Pagina 1 van 2

Wachttijden klantenservice Zilveren Kruis

Geplaatst: 17 feb 2006 12:06
door Bouwe
Ik ben alweer enige tijd verzekerd bij Zilveren Kruis Achmea. Opzich een prima verzekering, dekking is behoorlijk, zeker nu ik collectief verzekerd ben.

Mijn probleem is de klantenservice, waar de hele dag een wachtrij van dik 10 minuten is. Ik probeer het op een dag wel vier keer maar alle keren is er een lange wachtrij. Wat zijn jullie ervaringen met Zk of andere verzekeraars?

Re: Wachttijden klantenservice Zilveren Kruis

Geplaatst: 17 feb 2006 18:02
door corin
ja heb er ook last van gehad.
want mijn vriend had de kans om daar goedkoop verzekerd te zijn maar zijn baas is 5 dagen bezig geweest om er door te komen en ik heb ook nog een paar keer geprobeerd maar het is niet gelukt.
maar het is wet 10 cent per minuut.
maar we hebben nu ergens anders afgesloten even duur maar weg gelijk cotact dat is heel belangrijk.
groetjes corina

Re: Wachttijden klantenservice Zilveren Kruis

Geplaatst: 18 feb 2006 00:57
door Wheeler
Begrijpen jullie het woord wachttijdbemiddeling dan niet?

Je staat constant in de wacht schrijven jullie, dat is dus de "wachttijd"bemiddeling 8)

Re: Wachttijden klantenservice Zilveren Kruis

Geplaatst: 19 feb 2006 13:16
door corin
het gaat over de telefoon klachten niet over wachtijdbemideling
groetjes corin

Re: Wachttijden klantenservice Zilveren Kruis

Geplaatst: 21 feb 2006 11:25
door marcobus
iets simpels als verzekering opzeggen kost je 20 minuten maar gelukkig ben ik nu weg bij zk

is belachelijk als je iets door wilt geven en je moet vervolgens minimaal 15 minuten aan de telefoon blijven hangen

Re: Wachttijden klantenservice Zilveren Kruis

Geplaatst: 21 feb 2006 13:07
door corin
ik greeg van daag mijn rekening van de telefoon.
er stond op naar 0900 numers bellen kosten 13.51.
moet je nagaan het is alleen voor zk en de kosten an de telefoon is 5 cent per minuut.

lekker duur grap je en ze beantwoord je vraag niet.
groetjes corin

Re: Wachttijden klantenservice Zilveren Kruis

Geplaatst: 21 feb 2006 13:23
door Inge1
5 cent per minuut is 3 euro per uur. Daar neemt geen medewerker genoegen mee. Dus even rekenen: medewerker kost 15 euro per uur, callcenterapparatuur, -ruimte en overheadkosten en zo nog eens zoiets. Samen 30 tot 35 eur per uur. Dat moet in 60 minuten terugverdiend, dus dat is ten minste 50 cent per minuut. Maar het tarief is maar 5 cent per minuut. Dus moet de medewerker voor elke minuut dat hij een klant helpt een andere klant 9 minuten laten wachten. Doet de verzekeraar dat niet, dan legt hij er geld op toe. Dat wil hij ook niet en dus gaan dan de premies omhoog en daarvan is dan weer het gevolg dat ik (die nooit met een callcenter bel) mee moet betalen aan uw klachten. Dat lijkt mij niet redelijk. Ik laat u ook niet meebetalen aan de klachten die ik heb en geloof me: daar bent u blij mee. :D :D :D

Re: Wachttijden klantenservice Zilveren Kruis

Geplaatst: 22 feb 2006 09:51
door cindyvandervlerk
Ergernis alom... Gisteren 6 x gebeld omdat iedere keer na het intoetsen van een keuze in het menu de verbinding pardoes verbroken werd! :evil: Grrrr.... daar kan ik dus echt niet tegen. Daarna kreeg ik eindelijk verbinding en stond vervolgens (voor een heel simpele vraag) 18 minuten in de wacht. Dit kan toch niet!
Heb serieus spijt dat ik met ZK in zee ben gegaan!

