LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ongewenste telefoontjes

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
edje-h
Berichten: 27
Lid geworden op: 21 feb 2006 02:26

Ongewenste telefoontjes

Ongelezen bericht door edje-h »

Worden jullie ook zo moe van die callcenter gasten?
Ik wel,je zit rustig op de bank t.v te kijken en ja daar gaat de telefoon.
Een vriendelijke dame/heer vraagt of je even tijd hebt.
Vriendelijk antw. ik sorry nu niet.
Dan blijven ze nog door drammen,terwijl ik de haak er weer opleg.
Of ze bellen net zo hard weer,meneer u moet niet zo maar opleggen!
Terwijl ik geen belang bij hun gedram heb,over groene stroom,andere telefoon aan bieder enzv enzv.
Daar mag echt wel eens iets aan gedaan worden!!
Tenslotte beslist men zelf wel via men wil bellen enzv.
Er zitten zelfs mensen bij die zeggen,nee meneer u belde mij!!
Terwijl ik naar de t.v zit te kijken,en hun heb gebeld?
Een telefoon provider die ik nie eens hebben wil,zal ik echt niet zelf gaan bellen.
En dan durven ze gewoon te zeggen ach meneer het jaar contract ligt voor u klaar???
Van mij mogen ze die callcenters direct sluiten!!!!!
Weg ermee bah :twisted: :evil:

Bailey
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 jun 2005 14:42

Re: Ongewenste telefoontjes

Ongelezen bericht door Bailey »

Weet je waar ik moe van wordt? Van die mensen die op een forum niet eerst kijken of er al meer topics bestaan over een onderwerp, zoals nu gebeurt.

Martin1976
Berichten: 847
Lid geworden op: 09 feb 2006 10:48

Re: Ongewenste telefoontjes

Ongelezen bericht door Martin1976 »

bestaat idd. al topic over maar dat maakt niet uit, zie ook soms door de bomen het bos niet meer :wink: . Het probleem ken ik ook, de laatste tijd valt het wel mee maar is behoorlijk irritant! Ik kap het altijd gewoon meteen af en dat helpt meestal wel, echte drammers heb ik nog zelden meegemaakt. Je kunt ook vragen hoe ze aan je tel.nr. komen en vragen of ze je gegevens meteen willen verwijderen.

'k werd laatst zelfs gebeld op m'n mobiel, 'k had een keer meegedaan aan een SMS-actie op SBS (jeweetwel, er wordt een film uitgezonden en je kunt meedoen aan een prijsvraag voor een dvd-pakket, een vraag met 4 antwoorden, het goede antw. moet je door sms'en) en die gasten hadden m'n tel.nr. gewoon doorverkocht.

Maar kort gesteld telt: meteen afkappen en het initiatief nemen. En er schijnt ook zoiets te bestaan als een infofilter (www.infofilter.nl) om ongewenste tel. te voorkomen

MisterTost
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 feb 2006 15:18

Re: Ongewenste telefoontjes

Ongelezen bericht door MisterTost »

Als ik het goed heb werken er 140.000 mensen in Nederland in zulke callcenters. Het bedrag wat ze per uur krijgen is belachelijk en de regelingen zijn ook dom. Als je 3x te laat komt wordt je per direct zonder pardon ontslagen. Deze mensen worden zeer slecht behandeld door hun werkgevers.

Ik wil dat er wat gedaan wordt aan dit soort onzin. Tevens roep ik iedereen op om gewoon vriendlijk te blijven, meeste van deze mensen werken onder veel stress en krijgen ook veel stress door de mensen die ze bellen, blijf vriendlijk ;)

angel1978
Berichten: 11256
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Ongewenste telefoontjes

Ongelezen bericht door angel1978 »

ik herhaal nog maar even. Idd. al vele malen eerder voorgekomen:

Het principe van infofilter is hier al vaker voorbij gekomen.
Ik heb het enige tijd ( maanden ) geleden gedaan en sindsdien is bij mij de overlast afgenomen met 90 %.
Het is niet waterdicht, maar omdat het toch niets kost vind ik dat niet zo erg.

je meldt je aan op een website ( www.infofilter.nl ) en geeft aan van welke vervelende dingen je geen last meer wilt hebben ( direkt marketing, marktonderzoeken, etc.. etc.. ). Je kunt zowel opgeven voor telefoon ( ook mobiel ) als post als mail.

Je komt dan in een lijst te staan van mensen die dit NIET wensen te ontvangen... De "normale" telemarketingbedrijven kijken in deze lijsten en zullen je dan niet opnemen in hun bel/mail/post-lijst.
Dit gebeurt op basis van vrijwilligheid, maar de grote en gerenomeerde bedrijven kijken hier wel degelijk op ( ze hebben niets aan je, omdat je hebt aangegeven dit niet te willen, zinloze moeite dus).
De malafide bedrijven interesseert dit niets en die zullen evt. blijven bellen. Maar daar valt dan ook weinig tegen te doen.

Bij mijn weten moet je om de 2 jaar opnieuw inschrijven, omdat je inschrijving dan vervalt.
Zoals gezegd: i.p.v. enkele keren per dag krijg ik nu hooguit nog een keer per week een dergelijk telefoontje... Een hele verbetering dus !!!

Meer informatie:

http://www.infofilter.nl/InfoWWW/public ... ter_nl.pdf
en kijk op: www.infofilter.nl

Wat mij betreft een aanrader. En niet geschoten ....

agro
Berichten: 1989
Lid geworden op: 05 mar 2004 15:52

Re: Ongewenste telefoontjes

Ongelezen bericht door agro »

Wat je kan doen is het volgende:

Als je door zo iemand gebeld wordt, zeg je na een poosje "een momentje aub er komt even iets tussendoor" waarna je de telefoon gewoon neerlegt, niet ophangen na een tijdje zal degene die je belt het moe zijn en het gesprek beeindigen.

Als je nadien weer gebeld wordt doe je hetzelfde.

Gegarandeerd dat je van hun lijsten verwijderd wordt.

angel1978
Berichten: 11256
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Ongewenste telefoontjes

Ongelezen bericht door angel1978 »

agro,

Het door mij hierboven genoemde werkt beter voor een heleboel bedrijven ineens.
De door mij gebruikte methode zal best werken, maar dan moet je ze wel allemaal af... Dat duurt wel even voordat je ze allemaal hebt gehad ( nieuwe niet meegeteld ). Mij teveel werk.

angel1978

Alter naief
Berichten: 10
Lid geworden op: 24 feb 2006 23:10

Re: Ongewenste telefoontjes

Ongelezen bericht door Alter naief »

Vinger langdurig op een druktoets houden en na 5 minuten 'Oh, sorry' roepen.
Op een scheidsrechterfluitje zijn ze ook niet zo dol.

S.Beerenburgh
Berichten: 38
Lid geworden op: 17 mei 2005 20:41

Re: Ongewenste telefoontjes

Ongelezen bericht door S.Beerenburgh »

Zo'n dergelijk bericht komt in elk forum ongeveer elke maand. Altijd weer verwijst er iemand naar infofilter wat dus helemaal niet werkt, je krijgt alleen maar meer telefoontjes, daar heb ik indirect bewijs voor.
Ik heb voor een euro per maand nummerweergave en ik laat dat toestel gewoon rinkelen als tussen 17:00 en 21:00 een afgeschermd nummer belt.

Gesloten