Pagina 1 van 2
11 weken zonder internet, door InternetPlusBellen
Geplaatst: 17 feb 2006 09:16
door tvds
Op dit moment zit ik bij XS4ALL voor mijn internet verbinding.
Prima verbinding, nooit problemen gehad echter gaat XS4ALL geen internetplusbellen aanbieden.
Daat het mij 20 euro per maand gaat schelen, dacht ik: "Dan maar overstappen op internetplusbellen".
Ik dus netjes XS4ALL afgemeld, en Internetplusbellen aangemeld.
Gisteren kreeg ik twee brieven in de bus, 1 voor de afmelding van XS4ALL en 1 van KPN voor de afmelding van ADSL verbinding die ik via XS4ALL had.
Ik dacht... toch maar ff bellen of mijn internetplusbellen nu goed komt.
En wat denk je....
Je kan eigenlijk niet switchen als je al ADSL via de KPN lijn hebt.
Het duurt namelijk 3 weken vanaf de afsluiting voor ze weer ADSL kunnen aansluiten.
Maar het wordt nog erger. Als je InternetPlusBellen wilt dan duurt het 11 weken vanaf het moment van afsluiten.
Bij de KPN adviseerde men mij, eerst ADSL direct tenemen. Dan zou ik "SLECHTS" 3 weken zonder internet zitten. EN nadat ik dan ADSL direct had genomen dan moet ik deze weer laten omzetten naar InternetPlusBellen.
Mensen dit is toch absurd !!!!
Tegenwoordig kan je toch niet meer zonder internet. Ik denk dan niet alleen aan dat ik geen geldzaken meer kan doen via internet bankieren. Maar daarnaast werk ik 3 of meer dagen per week thuis. Moet ik dan met mijn duimen gaan zitten draaien.
U snapt, gisteren direct een klachtenbrief naar KPN en naar de Opta gestuurd.
Re: 11 weken zonder internet, door InternetPlusBellen
Geplaatst: 17 feb 2006 11:18
door Herman_H
Dit is wel een heel erg bekend verhaal, het is een zooitje op dit moment bij de KPN.
Ik heb dezelfde problemen gehad, bleek dat ik telkens niet was aangemeld, terwijl men mij handmatig had ingevoerd tot 4 keer aan toe.
Ook een klacht ingediend, schiet je niks mee op, telkens wordt er gezegd sorry, excuses.
Heb me nu aangemeld bij home voor het proefabbonement, binnen 4 dagen alles geregeld, ik denk dat ik daar lekker blijf, heb ik in ieder geval internet.
Succes ermee.
Re: 11 weken zonder internet, door InternetPlusBellen
Geplaatst: 17 feb 2006 11:22
door tvds
Ja ... als je alles van te voren weet.
Vanmiddag ga ik maar eens met de mensen van de primafoon praten.... eens kijken wat zij kunnen betekenen in dit gehele verhaal.
Ik ga zo wie zo niet naar de Kabel, ik kan alleen Zeelandnet krijgen, en dat is zo'n bagger provider !
Tja... achteraf had ik wellicht beter nog even bij XS4ALL kunnen blijven.
Re: 11 weken zonder internet, door InternetPlusBellen
Geplaatst: 17 feb 2006 12:42
door joopataa
En anders zou ik XS4ALL benaderen en hun het verhaal uitleggen, En dan kan je misschien terug naar hun? Het is de beste die je kan hebben en als ik kon zou ik zo switchen.
Joopat
Re: 11 weken zonder internet, door InternetPlusBellen
Geplaatst: 17 feb 2006 14:04
door Sjoerd_
Psssssst xs4all is eigendom van kpn, net als hetnet en planet. Zomaar weer terug naar kpn dochter xs4all zit er dus niet in aangezien je dan net zo goed verbinding maakt via het kpn netwerk.
Waarom kpn drie weken nodig heeft om een adsl verbinding (na opzegging) weer in orde te maken weet ik ook niet.