Re: Wachttijden klantenservice Zilveren Kruis

Geplaatst: 22 feb 2006 10:13
door Bouwe
Ergernis alom... Gisteren 6 x gebeld omdat iedere keer na het intoetsen van een keuze in het menu de verbinding pardoes verbroken werd! Grrrr.... daar kan ik dus echt niet tegen. Daarna kreeg ik eindelijk verbinding en stond vervolgens (voor een heel simpele vraag) 18 minuten in de wacht. Dit kan toch niet!
Heb serieus spijt dat ik met ZK in zee ben gegaan!
Dat de verbinding wordt verbroken betekent dat de wachtrij te vol zit waardoor je er uit wordt geknald. Toch maar eens klagen bij Tros Radar.

Re: Wachttijden klantenservice Zilveren Kruis

Geplaatst: 22 feb 2006 14:12
door cindyvandervlerk
Ik heb inderdaad al officieel melding gemaakt van dit probleem bij Tros Radar! Ben benieuwd..[/quote]

Re: Wachttijden klantenservice Zilveren Kruis

Geplaatst: 24 feb 2006 14:41
door Miranda1973
Ongelooflijk. Ik ben blij dat ik per 1 januari overgestapt ben, maar ik heb de pech dat mijn zoontje 20 december 2005 is geboren. In die periode is hij dus verzekerd bij het Zilveren Kruis, maar tot op heden (lees vandaag) is hij "nog niet verzekerd" want de adminstratie is nog niet afgerond. Tja, achterstanden...
Hij is in die periode meerdere keren naar het ziekenhuis geweest, wat al vervelend genoeg is en nu belt (logisch) het ziekenhuis mij op dat ze de nota's niet gedeclareerd krijgen.
Ik bel het Zilveren Kruis en heb 30 MINUTEN (niet overdreven noch gelogen) in de wacht gehangen voor ik iemand aan de telefoon kreeg. Moet zeggen, die dame was zeer aardig dus dat scheelt, maar ik vind het allemaal niet "gezond"....
Ze zijn er mee bezig maar tis gewoon wachten. Het ziekenhuis probeert het gelukkig over een paar weken weer, want de nota's voorschieten zie ik ook niet zo zitten....

Groeten... :cry:

Re: Wachttijden klantenservice Zilveren Kruis

Geplaatst: 27 feb 2006 12:03
door Pejovi
Begin februari en nu vandaag opnieuw een poging gedaan om in contact te komen met onze(nieuwe) zorgverzekeraar het Zilveren Kruis Achmea om een fout die zij hebben gemaakt recht te zetten. Drie pogingen gedaan van resp. 1 uur, 5 kwartier en opnieuw 1 uur....
In de wachtrij gestaan terwijl een computerjuffrouw roept dat de wachttijd langer is dan 5 minuten, hiermee de suggestie wekkend dat het wel meevalt...
Ik heb geen idee op welke manier ik hen via de telefoon kan bereiken.
Het is natuurlijk ontzettend klant-onvriendelijk en zeer frusterend maar het probleem is dat ik hen nodig heb en zij mij niet....

Re: Wachttijden klantenservice Zilveren Kruis

Geplaatst: 27 feb 2006 12:11
door j.dingemans
Dacht over te gaan stappen naar Zilveren Kruis. Na diverse telefoontjes in de wacht soms doorverbonden en direct weer de verbinding verbroken. Toen bedacht ik me maar. Ook vroeger wel eens bij Zilveren Kruis verzekerd geweest. Toen hetzelfde probleem waardoor ik weg was gegaan. Blijkbaar is er al die jaren niets veranderd!!!!!
Leuk Zilveren Kruis: klagen help niet, je komt er niet eens door!
Mocht je nog kunnen wisselen van verzekering doe het dan heel snel.

Re: Wachttijden klantenservice Zilveren Kruis

Geplaatst: 27 feb 2006 12:26
door Charley121
Waarom door de wachttijden aan de telefoon blijven hangen ?? Uit jullie berichten blijkt dat jullie een PC hebben. Ik ben ook naar Zilveren Kruis gegaan en heb de hele procedure per email af kunnen handelen. Dus geen wachttijden en geen extra kosten. Uit de kranten was al op te maken dat er veel meer dan verwacht van zorgverzekeraar zouden veranderen, waarom dan wachten tot tot half februari terwijl het al in januari geregeld had kunnen zijn

