaarcontracten werken is volgens hun omdat KPN het contract van de lijn steeds met een jaar verlengt. Ik ben er nu dus achter dat dit niet zo is, want na 1 jaar wordt het een rollend contract dat steeds wordt verlengt met 1 maand. Zo ook de opzegtijd.