Misschien drie weken minder thuiswerken en gebruik maken van een inbel verbinding om e-mails binnen te halen?
Re: 11 weken zonder internet, door InternetPlusBellen
Geplaatst: 17 feb 2006 14:15
door joopataa
XS4ALL kan wel eigendom zijn van kpn maar dat zegt nog niets over de bedrijfsvoering! Deze is bij XS4ALL veel meer servicegericht dan bij de kpn. Je kan al zien aan hun houding dat het kpn dwars zit. Waarom anders niet ala minuut de verbinding omzetten.?
Joopat
Re: 11 weken zonder internet, door InternetPlusBellen
Geplaatst: 17 feb 2006 14:22
door Sjoerd_
Dat laatste zou ik even bij KPN navragen. Ben wel benieuwd
Als je er niet achter kunt komen probeer ik het wel even!
Die 11 weken die je moet wachten ivm aansluiting op internetplusbellen heeft mogelijk te maken met de stormloop aan nieuwe/overstappende klanten.
Re: 11 weken zonder internet, door InternetPlusBellen
Geplaatst: 17 feb 2006 14:37
door tvds
Nou... ik ben niet voor 1 gat te vangen, dus ik langs de primafoon.
Ja die kwamen ook met het verhaal dat dit lang gaat duren. Dit omdat er 11 weken overheen gaan voordat alle systemen in nederland het ook weten.
Een internet naam aanvragen duurt 3 dagen, en dan weet heel de wereld mijn site te vinden.. maar KPN kan in Nederland in 11 weken nog niet iets duidelijk maken aan hun systemen. Zegt wat over het bedrijf lijkt mij.
maar goed. De dame in kwestie wist mij te vertellen dat XS4ALL toch echt ook VOIP aanbied.
Toen ik eindelijk had uitgelegd wat XS4ALL aanbood, en dat XS4ALL dus niet van plan is om ook InternetPlusBellen te gaan aanbieden (dit duurde echt heel lang, want ze geloofde hier niets van), ging ze eindelijk ook eens nadenken en vond het ook wel heel erg cru dat ik dus 11 weken geen Internet had.
Dat kon toch eigenlijk niet. Nou... 1 persoon overtuigt lijkt mij
Ze vond het eigenlijk wel schokkend want ze zei nog.... straks krijg ik hele horden in de winkel met dit probleem.
Dus... ze gaat bellen voor me, en ze gaat het volgende proberen.
1. Ze gaat mijn KPN Xs4ALL verbinding proberen terug te draaien
2. dan moet ik weer InternetPlusBellen aanvragen
3. en dan gaat het wel
Maar... Daar geloof ik dus geen drol van... want
1. KPN kan toch hopelijk zelf wel in zijn systemen zien dat ik aan de ene kant een ADSL aansluiting afsluit en aan de andere kant er 1 aanvraag.
2. Dan duurt het ineens geen 11 weken tot dat alles aan de systemen is doorgegeven ?
Maar goed.
Ik wordt dus 3 dubbel genaait (ja en ik mag niet eens zoenen)
1. minimaal 3 maximaal 11 weken geen internet
2. geen gratis monteur á .... (60 ?) euro (tot 1 maart)
3. geen gratis aansluitkosten á 80 euro (tot 1 maart)
Tja.....
Re: 11 weken zonder internet, door InternetPlusBellen
Geplaatst: 17 feb 2006 14:41
door tvds
Overigens wordt ik dus nog terug gebeld door de primafoon.
HetNet & Planet zijn iets anders in bedrijf dan XS4ALL bij KPN.
HetNet & Planet zijn KPN onderdelen. XS4ALL is een dochteronderneming.
Een dochteronderneming mag zelf weten (in grote lijnen) wat ze doen.
HetNet & Planet dus niet.
Ook dat duurde een half uur voordat ze dat geloofde bij de primafoon.
