LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Rentepunten Postbank. Sigaar uit eigen doos.

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Rentepunten Postbank. Sigaar uit eigen doos.

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Tot mijn verrassing kreeg ik gisteren een mailing van de Postbank, waarin stond dat ik naast rente in geld, ook punten kan sparen. Het aantal is niet misselijk, ik blijk al behoorlijk wat punten te hebben.

Maar wanneer je ze wil inwisselen, blijkt de postbank steeds van de hoge adviesprijs uit te gaan, en niet van de gangbare winkelprijs. Dus de punten zijn sowieso al minder waard dan wordt gesuggereerd. Volledig inwisselen van de punten, zoals dat met airmiles gaat, is onmogelijk.

Nou en, zeggen sommigen dan, je krijgt ze toch gratis? Nou, ik heb er helemaal niet om gevraagd, en om ze te verzilveren, moet je 50 procent van de adviesprijs neertellen, plus 1,95 verwerkingskosten. \

Het gesuggereerde voordeel vervliegt dan wel heel erg snel

Dilbert29
Berichten: 2509
Lid geworden op: 31 mar 2005 15:08

Re: Rentepunten Postbank. Sigaar uit eigen doos.

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Dan verzilver je ze niet, aangezien ze toch gratis zijn.... Koop het product dan gewoon in de winkel en voila je hebt je voordeel weer terug.

hathor
Berichten: 53
Lid geworden op: 09 mei 2005 10:44

Re: Rentepunten Postbank. Sigaar uit eigen doos.

Ongelezen bericht door hathor »

Voor mij was het een aangename verrassing te ontdekken dat ik zomaar een behoorlijk aantal van die spaarpunten heb. Ik wil ze niet gaan gebruiken om een artikel aan te schaffen maar om op vakantie te gaan. Toevallig gaan mijn man en ik ieder jaar met Sunweb naar Turkije en nu hebben we straks zomaar EUR 100 korting op de reis... Toch een leuke verrassing. Je hoeft er uiteindelijk niets voor te doen. Wat mij betreft: ik ben er blij mee!

januca
Berichten: 80
Lid geworden op: 15 feb 2005 12:51

Re: Rentepunten Postbank. Sigaar uit eigen doos.

Ongelezen bericht door januca »

Ik blijk tot mijn verrassing al meer dan 30.000 (dertigduizend!!!!) punten te hebben.
Dus natuurlijk heel nieuwsgierig gaan kijken wat er zo al voor gekregen kan worden.
Nou, de meeste artikelen kan ik goedkoper in de winkel kopen. Alleen de boekenbon is nog interessant. Misschien doe ik er wat mee als ik een cadeautje voor een boekenliefhebber moet kopen.

Jan1
Berichten: 772
Lid geworden op: 15 nov 2003 19:16

Re: Rentepunten Postbank. Sigaar uit eigen doos.

Ongelezen bericht door Jan1 »

januca


Geplaatst op 17 Feb 2006 17:00 door januca
IAlleen de boekenbon is nog interessant. Misschien doe ik er wat mee als ik een cadeautje voor een boekenliefhebber moet kopen.
Jammer, slechts 1 bon per rekening per jaar, ja uitgekookt zijn ze wel bij de Postbank.

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: Rentepunten Postbank. Sigaar uit eigen doos.

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Dilbert en anderen: dat niet-verzilveren was ik al van plan. Het gaat me meer om de zoveelste nep-actie.

Hathor. Let goed op. Kijk eerst eens of je die vakantie niet elders goedkoper kunt krijgen.

Op een groter bedrag maken die 1,95 niet zoveel uit, maar het voordeel dat je wordt voorgespiegeld, is echt niet zo groot als het lijkt. Wanneer ze die korting zouden geven op de reguliere winkelprijzen, zou het al een stuk interesssanter zijn.

Voorbeeld: ik weet niet of ie ertussen staat, maar wanneer je 50 procent korting krijgt op een beertender, dan betaal je nog steeds 20 euro meer dan gewoon in de winkel. Zij gaan uit van een adviesprijs van 380 euro. Voor een van de types. Wordt dus 190 euro, en je hebt dat type beertender hier en daar al voor 169 euro.

Vaak kun je zonder korting elders goedkoper terecht. Ik moet nog even kijken hoe dat zit bij die vakantiereizen: als je die alleen kunt inwisselen bij touroperators van hun eigen keuze, dan heb je er niets aan.

Blijft over, die boekenbon.

jimm
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 feb 2006 11:40

Re: Rentepunten Postbank. Sigaar uit eigen doos.

Ongelezen bericht door jimm »

heb ook even gekeken, maar is geen beertender maar een perfect draft. En voor maar 109 euro. Ik ga in ieder geval er een bestellen. Dit is echt heel goedkoop!!!! Daarbij zijn die producten echt allemaal veel goedkoper.. heb alles vergeleken op kieskeurig. Sommige ranzige aanbieders zitten er vlak bij, maar daar zou ik nooit kopen.

jimm
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 feb 2006 11:40

Re: Rentepunten Postbank. Sigaar uit eigen doos.

