Benadeeld door fout van Telfort
Geplaatst: 20 feb 2006 20:50
Hallo allemaal,
Ik ben al een paar maanden aan het mailen met mijn oude provider Telfort en weet niet meer wat te doen. Het volgende is gebeurd:
Op 30-12-2005 liep mijn Telfort 200 abbo af. Ik was zelf niet te vreden over telfort doordat ik thuis een slecht bereik had. Daarom heb ik dan ook vier maanden voordat ik het abbo een jaar had een opzeg brief gestuurd zodat het abbo meteen stopgezet zou worden. In de opzegbrief heb ik uitdrukkelijk vermeld dat ik mijn nummer mee wilde nemen en dat telfort dit dus niet af mocht sluiten.
- 28 december had ik bij debitel een nieuw abbo aangevraagd met nummerbehoud. Na anderhalve week werd ik door debitel gemaild dat mijn oude telfort nummer afgesloten was en dat het dus niet door debitel meegenomen kon worden naar mijn nieuwe abbo. Vervolgens heb ik telfort gemaild voor uitleg.
-Telfort bekende schuld "Het klopt dat u in augustus 2005 had aangegeven het nr te willen meenemen. Wij hadden dit ook niet op de opzeggingslijst mogen zetten.
Wij zullen het nummer her-activeren (per vandaag of maandag) en u kunt een nieuw verzoek tot nummerbehoud door uw nieuwe provicer laten indienen."
-Debitel heeft vervolgens het nummer over genomen en ik dacht dat alles geregeld was, totdat er een rekening van telfort in de bus viel! De rekening is abbo geld voor 1 dag en een maand. Ik dacht dat het een foutje was van telfort en heb gemaild om te vragen het bedrag niet af te schrijven.
-De reactie van telfort was als volgt: "Uw abonnement is in eerste instantie op 30-122005 beƫindigd. Dit hebben wij ook per e-mail op 31-08-2005 aan u doorgegeven. Echter, omdat u uw nummer wilde
behouden heeft u een andere provider de opdracht gegeven om het nummer over te nemen. Deze opdracht hebben wij op 05-01-2006 ontvangen. Uw telefoonnummer was toen al afgesloten en kon eigenlijk niet overgezet worden naar Debitel. Een telefoonnummer dient actief te blijven, anders is het niet mogelijk om het nummer te behouden. Vervolgens is uw telefoonnummer heraangesloten en er zijn geen heraansluitkosten in rekening gebracht. Daarna heeft Debitel een nieuw
verzoek ingediend om uw nummer over te nemen. Op 30-01-2006 is het telefoonnummer overgezet naar Debitel en is het abonnement beƫindigd. De abonnementskosten zijn tot en met
30-01-2006 in rekening gebracht. En volgens onze gegevens zijn deze kosten dan ook terecht."
-Ik ben hier erg boos om geworden! Ten eerste is het overzetten van het nummer mislukt door een fout van telfort zelf. Dit hebben ze ook toegegeven in een email. Ten tweede heeft telfort nooit een woord gerept over kosten die in rekening gebracht zouden worden. Ten derde heb ik nooit toestemming gegeven om na het einde van het abbo weer bedragen van mijn rekening af te schrijven. (mag dat wel?) Ten vierde hoe kan telfort nu heel abbo geld rekenen over een maand waarin ik helemaal niet kon bellen via hun nummer. Er staat dan ook 0 min, 0sec en 0 sms op de rekening!
-Ik heb uiteraard nog een protestmail gestuurd, maar telfort stuurt doodleuk terug dat er niets veranderd is aan hun standpunt.
Dit bedrijf maakt mij kotsmissellijk! Wat moet ik doen?
Ik heb overigens al het mail verkeer bewaard.
Alvast bedankt voor de hulp,
gr Jasper van Winden
Ik ben al een paar maanden aan het mailen met mijn oude provider Telfort en weet niet meer wat te doen. Het volgende is gebeurd:
Op 30-12-2005 liep mijn Telfort 200 abbo af. Ik was zelf niet te vreden over telfort doordat ik thuis een slecht bereik had. Daarom heb ik dan ook vier maanden voordat ik het abbo een jaar had een opzeg brief gestuurd zodat het abbo meteen stopgezet zou worden. In de opzegbrief heb ik uitdrukkelijk vermeld dat ik mijn nummer mee wilde nemen en dat telfort dit dus niet af mocht sluiten.
- 28 december had ik bij debitel een nieuw abbo aangevraagd met nummerbehoud. Na anderhalve week werd ik door debitel gemaild dat mijn oude telfort nummer afgesloten was en dat het dus niet door debitel meegenomen kon worden naar mijn nieuwe abbo. Vervolgens heb ik telfort gemaild voor uitleg.
-Telfort bekende schuld "Het klopt dat u in augustus 2005 had aangegeven het nr te willen meenemen. Wij hadden dit ook niet op de opzeggingslijst mogen zetten.
Wij zullen het nummer her-activeren (per vandaag of maandag) en u kunt een nieuw verzoek tot nummerbehoud door uw nieuwe provicer laten indienen."
-Debitel heeft vervolgens het nummer over genomen en ik dacht dat alles geregeld was, totdat er een rekening van telfort in de bus viel! De rekening is abbo geld voor 1 dag en een maand. Ik dacht dat het een foutje was van telfort en heb gemaild om te vragen het bedrag niet af te schrijven.
-De reactie van telfort was als volgt: "Uw abonnement is in eerste instantie op 30-122005 beƫindigd. Dit hebben wij ook per e-mail op 31-08-2005 aan u doorgegeven. Echter, omdat u uw nummer wilde
behouden heeft u een andere provider de opdracht gegeven om het nummer over te nemen. Deze opdracht hebben wij op 05-01-2006 ontvangen. Uw telefoonnummer was toen al afgesloten en kon eigenlijk niet overgezet worden naar Debitel. Een telefoonnummer dient actief te blijven, anders is het niet mogelijk om het nummer te behouden. Vervolgens is uw telefoonnummer heraangesloten en er zijn geen heraansluitkosten in rekening gebracht. Daarna heeft Debitel een nieuw
verzoek ingediend om uw nummer over te nemen. Op 30-01-2006 is het telefoonnummer overgezet naar Debitel en is het abonnement beƫindigd. De abonnementskosten zijn tot en met
30-01-2006 in rekening gebracht. En volgens onze gegevens zijn deze kosten dan ook terecht."
-Ik ben hier erg boos om geworden! Ten eerste is het overzetten van het nummer mislukt door een fout van telfort zelf. Dit hebben ze ook toegegeven in een email. Ten tweede heeft telfort nooit een woord gerept over kosten die in rekening gebracht zouden worden. Ten derde heb ik nooit toestemming gegeven om na het einde van het abbo weer bedragen van mijn rekening af te schrijven. (mag dat wel?) Ten vierde hoe kan telfort nu heel abbo geld rekenen over een maand waarin ik helemaal niet kon bellen via hun nummer. Er staat dan ook 0 min, 0sec en 0 sms op de rekening!
-Ik heb uiteraard nog een protestmail gestuurd, maar telfort stuurt doodleuk terug dat er niets veranderd is aan hun standpunt.
Dit bedrijf maakt mij kotsmissellijk! Wat moet ik doen?
Ik heb overigens al het mail verkeer bewaard.
Alvast bedankt voor de hulp,
gr Jasper van Winden