Re: 11 weken zonder internet, door InternetPlusBellen
Geplaatst: 17 feb 2006 14:56
door Sjoerd_
Waar het volgens mij fout is gegaan is dat je je ADSL lijn hebt opgezegd. Niet jouw schuld verder, beetje vaag systeem.
Ben zelf overgestapt van Wanadoo naar InternetPlusBellen en heb dat als volgt gedaan. Mijn Wanadoo contract jaar liep eind januari af, dit heb ik (ruim twee maanden van tevoren) telefonisch opgezegd. Voor die tijd had ik alles al uitgezocht over IPB en daarvan heb ik een pakket aangevraagd, dit had ik eind december in huis. Vervolgens heb ik dit half januari aan laten sluiten.
Op die manier zit je geen dag zonder internet!
xs4all gaat trouwens ook gewoon InternetPlusBellen aanbieden alleen heet het daar gewoon voip. Zie ook:
http://www.xs4all.nl/allediensten/voip/
11 weken verhaal vind ik nog steeds vreemd.
Mocht het trouwens niet allemaal voor 1 maart lukken dan hebben ze vast wel weer een nieuwe actie. En wie weet is KPN gezien de situatie wel bereid je aan te sluiten met de huidige voorwaarden.
Hetnet en planet zijn ook dochterbedrijven
Re: 11 weken zonder internet, door InternetPlusBellen
Geplaatst: 17 feb 2006 14:57
door tvds
Nee nee nee.
XS4ALL gaat geen InternetPlusBellen aanbieden.
Voip is iets heel anders.
Ok... niet heel anders.
1. Maar je kan daarbij niet af van je KPN tel abo
2. Je kan niet je eigen nummer krijgen, alleen 084 nummers ofzo.
Dus het is heel anders.
Hoeveel tijd zat er tussen jou afzegging en aanmelding ? Had je nog een paar weken geen internet ?
Dochters of geen dochters
-----------------------------
Abonnees van Het Net en Planet Internet hebben gisteren een e-mail gekregen waarin te lezen valt dat de Planet Media Group vanaf 1 januari verder zal gaan als KPN Telecom en zal handelen onder de naam KPN Internet.
Planet Media Group is de eigenaar van Het Net en Planet Internet. De namen van de twee internetproviders blijven gewoon gehandhaafd.
---------------------------
Maakt ook verder niet uit. Bij XS4ALL is de verhouding moeder dochter anders dan bij die andere twee.
-----------------------------------------
Eigenlijk heb ik precies het zelfde gedaan als jij.
Eerst XS4ALL ruim van te voren opgezegt, en InternetPlusBellen aangevraagd. Maar dat kan dan plotseling niet gekoppeld worden achter elkaar.
Het zou kunnen dat dit komt omdat KPN mij in beide gevallen het ADSL signaal levert. Wellicht is dit bij Wannadoo anders.
Re: 11 weken zonder internet, door InternetPlusBellen
Geplaatst: 17 feb 2006 15:04
door tvds
ja sorry... mijn excusses. Ik zat het net nog een keer te lezen en toen zag ik het.
TJa... vreemd.....
Maar waarschijnlijk komt dat doordat hij van Wanadoo naar KPN is gegaan en niet van een KPN"dochter" naar KPN.
Dat kunnen blijkbaar de systemen niet aan.
Re: 11 weken zonder internet, door InternetPlusBellen
Geplaatst: 17 feb 2006 15:06
door joopataa
Ik geloof dat Sjoerd in zijn reactie aan jou zei dat hij nog geen dag zonder internet heeft gezeten. Dit door het elkaar te laten overlappen neem ik aan.
Joopat
Re: 11 weken zonder internet, door InternetPlusBellen
Geplaatst: 17 feb 2006 15:08
door tvds
Ja dat moet het bijna wel zijn.. .zit ik net te denken.
Dat het van Wannadoo naar KPN anders is dan van XS4ALL (een dochter) naar KPN zelf.