Ongelezen bericht door jimm »

http://home.casema.nl/toorn/

Rentepunten prijzen vergelijking. Gevonden op www.roze-olifant.nl

zitten nog wel een aantal foute prijzen in, maar laat goed zien wat je voordeel is.

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: Rentepunten Postbank. Sigaar uit eigen doos.

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Jimm,

Ik gaf met de beertender slechts een voorbeeld aan. Toevallig staat die er dan niet tussen, maar wel zijn tegenhanger, de Draft. Maar wat ik aangeef: ik heb er die vergelijkingssite, die echt een goed beeld geeft, niet voor nodig gehad om tot de conclusie te komen dat de kortingen niet zo groot zijn als de Postbank suggereert.

Het gaat mij erom, sommige artikelen kun je in reguliere winkels voor lagere prijzen krijgen dan met de Postbank-korting. Er zullen ook echter dingen zijn die met de Postbank goedkoper kunnen zijn.

Maar waar het mij eigenlijk meer om gaat: je kunt de punten alleen verzilveren wanneer je 50 procent van de adviesprijs betaalt, plus 1,95.

Ik zou even moeten kijken of bij die vergelijkingssite de verwerkingskosten van 1,95 worden meegewogen in de korting. Ik vind dat dat wel moet, want in de winkel betaal je die immers niet. Ik vind ze ook nergens voor nodig.

Bij Airmiles of zegels heb je tenminste nog de keus om alles met punten te betalen.

jimm
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 feb 2006 11:40

Re: Rentepunten Postbank. Sigaar uit eigen doos.

Ongelezen bericht door jimm »

Ik begrijp je, maar bekijk het positiever. Maakt mij niet zoveel uit of ze op de punt en komma gelijk hebben. Je krijgt naast een goede rente deze gratis rentepunten, waarmee je scht veel voordeel kan hebben! Je hoeft ze niet te gebruiken, maar kan het wel. Ik ben er blij mee en vindt het een meer dan prima actie!!!!

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: Rentepunten Postbank. Sigaar uit eigen doos.

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Is ook best wel een leuke aktie, hoor. En degene die die vergelijkingssite heeft gemaakt, die heeft er best wel tijd in gestoken.

Bij internetprijzen is het van dag tot dag verschillend wat je voordeel is.

Wat me overigens opviel: internetshops hanteren soms verkeerde adviesprijzen, waardoor het vergelijken ook niet altijd even goed lukt.

Het devies is dus: maak er gebruik van wanneer je echt iets uit het aanbod nodig hebt, anders koop je om te verzilveren.

Doet me denken aan de aloude slogan die over een niet met name te noemen supermarkt gaat: ''ik heb het niet nodig, maar het is nu eenmaal in de aanbieding, ik kan dat voordeel troch niet laten lopen?''

hathor
Berichten: 53
Lid geworden op: 09 mei 2005 10:44

Re: Rentepunten Postbank. Sigaar uit eigen doos.

Ongelezen bericht door hathor »

bodejosm43
Wat betreft die vakantie boeken. Wij boeken al vanaf 2002 onze vakanties bij Sunweb en wij zijn daar zeer tevreden over. Het hotel waar we ieder jaar naartoe gaan heet Ambrosia. Dat is in Bitez in Turkije en is alleen te boeken bij Sunweb. Dat maakt het dus al veel gemakkelijker. Verder is alles zeer goed geregeld bij Sunweb, dus waarom zouden wij dan ergens anders naartoe gaan? Kan alleen maar tegenvallen. Dit jaar kunnen we dus die voucher van de Postbank gebruiken voor onze reis en dat scheelt toch mooi EUR 100. Kunnen we weer wat leuks mee doen.

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: Rentepunten Postbank. Sigaar uit eigen doos.

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Hathor,

In dit geval komt het dus erg goed uit, maar ik kraak de aktie dus ook niet af, he? Ik zeg dus: let op, het voordeel wat de Postbank aangeeft, is niet zo groot als het lijkt.

Dat ik dit topic opende, kwam eigenlijk meer uit een gevoel van: alweer zo'n puntenspaar-aktie, waarbij je eerst geld op tafel moet leggen om van een voordeel te kunnen profiteren. De vergelijkings-pagina geeft prijzen op internet aan, als tegenhanger van de Postbankprijzen.

Waar het gunstig uitpakt (en je zou toch al iets uit het assortiment willen hebben), moet je het dus zeker niet nalaten.

chilto9876
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 feb 2006 14:58

Re: Rentepunten Postbank. Sigaar uit eigen doos.