Re: Wachttijden klantenservice Zilveren Kruis

Geplaatst: 27 feb 2006 12:27
door NioMio
Hallo allemaal,

Ik ben echt zo blij dat ik niet gekozen heb voor ZK. Mijn man kon via zijn werk collectief verzekerd worden bij ZK. We hebben alles vergeleken en uitgezocht (wat een werk!) en toen kwamen we tot de conclusie dat we bij ZK een paar euro goedkoper zouden zijn dan bij De Friesland (waar we altijd zaten naar volle tevredenheid).
We hadden ons al bijna aangemeld en toen lazen we in 'de kleine lettertjes' dat de premie omhoog gaat als je 30 bent! En mijn man is nu 29 jaar dus we hadden deze 'premie' nog niet gezien in onze berekeningen.
We vonden dat zo 'achterbaks' dat je daar nergens wat over leest en dat hadden we ook niet bij De Friesland. Dat deed ons vertrouwen in ZK dalen, want met die premieverhoging scheelde het echt nog maar heel weinig met De Friesland.
Als ik jullie zo hoor over die telefoonervaring dan wens ik jullie nog veel sterkte toe. Bij De Friesland moet ik ook wel eens wachten, maar dat is geen 0900 nummer en dan zegt een bandje als het langer dan 10 minuten duurt dat je beter later terug kunt bellen en dan is het vaak al minder dan 10 minuten.
Veel sterkte met ZK!

Re: Wachttijden klantenservice Zilveren Kruis

Geplaatst: 27 feb 2006 12:28
door danseres
Ook ik heb slechte ervaringen met de bereikbaarheid van het Zilveren Kruis. Ik heb de papieren verzorgd voor mijn pleegvader die overstapte op het Zilveren Kruis. Omdat de deadline al naderde wilde ik weten of de papieren wel binnengekomen waren. Dus bellen en ik kreeg te horen dat de lijnen bezet waren, wachtijd 15 minuten. Ik moest weg, dus opgehangen. De volgende dag opnieuw geprobeerd. Nu 20 minuten in de wacht en na mijn verhaal kreeg ik te horen dat deze mw. niet kon nakijken of de papieren binnen waren gekomen. Ik moest een ander servicenummer bellen en ja jullie raden het al, ook hier weer volop wachttijd. Ik was behoorlijk boos. Hier kon je echter niet eens blijven wachten maar moest je maar weer terugbellen.
Heb toen een mailtje gestuurd, maar ik wacht nu nog steeds op antwoord. Gelukkig kreeg mijn pleegvader dezelfde dag de papieren binnen, maar anders hadden we nu nog niets geweten.
Erg slecht geregeld dus.

Re: Wachttijden klantenservice Zilveren Kruis

Geplaatst: 27 feb 2006 12:37
door alkamare
Het zou misschien een oplossing zijn geen gebruik te maken van de telefoon, doch van een e-mailtje. Maak je gebruik van ADSL dan zijn de kosten nihil (abonnement betaal je immers toch). Ik heb zelf de ervaring dat beantwoording van e-mail door het Zilveren Kruis dezelfde -of de volgende dag binnen is. Succes.

Re: Wachttijden klantenservice Zilveren Kruis

Geplaatst: 27 feb 2006 12:42
door aliemeijer
ik ben al 4dagen bezig om zilverenkruis aan de lijn te krijgen maar je krijg bij overige vragen een in gesprekstoon en ook mailen geen antwoord.ik ben 21dec2005 verhuist ik krijg mijn post nog steeds op het oude adres. ik baal als een stekker.

Re: Wachttijden klantenservice Zilveren Kruis

Geplaatst: 27 feb 2006 12:48
door Charley121
antwoord aan danseres: weet je niet dat je bij het sturen van een mailtje om een leesbevesiging kunt vragen ? Klik bij het opmaken van het bericht op extra en vink leesbevestiging vragen aan, je krijgt dan een bericht wanneer en door wie bij Zilveren Kruis je bericht ontvangen is, nog meer zekerheid dan telefonisch contact

Re: Wachttijden klantenservice Zilveren Kruis

Geplaatst: 27 feb 2006 12:58
door A. van der Doef
Antwoord aan charly 121

Weet je dat de ontvanger eerst moet bevestigen in een schrempje of het lezen bevestigd moet worden of niet. Wil de ontvanger dat niet, drukt hij/zij "nee" in en kan alsnog zonder leesbevestiging het bericht lezen.

Adri39