Ik kreeg zelf (al vaker) te horen dat het onmogelijk is dat KPN 2x tegelijk ADSL op de zelfde lijn aansluit.
Als Wannadoo het ADSL levert en KPN ook dan kan het waarschijnlijk wel.
Blijft vaag, en onopgelost tot zover .... hopelijk bellen ze zo van de primafoon.
Re: 11 weken zonder internet, door InternetPlusBellen
Geplaatst: 17 feb 2006 15:10
door Sjoerd_
Ja maar vraag gewoon aan KPN waarom het eerst 3 weken en dan nog eens 9 weken zou duren om je aan te sluiten. Dat lulverhaal over die systemen van ze slaat nergens op.
Wanadoo is dan geen dochter van KPN maar heeft wel klanten (zoal ik) die via het netwerk van KPN verbonden zijn.
Re: 11 weken zonder internet, door InternetPlusBellen
Geplaatst: 17 feb 2006 15:14
door tvds
Ha ha ha... tja dat zei ik ook al.
Ik zei, 11 weken dat slaat nergens op.
Is er maar 1 persoon ofzo die al die systemen langsmoet ?
Ja echt antwoord geven doen ze ook niet.
Maar ze geven wel allemaal het zelfde antwoord.
3 tot 11 weken meneer.
Tja...... wat moet je dan ?
Ja in jou geval weet ik dus ook niet waarom het wel gelukt is.
Maar goed, ze zijn nog niet van me af...
Re: 11 weken zonder internet, door InternetPlusBellen
Geplaatst: 17 feb 2006 15:40
door Sjoerd_
Heb zelf even de telefoon erbij gepakt. Kreeg eerst iemand aan de lijn die ik kort uitlegde dat een 'kennis' van mij die op dit moment bij xs4all zit internetplusbellen aan wil vragen en door een collega is verteld dat dat drie + elf weken zou duren. Klopt dat en wat is daarvoor de reden? De reactie daarop was dat "als mijn collega dat verteld heeft dan...". Vervolgens heeft ze me doorverbonden met iemand van InternetPlusBellen.
De afdeling InternetPlusBellen wist mij het volgende te vertellen:
- Vanaf het moment dat xs4all is afgesloten duurt het 3 weken om de lijn in orde te maken voor internetplusbellen. Dit kan dan direct worden aangesloten.
- Enkel in gevallen waarbij sprake is van bijvoorbeeld een verhuizing kost het KPN 8 weken om de lijn in orde te maken.
Aangezien ik 3 weken ook nog erg lang vind heb ik daar ook over gezeurd maar daar kwam geen duidelijk antwoord op.
Re: 11 weken zonder internet, door InternetPlusBellen
Geplaatst: 17 feb 2006 15:46
door tvds
Sjoerd_,
Bedankt voor het bellen.
Volgens jou verhaal, zou het dus zo zijn dat wanneer ik op 13 maart wordt afgesloten van XS4ALL het internetplusbellen verhaal weer moet aanvragen.
en dan duurt het dus 3 weken voordat ik weer signaal heb.
Echter gaf de dame bij de primafoon aan, dat het dus echt wel eens 11 weken kan gaan duren, en ze heeft het niet gehad over verhuizingen ofzo.
Tja, wat zal ik doen.. .zelf nog eens de KPN bellen ?
Re: 11 weken zonder internet, door InternetPlusBellen
Geplaatst: 17 feb 2006 16:07
door Sjoerd_
Volgens mij zou dit moeten werken:
1) Vraag InternetPlusBellen aan en zorg dat je het installatiepakket in huis hebt
2) Bel KPN om begin maart een monteursafspraak te maken en laat de boel aansluiten
Re: 11 weken zonder internet, door InternetPlusBellen
Geplaatst: 17 feb 2006 16:15
door tvds
Tja, dat gaat dus niet omdat mijn aanvraag geweigerd wordt omdat er volgens de KPN dus al ADSL op de lijn zit.