Ongelezen bericht door chilto9876 »

En straks zijn wij degene die op eens kosten moeten betalen !
De postbank kan schijnbaar zomaar een actie starten en ons punten geven in plaats van een goede rente.
Mag dit allemaal zo maar ?

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: Rentepunten Postbank. Sigaar uit eigen doos.

Ongelezen bericht door SJZ »

De postbank kan schijnbaar zomaar een actie starten en ons punten geven in plaats van een goede rente.
Mensen die een goede rente willen op hun geld zijn toch al hééél lang weg bij de Postbank?

AT Bank 3,75% zonder beperkingen
Argenta Bank 3,15% zonder beperkingen.

Inderdaad, de Postbank geeft GEEN goede rente (Ik denk dat de Loyaalrekening nog de beste is - als je aan de voorwaarden voldoet!)

Ja, dit mag zomaar. De stommelingen die bij de Postbank blijven zitten met hun spaargeld betalen eigenlijk al jarenlang te veel mee aan de winst van de Postbank.

Ricert
Berichten: 60
Lid geworden op: 06 sep 2005 16:45

Re: Rentepunten Postbank. Sigaar uit eigen doos.

Ongelezen bericht door Ricert »

Inderdaad, de Postbank geeft GEEN goede rente (Ik denk dat de Loyaalrekening nog de beste is - als je aan de voorwaarden voldoet!)

Ja, dit mag zomaar. De stommelingen die bij de Postbank blijven zitten met hun spaargeld betalen eigenlijk al jarenlang te veel mee aan de winst van de Postbank.
De enige voorwaarde van een loyaalrekening is er minimaal 15000 opzetten. OF je hebt een postbank hypotheek dan zitten er geen voorwaarden aan.

Maar de loyaalrekening is zeker niet de beste spaarrekening van de postbank. Als je bijvoorbeeld op spaarhulp kijkt....

http://www.spaarhulp.nl/index.html


....dan staat de postbank kwartaalextra rekening in de de 10 van spaarrekening met voorwaarden.
De enige grootbank die daar tussen zit is de SNS. Alleen vind ik hun voorwaarde van 1% opname kosten veelste zwaar wegen ten opzichte van het renteverschil met de postbank.

Mijn conclussie is dat ik met mijn kwartaalextrarekening in combinatie met de rentepunten heel goed zit bij de postbank.
Ik kan mij best indenken dat iemand daar anders over denkt. Alleen gaan roepen dat stommelingen met hun spaargeld bij de postbank blijven zitten is misschien de mening van een stommeling

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: Rentepunten Postbank. Sigaar uit eigen doos.

Ongelezen bericht door SJZ »

Je hebt gelijk dat dat een betere rekening is voor zover je praat over rekeningen met voorwaarden. Da's altijd lastig vergelijken. In feite heeft het kwartaalsparen van de Postbank ook opnamekosten: je verliest namelijk wat rente! Meestal zal dat niet veel zijn: gemiddeld 0,25%. SNS rekent 1%, dat is dus 0,75% MEER opnamekosten.

Aan de andere kant geven ze 0,45% meer rente. Zet je je geld voor meer dan 20 maanden weg, dan heb je die extra opnamekosten terugverdiend.

Donaldo
Berichten: 6
Lid geworden op: 31 jul 2005 16:44

Re: Rentepunten Postbank. Sigaar uit eigen doos.

Ongelezen bericht door Donaldo »

Het kan altijd nog erger worden met hun(alhoewel, na hun brief an mij...)
Ik kreeg vandaag een brief over dat sparen met die punten. Ik heb een easy blue rekening met spaarrekening, en krijg zo'n brief, terwijl er bij de sterretjes staat dat het NIET voor die rekening geldt. Als je het dan over blij maken met een dooie mus hebt... :o
Dit is dus erg handig om zo'n brief aan mij te sturen, NIET DUS.

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: Rentepunten Postbank. Sigaar uit eigen doos.

Ongelezen bericht door SJZ »

Dit is dus erg handig om zo'n brief aan mij te sturen
Inderdaad, erg handig, dan weet je dat je op andere rekeningen WEL rentepunten krijgt. Kan een reden zijn om van spaarrekening te wisselen.

Donaldo
Berichten: 6
Lid geworden op: 31 jul 2005 16:44

Re: Rentepunten Postbank. Sigaar uit eigen doos.

Ongelezen bericht door Donaldo »

Inderdaad, erg handig, dan weet je dat je op andere rekeningen WEL rentepunten krijgt. Kan een reden zijn om van spaarrekening te wisselen
Zo kun je het ook zien, maar heeft het nut dit naar mensen van rond de 16 te sturen???
Ik bedoel: wat moeten WIJ met acties als nijntje DVD's als we het niet eens kunnen gebruiken zonder naar een andere rekening te gaan wat in princiepe niet kan omdat je nog geen 18+ bent..

Gesloten